Westerse democratie en de islamideologie: fricties

Hier is plaats voor discussie over politieke onderwerpen.
Bepaalde dwalingen verdwijnen pas als men ophoudt ze te weerleggen (Otto Weiss 1847)

Wil.

05 jul 2022, 11:31

de linkse woke mensen zijn hier to stay
Woke mensen zoals Anuna, Dalilla Hermans en co. , dat zijn jouw vaandeldragers? De transgenders die met het voornaamwoord van hun keuze willen aangesproken worden? Pippi Langkous die 'racistische trekjes' vertoont zodat de boeken moeten voorzien worden van een waarschuwingsplakkertje: allemaal woke, ET.

Je bent in goed gezelschap. :lol:
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

E.T.

05 jul 2022, 12:28

Ze zijn in ieder geval geen rechtse rakkertjes :P

figaretto

05 jul 2022, 21:00

Sorry, de vertaling naar blank is niet langer meer gebruikelijk in het huidige moderne, beschaafde Nederlands ... onder de intellectuelen toch niet.
Also sprach E.T.
En meer en meer begint hij(zij) gelijk te krijgen. De ernst van het huidige idiote taalgebruik blijkt slechts alleen maar bevattelijk te worden voor diegenen die als intellectueel worden beschouwd. Wie daar enige vraag durft bij te stellen behoort bij de minder begaafden.

socrates

06 jul 2022, 09:27

Dicksy schreef:
04 jul 2022, 23:39
(...)
Het linkse woke-gedoe druipt er inderdaad vanaf.
??? Nogal denigrerend voor mensen die zich "links" noemen.

Misschien ware het wel een goed idee om hier eens op te sommen, wat er dan wel allemaal fout is aan het linkse "negatieve" gedachtengoed ? We kunnen er dan meteen vanuit gaan dat "rechts" al het "positieve" uitdraagt. :)
"NO ONE CAN MAKE YOU UPSET.
YOU CHOOSE TO BE. " Epictetus

Wil.

06 jul 2022, 10:33

Zou er iemand eens kunnen opsommen wat er positief is aan 'het woke gedoe' ?

Wat er verkeerd is aan het linkse gedachtegoed, heb ik hier al uitgelegd.
Laatst gewijzigd door Wil. op 06 jul 2022, 10:38, 1 keer totaal gewijzigd.

Dicksy

06 jul 2022, 10:38

door socrates » 48 minuten geleden
Dicksy schreef: ↑04 jul 2022, 23:39
(...)
Het linkse woke-gedoe druipt er inderdaad vanaf.
??? Nogal denigrerend voor mensen die zich "links" noemen.

Misschien ware het wel een goed idee om hier eens op te sommen, wat er dan wel allemaal fout is aan het linkse "negatieve" gedachtengoed ? We kunnen er dan meteen vanuit gaan dat "rechts" al het "positieve" uitdraagt. :)
Wat ik wel weet, zie en hoor is dat al diegene die dat woke-gedoe uitdragen in de media, en hierin ook nog slaafs gevolgd worden, , zich zeker niet ter rechterzijde bevinden van het politieke spectrum. Ter rechterzijde zijn de tegenstemmen veel meer, of toch geregeld, duidelijk hoorbaar.
En als dat denigrerend is voor de mensen met een links gedachtengoed dat ze hun stem laten horen, in de politiek zitten er genoeg die zich links noemen, misschien niet akkoord gaan met dit woke-gedoe, maar toch zwijgen. Hoe zou dat nu komen? 🤔 En dat is geen perceptie maar een duidelijke vaststelling.
En of de man in de straat nu links of rechts georiënteerd en ook een mening heeft in deze is van geen tel. Die komen niet aan bod in de media of parlement. Die moet zich dus niet gedenigreerd voelen. Het is en blijft een links fenomeen. En als u het wil zet ik er nog links politiek fenomeen bij.

socrates

06 jul 2022, 19:50

Ja maar wat zijn dan, behalve het woke zijn -dat volgens jou "links" zou zijn,- specifieke linkse waarden en drijfveren ? Kan je die eens op een rijtje zetten en de goeie rechtse eigenschappen dan daarnaast leggen, of hebben beide misschien totaal geen poliserend effect ?

Wil.

07 jul 2022, 00:50

Links noemt zich ook 'progressief'. Dat wil zeggen dat links altijd overal dingen en situaties ziet die veel moeten verbeteren. De toestand zoals hij is, zit vol gebreken. De instituties moeten veranderen en verbeteren. Onze woordenschat moet veranderen en verbeteren want die is slecht.

In essentie is dat een negatief beeld op de wereld.

Conservatief rechts kijkt naar de wereld en ziet heel veel dingen die de conservatieven willen behouden omdat ze goed zijn. Conservatieven willen bv. de taal niet veranderen omdat die heel goed weergeeft wat we (geworden) zijn. Conservatieven gaan de woke-agenda's niet achterna lopen. Conservatieven beseffen dat Pippi Langkous uit de 2e helft van de 20e eeuw stamt en we hoeven echt niet door de linkse schooljuffen op de vingers getikt te worden en aangemaand te worden om toch met de grootste omzichtigheid een mooi kinderboek open te slaan. Pippi Langkous is plezier voor kinderen, meer niet.

Dat is in essentie een positieve kijk op de wereld.

socrates

07 jul 2022, 09:51

Conservatieven (rechts) willen dus behouden wat "goed" is, Progressieven (links)willen bijgevolg veranderen wat "goed" is. Het verschil zit hem dus essentieel in wat men "goed" vindt. :idea: (voorbeeld; anti<>pro abortus in de VS)

Wil.

07 jul 2022, 10:09

Zolang de staat van perfectie niet is bereikt, zullen linksen erop wijzen dat de dingen moeten veranderen in de naam van 'progressie'.

Progressieven erkennen uiterst zelden dat iets goed is en behoudenswaard. Het moet allemaal op de schop. Wat er daarna komt, zien we wel. Intussen is 'het huis' afgebroken.

Een voorbeeld dat vandaag de internetkranten haalt: gouverneur Newsom in Californië

socrates

07 jul 2022, 10:56

Vermoedelijk behoort een meerderheid van wat wij de "elite" plegen te noemen tot de rechtsdenkers. Conserveren wat goed is, betekent bv. "ik heb het hier goed en dat wil ik tot elke prijs zo houden" Linksdenkenden (niet-conservatieven) willen bv. de pikorde veranderen, meer plebejers de kans geven om tot een andere soort elite te kunnen behoren. Enkel marginalen zijn extreem rechts of extreem links, 'normale' mensen zijn deels links deels rechts. Als "rechts" niet zou bestaan zou "links" minder links zijn, en omgekeerd. Beide tendensen zijn elkaars "schaduw"

E.T.

07 jul 2022, 11:05

We mogen ons hier allemaal dankbaar zijn dat bv. DAENS geen rechts-conservatief was 8O

Wil.

07 jul 2022, 12:00

Natuurlijk is het nodig om wantoestanden te veranderen. Niet alles wat bestaat is per definitie goed. Ook rechts-conservatieven streven naar verbetering. Rerum Novarum is in die specifieke context naar boven gekomen.

We zijn afgedreven van het onderwerp. Via de slavenhandel naar het Midden-Oosten (en de Amerika's) zijn we langs het bruggetje van het taalverschijnsel blank - wit terechtgekomen bij progressief en conservatief.

In een apart topic wil ik er nog wel verder over doorbomen.

frits1955

07 jul 2022, 12:11

Over Het Kanaal rolt ondertussen weer een conservatief hoofd: machtswellust, liegen en bedriegen, de rijken uit de wind zetten, een rampzalig coronabeleid en een brexit waar velen spijt van hebben.

sibarita

12 jul 2022, 19:55

16-jarige die stage liep bij Brusselse politie betrapt op brandstichting tijdens rellen: meelopen in defilé, dat kan hij nu wel vergeten
Volgende week donderdag meelopen in het defilé van de nationale feestdag: dat moest voor een 16-jarige het sluitstuk worden van een zomerstage bij de Brusselse politie. Maar zondagavond laat betrapten zijn toekomstige collega’s hem tijdens rellen in de hoofdstad terwijl hij een vuilnisbak in brand aan het steken was. “Hij heeft een duidelijke lijn overschreden”, klinkt het.

HLN

Meer details over de 16 jarige staan er niet in internet krant ,privacy weet ge !! , maar wel in de gedrukte krant. Zijn pa een vijftige jarige met de naam Mohammed zegt dat zijn zoon geen brandstichter is , want hij heeft schrik van vuur en ze hebben in huis geen aansteker ! De vader kan het weten .....
:D :D

POLITIE EN JONGEREN
Brusselse jongeren voelen zich onveilig bij de politie
Meer dan zeven op tien Brusselse jongeren voelen zich niet veilig bij contact met de politie. Bijna evenveel jongeren zeggen het slachtoffer te zijn geweest van etnisch profileren. ‘Deze cijfers komen bij alle partijen hard binnen.’

DS
Geniesse das Leben beständig , denn du bist länger tot als lebendig !
"Belgen zijn de meest onuitstaanbare creaturen die er bestaan." Leopold 1 brief van 19 april 1850