NACHTUILTJES(12)2024

Hier mag je praten, grappen maken, vertellen over alles.
Een humorist is iemand wiens vrolijkheid van zijn hart naar zijn hersenen is verhuisd. (Otto Weis - 1847)

corry

Gisteren, 08:22

Afbeelding

Goedemorgen

Met mijn knopendoos hebben onze kindjes winkeltje gespeeld, had er in alle maten, een erfenis van mijn moeder en verzameling van mij.

Vandaag met buurtje naar BPark.
Jadi, ik rij nog met de auto, als de aandacht er optimaal niet meer is …dan stop het!

T. ( plus papa van onze kindjes) is dinsdagnacht om 3u overleden.
Achterkleinkind belde me, krop in de keel, tranen bedwingend, 12 jaar hebben onze kindjes bij hem ingewoond, er waren soms betere tijden, was gul in het materiaal welke ze nodig hadden. Deed me toch iets, heb hem goed gekend.

Heimwee naar eigenvolk, kennen jullie dit gevoel?
Woon hier tussen onbekenden, weten niets van mij.
In mijn huisje kende iedereen onze klein en achterkleinkinderen, heb nog contact met buurtjes van toen.
Maar familieleden zijn onvervangbaar, de ouderdom maakt mij kwetsbaar ……..och ze vergeten mij niet maar ik ben hun spil niet meer. Zou het trouwens niet meer aankunnen.

Voila, kop op borst vooruit de dag brengt verzet, ik ga met buurtje op den draai !! 😅

Tot in den draai !

Afbeelding
ik tel alleen de zonnige dagen.

jadi

Gisteren, 09:18

Afbeelding
Bij het wakker worden was ik heel nieuwsgierig hoe het weer er buiten uitzag..Droog dus met wat grijze wolken 17°C las ik achteraf op de buiten thermometer.. Een goede morgen iedereen , mijn briefje om boodschappen te doen ligt al klaar .. Ik ga ook het glas naar de glascontainer brengen . Mijn voormiddag zal daarmee goed gevuld zijn ..
En verder we zien we wel wat de dag brengt .
Erica vandaag gaan we voor een dag zonder hindernissen hé .. Ik moet je bijtreden achteraf kon ik ook mijn witte was gedaan hebben. Het zou goed droog zijn .. zal voor een andere keer zijn . Nog van alles genoeg en er kan nog wat bij in de trommel
Rietjes wat jij zegt trainen , ik zou eens willen weten hoeveel kilometers stappen dit zomer seizoen al in uw benen hebt .. Maar wacht even . . moet jij nog niet op reis ergens in september ?
Greetie inderdaad het was warm gisteren . Maar ik heb gisteren bijna gans de dag voor de pc gezeten . Een groep aangemaakt van de 5 school vriendinnen van toen . Om een afspraak te maken was het altijd zo moeilijk mailen , Messenger whatsapp enz .. Dus een groep en tegen de avond hadden we een vaste datum vast gepind.
Het gaat altijd hier bij mij door omdat ik op het middelpunt woon .. Het zijn internaatvriendinnen ..
Er kruipt nogal wat tijd in om alles op orde te krijgen ..
Zo intussen is mijn pagina einde en kan ik op het knopje duwen om het door de virtuele draad te sturen
Aan iedereen een super fijne dag, geniet er van want ook die dag komt nooit meer terug
toedeloe
menu: zal wel zien wat ,zo niet dan wordt het Ardens hamburgers deze avond
't Is goed in eigen hart te kijken nog even voor het slapen gaan.
Of ik van dageraad tot avond geen enkel hart heb zeer gedaan.

Ritavdm

Gisteren, 10:38

Goeie morgen

Br...
Corry, ik krijg een koude rilling als ik het lees.
T. was nu niet je beste maatje maar 'k begrijp heel goed dat het je toch iets doet, heel veel zelfs.
Je gedachten gaan natuurlijk vooral naar Bianca en de kinderen die al zoveel meegemaakt hebben.
Wat ik ook heel goed begrijp is dat je op zulke momenten je familie en oude buren mist.
Die nieuwe buurt mag nog zo goed zijn ze kennen je niet echt hé en ook de voorgeschiedenis niet.
Heel veel moed en sterkte voor de betrokkenen.

Jadi, ja je kunt blijkbaar goed tussen de regels lezen en goed onthouden. Er staat inderdaad nog een wandelvakantie op het programma.

Voor zij die lakens moeten wassen, 't is 't moment :D :D zon en een beetje wind.
Oud maar niet Out

Ivette

Gisteren, 10:54

Gisterennamiddag ben ik naar een aangename bijeenkomst van Samana geweest. Hoe die dat allemaal klaarstomen, geen lidgeld betalen nu 6 € voor 4x koffie 2 wafels en 2 opgevulde koeken per 2 in plastiek verpakking, altijd stijlvolle tafelbedekking, nu gebloemde servetten, ze kunnen met die 6€ hun kas niet spijzen
Dus een quiz per tafel vragen over Gits, oude foto's benoemen maar er zaten daarvoor 2/ 90-gers aan onze tafel dus daar heb ik mij niet meer gemoeid. Alle pastoors en Gitse heiligen benoemen= niets voor mij maar al onze koningen en hun echtgenotes opnoemen wel= wij haalden de 1e plaats wel zonder prijs natuurlijk!
Toch moesten sommige negentigers nog uitgelegd krijgen waar ze mis waren , ze weerden zich ferm!
Ik vond het plezant, mogen ze van mij nog doen!
Allez, toch alweer een zonnetje dat zoveel verschil maakt, veel klaarder in huis. In mijn veranda is het nu heerlijk daar zit ik nu zo graag! Mijn terrasmeubelen mogen in de garage, ik ben niet zo'n buitenzitter.
Ivette

Bekske

Gisteren, 10:57

Afbeelding
hallo iedereen geniet van jullie dag groetje

krakje

Gisteren, 20:36

omdat het redelijk weertje was heb ik de was buiten op de draad gehangen is droog,
ook alles gestreken en ligt in de kast; daarna voor eten gezorgd , maar was echt kapot,
zit met een neusvalling en veel niezen en hoesten dus de lappen mand in,
zal rond 21.00 uur gaan slapen want kan niet meer, grtjs van krakje,
Afbeelding
ik hou van het leven, het is jou maar eenmaal gegeven.