Artificiële Intelligentie
-
Fred1950 - Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18
-
Met Office moet alles nog manueel ingegeven worden. AI haalt gegevens uit verschillende databases terzelfdertijd ( stockage , vraag per dag , en al wat al je erbij kunt bedenken ) en past die databases ook automatisch meteen aan zonder Excel , e.d. Of je dat nu AI noemt of een super geautomatiseerde boekhouding laat ik aan u over. Het bespaart wel tijd en eventueel personeel dat zich vroeger met Excel moest bezig houden. Zo'n AI programma rmoet wel specifiek voor de bakkers vooraf geprogrammeerd worden , dat weet niet wat "bloem" , "water" en "brood" is.
Het is wel een feit dat alle nieuwe ontwikkelingen en processen men nu heel gemakkelijk "AI" noemt , terwijl dat alleen maar vooruitgang is in de ontwikkeling van software paketten. Het begrip AI is nu eenmaal "trendy" en klinkt als blijk van "verstandig" moderniseren.
-
Odulleke - Lid geworden op: 08 nov 2022, 18:44
Ik heb jarenlang gewerkt met MRP en ERP, voor magazijn-, stockbeheer en behoeftes voor verschillende werkplaatsen in België en toen was er nog geen sprake van AI.Fred1950 schreef: ↑02 sep 2026, 15:45Met Office moet alles nog manueel ingegeven worden. AI haalt gegevens uit verschillende databases terzelfdertijd ( stockage , vraag per dag , en al wat al je erbij kunt bedenken ) en past die databases ook automatisch meteen aan zonder Excel , e.d. Of je dat nu AI noemt of een super geautomatiseerde boekhouding laat ik aan u over. Het bespaart wel tijd en eventueel personeel dat zich vroeger met Excel moest bezig houden. Zo'n AI programma rmoet wel specifiek voor de bakkers vooraf geprogrammeerd worden , dat weet niet wat "bloem" , "water" en "brood" is.![]()
Het is wel een feit dat alle nieuwe ontwikkelingen en processen men nu heel gemakkelijk "AI" noemt , terwijl dat alleen maar vooruitgang is in de ontwikkeling van software paketten. Het begrip AI is nu eenmaal "trendy" en klinkt als blijk van "verstandig" moderniseren.![]()
-
Als ge nederlands schijft antwoordt AI in het nederlands. Doet ge dat in het engels , gaat AI in het engels antwoorden , enzovoort. Als AI er niet goed aan uit kan , dan ....
Vraag eens aan Google Ai "wat es ne vélo"
-
boeffer - Lid geworden op: 07 feb 2012, 21:58
'stel uw vraag' is het dikwijls bij mij. Ook maar een zakkenvuller denk ik, in't begin gratis erna.....
Zoom It zijn ook van die vodden, laat geen bedrag zien eerst inloggen bij je bank.
Zoom It zijn ook van die vodden, laat geen bedrag zien eerst inloggen bij je bank.
W11 RAM 32 GB SSD 1 TB,16:9=1920*1080 ; 4:3=1440*1080, ik heb steeds mijn helpdesk
-
AI haalt die informatie van het internet , maar kan dat langs geen kanten toepassen , Google AI is een "machine" , geen mens die aan wetten onderhevig kan zijn , tenzij het geblokkeerd wordt voor bepaalde onderwerpen. Dat blokkeren moet dan wel door "mensen" gebeuren.
Stel een vraag in het Spaans over Belgie en dan krijg je een antwoord in het Spaans , zelfs over onze taalwetgeving. Wees er steeds van overtuigd dat AI geen mens is , ook al klinkt een antwoord zo perfect menselijk als het maar kan. , en vooral , dat het papegaait.
Het mooie is wel dat je Google AI kunt korrigeren. Op mijn vraag schreef het AI iets dat gedeeltelijk onwaar is. Ik antwoorde dat een bepaalde bewering fout is , en AI antwoorde prompt dat ik gelijk had en ook meteen met het bewijs van mijn gelijk voor de dag kwam. Een paar uur later stelde ik de oorspronkele vraag terug en kreeg dan een correct antwoord. Dit bewijst dat AI zijn bron informatie aanpast , filtert , oude "links" uit zijn geheugen verwijdert en nieuwe "links" toevoegt. Dat is echt wel straf !
-
voorn - Lid geworden op: 27 okt 2006, 10:30
In de industrie worden de taalwetten alleen binnen de fabriek gebruiktAhoe waswel het schema in bordzal Engels of Duits
Een Duitse CEO spreekt er Nederlands
Buite de fabriek telt dit niet
Gesprekken met Brussel was Frans; met Duitsland Duits en met boten Engels
Met camions plan trekken
Een Duitse CEO spreekt er Nederlands
Buite de fabriek telt dit niet
Gesprekken met Brussel was Frans; met Duitsland Duits en met boten Engels
Met camions plan trekken