- "Zoek mij eens informatie over mijn pensioen", zei grootmoeder tegen Pascal. " Maar ik kon de gevraagde documenten voor bomma op het internet niet altijd vinden. Zo is mijn project begonnen. Als vijftienjarige startte ik met de uitbouw van een website voor 50-plussers."
Tilly
27/03/2001 ONTSTAAN SENIORENNET
Onze webmaster, Pascal Vyncke

Webmaster schreef:
Seniorennet is officieel van start gegaan op 27 maart 2001.
Uiteraard was daar al maanden voorbereiding en werk aan voorafgegaan voor de website online kon gaan.
En op de 1e verjaardag is Seniorennet geheel van uitzicht gewijzigd geworden, normaal gepland voor 27 maart 2002, maar uitgelopen naar 7 april 2002 doordat ik het nog een beetje beter wilde maken.
Ik was gestart rond Kerstmis 2001, dat zijn dus heel wat maanden werk voor de nieuwe site; maanden werk zonder dat ik iets aan de bezoekers kon laten zien. Maanden nieuwe grafische technieken en programma's, programmeertalen, databanken, ... om de site te maken zoals je ze nu ziet.
En er zit nog veel meer in de site wat je niet zomaar ziet, maar om het mezelf makkelijker te maken. De homepage bv. is geheel automatisch gegenereerd. De moppen, lach van de dag en zo zijn op voorhand (enkele dagen, soms enkele weken) op voorhand ingegeven, en komen mooi automatisch 's nachts online. Het zou een enorm werk zijn iedere avond alles te veranderen en het online te zetten...
Amai, ik wilde antwoorden wanneer seniorennet is gestart, en ik heb al een heel verhaal verteld...
Ik wil er ook nog bij zeggen dat Seniorennet echt bekend is geworden sinds december 2001, toen Seniorennet kon 'spreken', toen hebben we zowat alle media gehaald: kranten, tijdschriften, radio en TV (VTM Nieuws van 13u en 19u).
Laatst gewijzigd door Tilly op 01 mei 2006, 21:42, 2 keer totaal gewijzigd.