Bluft Poetin?

Hier is plaats voor discussie over actuele onderwerpen.
Met een krant kan je zowel een minister als een vlieg doodslaan. (Herman de Croo - 1937)

Wil.

Vandaag, 11:00

"duizenden drones per dag" ? :lol:
Toch wel: UA gebruikt zo'n 10.000 drones per dag. Elke drone levert geen dode bezetter op, maar het geeft jou enig inzicht in wat er aan het gebeuren is.

Niet elke drone is dezelfde. Degene die de Wildberries opslagplaatsen vernietigen zijn van een ander kaliber dan degene die de Russen doden die te voet door een open veld lopen.

Het is de bedoeling om over één jaar minstens 6 miljoen drones per jaar te fabriceren. Die dienen niet om in de rekken te blijven liggen...
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Fred1950

Vandaag, 11:11

Wil. schreef:
.....

Het is de bedoeling om over één jaar minstens 6 miljoen drones per jaar te fabriceren.
Daarvoor zullen ze Chinese Humanoide robots moeten inzetten... :lol: En van waar gaan ze de onderdelen ervoor halen ? Ook bij den Chinees ?

( om u een idee geven : Volvo Car Gent produceerde in 2025 212.177 wagens )

Wil.

Vandaag, 13:40

Fred1950 schreef:
Vandaag, 11:11
Wil. schreef:
het is de bedoeling om over één jaar minstens 6 miljoen drones per jaar te fabriceren.

Daarvoor zullen ze Chinese Humanoide robots moeten inzetten... :lol: En van waar gaan ze de onderdelen ervoor halen ? Ook bij den Chinees ?

( om u een idee geven : Volvo Car Gent produceerde in 2025 212.177 wagens )
Prachtige vergelijking :roll:

image.png
image.png (561.4 KiB) 188 keer bekeken

boeffer

Vandaag, 15:39

Is dat zo'n jet-drone?
W11 RAM 32 GB SSD 1 TB,16:9=1920*1080 ; 4:3=1440*1080, ik heb steeds mijn helpdesk

Wil.

Vandaag, 15:43

Die heeft 4 'ventilators'/propellers en dus is het geen jetmotor.

Die andere heeft gewoon 4-wielaandrijving. :lol:

Nog een verschil: in de foto heeft die rechtse met een zekere regelmaat een stekker in de contactdoos nodig, terwijl die andere altijd wel opgeladen is, denk ik. :wink:
Laatst gewijzigd door Wil. op 05 sep 2026, 15:53, 1 keer totaal gewijzigd.

Fred1950

Vandaag, 15:44

boeffer schreef:
Vandaag, 15:39
Is dat zo'n jet-drone?
Deze links op de Wil-puntse foro ? Helemaal niet , dat is speelgoed dat men hier ook kan kopen. Die dingen aan de lopende band produceren zonder robots zoals bij het samenstellen van een Volvo zal al meer tijd vergen dat wat een wagen aan tijd kost.

6 miljoen drones per jaar betekent 16.438 drones per dag. Hoeveel fabrieken heef men daar niet voor nodig om te zwijgen over de personen die er moeten werken. Het zou al een hele prestatie zijn moest men 100 drones per dag kunnen produceren ( en testen ).

Die 6 miljoen drones per jaar producie is pure fantasie van WIl-punt ( of misschien zelfs van Zelensky )

Wil.

Vandaag, 15:54

Freddie toch, tsss .... tsss.... tsss :roll:

Jij hebt echt geen benul van wat er tegenwoordig aan de hand is.

image.png
image.png (46.15 KiB) 164 keer bekeken

Vermenigvuldig met 365 dagen en je ziet wat ze vandaag al doen. Volgend jaar ligt het doel hoger.

Fred: "Euuuh .... PROPAGANDA!!!!!"

Fred1950

Vandaag, 16:16

Wil. schreef:
Vandaag, 15:54
Freddie toch, tsss .... tsss.... tsss :roll:

Jij hebt echt geen benul van wat er tegenwoordig aan de hand is.
....
Jij hebt geen benul of iets fake of echt is. 10.000 missies per dag , hoeveel keer is dat het opstijgen van een drone en terug landen , en dan mag die drone niet eens zijn kamikaze taak uitvoeren ? En 10.000 kamikaze drones per dag die doel bereiken is gelijk aan 10.000 drones "naar de vaantjes" per dag of 365.000 drones per jaar. Wil-punteke toch ... tsss ... tsss... :twisted:

In Duitsland plant me nu de fabricage van 5000 drones per jaar. Dat klinkt al veel realistischer. Ge kunt mensen zoveel wijsmaken wat je maar wil , maar mij ga je niet overtuigen. :lol:

voorn

Vandaag, 17:00

Ik vrraag me al maanden af waar julie die specifieke info van daan halen
Zijn julie spionnen of rakelen julie wat op los

Fred1950

Vandaag, 17:21

voorn schreef:
Welke specifieke info ? Wil-punt fantaseert en soms krijg ik de indruk dat hij dat puur doet om met ons te lachen.
De productie van 5000 drones per jaar haal ik van hier https://www.handelsblatt.com/politik/de ... 51792.html

De productie van Volvo cars in Gent per jaar vindt Google AI terug

Met wat zoekwerk meldt Google AI :
Via een in 2026 opgestart partnerschap met het Duits-Amerikaanse Auterion is nabij München de massaproductie gestart van meer dan 5.000 autonome langeafstandsdrones. Deze order, gefinancierd door de Duitse overheid, loopt tot medio 2027. Dit komt neer op een extra productie-output van ruim 3.000 tot 4.000 drones per jaar vanuit deze nieuwe Europese productielijnen. [1]
Laatst gewijzigd door Fred1950 op 05 sep 2026, 17:30, 1 keer totaal gewijzigd.

Dicksy

Vandaag, 17:30

door voorn » 10 minuten geleden

Ik vraag me al maanden af waar julie die specifieke info van daan halen
Heel simpel voorn. De ene verspreidt de Oekraïnse propaganda tout court, het is de enige echte waarheid, de andere slikt deze propaganda niet als zoete broodjes.
Ze herhalen al maanden exact hetzelfde riedeltje. De Yin en Yang van het forum, (ze kunnen niet zonder elkaar) en beleven alle dagen hun Groundhog day .
Het internet staat vol met info, voor ieder wat wils.

Fred1950

Vandaag, 17:32

Dicksy schreef:
Vandaag, 17:30
....De Yin en Yang van het forum, (ze kunnen niet zonder elkaar) en beleven alle dagen hun Groundhog day .
....
Maar het steekt me toch al ferm tegen. Het probleem is dat als IK iets post , die met zijn puntje persé moet reageren. Zeer vervelend .... 8)

Dicksy

Vandaag, 17:40

door Fred1950 » 3 minuten geleden
Dicksy schreef: ↑5 minuten geleden
....De Yin en Yang van het forum, (ze kunnen niet zonder elkaar) en beleven alle dagen hun Groundhog day .
....
Maar het steekt me toch al ferm tegen. Het probleem is dat als IK iets post , die met zijn puntje persé moet reageren. Zeer vervelend .... 8)
En gij op uw beurt weer tegen reageert en zo blijft de molen draaien, de Yin en Yang en herhaalt groundhog day zich. :lol:

Fred1950

Vandaag, 18:11

Dicksy schreef:
Vandaag, 17:40
door Fred1950 » 3 minuten geleden
Dicksy schreef: ↑5 minuten geleden
....
En gij op uw beurt weer tegen reageert en zo blijft de molen draaien, de Yin en Yang en herhaalt groundhog day zich. :lol:
:D

Wil.

Vandaag, 19:50

Fred1950 schreef:
Vandaag, 17:21
voorn schreef:
Welke specifieke info ? Wil-punt fantaseert en soms krijg ik de indruk dat hij dat puur doet om met ons te lachen.
De productie van 5000 drones per jaar haal ik van hier https://www.handelsblatt.com/politik/de ... 51792.html

De productie van Volvo cars in Gent per jaar vindt Google AI terug

Met wat zoekwerk meldt Google AI :
Nu wil het toeval toch wel dat ik exact dezelfde Google AI raadpleeg en dat die me als antwoord geeft:

image.png

Freddie laat zich niet wijsmaken dat UA miljoenen drones per jaar maakt, maar laat zich wel wijsmaken dat Volvo Gent 212.177 auto's heeft gemaakt.

't Is een genie, onze Fred :lol: