Help Zoeken Gebruikerslijst Registreer Profiel Log in om je privé berichten te bekijken Inloggen

Nieuw antwoord
flupke2


Geregistreerd op: 9-1-2005
Woonplaats: naast mijn buur

Profiel
Prive Bericht
Geplaatst: Wo 06 Dec 2017, 22:21  Onderwerp: kan geen mails verzenden
Sinds een paar dagen kan ik geen mails meer verzenden.
Wanneer ik een NIEUWE  mail aanmaak en verstuur komt hij wel terecht in de map "verzonden items" , maar de mail komt niet aan bij de bestemmeling.
Wanneer ik een ontvangen mail beantwoord  komt dat antwoord wel aan.
Waaraan kan dat liggen.

Ik werk met windows live mail , windows 7  en proximus
janneke dust2


Geregistreerd op: 15-1-2006
Woonplaats: Antwerpen LO

Profiel
Prive Bericht
Geplaatst: Wo 06 Dec 2017, 23:32 
Fout in het mailadres van de bestemmeling MD8852 (2009) ,Win10pro-64b,i5-2.67GHz,8GB RAM,500GB SSD,1TB HD + eSATA 2TB
Tablet ICONIA W700 win10 64bit 4GB 128GB
Firefox, Microsoft Outlook 2016
flupke2


Geregistreerd op: 9-1-2005
Woonplaats: naast mijn buur

Profiel
Prive Bericht
Geplaatst: Do 07 Dec 2017, 9:08 
janneke dust2 schreef:
Fout in het mailadres van de bestemmeling


dat is het zeker niet, want het gaat om verschillende mails en verschillende mailadressen
janneke dust2


Geregistreerd op: 15-1-2006
Woonplaats: Antwerpen LO

Profiel
Prive Bericht
Geplaatst: Do 07 Dec 2017, 9:55 
stuur eens een mail naar jezelf. MD8852 (2009) ,Win10pro-64b,i5-2.67GHz,8GB RAM,500GB SSD,1TB HD + eSATA 2TB
Tablet ICONIA W700 win10 64bit 4GB 128GB
Firefox, Microsoft Outlook 2016
flupke2


Geregistreerd op: 9-1-2005
Woonplaats: naast mijn buur

Profiel
Prive Bericht
Geplaatst: Do 07 Dec 2017, 10:01 
janneke dust2 schreef:
stuur eens een mail naar jezelf.


ook al geprobeerd.

Eerst mail verstuurd naar mezelf vanaf PC : kreeg deze mail niet binnen.

Dan mail verstuurd naar mezelf vanaf laptop ( ook windows7- windows live mail en proximus) : kreeg mail wel binnen.
Probleem situeert zich dus blijkbaar op PC
verhaegen
Support SeniorenNet

Geregistreerd op: 3-4-2003
Woonplaats: kapellen

Profiel
Prive Bericht
E-mail
Geplaatst: Do 07 Dec 2017, 10:19 
misschien bij de geblokeerde  mails , of spam of dergelijks
flupke2


Geregistreerd op: 9-1-2005
Woonplaats: naast mijn buur

Profiel
Prive Bericht
Geplaatst: Do 07 Dec 2017, 10:25 
verhaegen schreef:
misschien bij de geblokeerde  mails , of spam of dergelijks


niets van dat alles , nergens te vinden
Sony


Geregistreerd op: 19-2-2005
Woonplaats: Boom

Profiel
Prive Bericht
Geplaatst: Do 07 Dec 2017, 12:11 
flupke2,

kijk de account instelling voor uitgaande mail na:

Informatie over de server voor uitgaande e-mail

  1. Serveradres: relay.proximus.be 
  2. Poort: 587
  3. Vereist een beveiligde verbinding (SSL): vink dit vakje aan.
  4. Vereist verificatie: vink dit vakje aan.

https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_mail_config/particulieren/welkom-bij-support/internet/e-mails-en-website/uw-mailbox-instellen/email-instellen-op-uw-gsm-tablet-of-computer.html#/section3

Sony
I ❤️ SeniorenNet
flupke2


Geregistreerd op: 9-1-2005
Woonplaats: naast mijn buur

Profiel
Prive Bericht
Geplaatst: Do 07 Dec 2017, 17:48 
De oplossing aangegeven door sony werkte  ook niet
Na lang zoeken heb ik de oplossing gevonden.
Ik heb mijn laptop genomen  waar alles wel nog correct werkte.
Dan stap voor de stap de  accountinstellingen op mijn pc aangepast zoals ze op mijn laptop staan en alles werkt weer.
Ter info geef ik hier even die instellingen weer voor de uitgaande mail ( want dat was het probleem)  :
Serveradres  : relay.skynet.be
Poort : 25
Vereist een beveiligde verbinding (SSL) : géén vinkje
Vereist verificatie : géén vinkje
janneke dust2


Geregistreerd op: 15-1-2006
Woonplaats: Antwerpen LO

Profiel
Prive Bericht
Geplaatst: Do 07 Dec 2017, 21:00 
Als dit de instellingen zijn op uw laptop kan je dan ook mails zenden als je ergens bent waar ge op het internet gaat via een andere provider dus geen skynet of proximus. MD8852 (2009) ,Win10pro-64b,i5-2.67GHz,8GB RAM,500GB SSD,1TB HD + eSATA 2TB
Tablet ICONIA W700 win10 64bit 4GB 128GB
Firefox, Microsoft Outlook 2016
flupke2


Geregistreerd op: 9-1-2005
Woonplaats: naast mijn buur

Profiel
Prive Bericht
Geplaatst: Vr 08 Dec 2017, 9:54 
janneke dust2 schreef:
Als dit de instellingen zijn op uw laptop kan je dan ook mails zenden als je ergens bent waar ge op het internet gaat via een andere provider dus geen skynet of proximus.


geen idee 
Ik ga met mijn laptop nooit op internet behalve thuis .
Sony


Geregistreerd op: 19-2-2005
Woonplaats: Boom

Profiel
Prive Bericht
Geplaatst: Vr 08 Dec 2017, 10:27 
Ja, als Proximus zelf misleidende info geeft dan wordt het helemaal moeilijk:


 

 
Bedankt voor het antwoord en de info.

Sony
I ❤️ SeniorenNet
flupke2


Geregistreerd op: 9-1-2005
Woonplaats: naast mijn buur

Profiel
Prive Bericht
Geplaatst: Vr 08 Dec 2017, 10:36 
Sony schreef:
Ja, als Proximus zelf misleidende info geeft dan wordt het helemaal moeilijk:


 

 
Bedankt voor het antwoord en de info.

Sony


Volledig akkoord. De info die hierboven staat kreeg ik zelfs in een rechtstreeks chatgesprek met een medewerker van Proximus die mij stap voor stap hielp en zelfs een paar keer een mail naar mezelf liet sturen als test. Als het uiteindelijk toch niet lukte kreeg ik te lezen dat het aan WLM zelf zou liggen en ze mij niet verder konden helpen. 
Dan ben ik op het idee gekomen om eens te vergelijken met de instellingen op mijn laptop vooraleer verder beroep te doen op iemand anders ,  en ziedaar : het werkte  Smile

 
Ga naar: 
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls
Tijden zijn in CET (Europa)
BELANGRIJK:
SeniorenNet heeft GEEN banden met de auteurs van berichten op dit Forum.
SeniorenNet is commercieel, religieus en politiek volledig onafhankelijk.
De mening, inhoud, gevolg, informatie of doel van de berichten vertegenwoordigt enkel deze van de auteur van het bericht en dus niet noodzakelijk deze van SeniorenNet.