Dicksy schreef: ↑21 aug 2023, 16:14
door Wil. » 34 minuten geleden
Het Westen rukt niet op. De landen die voordien onderdrukt werden door de SU, van Roemenië tot Estland, vragen de NATO of ze alstublieft mogen aansluiten bij de club. Als de voorwaarden voldaan zijn en de andere leden gaan akkoord, dan mogen ze erbij.
Geen enkel van die landen is gedwongen om erbij te komen. Elk van die landen mag vanaf vandaag ook weer afscheid nemen van de organisatie.
De zaken niet verkeerd voorstellen.
Groot gelijk Wil. Dan toch raar dat Zweden nooit onderdrukt geweest is door Rusland en nooit bij de NAVO wilde behoren tot 2023. Ierland, Oostenrijk, Zwitserland idem dito. Nooit onderdrukt maar nooit gevraagd om bij de NAVO te willen.
Dat vloeit toch regelrecht voort uit mijn vorige posting?
"Geen enkel van die landen is gedwongen om erbij te komen." en die landen voelden geen nood om erbij te komen, dus werden ze gerust gelaten.
Nochtans was Ierland vanaf 2009 een prima doelwit voor de VS want Ierland zat aan de grond door de bankencrisis die geweldig heeft huisgehouden in Ierland. Was de VS toen niet op het idee gekomen om met die "zak vol geld" (zie hieronder) de Ieren over de streep te trekken om aan te sluiten? Neen?
en kom dan maar eens met een zak vol geld, allerhande beloftes e.d……..naar zulke landen.
Je krijgt dat allemaal als ge bij ons wilt komen maar ge moet wel zelf de vraag stellen, dat kunnen wij niet voor u doen. De rekening is dan rap gemaakt, niet?
1. welk bewijs voor die beloftes heb je voor bv. Roemenië, de 3 Baltische staten, Polen, Hongarije, Bulgarije? Allemaal landen die zonder enige 'belofte' (wat zou dat wel kunnen geweest zijn?) hun aanvraag hebben ingediend.
Ik verwijs nog snel even naar Ierland dat nooit die beloftes heeft te horen gekregen, noch die "zak vol geld"
2. waarom hebben al die staten zich niet terug aangesloten bij het blok waarbij ze vroeger behoorden? Was dat verboden volgens Poetin??

Tiens, tiens. Of had Poetin niks te bieden? Laat je licht eens schijnen.
Stop dus maar met dat sprookje te verkondigen van ‘mogen we alstublieft bij de NAVO komen’.
Niet teveel in sprookjes geloven, ze bestaan niet.
Sprookjes bestaan niet. Het is daarom dat ik
feiten geef. Jij komt met je eigen verzinsels voor de dag omdat daarvoor
geen feiten te vinden zijn, nietwaar.