Politiek

Geen septemberverklaring van de Vlaamse regering

Gestart door kathuis op 28 sep 2026, 14:56 20 berichten 2.237 keer gelezen
Fred1950 30 sep 2026, 15:37 14.357 berichten
Niks te horen over plafonneren van huurprijzen , of belasting heffen op huurinkomsten. In Albanie wordt drugsgeld wit gewassen door het optrekken van woontorens door de maffia. Ik krijg de indruk dat een soort maffia hier ook flink de touwen in handen heeft met het opkopen van woningen , ze af te breken en er in de plaats lelijke , goedkope bouwsels ervoor op te trekken ( en die allesbehalve energievriendelijk zijn ).

Ten zuiden van Gent staan rijwoningen en appartementen te koop van meer dan 500.000 Euro. Wie kan dat betalen ? En diegenen die dat kunnen betalen zitten dan nog steeds met een woning opgezadeld waar men vroeger zijn neus voor ophaalde ... :roll:
frits1955 30 sep 2026, 16:49 5.417 berichten
We glijden verder af naar een autoritair regime.
Alhoewel de eerste versie van de wet Quintin ( Min. v Binnenlandse Zaken)nog door een breed gedragen oppositie van tafel geveegd werd zijn ze daar alweer met een nieuwe versie. Die wet geeft de regering een buitensporige macht om activiteiten van organisaties en van oppositiepartijen te verbieden wanneer het haar niet zint. Zonder rechter en zonder bewijs. Deze regering wil eigenhandig kunnen beslissen om activiteiten, vergaderingen, betogingen en publicaties te verbieden, websites te sluiten en bankrekeningen te bevriezen. Alles draait rond het woord "extremisme"...
Maar wie bepaalt wat extremistisch is en wat niet?. Theo Francken en Georges-Louis Bouchez praten het extremistische genocidale geweld van Israël goed en zetten tegelijk Palestina-activisten weg als extremisten. Francken riep zelfs op om de antiterroristische wetgeving in te zetten om een festival(Manifiesta) te verbieden. Dan weet je tegen wie deze wet bedoeld is: tegen iedereen die kritiek heeft op het beleid van deze regering.
Fred1950 30 sep 2026, 17:50 14.357 berichten
frits1955 schreef: ↑
30 sep 2026, 16:49
We glijden verder af naar een autoritair regime.
.....
... het zit misschien in het NVA bloed als ge de geschiedenis kent van waar die oorsponkelijk vandaan komen ....
kathuis Startte dit onderwerp 30 sep 2026, 19:05 vlaams-brabant 1.577 berichten
Inderdaad;nu zien of de gouverneurskeuze wisselmunt is.. Mahdi keek giftig bij die vraag uit het oortje vanTaspinar🤣😆
7 cats and 2 dogs en ze leefden IN VREDE met elkaar! Nu zijn de twee woefkes ook overleden (op 17 j leeftijd).
Op sennet geleerd : zalig zijn de armen van geest :-(
boeffer 04 okt 2026, 21:23 In mijn zetel 3.801 berichten
Nu de federale begroting en de Brusselse ook nog. Tot 's morgensvroeg zal gemeden worden. Er is nog zo'n land met heel veel politiekers, Duitsland. De kleine man moet het daar ook steeds betalen.
Nu extra erbij, concurreren met de lage loonlanden.
W11 RAM 32 GB SSD 1 TB,16:9=1920*1080 ; 4:3=1440*1080, ik heb steeds mijn helpdesk