Westerse democratie en de islamideologie: fricties
-
Wil. - Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41
Zo zit de islamideologie in elkaar. Good luck aan de hervormers. Wat deze hooggeleerde man zegt, staat in de onveranderlijke spelregels van de islam.
De sharia moet opnieuw worden ingevoerd in Spanje, is de stelling.

De sharia moet opnieuw worden ingevoerd in Spanje, is de stelling.

pSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.-
'Propaganda'? Die man leest a.h.w. voor uit 'de grondwet' van de islamideologie.
Eens te meer blijkt uit zijn verklaring hoe ver die ideologie verwijderd staat van normale intermenselijke acties en gebruiken. Stel dat de Italianen het Romeinse Rijk als hun rechtmatig emperium zouden beschouwen, en - belangrijk - daar ook naar zouden handelen door bomaanslagen uit te voeren, moorden te plegen enz.
Bij de Italianen is het inzicht tot stand gekomen dat de gebieden die de Romeinen eermaals onder controle hadden, op geen enkele wijze nog aan hen toekomen.
De islamideologie is anders: wat Allah en de profeet hebben bepaald, blijft de onveranderlijke waarheid en regel tot de Laatste Dag. Met een groep mensen als buren waarvan velen die mening zijn toegedaan, is het bv. voor de Israëli's moeilijk kersen eten.
Eens te meer blijkt uit zijn verklaring hoe ver die ideologie verwijderd staat van normale intermenselijke acties en gebruiken. Stel dat de Italianen het Romeinse Rijk als hun rechtmatig emperium zouden beschouwen, en - belangrijk - daar ook naar zouden handelen door bomaanslagen uit te voeren, moorden te plegen enz.
Bij de Italianen is het inzicht tot stand gekomen dat de gebieden die de Romeinen eermaals onder controle hadden, op geen enkele wijze nog aan hen toekomen.
De islamideologie is anders: wat Allah en de profeet hebben bepaald, blijft de onveranderlijke waarheid en regel tot de Laatste Dag. Met een groep mensen als buren waarvan velen die mening zijn toegedaan, is het bv. voor de Israëli's moeilijk kersen eten.

socrates - Lid geworden op: 05 nov 2005, 19:32
Of die man dat nu leest uit zijn dagboek of het uit zn hoofd heeft geleerd, wat hij vertelt is propaganda. Toevallig doet de Russissche president iets gelijkaardig, ook hij doet een beroep op propaganda om delen van het voormalige sovjetrijk met geweld te willen heroveren.
"NO ONE CAN MAKE YOU UPSET.
YOU CHOOSE TO BE. " Epictetus
-
OK, semantiek dus.
Wat blijft is een ideologie die lak heeft aan de evolutie van het menselijk denken, dat niets moet weten van menselijke afspraken en van de groei naar meer humaniteit die het mensdom (hopelijk) doormaakt.
Er zijn pakweg 1,7 miljard volgelingen. Wanneer puntje bij paaltje komt valt het nog maar af te wachten voor welke kant ze kiezen: voor de vooruitgang van de mensheid of voor de bepalingen uit de 7e eeuw.
Wat blijft is een ideologie die lak heeft aan de evolutie van het menselijk denken, dat niets moet weten van menselijke afspraken en van de groei naar meer humaniteit die het mensdom (hopelijk) doormaakt.
Er zijn pakweg 1,7 miljard volgelingen. Wanneer puntje bij paaltje komt valt het nog maar af te wachten voor welke kant ze kiezen: voor de vooruitgang van de mensheid of voor de bepalingen uit de 7e eeuw.

Dat is omdat de ideologie zich handig leent als machtsinstrument en omdat feodale regimes daar duidelijk heel veel baat bij hebben. Ook tovenaars en voodoo "priesters" hanteren een gelijkaardig instrument. Daarbij wordt heel handig een beroep gedaan op pirmaire driften van mensen. Dit niet willen veranderen is subjectief "conservatisme" en dat is jammer genoeg niet exclusief Islamitisch.Wil. schreef: ↑08 apr 2022, 23:33OK, semantiek dus.
-
Een moslimgeleerde (een sheikh) uit Oeganda - Hiire Sadiki - was na lange gesprekken met een christelijke priester van mening dat hij niet langer een moslim kon blijven. Hij bekeerde zich tot het christendom.
Zijn vrouw, die ook goed onderlegd was in de islamideologie, stelde vast dat hij zijn gebeden niet meer zei en vroeg hem wat er aan de hand was. Hij vertelde haar dat hij bekeerd was tot het christendom.
De vrouw die goed op de hoogte was van de straf die op geloofsafval staat, verliet het huis en riep enkele moslimleiders bij elkaar. Later kwam ze terug en maakte het eten klaar.
Die maaltijd is Sadiki niet goed bekomen: hij kreeg krampen en begon te braken. De christelijke priester bracht hem naar het ziekenhuis waar zijn toestand nog verergerde: misselijkheid, braken, diarree met bloed en helse pijnen in de buik.
Onderzoek wees uit dat zijn maaginhoud rattenvergif bevatte.
De vrouw van Sadiki werd behoorlijk 'giftig' toen ze ondervraagd werd over het voorval. Ze wilde niet langer met een ongelovige samenwonen en zei dat hij de dood verdiende!
Wie had zoiets nu gedacht, hé?
Zijn vrouw, die ook goed onderlegd was in de islamideologie, stelde vast dat hij zijn gebeden niet meer zei en vroeg hem wat er aan de hand was. Hij vertelde haar dat hij bekeerd was tot het christendom.
De vrouw die goed op de hoogte was van de straf die op geloofsafval staat, verliet het huis en riep enkele moslimleiders bij elkaar. Later kwam ze terug en maakte het eten klaar.
Die maaltijd is Sadiki niet goed bekomen: hij kreeg krampen en begon te braken. De christelijke priester bracht hem naar het ziekenhuis waar zijn toestand nog verergerde: misselijkheid, braken, diarree met bloed en helse pijnen in de buik.
Onderzoek wees uit dat zijn maaginhoud rattenvergif bevatte.
De vrouw van Sadiki werd behoorlijk 'giftig' toen ze ondervraagd werd over het voorval. Ze wilde niet langer met een ongelovige samenwonen en zei dat hij de dood verdiende!
Wie had zoiets nu gedacht, hé?

De belangrijkste mufti van Rusland heeft een fatwa (juridisch advies omtrent een belangrijk punt) uitgevaardigd. Moslims die deelnemen aan de strijd tegen Oekraïne, vechten een heilige oorlog uit. Het is een jihad voor hen. En als ze sneuvelen dan ...

Je veronderstelling lijkt te zijn dat het probleem er één is dat verbonden blijkt met de beschikbare energie in de wereld.
Het klopt natuurlijk dat de verspreiding van het woord van Allah gebaat is geweest door de miljarden oliedollars die bij de Saoedi's en bij de Iraniërs zijn binnengerold. Maar ook in landen die daarvan los stonden (Indonesië bv) klinkt een gelijkaardige retoriek.
Het klopt natuurlijk dat de verspreiding van het woord van Allah gebaat is geweest door de miljarden oliedollars die bij de Saoedi's en bij de Iraniërs zijn binnengerold. Maar ook in landen die daarvan los stonden (Indonesië bv) klinkt een gelijkaardige retoriek.

Ondanks dat hij uit Zweden is gezet en zijn asielaanvraag is afgewezen, pleegt een Afghaanse pedofiel een seksuele aanval op een jonge jongen.
De verdediging pleit voor begrip voor … het culturele verschil.
De verdediging pleit voor begrip voor … het culturele verschil.

teWil. schreef: ↑10 mei 2022, 11:39Je veronderstelling lijkt te zijn dat het probleem er één is dat verbonden blijkt met de beschikbare energie in de wereld.
Gesteund door enorme budgetten kan men ook enorme marketing inspanningen leveren en als het "product" zelf tegemoet komt aan de "machtsgeilheid "van de sponsors en bovendien in de kaart speelt van alle primitieve patriarchale landen, dan maakt het product vanzelf zijn eigen reclame
-
In Spanje zijn deze week 5 Pakistanen opgepakt omdat ze de moorden op ongelovigen goedpraten (S. Paty en Ch. Hebdo) en anderen ook aansporen om ongelovigen te vermoorden die kritiek uiten op de islamideologie.

Spanjaarden waren heel vertrouwd met de Moren, zij hebben die ook ooit buiten gegooid.!Wil. schreef: ↑10 mei 2022, 21:42In Spanje zijn deze week 5 Pakistanen opgepakt omdat ze de moorden op ongelovigen goedpraten (S. Paty en Ch. Hebdo) en anderen ook aansporen om ongelovigen te vermoorden die kritiek uiten op de islamideologie.
-
Dhimmitude. Een voorbeeld van bij ons:
Een vertaling van Dantes Goddelijke Komedie, in het Nederlands vertaald door Lies Lavrijsen, haalde Mohammed onlangs uit de hel om niet "nodeloos aanstootgevend" te zijn, zoals redacteur Blossom Books het uitdrukte.
De Antwerpse vertaalster Lies Lavrijsen verwijderde de woorden over Mohammed. Haar motivatie: "In Dante ondergaat Mohammed een gruwelijk en vernederend lot, gewoon omdat hij de voorloper van de islam is", zegt de uitgever. "Dieven of moordenaars in de hel van Dante hebben echte fouten gemaakt, terwijl het creëren van een religie niet verwerpelijk kan zijn".
Een meesterwerk een beetje laten bijwerken door een vertaalster...
Stel je voor dat iemand een Rubens onder handen zou nemen en daarin een personage zou wissen om een gelijkaardige 'woke' redenering.
Een vertaling van Dantes Goddelijke Komedie, in het Nederlands vertaald door Lies Lavrijsen, haalde Mohammed onlangs uit de hel om niet "nodeloos aanstootgevend" te zijn, zoals redacteur Blossom Books het uitdrukte.
De Antwerpse vertaalster Lies Lavrijsen verwijderde de woorden over Mohammed. Haar motivatie: "In Dante ondergaat Mohammed een gruwelijk en vernederend lot, gewoon omdat hij de voorloper van de islam is", zegt de uitgever. "Dieven of moordenaars in de hel van Dante hebben echte fouten gemaakt, terwijl het creëren van een religie niet verwerpelijk kan zijn".
Een meesterwerk een beetje laten bijwerken door een vertaalster...
Stel je voor dat iemand een Rubens onder handen zou nemen en daarin een personage zou wissen om een gelijkaardige 'woke' redenering.

pSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.