Legerdienst Siegen
-
darcosam - Lid geworden op: 05 nov 2005, 23:33
ik wasin 69 gekazerneert in siegen ik lag samen op de kamer met
van vooren
vande putte
noel van de rijdt werd ovrgeplaats naar leopoldsburg
marcel seghers
vanden acker
wie herkent zich hierin
van vooren
vande putte
noel van de rijdt werd ovrgeplaats naar leopoldsburg
marcel seghers
vanden acker
wie herkent zich hierin
ik ben muziek liefhebber
wel muziek van neill diamond
en john denver
en john denver
-
biel - Lid geworden op: 02 apr 2006, 18:37
hallo carabiniers, zelf carpât geweest 1969 verkenners, toen was eerste sgt De Groote Frans ook nog bij ons samen met sgt Lemmens halfboed, en goede bokser. ik hoop om een oude vriend van toen eens aan de lijn te hebben. groetjes aan alle ex carabiniers.ps:ga nog iedere zondag van de maand in samenkomst met veel oude carabiniers in vergadering.Daar is ook onze oude rsm van toen aanwezig oa: Claes Roger.
-
erdero - Lid geworden op: 03 apr 2004, 23:13
Hallo biel, +/- zelfde klasse 68/69 , Claeys is dat een gentenaar ? want de rsm die ik kende was van hier. Klein ventje maar kon drinken als een grote
U zal mij daar zeker nog gezien hebben want ik was van +/- mei tot augustus rp aan de poort (zie vorige bladzijde ERDERO ) en waar zijn die vergaderingen ? Grtjs
-
etje - Lid geworden op: 07 feb 2006, 10:22
In '73 heb ik ook in Siegen gelegen bij de Carabiniers 2Cie , nu is mijn vraag of er soms nog iemand foto's heeft van de kazerne. Onze Cie lag wel aan de parade plaats van het vroegere bataljon Bevrijding dus links van de refter, en in al de andere blokken rond dat plein lagen waalse troepen. Dus dat we daar plezier hebben gehad moet ik zeker niet vertellen. Alle info is welkom en zeker indien er nog iemand foto's zou hebben.
-
Craetbos - Lid geworden op: 21 feb 2006, 15:29
dank zij rataplan kan u genieten(?) van hoe het was en nu is.
http://users.pandora.be/Dirk.Duym1/bsd.htm
Groeten van een Bevrijder
http://users.pandora.be/Dirk.Duym1/bsd.htm
Groeten van een Bevrijder
-
barman - Lid geworden op: 10 apr 2006, 14:28
[quote="Flupke"]beste Fokke,
In 1967 was het eten niet veel beter doch in de kantine was er ook mogelijkheid van bij Fritz een pakje friet te gaan kopen en geloof mij vrij, s'avonds was het aanschuiven daar.
Ikzelf was daar in dienst bij de CRS, uw waarschijnlijk wel bekend.
Al bij al toch nog een goeie tijd geweest
Ik dacht dat er op het net sites te vinden waren die specifiek over 2A gingen doch tot nu toe heb ik er weinig gevonden.
Flupke[/quote]
In 1967 was het eten niet veel beter doch in de kantine was er ook mogelijkheid van bij Fritz een pakje friet te gaan kopen en geloof mij vrij, s'avonds was het aanschuiven daar.
Ikzelf was daar in dienst bij de CRS, uw waarschijnlijk wel bekend.
Al bij al toch nog een goeie tijd geweest
Ik dacht dat er op het net sites te vinden waren die specifiek over 2A gingen doch tot nu toe heb ik er weinig gevonden.
Flupke[/quote]
-
J-P.7 - Lid geworden op: 25 jan 2006, 12:24
Heb opleiding gekregen in Leopoldsburg als fultrac chauffeur lichting 1969,
daarna overgeplaatst naar Siegen 1st Carabieniers prins Boudewijn,
daar werden we verdeeld onder verchillende kamers, dus heb ik kennis gemaakt met drie lichtingen ,kapitein Parmentier had toen de leiding ook Serg.Dewit en mulkers herinner ik mij.
Een fantastische tijd meegemaakt met veel maneuvers:4 maal Vogelzang,F.T.X. NATO Manuevers enz.heb trouwens mijn rijbrevet van
goede chauffeur behaald met een full trac.en....maar drie maal sloot gevallen.
in de lichting 68 herinner ik mij nog ( voodre ) en Crabbè,en Coppenholle lichting 70 waren er Elias,Debrueker,enz. In mijn lichting zijn Dewit Wyllie, Durant Michel, Van Bellegem Van Decavyen de namen die ik mij nog herinner .Een drietal jaar later hebben we nog ons kamp gaan doen in Leopoldsburg, graag zou ik nog iets horen van mijn oude vrienden.
D.T.J.P. (ook seg. gobien van de sec. mentenanc was onze goede vriend.)
daarna overgeplaatst naar Siegen 1st Carabieniers prins Boudewijn,
daar werden we verdeeld onder verchillende kamers, dus heb ik kennis gemaakt met drie lichtingen ,kapitein Parmentier had toen de leiding ook Serg.Dewit en mulkers herinner ik mij.
Een fantastische tijd meegemaakt met veel maneuvers:4 maal Vogelzang,F.T.X. NATO Manuevers enz.heb trouwens mijn rijbrevet van
goede chauffeur behaald met een full trac.en....maar drie maal sloot gevallen.
in de lichting 68 herinner ik mij nog ( voodre ) en Crabbè,en Coppenholle lichting 70 waren er Elias,Debrueker,enz. In mijn lichting zijn Dewit Wyllie, Durant Michel, Van Bellegem Van Decavyen de namen die ik mij nog herinner .Een drietal jaar later hebben we nog ons kamp gaan doen in Leopoldsburg, graag zou ik nog iets horen van mijn oude vrienden.
D.T.J.P. (ook seg. gobien van de sec. mentenanc was onze goede vriend.)
-
milo - Lid geworden op: 12 sep 2004, 04:39
hallo!
Ik was beroepsmilitair in Siegen in het Kwartier Gilbert 1Cie ORD.(66-69).ten tijde van Comd.Saenen en kapt.Bayard en vooral van mannen als Dekein,Onijn,Vandebroeck,Rogiers,Donckers,Vangijsegem,Lowietje (de schrijnwerker) ,enz....ikzelf ben Beydts(uit Diksmuide).Is er iemand die zich hierin herkent???
Ik was beroepsmilitair in Siegen in het Kwartier Gilbert 1Cie ORD.(66-69).ten tijde van Comd.Saenen en kapt.Bayard en vooral van mannen als Dekein,Onijn,Vandebroeck,Rogiers,Donckers,Vangijsegem,Lowietje (de schrijnwerker) ,enz....ikzelf ben Beydts(uit Diksmuide).Is er iemand die zich hierin herkent???
milo
-
padi - Lid geworden op: 15 sep 2004, 22:21
Miliciens:Wij zoeken nog enkele legervrienden van klas 1960-61, van het Bataljon Bevrijding in Siegen,peloton Verkenners. Namen die ons bijgebleven zijn/ M. Bervoets,L.De Kinder,G. Achten,A. Vandenberge,J. Bruggoms,P. Verhulst,Franssen en Joos uit Ninove. Wij plannen een bijeenkomst op woensdag 10 mei in Salons Lantaernhof,Ternesselei,202 in Wommelgem vanaf 11.30 uur.Meer info bij Jos Vandegoor, tel:02-720.68.66, Etienne Six tel. 03-321.11.10 of Dominiek Trullemans, Wemmelststeenweg 130,1090 Jette, tel;02-425.38.54.
Geen kontakt opnemen met mij:dit bericht heb ik gevonden in de krant en wilde alleen meer doorgeven.
groeten
Geen kontakt opnemen met mij:dit bericht heb ik gevonden in de krant en wilde alleen meer doorgeven.
groeten
-
Paul Siemons - Lid geworden op: 03 feb 2004, 21:22
Hallo,
Heb ook in Siegen gelegen (lichting 1975) 1° Komp. Antitank, chauffeurs.
Indien er nog "oud-collega's Siegenaars" van deze lichting het forum onveilig maken laat je maar eens horen hé.
Mvg,
Paul Siemons
Heb ook in Siegen gelegen (lichting 1975) 1° Komp. Antitank, chauffeurs.
Indien er nog "oud-collega's Siegenaars" van deze lichting het forum onveilig maken laat je maar eens horen hé.
Mvg,
Paul Siemons
-
ebo - Lid geworden op: 27 okt 2004, 18:15
Kwiebus
Ik heb ne Verbrugghe gekent,bij ons in de A-comp,lichting 66-67.
Het was nogal ne lange.
Bij de aflossing van de wacht aan het Kon.paleis liet hij zijn bajonet vallen.
Dat is mij nog altijd bijgebleven.
Maar is het de juiste Verbrugghe?????
Ik heb ne Verbrugghe gekent,bij ons in de A-comp,lichting 66-67.
Het was nogal ne lange.
Bij de aflossing van de wacht aan het Kon.paleis liet hij zijn bajonet vallen.
Dat is mij nog altijd bijgebleven.
Maar is het de juiste Verbrugghe?????
Doe wat ge gaarne doet....als het mogelijk is.
-
wim139 - Lid geworden op: 26 apr 2006, 11:33
Ik heb ook het genoegen mogen smaken mijn legerdienst in Siegen te volbrengen. Ik was daar te gast (boven op den berg) van dec.68 tot aug.69. Ik heb daar enorm genoten van ons orkestje (opgericht door de toenmalige almoezenier) de Red Stars. Ik bespeelde het orgeltje in het orkest dat 6 à 7 leden telde. De naam Red Stars kwam van de rode jasjes die wij droegen tijdens de optredens. Herinnert iemand zich deze band nog? Laat het me vooral weten !
-
darcosam - Lid geworden op: 05 nov 2005, 23:33
beste wim 139 ik was in siegen gekazerneert van mei69 tot jan70
bij het bataljon bevrijding, ik herinner mij nog wel het orkest van toen
maar niet meer hoe ze heetten ,ik weet wel als ze optraden het
altijd feest was voor ons bedankt daar nog voor, groetjes van een bevrijder
bij het bataljon bevrijding, ik herinner mij nog wel het orkest van toen
maar niet meer hoe ze heetten ,ik weet wel als ze optraden het
altijd feest was voor ons bedankt daar nog voor, groetjes van een bevrijder
ik ben muziek liefhebber
en john denver