Restaurantbespreking .

Er is geen oprechter liefde dan de liefde voor lekker eten (George Bernard Shaw - 1854)

STONE.

28 sep 2005, 20:26

't Is toch te gek hm ...In de Ambiance van juli 05 een resem restaurants in Marche- en -Famenne. 't Is toch te gek ... Mijn vrienden ( collega's ??)vergeten gewoon ( of is er een andere reden??) een van de besten.
Ben gisteren voor de zoveelste maal gaan eten bij Sarah in Hollogne ( M-en F): les 4 saisons. voor mij een onvergetelijke lunch ... voor 23 euro !!
Voorgerecht ; een brandade met een soort bisque d'homard saus en garnaaltjes- hoofdgerecht : parelhoen met puree en een apart kommetje met verse girolles en andere groentjes- en een lekker dessertje - alles samen 23 euro !!Laat Dirk D.P. en Guy Lem.. maar schrijven... Gaan ze wel eens ter plekke ??? - Heb mijn bedenkingen toen Eric van de Moulin de Haleul me toevertrouwde - tiens de Guy heeft mij na jaaaren .. toch ontdekt - Hi - hi ...
De objectiviteit gebied me te zeggen dat mijn zelfgekozen wijn ( dus niet de assorti ) - me 31 euro kostte. Maar het was dan ook een lekkere Sangiovese van ..Toscane!
Men are like wine- some turn to vinegar, but the best improve with age.
Pope John XXIII

dummie

10 okt 2005, 17:27

ervaring villa maritza te oostende :
- menu = mislukt huwelijk van traiteur met delicatessenzaak op een bedje van zure wijn met dessert van "carte d'or" .
specialiteit van de chef : taai en te uitgebakken lamsvlees of hetgeen er moet voor doorgaan !
persoonlijke appreciatie : 1/10 (de koffie) - advies :AF TE RADEN ! :(
uitgebreid verslag graag ter beschikking op aanvraag !
Laatst gewijzigd door dummie op 11 okt 2005, 14:43, 1 keer totaal gewijzigd.

minoukie

10 okt 2005, 17:46

Voor mensen in de omgeving van Zaventem : eens City Park proberen (Leuvensesteenweg 4ç& - 1930 Zaventem (tel. 02/720 96 96 - gesloten zaterdagmiddag). Italiaans getint - specialiteit : zeevruchtenschotels
Aanrader bij goed weer : leuk terras aan de achterkant.
En in het Vilvoordse : absoluut eens Roge Glamour uittesten : persoonlijk vind ik dit een van de beste restaurants in deze omgeving. Ga maar eens
kijken op de wbesite : www.rougeglamour.be (soms gewaagde combinaties : maar altijd verrukkelijk !)

STONE.

11 okt 2005, 05:28

Dummie en Minoekie- alvast thanks voor jullie commentaar. Wat Rouge Glamour betreft, ga dit eerstdaags eens uitproberen. Ziet er veel belovend uit !
Pope John XXIII

STONE.

15 okt 2005, 07:05

Nu het jachtseizoen volop open is, draait de jacht op " M. sterren " op volle toeren ...
Hier even een denkpiste ... en graag jullie medewerking !!!
Voor de jacht op de 1 ste ster in Wallonie zie ik 3 genomineerden : 1) Les 4 Saisons in Marche-en-Famenne ( gehucht Hollogne ) - 2) Cuisine er Moi in Namen - en 3) Li Cwerneu in Hoei .

Doe de test - ga er ' s middags eens lunchen. Zo waar- voor de prijs moet ge het niet laten !Vb. Les 4 Saisons serveert een verdomd lekkere lunch voor ... 23 euro. Ook aangepaste wijnen aan een zacht prijsje zijn mogelijk.
Hetzelfde geldt voor " Cuisine et Moi " - en een iets andere formule bij Li Cwerneu .

Of vergelijk met het 1-ster restaurant " Le Coq aux Champs " in Solheit-Tinlot( nabij Nandrin : de weg Luik- Marche ) . Ik was er donderdag ll. -zijn lunch ... 25 euro - met aangepaste wijnen 39 euro.
En toch verkoos ik de lunch bij Sarah ( les 4 saisons ...) die dinsdag.

DOEN - proeven - en kommentaar leveren !!!
Pope John XXIII

STONE.

20 okt 2005, 21:38

Inderdaad, ben in Heultje ( Westerlo ) binnen gewipt voor een momentje te eten ! Was helemaal ALLEEN aan boord, maar niet getreurd ! Het was lekker... gezellig.. in een Black & White kader, wat een beetje de activiteit van de vrouw des huizes verraadt... in een vorig leven DECORATRICE geweest! Ben er tevreden buiten gestapt ! ( de vriendelijke klant die verwijst alsof P W van de C Chez Soi hier moet komen eten had toch iets teveel van het goede gedronken !! )
Laatst gewijzigd door STONE. op 21 okt 2005, 17:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Pope John XXIII

STONE.

20 okt 2005, 21:48

Lalie en ... Lipsius > Et Aloooors h !!
Pope John XXIII

lalie

20 okt 2005, 22:22

ah juist.....'k had beloofd van een verslagje door te sturen.

HET grote voordeel is, zonder twijfel de aanwezigheid van een parking. Ik weet niet hoe het daar in de week aan toe gaat, maar 's zondags is het heel druk.
ontvangst: het is mij opgevallen dat de klanten van ver boven de 70 jaar zeer hartelijk worden ontvangen. Veertigers, die nochtans de 70-tigers van morgen zijn, wel.....die kregen een sippelip!

vestiaire: er is geen echte (gesloten) vestiaire aanwezig; de jassen worden aan de ingang aan de muur tentoongesteld. Resultaat: bij het buitengaan draagt men al de keukengeurtjes mee. Dus geen lederen jassen of bontmantels meebrengen.

Aperitief: glaasJE champagne - geen hapje € 9,50
hapje aangeboden door het huis: correct, gevarieerd maar zeer klein (helemaal niet te vergelijken met wat men bij Philippe Fauchet, in Saint-Georges (www.philippefauchet.be, serveert).
Schotels : Koningskrab en wildgerechten - perfect - niets op aan te merken, het was naar wens - de Chef weet wat hij doet.
Dessert: tja, naar het schijnt kan je niet overal goed in zijn, wel hier was het zowel bij het eerste bezoek als bij het tweede betreurend. Hier geef ik een zeer zwakke quotatie: de doodsimpele dame blanche was een trieste zaak.
Prijs wijn per glas, demi-bru, digestif - volledig correct.
Sanitaire faciliteiten: niet voor rolstoel toegankelijk (trap) maar tip top verzorgd.

Voilà in het kort. Bezoek waard voor wie op zondag in de buurt van Zaventem een fijn restaurantje zoekt.

(http://server1.info/lipsius.bex/Menu.htm)
studying = brain-building

STONE.

20 okt 2005, 22:30

Ik moet iets toegeven... Vermits ik 3/4 van mijn tijd in Wallonie doorbreng, is het weer iets te lang geleden dat ik bij Philip Fauchet ben gaan eten ! Dit is waarschijnlijk te wijten aan het feit dat mijn favorieten in de direkte buurt liggen : Massimo ( Tilleur/Seraing ) - Coq aux Champs ( Solheit/Tinlot ) etc...
Pope John XXIII

jef Vermeylen

23 okt 2005, 15:06

hallo , dummie

De villa Maritza stond - en staat - in bepaalde gidsen nog aangeprezen . Jij had blijkbaar een teleurstellende ervaring .
Ik kan je alleen maar bijtreden .
Het interieur blijft aantrekkelijk voor wie van Jugendstil ( of is het art-déco ?) houdt .
De eigenaars , en dus vermoedelijk ook de chef , zijn sedert iets meer dan een jaar , nieuw . De keuken is sindsdien merkelijk in gastronomisch oogpunt gezakt .
Na mijn ervaring met het grote menu , was het besluit : jammer , maar .....

Jij , als Oostendenaar : hoe is de naastliggende zaak ? Die op de hoek , met dat grote terras achter glas ?

pastoor

23 okt 2005, 15:53

De Michelin gids van 2005 vermeldt Villa Maritza als een elegant herenhuis
uit de 19e euuw (geen Jugendstil, geen art deco) zonder enige vermelding van gastronomie, wel eigentijdse keuken. En veel €'s.
Sudoku, wijntjes proeven, genieten.

STONE.

29 okt 2005, 05:13

Ben voor de 2de maal in Heultje Westerlo binnen gestapt in restaurant " Het MOMENT ". Dit maal een grote tegenvaller- en ik niet alleen !
De fazant met peperkoek en mosterd : in een deegje... en wat zat er binnen in ?? Voor mij smaakte het erger dan uitgekookt soepvlees...
Nee, een spijtige tegenvaller... Terwijl ik er de week voordien tevreden buiten stapte !
Laatst gewijzigd door STONE. op 29 okt 2005, 10:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Pope John XXIII

STONE.

29 okt 2005, 05:21

Was 2 dagen tevoren ( dinsdag ) voor de zoveelste maal binnen gestapt bij MASSIMO ( Tilleur/ bij Standard Luik ) . Die middag zat er 24 man !! Hoe gaan de zaken ? Zoals overal- met up-and-downs. Ik zat dus in een UP.
Wat heb ik er weer LEKKER gegeten - zoals steeds - GEEN kaart !!!
Pope John XXIII

pastoor

30 okt 2005, 00:01

Ben gisteren avond overladen geworden met

Aperitif Sauterne met Sauvignon sec
Délicatesse van Charlotte aardappel met kaviaar
Raviolis van rivierpaling met paddestoelen en pecorino schilfers
St. Jakobsvruchten met hoevebiggetje
Fazantenborst met wiite truffels van Alba en cannelloni gvuld met fazant
Gepralineerde "Crème Brulée"
Manjari chocolade met gepocheerde peer
Versnaperingen

dat alles overgoten met Sauterne en/of Sauvignon sec

Clos St Denis, Overrepen bij Tongeren.
2 michelin sterren en de enige met 5 rode vorken.
Sudoku, wijntjes proeven, genieten.

STONE.

30 okt 2005, 03:44

En ... pastoor ... LEKKER gegeten ?? Moet daar ook eens dringend langs gaan ( begin van de maand ? = kwestie van het budget in balans te houden ! ). Ik ga er voorlopig binnen ...via deze site :
http://www.closstdenis.com
Pope John XXIII