Corona virus
-
Fred1950 - Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18
Jawel , kampoversten, omdat de Vlaamse regering geen verplichting oplegde dat verzorgend personeel, vrijwilligers, en al wie er binnen en buiten ging een mondmasker moest dragen. Dat ouderen de zwaksten waren om tegen het virus tekeer te gaan was van in het begin al duidelijk. De WZC's bevinden zich reeds 3 maanden in quarantaine, en dan nog treden er nieuwe besmettingen op. De oudjes in quarantaine konden onmogelijk mekaar besmetten, dat virus komt niet langs de vensters binnen, en dus kwam de besmetting van het personeel zelf ( één besmette verzorgende kan tijdens zijn ronde zonder probleem 10-20 bewoners op één dag besmetten ). Het "fijne" is nu dat Sciensano het aantal besmettingen de laatste dagen in de WZC's niet meer toont ! Als die "nul" zijn, kan men die gerust als "nul" tonen, maar blijkbaar wil men de besmettingen in WZC's nu gaan verdoezelen.figaretto schreef: ↑19 jun 2020, 17:51Ik zal het wat duidelijker stellen : twee van mijn familieleden brachten meerdere jaren door als bewoner van een WZC. Zelf was ik daar die tijd vrijwilliger in de cafetaria. Heel wat verplegers m/v en onderhoudspersoneel zag ik daar aan het werk. Geen aangenaam werk en niet dik betaald.
Met uw terminologie in het hoofd moet ik er dus van uitgaan dat ik daar tussen kampbeulen werkte, meer zelfs, er zelf een was. Met de Vlaamse Regering als kampoversten.
....
Geen aangenaam werk ? Wat is er nog aangenaam tegenwoordig, behalve de politieker uithangen. Tegenwoordig is "alles te heet en te zwaar". Iedereen die klaagt zou eens een tijdreis naar 60 jaar geleden moeten maken met een 45 uren week en 1 week verlof per jaar. Dat ze onderbetaald worden, daar ben ik het mee eens.
-
figaretto - Lid geworden op: 13 aug 2005, 14:10
-
Wil. - Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41
Google Trends geeft een grafische voorstelling van de frequentie waarmee bepaalde woorden worden gezocht. De term 'second wave' komt recent véél frequenter voor in de zoekmachine. Dit ten gevolge van een plotse toename van het aantal Covidgevallen in bepaalde landen.
Als er inderdaad een tweede golf zou komen dan kan die voor veel economische schade zorgen, naast een ongekend aantal overlijdens natuurlijk. Bedrijven spelen daarop al in wanneer ze opmerken dat de sfeer omslaat. Dat kan leiden tot weinig of geen aanwervingen of zelfs tot afdankingen.

Als er inderdaad een tweede golf zou komen dan kan die voor veel economische schade zorgen, naast een ongekend aantal overlijdens natuurlijk. Bedrijven spelen daarop al in wanneer ze opmerken dat de sfeer omslaat. Dat kan leiden tot weinig of geen aanwervingen of zelfs tot afdankingen.

pSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.-
Wat ik schreef was geen sarcasme, maar bloedernstige woede van wat de Vlaamse Regering met WZC's door hun onkunde, laskheid, kortom pure domheid, er van hebben gemaakt. Zowat 10.000 WZC bewoners werden besmet op de zowat 60.000 Belgen, en van die 10.000 zijn er zowat 5000 ( 50 % ) aan covid-19 gestorven. Is de naam "uitroeiingskamp" hier dan niet op zijn plaats ?
Er zijn WZC's waar en geen besmettingen zijn gevallen , er zijn WZC's waar het personeel zelfs 's nachts in het rusthuis bleef overnachten om zelf niet besmet te geraken, en daar heb ik respect voor. Dat zijn dan ook de WZC's met een slimme leiding en met slim personeel die wisten dat de ( onbestaande ) "maatregelen" van de Vlaamse Regering te dom waren om op te volgen.
Dit wangedrag van de Vlaamse Regering is haar ontslag waard, of zouden ze misschien eens te biechte gaan en dan "sorry" zeggen ? Als ze bij mij te biechte zouden komen krijgen ze van mij als penitentie dat ze zich maar eens moeten laten besmetten.
-
figaretto - Lid geworden op: 13 aug 2005, 14:10
Ik heb nergens gezegd dat uw bijdrage sarcasme was. E.T. beweerde dat en zei me dat dit om te lachen was. Daar ik daar niet mee akkoord was - ik kon er immers niet mee lachen - verduidelijkte ik aan E.T. wat ik onder sarcasme versta.
-
E.T. - Lid geworden op: 11 nov 2008, 21:15
De betere sarcast voelt inderdaad die grens aan.
OPGELET bovenstaande tekst kan sporen van ironie en/of sarcasme bevatten
64bits - Core i3 - Acer A9Q1KNT - SPIN SP314-51 - Windows 11 Home - Firefox - Wifi - Telenet
64bits - Core i3 - Acer A9Q1KNT - SPIN SP314-51 - Windows 11 Home - Firefox - Wifi - Telenet
-
Ice
De 'betere sarcast' behoeft geen uitleg, die begrijpt de betekenis van sarcasme en gebruikt sarcasme niet in de verkeerde context om anderen terecht te wijzen voor zijn eigen onwetendheid over de definitie van sarcasme...
Gij legt eerst figaretto woorden in de mond dat het sarcasme is van fred, waardoor fred onterecht naar figaretto wijst voor diens uitleg naar E.T. over wat figaretto onder sarcasme verstaat, om dan diezelfde uitleg over sarcasme, als munitie te gebruiken om figaretto af te schieten voor het (vermeende) sarcasme dat gij, E.T. zelf opperde, misselijk ventje.
De bal kaatsen naar figaretto voor zijn uitleg over sarcasme, dat gíj hem zélf in de mond gelegd hebt door je bewering van sarcasme op de reactie van fred.
-
Maak het allemaal zo ingewikkeld niet. Mijn repliek was aan beide gericht en aan het brede publiek. Dat ik figaretto heb gequot is omdat hij toevallig als laatste had geantwoord ( en nogmaals , het is niet sarcastisch bedoeld geweest maar als regelrechte aanval op en beschuldiging van de Vlaamse RegeringIce schreef: ↑20 jun 2020, 14:25De 'betere sarcast' behoeft geen uitleg, die begrijpt de betekenis van sarcasme en gebruikt sarcasme niet in de verkeerde context om anderen terecht te wijzen voor zijn eigen onwetendheid over de definitie van sarcasme...
Gij legt eerst figaretto woorden in de mond dat het sarcasme is van fred, waardoor fred onterecht naar figaretto wijst voor diens uitleg naar E.T. over wat figaretto onder sarcasme verstaat, om dan diezelfde uitleg over sarcasme, als munitie te gebruiken om figaretto af te schieten voor het (vermeende) sarcasme dat gij, E.T. zelf opperde, misselijk ventje.
De bal kaatsen naar figaretto voor zijn uitleg over sarcasme, dat gíj hem zélf in de mond gelegd hebt door je bewering van sarcasme op de reactie van fred.![]()
-
De kannibaal - Lid geworden op: 01 mei 2015, 18:25
Ik lees hier juist onder een andere rubriek dat bewoners en familieleden de WZC juridisch gaan vervolgen omwille van een te streng beleid. Sommigen eisen prioritaire rechten omdat het familielid gaat vereenzamen enz. Zo wordt het natuurlijk een onmogelijke zaak om alle bewoners te beschermen voor het virus.Fred1950 schreef: ↑19 jun 2020, 23:16Wat ik schreef was geen sarcasme, maar bloedernstige woede van wat de Vlaamse Regering met WZC's door hun onkunde, laskheid, kortom pure domheid, er van hebben gemaakt. Zowat 10.000 WZC bewoners werden besmet op de zowat 60.000 Belgen, en van die 10.000 zijn er zowat 5000 ( 50 % ) aan covid-19 gestorven. Is de naam "uitroeiingskamp" hier dan niet op zijn plaats ?
Er zijn WZC's waar en geen besmettingen zijn gevallen , er zijn WZC's waar het personeel zelfs 's nachts in het rusthuis bleef overnachten om zelf niet besmet te geraken, en daar heb ik respect voor. Dat zijn dan ook de WZC's met een slimme leiding en met slim personeel die wisten dat de ( onbestaande ) "maatregelen" van de Vlaamse Regering te dom waren om op te volgen.
Dit wangedrag van de Vlaamse Regering is haar ontslag waard, of zouden ze misschien eens te biechte gaan en dan "sorry" zeggen ? Als ze bij mij te biechte zouden komen krijgen ze van mij als penitentie dat ze zich maar eens moeten laten besmetten.
Erkenning voor de zorgverleners die zichzelf afzonderen van de buitenwereld om clean te blijven, maar ik vrees dat als men dit als regel gaat vooropstellen, er gewoonweg geen personeel meer gaat zijn.
Volgens mij zou het al goed zijn als de besmette bewoners tenminste het recht hadden gehad op de nodige zorgen binnen een ziekenhuis omgeving, want ik ben de overtuiging toegedaan dat veel mensen de bezetting van een ziekenhuisbed werd ontzegd, om voldoende reserve over te houden. Als men nog 1000 bedden in reserve heeft, dan moet men die durven gebruiken, maar dit is de gedachtegang van een onwetende leek . Het is altijd riskant om dokters de taak toe te vertrouwen van God de Vader, maar met het hoogste percentage doden van de hele wereld kan men zich terecht vragen gaan stellen. Er zich van af maken met het statement dat de anderen niet kunnen tellen is hier veel te goedkoop.
-
E.T. - Lid geworden op: 11 nov 2008, 21:15
Ik leg niemand woorden in mond, ik vond het alleen grof dat Figaretto zich even een kampbeul voelde...
Sorry Fred ik dacht dat ook jij net zoals velen hier er met twee voeten vooruit ingaat om dan daarna te roepen dat het toch zo niet bedoeld was ...
Ondertussen is duidelijk dat de verzorgende in die 'uitroeiingskampen' van jouw geen applaus moeten verwachten.
Sorry Fred ik dacht dat ook jij net zoals velen hier er met twee voeten vooruit ingaat om dan daarna te roepen dat het toch zo niet bedoeld was ...
Ondertussen is duidelijk dat de verzorgende in die 'uitroeiingskampen' van jouw geen applaus moeten verwachten.
OPGELET bovenstaande tekst kan sporen van ironie en/of sarcasme bevatten
-
Sommigen wel , anderen weer niet. Ik trieer met criteria : diegenen die uit zichzelf bewust waren ( en verstandig genoeg waren ) dat ze een gevaar konden vormen voor de gezondheid van de oudjes, en de anderen die het allemaal maar te lastig vonden om zelfs maar een mondmasker te dragen.
Men spreekt alleen over de "verzorgenden" , maar wie zijn dat ? Ik reken daar ook de directie bij die al dan niet motiveerde tot discipline op hygiëne , en al de rest zoals dokters, kinesisten, allerhande therapeuten en al zeker ook de vrijwilligers, het keukenpersoneel, en ga zo maar door .... Hoeveel van al die "externen" hielden zich strikt aan de regels ? En de regel was "dat je geen mondmasker" moest dragen terwijl iedereen met wat inzicht al weet dat de 1,5 meter amper werd nageleefd. Die 1,5 meter regel is trouwens totaal onvoldoende, een "hoestje" verspreidt het virus al veel verder dan 1,5 meter.
Nogmaals, de "slimmen" hebben strengere maatregelen genomen dan wat de Vlaamse Regering voorstelde. De "dommeriken" hebben de regels klakkeloos opgevolgd met alle gevolgen van dien. Men kan een domme kloot niet verwijten dat hij dom is, maar men kan de Regering wel verwijten dat ze de domme kloten geen correcte regels hebben opgelegd. Een verzorgende die een bewoner moet wassen kan trouwens die 1,5 meter toch niet toepassen, of heeft men dat oudje dan met een hogedrukreiniger van op afstand gewassen misschien ? Gebruik toch eens wat verstand.
-
Als rechtgeaarde belg zou je toch ook iets moeten zeggen over de Waals en Brusselse WZC's, denk ik zo?

pSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.-
Cijfers van het ONS - Office of National Statistics:
- lokatie: Engeland en Wales
- periode: tussen 2 maart en 15 mei
- aantal bestudeerde gevallen: 30.693
Vaststellingen:
- niet-religieuze mensen stierven minder frequent aan Covid-19 dan moslims, joden, hindoes en sikhs.
- mannen sterven in grotere percentages dan vrouwen.
Bij moslims: 198,9 overleden mannen per 100.000. Moslima's slechts 98,2 per 100.000.
Aan het andere uiterste: mensen zonder religie: 80,7 doden per 100.000 (mannen) en vrouwen 47,9.
De moslims in deze studie waren voornamelijk mensen afkomstig uit Zuid-Azië: India, Pakistan, Afghanistan, Bangladesh, Boetan, de Malediven, Nepal en Sri Lanka. Dat waren 1.388 mensen in deze groep. Ze waren gemiddeld 12 jaar jonger dan de anderen maar wat merkelijk meer voorkwam bij de Zuid-Aziaten was diabetes (zelfs 40% van degenen die in het hospitaal terecht kwamen). Dit is een element dat zeker verklaart waarom er veel meer van hen gestorven zijn. Hun jongere leeftijd maakt dit niet goed.
Wanneer Zuid-Aziaten op de intensieve zorgen terecht kwamen, dan was hun kans op overlijden 19% groter dan bij blanken.
Zwarten op IZ hadden 5% meer kans op overlijden dan blanken.
Wanneer Aziaten het overleefd hebben, hebben ze wel meer plasma met antilichamen dan de andere groepen.
De blanken vormden een groep van 25.547 personen.
Ik heb voordien al geopperd dat het coronavirus een racistisch kantje heeft. Het blijkt nu bovenop ook discriminerend te zijn tegenover mannen en tegen gelovigen.
Een blanke, atheïstische vrouw heeft de meeste kansen op overleven.
Anderzijds: een islamitische, Zuid-Aziatische man die door corona gepakt is, kan het in veel gevallen wel schudden.
- lokatie: Engeland en Wales
- periode: tussen 2 maart en 15 mei
- aantal bestudeerde gevallen: 30.693
Vaststellingen:
- niet-religieuze mensen stierven minder frequent aan Covid-19 dan moslims, joden, hindoes en sikhs.
- mannen sterven in grotere percentages dan vrouwen.
Bij moslims: 198,9 overleden mannen per 100.000. Moslima's slechts 98,2 per 100.000.
Aan het andere uiterste: mensen zonder religie: 80,7 doden per 100.000 (mannen) en vrouwen 47,9.
De moslims in deze studie waren voornamelijk mensen afkomstig uit Zuid-Azië: India, Pakistan, Afghanistan, Bangladesh, Boetan, de Malediven, Nepal en Sri Lanka. Dat waren 1.388 mensen in deze groep. Ze waren gemiddeld 12 jaar jonger dan de anderen maar wat merkelijk meer voorkwam bij de Zuid-Aziaten was diabetes (zelfs 40% van degenen die in het hospitaal terecht kwamen). Dit is een element dat zeker verklaart waarom er veel meer van hen gestorven zijn. Hun jongere leeftijd maakt dit niet goed.
Wanneer Zuid-Aziaten op de intensieve zorgen terecht kwamen, dan was hun kans op overlijden 19% groter dan bij blanken.
Zwarten op IZ hadden 5% meer kans op overlijden dan blanken.
Wanneer Aziaten het overleefd hebben, hebben ze wel meer plasma met antilichamen dan de andere groepen.
De blanken vormden een groep van 25.547 personen.
Ik heb voordien al geopperd dat het coronavirus een racistisch kantje heeft. Het blijkt nu bovenop ook discriminerend te zijn tegenover mannen en tegen gelovigen.
Een blanke, atheïstische vrouw heeft de meeste kansen op overleven.
Anderzijds: een islamitische, Zuid-Aziatische man die door corona gepakt is, kan het in veel gevallen wel schudden.

pSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.