We worden oud!!
-
telloorlekker - Lid geworden op: 26 nov 2002, 17:46
Fikske, breek me de bek niet open. Ik kan je wat ervaringen vertellen van ACSI, Tulip of Paddestoel-groepen uit Nederland. Als ze in groep gaan zijn het net kabouterkes...
Allemaal in de rij en achter mekaar lopen...
Ik heb het er soms wel graag mee te doen; 't zijn tenslotte onze naaste buren hé... Maar je moet ze het nageven, hun theekransjes zijn werkelijk liederlijke uitspattingen... soms. Eenmaal eens mogen proeven van hunne thee... vast geen Jagerthee, maar je wordt er wel jachtig van...
Leg dan je vrouw maar aan de ketting...
Ik heb het er soms wel graag mee te doen; 't zijn tenslotte onze naaste buren hé... Maar je moet ze het nageven, hun theekransjes zijn werkelijk liederlijke uitspattingen... soms. Eenmaal eens mogen proeven van hunne thee... vast geen Jagerthee, maar je wordt er wel jachtig van...
-
telloorlekker - Lid geworden op: 26 nov 2002, 17:46
Ik weet uiteraard niet of er hier op dit forum lezers zijn van het pseudo-regionaal-tijdschrift "Onderox". De blinkende pagina's over kultuur- en andere anekdotes laat ik daarbij gewoonlijk links liggen. Als er muziek in onze jeugdtempel, achter mijn tuintje, ten gehore wordt gebracht ervaar ik dan wél zonder dit vooraf te moeten lezen. Die herrie mag van mij gestolen worden, daarvoor hoeft geen boom geveld. Al erg genoeg dat ik 's zomers grasmachines allerhande moet aanhoren nu ze die sportvliegtuigjes hier geweerd hebben. Boven mijn tuin circuleerden die tot hoog in het blauwe zwerk om daarna, als muggepoepjes, de free-divers te lossen. Het gebrom hoef ik dus niet meer. Maar de enkele columnisten die er hun tekstjes in onderbrengen, daar kan ik me -op de plee- van genieten. Ik lees meestal terwijl dat ene oog zich ontstoft. Wat moet je anders ? Je zit daar maar te wachten, meestal. Wachten tot je een nijpende gewaarwording voelt verlichten, en bij sommige geluidjes je maag nog eens extra omkeert. De ene keer hoor je iets als "fledderet" en een andere keer iets als "floep". En daarna grijp je naar een ander papiertje om dat onaangename weg te vegen. Maar de "Onderox" is daarvoor niet te gebruiken; blinkend chloorvrij papier veegt niet weg, het bekleeft. Maar goed dat de waterspiegel onderaan de pot het zicht wordt ontnomen door die bovenste helften hesp; anders zou je misschien ook nog een kwalijk uitziend kleurtje aan die hespen zien hangen, bij gebruik van die Onderox uiteraard.
Laatst las ik een column daarin van een visser. 't Schijnt dat een van die columnisten een fervent visser is, en zijn latijn daaruit vertaalt. Hij schrijft ondermeer dat de best verklaarbare teksten uit de mond van vissers komen. Ook zij zitten aan de waterkant te wachten maar hoeven geen maand- of weekblaadje; zij hebben hun roede. Tja, wij ook maar dat wordt meestal door die hespen onttrokken aan het zicht...
TLL
Laatst las ik een column daarin van een visser. 't Schijnt dat een van die columnisten een fervent visser is, en zijn latijn daaruit vertaalt. Hij schrijft ondermeer dat de best verklaarbare teksten uit de mond van vissers komen. Ook zij zitten aan de waterkant te wachten maar hoeven geen maand- of weekblaadje; zij hebben hun roede. Tja, wij ook maar dat wordt meestal door die hespen onttrokken aan het zicht...
TLL