We worden oud!!

Literaire pareltjes van maatschappelijke gebeurtenissen.

nieuwe bever

23 okt 2005, 22:17

Inderdaad : we worden oud! Eindelijk, ja eindelijk , na vele malen van loos alarm, ben ik aan de zo lang voorspelde , zo veel over doorgezaagde, zo vaak van banggemaakte menopauze begonnen.Collega's op school ( de meesten nochtans op jongere leeftijd dan ik) zijn me reeds voorgegaan. Vandaar dat ik mij zeer goed voorbereid waande. Niets meno-pauze-achtigs zou mij vreemd zijn ( zo dacht ik ) Maar wee mij!!!!! Ik zit er nu middenin.
- Opvliegers die ergens schijnen te beginnen in de toppen van mijn tenen en zonder schroom opstijgen tot aan mijn oorrandjes en mij achterlaten als een natte schotelvod. Dat brengt met zich mee dat ik nu zelfs midden in de nacht sta te douchen.
- Nachtelijke wandelingen door ons huis : je moet toch iets doen als je tot 5 maal toe wakker wordt.En 't ventje moet toch kunnen slapen, dus verlaat ik onze echtelijke sponde en probeer wat af te koelen vooraleer ik er terug inkruip.
- Onze meestgeliefde slaaphouding moet er ook aan geloven.Ge moet weten dat mijnen halven trouwboek een knuffelaar eerste klas is ( aaibaarheidsfactor 37 ) Hij - en ik ook moet ik eerlijk toegeven - houdt er dus van om zoals theelepeltjes te slapen . Als ge dan ook nog weet dat zijn lichaamstemperatuur ietske boven het normale ligt (één van de redenen waarom ik met hem getrouwd ben want ik ben een koukleum ) kunt ge u wel indenken hoe ik nu afzie. Niet te doen mensen, niet te doen.
- Enkele negatieve voorspellingen die te maken hebben met ons seksueel verkeer en die ik hier toch maar niet in detail ga toelichten, zijn dan "gelukkig" toch maar lekker niet uitgekomen of moet ik zeggen tot hiertoe nog niet ?
- En ja ik weet het : er bestaan pillekes en zalfkes en plakselkes. Maar als ge weet dat ik zelf een halve dag moet nadenken vooraleer te besluiten een onnozel aspirinneke te pakken dan zult ge wel verstaan dat die aan mij niet besteed zijn. En dus beperk ik mij tot het innemen van bio-climal : het enige wat tot hiertoe klimt zijn de opvliegers : maar ik moet geduld hebben en als ik na een koele frisse douche weer wat opgedraagd ben heb ik dat ook wel.
"Je kan je leven op twee manieren leven:
alsof niets een wonder is, alsof alles een wonder is." A.Einstein

Klaartje

24 okt 2005, 14:32

8) :wink: hallo Nieuwe Bever.... juist je posting hier gelezen en gelukkig dat je die befaamde "menopauze" in de beginfaze zo humoristisch kan opnemen..... ik zit er al 10 jaar mee, dus heb wat mij betreft al wat ondervinding; maar je stukje is zéééér herkenbaar !!!
Ik wens je het allerbeste voor de komende maanden en jaren xx
"Een vriend is iemand, die als hij je een hand geeft eigenlijk je hart aanraakt."
Auteur: Gabriel Garcia Marquez

Klaartje

24 okt 2005, 14:55

8) het is vaak met een grote korrel zou te nemen.... maar neemt niet weg dat het lang wennen is.... voor iedereen weer anders !
"Een vriend is iemand, die als hij je een hand geeft eigenlijk je hart aanraakt."
Auteur: Gabriel Garcia Marquez

Anina

24 okt 2005, 15:15

Nieuw bevertje :P

Ik ga je eens iets vertellen dat je graag zult horen...

"Alles gaat voorbij!!!"

Ik heb er zeven jaren mee rondgelopen en het ergste vond ik die neerslachtige buien.
Niet weten waarom, maar toch ho zo triestig!!!

Gelukkig is alles achter de rug en nu voel ik mij uitstekend.

Ik ben liever zestig dan vijftig jaar...snap je???

Je leeft dus op hoop...en..."Hoop doet leven"
:wink:

nieuwe bever

24 okt 2005, 17:08

Ai, Klaartje : de beginfase zeg je en minstens tien jaar duren. Maar dan zit ik al bijna op tram zeven als ik ermee klaar ben. 'k Zal dan vanavond nog maar een goede trappist van Westmalle drinken. (of misschien wel 2)
Kwestie van een mogelijk opkomende neerslachtige bui meteen maar de kop in te drukken.
Nu wat die neerslachtige buien betreft zit ik nog wel goed denk ik, 'k zou het eens aan mijn huisgenoten moeten vragen. Van nature heb ik wel een bijna niet stuk te krijgen opgewekt karakter ( zo werd me reeds meermaals verteld, want stoefen over jezelf stinkt en ik stink al genoeg naar 't zweet met al die opvliegers)
Er moet dus al wel het één en ander gebeuren om dat naar de vaantjes te helpen. En ik heb ook een lief en begripvol ventje, dat scheelt ook, als je die bezig ziet zou je zeggen dat hij reeds 10 vrouwen in de menopauze versleten heeft.
Weet je wat ik ook ondervonden heb ? Ik heb nu weer van die niet-eindigende gibberbuien die ik ook wel had toen ik nog in het pubertijdperk zat. Denken jullie dat dat normaal is? Lastig is het anders wel want dan krijg ik altijd grote pi......., sta te dansen met mijn benen gekruist om dan toch te laat bij de Weduwe Cools aan te komen want met mijne rekker ofte mijn fronske is het ook niet meer wat het geweest is, och je moet maar denken : daar zijn inlegkruisjes dan weer goed voor. Maar afgezien daarvan gaat het mij momenteel echt goed. Moesten er zich nog andere verschijselen openbaren dan laat ik dat zeker weten.
By the way : hoe zit dat eigenlijk met de penopauze?
"Je kan je leven op twee manieren leven:
alsof niets een wonder is, alsof alles een wonder is." A.Einstein

Fikske

28 nov 2005, 19:27

Ja, we worden ouder maar geven de moed niet op.

Een zestal weken geleden onderging ik 'n operatie voor een “nieuwe knie”.
Eigenlijk een knieprothese, maar dat woord vind ik zo afschuwelijk dat ik liever spreek van mijn “nieuwe knie”.
Toch ben ik héél blij dat ik het heb laten doen want ondanks het feit dat ik deze ingreep (vooral de revalidatie) nogal stevig onderschat had begin ik nu te genieten van mijn nieuw gewricht.
De pijn is volledig weg en ik kan al vrij goed wandelen, fietsen en trappenlopen. Elke dag gaat het een beetje beter.
De kinesist, die mij verdorie veel heeft doen afzien, zegt dat Johan Musseeuw dank zei de goede zorgen van een collega kinesist opnieuw kon koersen na zijn zware knieblessure.
Allemaal goed en wel maar ik moet Parijs - Roubaix niet winnen hoor.
Met iets minder ben ik ook al content.
Wie tevreden is met wat hij heeft,
is de rijkste die er leeft.

Fikske

29 nov 2005, 13:16

In Benidorm zitten overwegend Vlamingen, naar mijn gevoel, en Engelsen. De meeste Duitsers zitten meer naar het zuiden rond Marbella, dacht ik.
Als je in Benidorm op de promenade langs het strand wandelt zou je haast denken dat je in Oostende op de dijk bent, zoveel Vlaams wordt er gesproken…
Anderzijds is het er in de winter wel heel wat warmer dan hier bij ons ( meestal toch)
Ikzelf hou niet zo erg veel van die drukte daar maar wie het graag heeft, doen zeg ik!
Het helpt je om een stukje van de winter te vergeten!

telloorlekker

29 nov 2005, 14:37

Waarom het een algemene trend is om het bijna-warmere zuiden op te zoeken is me niet helemaal duidelijk. Door regelmatig die trek te doen, heb je hier in andere seizoenen -als het weer een beetje tegen zit- minder weerstand tegen mogelijke ziekten. Of willen die trekvogels het anders ? Goed dan, bezoek Zuid-Amerika of Australie en zing dan rond Kerstmis maar van "I'm dreaming of a white Christmas", daar waar zelden sneeuw valt...

telloorlekker

01 dec 2005, 09:55

Soms niet, altijd denk ik dat ouwelui die naar Spanje, Portugal, Ibiza of de Balearen voor drie maanden gaan overwinteren een extra ezeltje hebben dat geld schijt... ja, zelfs dat het op hunne rug groeit... Voor die kapitalisten steekt het toch niet zo nauw waar ze terecht komen, als het maar "warm" is... :wink:

MOLCO

01 dec 2005, 19:31

In Ibiza is het op dit ogenblik bitter koud, telloorlekker.

En ik ben geen oud mannetje hoor, ik ben nog maar vijfennegentig, en ik ga nog dagelijks werken.

En een ezel die geld balkt (want schijten durf ik niet te schrijven), die heb ik ook niet;

Ik ga gewoon op familiebezoek, bij de dochter en twee kleinkinderen, en natuurlijk ook een schoonzoon...die van Duvel houdt.

telloorlekker

01 dec 2005, 19:41

Molco, wat is er zo vies aan om niet van schijten te durven schrijven ? Het is pas vies als je de daad bij het woord voegt en papier neemt om het uit te wissen... :lol:
Woorden worden uitgegomd, het onderwerp niét... :lol:
Toch moet je tegenwoordig oppassen, zeker als je op verlof gaat, want spreek dan niet over schijters want dan ben je of racist of discrimineer je... Laat het ons dan over "stillekens-doodgaan" hebben, want kun je dat niet meer via de aarsopening, tja dan... :wink:

Fikske

01 dec 2005, 20:47

Om naar het zuiden te trekken moet je niet altijd een ezeltje hebben dat geld schijt hoor TLL.
Verleden jaar trok ik samen mijn vrouwtje voor 4 weekjes naar het zuiden van Spanje (met de caravan wel te verstaan).
Als ik je nu vertel dat het daar vol Hollanders zat die niet voor een paar weekjes komen maar wel voor drie maand blijven, dan zal je wel niet verschieten denk ik!
Ze trekken daarbij nog rond ook zelfs tot Portugal.
De meeste van die noorderburen waarmee ik een praatje sloeg zeggen dat ze echt niet meer geld opdoen dan indien ze thuis zouden blijven, en geloof mij die Hollanders kunnen rekenen.
Volgens hen sparen ze sterk op hun verwarming en speculeren ze ook nog op het goedkopere leven in het zuiden.
Ja veel op restaurant en zo gaan doen ze niet (eigen keuze hé).
Toch moet ik zeggen dat ik niet zoveel hou van al dat rekenen en cijferen over hoeveel die vakantie nu wel gaat kosten of gekost heeft. Dan is de pret er al voor een groot deel vanaf vind ik.
Een grove schatting maak ik wel want we zijn van plan om half januari voor zes weken naar Zuid-Afrika te trekken samen met mijn schoonbroer en zijn vrouw.
Ze vieren hun 50 e huwelijksverjaardag en i.p.v. een duur feest zal het eens iets anders worden.
Erg verstandig vind ik dat en wij gaan natuurlijk graag (mee als gids, maar betalen natuurlijk evenveel in de kosten, normaal dus.)

Dat onze bankrekening nadien wel geplunderd zal zijn is een zorg voor later...

STONE.

01 dec 2005, 21:31

We worden oud - GIJ wel - ik NIET ! ( dokter Lecomte )
Men are like wine- some turn to vinegar, but the best improve with age.
Pope John XXIII

telloorlekker

02 dec 2005, 09:56

Fikske, ik vermoed dat jouw trip naar het zuiden, mét caravan, niet in de winter heeft plaatsgevonden tenzij ik me vergis.
Hollanders vind je doorgaans enkel binnen een straal van 2000 km van hun woonplaats, verder worden ze vrij zeldzaam...
Uiteraard zijn caravanreizen doorgaans goedkoper dan het thuisleven, daar kan ik van meepraten (ik doe dat alsmaar minder graag...) maar het voorrekenen hoeveel mij dat bespaart laat ik uit... ik wil de pret niet vooraf bederven. Ten andere, men trekt een bepaald budget uit voor 't verlof, en zolang je op 't einde ervan over hebt, heb je er niet veel lol aan beleefd... :wink:

Fikske

02 dec 2005, 17:45

Onze trip was wel degelijk in de winter hoor telloorlekker. Van zo half januari tot half februari 2005. We hebben zelfs één dag sneeuw gehad op de camping bij Motril in het uiterste zuiden van Spanje. (Het was daar zo zeldzaam dat het op TV en in de kranten kwam)
Er was een hele groep Hollanders met de kampeerreisorganisatie ACSI, je misschien wel bekend. Toevallig hadden wij een plaatsje kunnen bemachtigen dat nog vrij was en twee dagen later kwam de hele troep rondom ons te staan.
Sommige zijn aangename mensen andere dan weer niet. De uitzondering bevestigd de regel want een koppel dat wij dit jaar hebben leren kennen was vast niet van de gierige soort en ze gingen ook al eens met ons uit eten. (Ieder betaalde zijn eigen dineetje natuurlijk)
Ik ben ooit zo dom geweest om een NL koppel te trakteren maar die bleven dagen nadien nog heel vriendelijk met ons praten maar één enkel pintje heb ik van hen nooit gehad.
Enfin weer een ervaring rijker denk ik dan maar.