Restaurantbespreking .
-
STONE. - Lid geworden op: 05 sep 2005, 06:15
Na een lange tijd van " afwezigheid " , voor de zoveelste maal nog eens gaan eten bij Johan ( en ook bij Ghislaine natuurlijk ) < Hof ter HULST>. Toch weer - zoals altijd - een waar Culinair FESTIJN !!
Betalend bezocht op dond. 3.11.05
Voorgerecht : Ministrone van langoustines met ... varkenspoot
Hoofdgerecht : een patrijsje met herfst-groentjes. LEKKER !!!
Voor meer nieuwsgierig culinair lekkers , kijk eens op hun menu-kaart
/www.hofterhulst
Betalend bezocht op dond. 3.11.05
Voorgerecht : Ministrone van langoustines met ... varkenspoot
Hoofdgerecht : een patrijsje met herfst-groentjes. LEKKER !!!
Voor meer nieuwsgierig culinair lekkers , kijk eens op hun menu-kaart
/www.hofterhulst
Men are like wine- some turn to vinegar, but the best improve with age.
Pope John XXIII
Pope John XXIII
-
larsie - Lid geworden op: 23 mei 2005, 16:06
dat resataurant werd met suc6 uitgebaat door 2 broers, heb daar meermaals een lekker menu gegeten, zonder afspraak kwam je er nie binnen. De laatste keer dat we bij die broers zijn geweest was einde 1996. Wij zijn inmiddels verhuisd en die broers zijn elders een zaak begonnen. Wie weet waar deze koks nu bezig zijn? Wij willen daar heel graag terug naartoe.
-
SEL et SUCRE : MONS
'k Ga eerstdaags eens eten in de Sel et Sucre.
Jean-Christophe Noel-Leunen werkte 6 jaar in de " Hostellerie Le Prieure Saint-Gery " in Solre St. Gery ( Beaumont ) bij Gardenal ( waar Vlamingen thuis zijn ...).
Het restaurant is gelegen aan de Grote Markt- het vroegere eethuis < Alter Ego > - rue de Nimy 6 - 7000 MONS.
TEL.: 065/59 05 07
Maandag gesloten/ Lunch 17-25 Euro/ Menu's : 42- 54 Euro/
www.seletsucre.be
PS : Mijn vriend DIMITRI ( v/h gelijknamige restaurant in Quaregnon ) gaat mee !!!
'k Ga eerstdaags eens eten in de Sel et Sucre.
Jean-Christophe Noel-Leunen werkte 6 jaar in de " Hostellerie Le Prieure Saint-Gery " in Solre St. Gery ( Beaumont ) bij Gardenal ( waar Vlamingen thuis zijn ...).
Het restaurant is gelegen aan de Grote Markt- het vroegere eethuis < Alter Ego > - rue de Nimy 6 - 7000 MONS.
TEL.: 065/59 05 07
Maandag gesloten/ Lunch 17-25 Euro/ Menu's : 42- 54 Euro/
www.seletsucre.be
PS : Mijn vriend DIMITRI ( v/h gelijknamige restaurant in Quaregnon ) gaat mee !!!
Pope John XXIII
Pope John XXIII
-
Wat gebeurt er Tillie ? 'nen trouw in 't verschiet , of een grote conferentie gepland ??of wilt ge gewoon een " private party " organizeren voor 1000 man in de Blue Elephant ??
En is het in Brussel/Moskou/Dubai/ Bangkok .... etc. ??
klik eens op http://www.blueelephant.com/
Ben zelf in deze Royal Thai Cuisine Tempel nog niet geweest. Den " Hugo "- van de Lemaire gids wel ( of toch een van zijn medewerkers..hm )
Banketten gaan al vanaf 8 tot ...1000 personen !
< Chef Thongsuk ( niet tongstuk) is tot alles in staat ... Tonton Steppe, wanneer hij niet in Moskou, Dubai of Kopenhagen verblijft ... moet toch eens zijn interieur vernieuwen ..
En is het in Brussel/Moskou/Dubai/ Bangkok .... etc. ??
klik eens op http://www.blueelephant.com/
Ben zelf in deze Royal Thai Cuisine Tempel nog niet geweest. Den " Hugo "- van de Lemaire gids wel ( of toch een van zijn medewerkers..hm )
Banketten gaan al vanaf 8 tot ...1000 personen !
< Chef Thongsuk ( niet tongstuk) is tot alles in staat ... Tonton Steppe, wanneer hij niet in Moskou, Dubai of Kopenhagen verblijft ... moet toch eens zijn interieur vernieuwen ..
Pope John XXIII
Pope John XXIII
-
Wat was het weer lekker bij Massimo in Tilleur ( vlak bij Standaard Luik )!
We zaten er dinsdag-middag met zijn 18 . Gault-Millau - pas verschenen .Massimo < 'k sta er niet in ! zelf gevraagd x..aantal jaren geleden. Ik kreeg toen een 11 - de " bistro " met diepvriesprodukten een 14 ! >
WEL was hij naar de voorstelling van deze restaurantgids geweest in GENT ( EXPO ).Wist nog te vertellen dat Le Cwerneu ( Hoei ) uitverkoren werd als " Waalse Ster " ?!!..of was het Arabel ?
Ik weet in ieder geval dat zijn 2 voorgerechtjes HEERLIJK smaakten( o.a. een zelfgemaakte pasta met speciale olie=+ vers-geraspte witte truffel). Ook het hertekalf was OH.. zo lekker !!
PS. Gaat zich in jan 2006 bijscholen bij een van de GROTEN in .. FLORENCE !
We zaten er dinsdag-middag met zijn 18 . Gault-Millau - pas verschenen .Massimo < 'k sta er niet in ! zelf gevraagd x..aantal jaren geleden. Ik kreeg toen een 11 - de " bistro " met diepvriesprodukten een 14 ! >
WEL was hij naar de voorstelling van deze restaurantgids geweest in GENT ( EXPO ).Wist nog te vertellen dat Le Cwerneu ( Hoei ) uitverkoren werd als " Waalse Ster " ?!!..of was het Arabel ?
Ik weet in ieder geval dat zijn 2 voorgerechtjes HEERLIJK smaakten( o.a. een zelfgemaakte pasta met speciale olie=+ vers-geraspte witte truffel). Ook het hertekalf was OH.. zo lekker !!
PS. Gaat zich in jan 2006 bijscholen bij een van de GROTEN in .. FLORENCE !
Laatst gewijzigd door STONE. op 23 nov 2005, 10:35, 1 keer totaal gewijzigd.
Pope John XXIII
Pope John XXIII
-
pastoor - Lid geworden op: 19 mar 2005, 21:55
Yep,
De Blue Elephant in Ukkel met identiek dezelfde zaak in Londen en Denemarken. Ik heb die van Brussel gedaan einde de jaren 80.
Er zijn ook analoge ketens met “Blue Elephant Royal” en “The Blue Elephant”, kopieën van het succes van de Blue Elephant.
Het interieur is authentiek Thais, met comfortabele rotan meubels. Het restaurant baadt in een oosterse sfeer met de geuren, kleuren en verlichting, prachtig. Er is een open terras achter het restaurant. Authentieke oosterse planten en verse bloemen, import uit Thailand. Gelieve enkel "s avonds te gaan, omwille van de sfeer. Er zijn tafeltjes voor 2 en 4, uiterst geschikt voor een tête-à-tête. In die tijd moest men reserveren.
Een typische Thaise 'zoete' keuken met verse ingrediënten rechtstreeks ingevoerd. Niet te missen.
Een persoonlijk tintje. De huidige manager Mister Joe, met een Thaise onuitspreekbare familienaam, destijds verantwoordelijk voor de wijnen en cocktails, spreekt perfekt Nederlands; Nederlands dat hij geleerd heeft in de relatie met mijn oudste dochter. Zijn vader vloog destijds de toeristen van en naar Bangkok, en leverde de verse produkten voor het restaurant.
De Blue Elephant in Ukkel met identiek dezelfde zaak in Londen en Denemarken. Ik heb die van Brussel gedaan einde de jaren 80.
Er zijn ook analoge ketens met “Blue Elephant Royal” en “The Blue Elephant”, kopieën van het succes van de Blue Elephant.
Het interieur is authentiek Thais, met comfortabele rotan meubels. Het restaurant baadt in een oosterse sfeer met de geuren, kleuren en verlichting, prachtig. Er is een open terras achter het restaurant. Authentieke oosterse planten en verse bloemen, import uit Thailand. Gelieve enkel "s avonds te gaan, omwille van de sfeer. Er zijn tafeltjes voor 2 en 4, uiterst geschikt voor een tête-à-tête. In die tijd moest men reserveren.
Een typische Thaise 'zoete' keuken met verse ingrediënten rechtstreeks ingevoerd. Niet te missen.
Een persoonlijk tintje. De huidige manager Mister Joe, met een Thaise onuitspreekbare familienaam, destijds verantwoordelijk voor de wijnen en cocktails, spreekt perfekt Nederlands; Nederlands dat hij geleerd heeft in de relatie met mijn oudste dochter. Zijn vader vloog destijds de toeristen van en naar Bangkok, en leverde de verse produkten voor het restaurant.
Sudoku, wijntjes proeven, genieten.
-
Gisteren middag gaan eten in een van mijn < onderduik-adressen > op culinair gebied. Het restaurant in Balen bij Mol ( vlak bij de Kerk ) draagt de toepasselijke naam < Sessibon >- Eerlijke keuken - lekkere wijntjes!. Zij zijn vooral bekend voor hun Catalaanse soep en de lekkere Agnus Beef!
Dag Dianeke ! Kan zeggen < Setaitsibon > !
Dag Dianeke ! Kan zeggen < Setaitsibon > !
Pope John XXIII
Pope John XXIII
-
Bocuse, wanneer organiseren we eens iets " together ' ??
Het eten in mijn achtertuin smaakte voortreffelijk! Was zeker geen "verloren " tijd in de VIN PERDU !!
Joeri is een begaafd keuken-chef ... en de dame des huizes zeer voorkomend en vriendelijk.
Hadden het over de ( en onze ) favorieten : " Oud-Sluis " - 3 sterren dit jaar ?? en JA ..het is zover !!
Een andere favoriet en aanrader : " de Beluga " in Maastricht!
Hoeft niet altijd Cornwall of Parijs te zijn !?
Het eten in mijn achtertuin smaakte voortreffelijk! Was zeker geen "verloren " tijd in de VIN PERDU !!
Joeri is een begaafd keuken-chef ... en de dame des huizes zeer voorkomend en vriendelijk.
Hadden het over de ( en onze ) favorieten : " Oud-Sluis " - 3 sterren dit jaar ?? en JA ..het is zover !!
Een andere favoriet en aanrader : " de Beluga " in Maastricht!
Hoeft niet altijd Cornwall of Parijs te zijn !?
Pope John XXIII
Pope John XXIII
-
Gisteren nog eens binnen gestapt bij Massimo in Tilleur. Zaak was volzet : 24 man !Was in gezelschap van mijn vrouwelijke " Inspector M orse ".
Weer lekker gegeten ! Geen kaart : MENU UNIQUE .
Ook voor de 2de maal de Vin Perdu bezocht in mijn achtertuin . Alles was correct ... zelfs de WIJNKELDER . ( Wat een investering lag daar ...)
Weer lekker gegeten ! Geen kaart : MENU UNIQUE .
Ook voor de 2de maal de Vin Perdu bezocht in mijn achtertuin . Alles was correct ... zelfs de WIJNKELDER . ( Wat een investering lag daar ...)
Pope John XXIII
Pope John XXIII
-
jef Vermeylen - Lid geworden op: 02 dec 2004, 20:28
Haute cookure
Een oud herenhuis , aangepast aan moderne eisen van comfort . Op enkele honderden meter van het marktplein te Oostmalle ( Herentalsebaan , 30 ) Parking voor de deur , één enkel laag opstapje voor je binnen bent . Een heel vriendelijke dame ( Cindy ) , die je welkom heet . Je voelt je onmiddellijk thuis . Als in een huiselijke kring opgenomen . De echtgenoot van de dame , Ivan , krijg je voorlopig niet te zien . Hij roert in de pannen en potten , en komt slechts opdagen heel op het einde van ons bezoek .
Het eten is veel meer dan je zou verwachten : een culinair genieten .Ivan gebruikt fijne ingredienten , die hij met zorg en een grote dosis creativiteit omtovert tot een heerlijk gerecht .
Om de zes weken wisselt het menu . Een menu dat ik werkelijk kan aanbevelen , tegen de prijs van 39 €
Vorige zondag genoten we o.a. van :
- enkele proevertjes , een mini-bordje waterkersroom
- een voorgerecht op basis van rauwe rode tonijn , krab en oester
-gebakken fazantenfilet met pata negra en garnituur als tussengerecht
- als hoofdschotel : een op vel gebakken grietfilet met wilde champignons
- een clafoutis van amarenakersen , home-made sorbet en een coulis van
portwijn , mascarpone en slagroom
Wil je daar dan nog een speciale kaasbereiding aan toevoegen , dan betaal je een supplement van 8 €
Met aangepaste wijnen : + 20 €
Dit wijnassortiment , met gulle hand geschonken , omvatte een lekkere witte Loire , een heel matige rode uit de Roussillon , een enigszins zurige Chileen , en een prachtige dessertwijn , die zowat het midden hield tussen een Pineau en een Muscat .
Als ik aan Cindy en het team een waarderingscijfer zou geven , dan is dat een 90 % voor de keuken , en een 50 % voor de wijnen , die , in alle eerlijkheid , naar mijn ( lastig ) oordeel iets te duur uitvallen voor wat ze bieden . Ook mijn - lekker , Noors - watertje , tegen 4,5 € voor een mooi flesje van 37,5 cl woog een beetje zwaar door op het budget .
Slotsom : warm aan te bevelen adres , waar ook senioren en ander gastronomisch volkje een overheerlijke avond of middag kunnen beleven .
JEF
Een oud herenhuis , aangepast aan moderne eisen van comfort . Op enkele honderden meter van het marktplein te Oostmalle ( Herentalsebaan , 30 ) Parking voor de deur , één enkel laag opstapje voor je binnen bent . Een heel vriendelijke dame ( Cindy ) , die je welkom heet . Je voelt je onmiddellijk thuis . Als in een huiselijke kring opgenomen . De echtgenoot van de dame , Ivan , krijg je voorlopig niet te zien . Hij roert in de pannen en potten , en komt slechts opdagen heel op het einde van ons bezoek .
Het eten is veel meer dan je zou verwachten : een culinair genieten .Ivan gebruikt fijne ingredienten , die hij met zorg en een grote dosis creativiteit omtovert tot een heerlijk gerecht .
Om de zes weken wisselt het menu . Een menu dat ik werkelijk kan aanbevelen , tegen de prijs van 39 €
Vorige zondag genoten we o.a. van :
- enkele proevertjes , een mini-bordje waterkersroom
- een voorgerecht op basis van rauwe rode tonijn , krab en oester
-gebakken fazantenfilet met pata negra en garnituur als tussengerecht
- als hoofdschotel : een op vel gebakken grietfilet met wilde champignons
- een clafoutis van amarenakersen , home-made sorbet en een coulis van
portwijn , mascarpone en slagroom
Wil je daar dan nog een speciale kaasbereiding aan toevoegen , dan betaal je een supplement van 8 €
Met aangepaste wijnen : + 20 €
Dit wijnassortiment , met gulle hand geschonken , omvatte een lekkere witte Loire , een heel matige rode uit de Roussillon , een enigszins zurige Chileen , en een prachtige dessertwijn , die zowat het midden hield tussen een Pineau en een Muscat .
Als ik aan Cindy en het team een waarderingscijfer zou geven , dan is dat een 90 % voor de keuken , en een 50 % voor de wijnen , die , in alle eerlijkheid , naar mijn ( lastig ) oordeel iets te duur uitvallen voor wat ze bieden . Ook mijn - lekker , Noors - watertje , tegen 4,5 € voor een mooi flesje van 37,5 cl woog een beetje zwaar door op het budget .
Slotsom : warm aan te bevelen adres , waar ook senioren en ander gastronomisch volkje een overheerlijke avond of middag kunnen beleven .
JEF
ouwe leeuwen kunnen nog klauwen
-
Jef,
Dit is een adresje waar ik geregeld binnen wandel . ( Tillie weet hiervan )
Omwille van beroepsaktiviteiten vermeld ik een boel adressen NIET.
Cindy en Ivan ken ik vanaf de " opening ". Ben er 14 dagen geleden nog gaan eten. Was wat uit de hand gelopen met bepaalde wijnleveranciers als Paul Vercammen ( les 3 Tomates ) en vooral met Jeurissen.
Had zelf ook 2 flessen bij ... Een goed verstaander heeft ...
Kritiek : het glaasje champagne en de wijnen a la carte zijn TE DUUR !
Dit is een adresje waar ik geregeld binnen wandel . ( Tillie weet hiervan )
Omwille van beroepsaktiviteiten vermeld ik een boel adressen NIET.
Cindy en Ivan ken ik vanaf de " opening ". Ben er 14 dagen geleden nog gaan eten. Was wat uit de hand gelopen met bepaalde wijnleveranciers als Paul Vercammen ( les 3 Tomates ) en vooral met Jeurissen.
Had zelf ook 2 flessen bij ... Een goed verstaander heeft ...
Kritiek : het glaasje champagne en de wijnen a la carte zijn TE DUUR !
Pope John XXIII
Pope John XXIII