TRUMP wordt een goede president

Hier is plaats voor discussie over politieke onderwerpen.
Bepaalde dwalingen verdwijnen pas als men ophoudt ze te weerleggen (Otto Weiss 1847)

Passant

Gisteren, 14:07

Beste mensen, heb hier met interesse over ‘ontdekken’ Amerika gelezen ( jammer eigenlijk dat dit stukje onder Trump staat, ontdekte het bij toeval )
Met de beschreven geschiedenis ( jagers uit Azië , nadien Vikingen ) Columbus als niet ontdekker van Amerika aanzien is één manier van kijken. Maar, kan of mag hij niet toch wel als ontdekker genoemd ? Uitleg : in de veronderstelling en aanvaarding als waarheid van die Jagers en Vikingen, die in‘ Noord-Amerika ‘ voet aan wel zetten en Columbus eigenlijk wel niet in dat gebied Noord-Amerika - zijnde Canada en VS - aankwam , maar in wat hij San Salvador noemde , een eiland in de Bahama's, kan er dan wel niet gezegd worden dat hij Amerika ontdekte , gezien latere reizen van hem en andere zeevaarders aankwamen in gebieden die niet Noord-Amerikaans ( Canada en VS )zijn . Gebieden waar die Aziaten en Vikingen niet kwamen, maar Columbus en zijn nakomende ‘ ontdekkingsreizigers’ wel, in gebied wat we nu ook als Latijns-Amerika noemen ( ook al ligt geografisch gezien Mexico in Noord-Amerika) . Ik bedoel dus ook, er was toen (en nog) meer verschillend cultureel verschillend gebied en volkeren dan wat er toen in Canada en VS was . Die jagers en Vikingen bleven eigenlijk toch maar ‘beperkt’ . Ze ‘ontdekten ‘ al het overige gebied niet. Ze kwamen er niet een eerste keer aan. Op die manier ? Amerika is toch ook wel groter dan dat stuk in het noorden. Is maar een vraag hé omtrent een andere manier van iets bekijken…
En of Trump zich die vraag stelt weet ik niet, noch of hij er ooit heeft iets over 1492 heeft gehoord of weet hoe Columbus zijn voornaam is of zijn echte Spaanse naam is. Noch of hij een goede of slechte president is/werd. Naar gelangde de dag misschien de ene en dan de andere misschien?

Charlie Maru

Gisteren, 17:17

Afbeelding
Rien ne se perd, rien ne se crée, tout se transforme. - A. Lavoisier

Wil.

Gisteren, 18:32

En mooie 'kleurenbalans' op de koop toe :wink:
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.