NACHTUILTJES(12)2024

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

Ritavdm

30 aug 2026, 17:51

Goeie vooravond

Net thuis vd koers, paraplu niet nodig gehad maar nu begint het hier weer.

Koers in eigen stad. Route des Géants.
Helaas zonder reuzen, die had ik toch buiten verwacht.
De aangekondigde Retrokoers; een sisser; 6 renners en 0,0 animatie.
Al bij al toch een leuke middag gehad.

Erika, je was er bang voor hé dat dat niet te best zou aflopen met dat hondje; je had het er al over toen je hier was.

Corry, misschien eens duidelijk maken hier wie T is; de meesten kennen de situatie niet en maken verkeerde conclusie.
Of liever stil laten ?

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Oud maar niet Out

Bekske

Gisteren, 09:00

Afbeelding
hallo iedereen hier geen regen heb de witte was buiten gehangen er is wel een felle wind .Ik heb wel veel last om de was op te hangen maar een droogkast komt hier niet binnen .Had op aanraden van personen eentje en heb het doorgegeven aan iemand die hier pas kwamen wonen in de buurt .geniet om het even hoe morgen start maand 9 al groetje

corry

Gisteren, 09:22

Afbeelding

Goedemorgen

T. is de PLUS papa van onze kindjes, mijn achterkleinkinderen
Bij hen thuis contact met onze kindjes als T op zijn boot zat.
Mijn hoofd maakt bokkensprongen, in welke omstandigheden gaat alles verder verlopen en hoe wordt het nadien.

De regen is gekomen, bloemenstoet in Blankenberge heeft het droog gehouden .
Ben niet geweest zolang blijven rechtstaan heb ik er niet voor over.
Heb al foto’s gezien, het was weer prachtig.

Nog een fijne maandag met zon aan zee en regenwolken ertussen.

Corry
Afbeelding
ik tel alleen de zonnige dagen.

Ivette

Gisteren, 09:44

Rietjes bedankt voor de heel prachtige foto's, zijn die met een camera genomen, jazeker?
Corry ik weet nog wie T is, de anderen nu hopelijk ook.
Blij te lezen dat het droog bleef tijdens de bloemencorso, de mensen doen zoveel werk om al die bloemen op te steken en lijk het nu grote vlagen zijn is alles rap kapot!
Gisteren kon ik nog op het terras koffie drinken met Els en Nik die vertelde van de fietstocht met haar broer, ze onderhouden hun vriendschap al sinds ze samen "soldaat waren" in Duitsland, fietstocht met veel regen!
Christa en Luc erna nog wat drinken met groeten uit de Pfalz wordt nog vervolgd...
Veve verjaart vandaag, gezien op FB, Omadina wenst haar daar proficiat, ze zijn hier welkom net als Erika1!
Ivette

corry

Gisteren, 10:13

Nog aanvullend, Bianca mama van onze kindjes is de ex van onze kleinzoon papa van onze achterkleinkinderen, noem ze onze kindjes, hun mama is al jaren samen met T.
Heb na de scheiding altijd contact met Bianca blijven houden, in het belang van onze kindjes.
kleinzoon heeft dit contact als belangrijk voor het verder verloop van het leven van zijn kinderen ingezien.
Och het is allemaal niet zo makkelijk uit te leggen.

Oma-C

Gisteren, 10:27

Afbeelding

Goede morgen allen, :wink:
Tussen 2 regenbuien naar de kine kunnen gaan
ik had geluk, ben niet nat geworden...; er is wel veel wind :roll:

Allen een aangename dag, de regen is echt nodig
die moeten we erbij nemen, net zoals de zon van toen... :?

Veel sterkte aan al wie het kan gebruiken....Bekske... Corry...
zo is er overal iets om zich zorgen over te maken...
Geniet van het NU, wees dankbaar en straal." :wink:

jadi

Gisteren, 13:23

Afbeelding
Hallo, een fijne maandag de laatste dag van augustus .. Deze morgen regen en regen , ik dacht best wat er op kleden om naar de markt te gaan . Ik zweette me kapot met mijn regenjekker , de zon kwam er aan en mijn benen konden op het moment een linnen broek gebruiken. We hebben het kwakkelmoment overleeft .. Zo alles terug opgeborgen vers fruit, kipfiletje met gratin patatje voor zoonlief en ik, en van het viskraam een zalm lasagne voor zoonlief .. Verse soep van de traiteur en visslaatje van het kraam met een "schepje gepelde dure garnalen .. Ik doe dit dan op de super lekker vissalade..
O ja nog centjes afgehaald aan de bankautomaat, en ook de krant HLN gehaald . Deze namiddag zal ik er zoet mee zijn ..
Rietjes dat is toch een mooie bruisende stad hé .. Dank om ons te laten mee genieten van de mooie foto's .. Oeps de retrokoers was niks . Zou er daar een reden voor zijn ?
Bekske bij mijn jonge buurvrouw hangen de lakens ook buiten en ik zie die wapperen van hier naar daar .. Ze zullen vlug droog zijn zo .. Kan het me inbeelden dat het niet gemakkelijk is om het wasgoed buiten te hangen en dan nog met die wind .. Dat is vechten met en tegen .
Corry als ik goed begrijp dat is T een matroos . . dat moet een gespannen situatie zijn. Als ik me niet vergis hebben ze samen ook een kindje . Of fantaseer ik dat ? Tja bonuspapa/pluspapa's of -mama's is allemaal niet evident .. Probeer niet te piekeren , want je hebt uw deel gehad in uw leven .. Ik bedoel het goed . .Maar ik heb gemakkelijk praten natuurlijk. Jij zit er midden in . .
Ivette tuurlijk zijn die welkom waarom niet .Fijn dat je nog op het terras kon zitten gisteren .. Fijn dat vriendschap van de tijd in de legerdienst nog altijd stand houd.. Dat zijn dan de echte vriendschappen voor het leven .
Oma-C deze morgen tot 10u geregend en tot nu toe droog gebleven al hoewel er weer dreigende zwarte wolken komen .. Laat maar komen die regen broodnodig voor onze groenten deze winter .. En voor de bomen en de voorraad regenwater aanvullen ..Het stof begint eindelijk weg te spoelen . Maar echt koud is het niet vind ik ..
Zo mijn epistel voor vandaag is ten einde
Een fijne maandag verder aan iedereen
toedeloe
menu: 1/2 kipfilet met een beetje gratin patatjes van het kippenkraam en appelmoes

't Is goed in eigen hart te kijken nog even voor het slapen gaan.
Of ik van dageraad tot avond geen enkel hart heb zeer gedaan.

greetie

Gisteren, 14:29

Nog een gezellige namiddag en avond :D
Lang geslapen een telefoontje gekregen van een klein uur en de voormiddag is om.
Gedweild ,moet nog een beetje drogen daarmee zit ik hier te tokkelen op tablet :)
Erika welkom en schrijf maar veel maakt niet uit wat :D ,ik kan dat niet goed het is meer als steno "kort"
Jadi ik loop vanaf de eerste hittegolf met 100% linnen lange broeken aan,met die ene steunkous eronder is dat nog te doen.
Gisteren al een beetje verder gewandeld,geleidelijk aan tot ik ons groot toertje kan doen.
Fietsen gaat beter,ben al blij dat ik van het ene naar het andere dorp kan :D
Oma-C US Open terug kijkgenot :)
De zon is er ,wisselend bewolkt en veel wind,ga no naar de Sp.r
Groetjes allemaal
Greetie

Bekske

Vandaag, 08:18

Afbeelding

greetie

Vandaag, 08:45

Afbeelding
Zonnige morgen voor de eerste schooldag, 😃
Greetie

corry

Vandaag, 08:49

Afbeelding

Goedemorgen

Goed geslapen, na maanden weer rustig in mijn hoofd.€
Gisteren vroeger buurtje hier geweest, nu geen buurtje maar een vriendin.
Ben omringd door mensen waarvan ik mag zeggen “ zij brengen meerwaarden in mijn leven”
Deels horen jullie daar ook bij.

Heb niet veel omhanden , een boek ligt te wachten om te lezen “ meisje in het verzet “
Hoop dat het me boeien kan, wat vroeger makkelijk was is nu aandacht bijhouden en ogen open. :lol:

Jullie komen er allemaal wel achter :wink:

Jadi, wel op een baggerbedrijf, sprak altijd over zijne zijne boot, was er ook ene :lol: :lol:

Groetjes en tot in den draai

Afbeelding

Ritavdm

Vandaag, 09:03

Goeie 1 septembermorgen

Het is weer druk in mijn straatje, gelukkig kunnen ze droog starten.
Er zullen vast en zeker weer traantjes vloeien maar ook heel veel blije gezichten om hun vriendjes na die lange vakantie terug te zien.

Gisteren hadden wij een prachtige, machtige, reusachtige fietsdag met onze Okragroep.
40 wielen, 80 km., geen enkel mankementje .. hoeveel pedaalslagen zou dat niet zijn ?
Een flinke bui net voor de start en voor de rest vd dag heel wat donkere wolken waar maar weinig uit is neergekomen. We hadden "sjans" .
Halfweg stonden de broodjes en drankjes klaar, meer moet dat niet zijn :wink:
Iedereen tevreden naar huis na een "dankjewel" aan de wegkapiteins die ons weer overal veilig doorgeloodst hebben .

Vandaag een gans ander programma.
Straks naar een begrafenis van een voor ons semi-onbekende.
Mijn W wil er naartoe omdat het de enige gelegenheid is om eens in dat kerkje te komen; net over de grens.
We maken dan van de gelegenheid gebruil om eens Franse boodschappen te doen.
Oud maar niet Out

Ivette

38 minuten geleden

Na een foto samen met hun rugzak zijn mijn buurjongens vertrokken naar school, gelukkig in droog weer voor die belangrijke nieuwe start!
Nu het is ook Waregem Koerse vandaag en die hebben meestal chance met het weer.
Jadi, die 2 soldatenvrienden zijn al lang schoonbroers, via Koen leerde Nik diens zuster Els kennen, ze zijn al oma en opa nu!
Zijn er hier Thuis kijkers? Ik had geen vermoeden van die verpleger, kon er ook geen gezicht op plakken!
Ze belden van de firma dat ze vanmorgen mijn kapotte verandadoek zouden komen herstellen. Heb mijn wekker ingesteld, dacht dat ze misschien al om 8u begonnen, terwijl ik hier schrijf is er nog altijd niemand te zien: dinsdagmorgen is duidelijk lang en breed voor hen. Nu ikke al blij dat ze afkomen en dat het droog is!
Ivette