PS is incontournabel.
-
Wil. - Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41
Op welke manier heeft De Wever bijgedragen aan de afbraak van de fietspaden en wegen? M.i. zijn er méér fietspaden nu dan in de decennia vóór de periode van BDW waarnaar jij verwijst.Fred1950 schreef: ↑18 feb 2020, 11:28Welzijn betekent o.a. dat men zich veilig en comfortabel kan verplaatsen, dus dat de auto-en fietswegen er deftig bijliggen.
Hoe heeft BDW bijgedragen tot de files die er nu al zeker 30 jaar zijn? Wat hebben de voorgangers van BDW daaraan gedaan in al die jaren dat ze daartoe de kans hadden? Ik stel ook vast dat die enorm zijn. Ook rond Brussel. Onder BDW is er eindelijk een afspraak om die zaak aan te pakken. Voordien is niemand daarin geslaagd.Het betekent ook dat men zich snel kan verplaatsen zonder in de file te staan ( wat veel geld kost ). Het beleid heeft op die punten al helemaal de bal misgeslagen door het openbaar vervoer te verzieken en dus alle alternatieven voor de auto links te laten liggen. Brussel doet het hééél véééél beter op dat gebied, maar goed, de flamiganten weten alles vééél beter.
Armoede in Vlaanderen? Echt? Niettegenstaande hogere elektriciteitsfacturen lijkt dat echt mee te vallen. Althans wanneer ik naar de cijfers kijk, maar ja, cijfers dat is niks voor 'ingenieurs' zeker? Of wel? Laat ze dan eens zien.Welvaart betekent dat men niet in de armoede dreigt terecht te komen door veel te hoge energiefacturen waarmee de burger de subsidies aan de windmolen en zonnepaneel boeren moet betalen, en aan de veel te hoge telecom facturen. Dit alles ligt in de lijn om geld van de burgers naar aandeelhouders te transfereren.
Neen, want er zijn grenzen aan de idiotieën die ik wil weerleggen.Geen goesting misschien om eens op mijn vraag hierna in te gaan ?

pSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.-
E.T. - Lid geworden op: 11 nov 2008, 21:15
En hoelang zit de n.v.A al in de Vlaamse regering? En hoelang zat de n.v.A al in de Federale?
Wie was ook al weer minister van Financiën?
Wie was ook al weer minister van Financiën?
OPGELET bovenstaande tekst kan sporen van ironie en/of sarcasme bevatten
64bits - Core i3 - Acer A9Q1KNT - SPIN SP314-51 - Windows 11 Home - Firefox - Wifi - Telenet
64bits - Core i3 - Acer A9Q1KNT - SPIN SP314-51 - Windows 11 Home - Firefox - Wifi - Telenet
-
dejules
In 2014 zei De Wever " Ik of de chaos".
En wat hebben we vandaag?
De Wever en de grootste naoorlogse chaos.
De Wever laat 2 stenen vechten.
Altijd zijn het anderen die de schuld krijgen voor zijn mislukkingen en die zijn niet meer te tellen.
Geef ons nieuwe verkiezingen!
En wat hebben we vandaag?
De Wever en de grootste naoorlogse chaos.
De Wever laat 2 stenen vechten.
Altijd zijn het anderen die de schuld krijgen voor zijn mislukkingen en die zijn niet meer te tellen.
Geef ons nieuwe verkiezingen!
-
dejules
-
“Dat de Vlaamse schuld oploopt, is helemaal geen nieuws”, stelt Diependaele. “Het is niet zo dat we als Vlaamse overheid plots veel meer uitgeven dan we ontvangen. Het gaat om een louter boekhoudkundige operatie, waarbij we schulden die vroeger buiten beschouwing werden gelaten, nu wel mee in rekening brengen. Of het gaat om schulden die door de zesde staatshervorming van de federale naar de Vlaamse boeken verhuizen.” Het gaat bovendien voor het grootste deel om schulden waar activa als scholen en woonzorgcentra tegenover staan. Dat is een groot verschil met schulden die door begrotingstekorten ontstaan.
De fractievoorzitter onderstreept ook dat de zogeheten Vlaamse schuldenberg in feite niets meer is dan een heuveltje. “De Vlaamse schuld bedraagt amper 4 procent van het bbp . Ter vergelijking: de totale staatsschuld van dit land loopt vandaag op tot 107 procent van het bbp. We blijven dus de beste leerling van de Belgische begrotingsklas”, besluit Diependaele. “En ook binnen Europa zijn we op begrotingsvlak een modelregio.”
(De gegevens zijn 2,5 j. oud)

Fred1950 - Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18
Allez gij, 't is toch geen waar zeker.
-------
De N-VA heeft de sociale woningbouw de nek omgewrongen ( waarschijnlijk voor één of ander eigen profijt )
De N-VA heeft de fietspaden laten verloederen met als gevolg dat er meer fietsongevallen zijn doordat er ook meer mensen ( wegens de files ) de fiets nemen.
De N-VA heeft De Lijn laten verloederen, terwijl de buurtspoorwegen ( tram en bus ) in Brussel en Wallonië ( MIVB en TEC ) floreren. En dan zou de N-VA de NMBS willen splitsen ? Ik hou mijn hart al vast voor het toekomstig treinverkeer in Vlaanderen.
-

Zoals je ziet: geen toename van de armoede in Vlaanderen. Integendeel, de trend is dalend. Wél in Wallonië en Brussel, dat zelfs niet meer op de grafiek te zien is omwille van de hoogte van het percentage. (welke De Wever-cloon zit daar aan de knoppen?)
Gegevens per inkomenscategorie bestaan niet.
Het rapport ‘staat en inrichting van de fietspaden langs gewestwegen in Vlaanderen’ geeft aan dat 60% van de opgemeten fietspaden in uitstekende of goede staat zijn. 43,8% van de inrichting van de fietspaden is conform het vademecum fietsvoorzieningen.De N-VA heeft de fietspaden laten verloederen met als gevolg dat er meer fietsongevallen zijn doordat er ook meer mensen ( wegens de files ) de fiets nemen.
Er wordt vanzelfsprekend gestreefd naar 100% uitstekende staat

Dan moeten die dringend eens gemaakt worden ! Uw tabel is totaal waardeloos zonder die detailgegevens en kunnen de realiteit vervormen.
Uiteraard, de N-VA streeft altijd naar de perfectie, maar bakt er niets van wegens incompetentie van haar politiekers.....
Er wordt vanzelfsprekend gestreefd naar 100% uitstekende staat![]()
En die "uitstekende staat" is héél relatief. De Congolezen beweren ook dat hun verharde zandwegen in uitstekende staat zijn tegenover hun modderwegen. Het gaat trouwens niet alleen over de staat ervan, maar ook op de manier hoe ze ( zelfs nieuw ) aangelegd zijn en hoe ze zich nestelen en kronkelen tussen de autowegen.
Laatst gewijzigd door Fred1950 op 18 feb 2020, 13:37, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Een nulargument.
De tabel geeft een helikopterbeeld. Waar stijgt het armoederisico en waar daalt het? Dat laatste? In De Weverland
Uiteraard, de N-VA streeft altijd naar de perfectie, maar bakt er niets van wegens incompetentie van haar politiekers.Er wordt vanzelfsprekend gestreefd naar 100% uitstekende staat![]()
[/quote]
Hoe erg is het dan wel niet gesteld in Brussen en Wallonië?

Grotere stijging fietsongevallen in die twee regio's. Wat een incompetentie van de PS!

Wat hapert eraan, 'ingenieur' ?Fred1950 schreef: ↑18 feb 2020, 13:31En die "uitstekende staat" is héél relatief. De Congolezen beweren ook dat hun verharde zandwegen in uitstekende staat zijn tegenover hun modderwegen. Het gaat trouwens niet alleen over de staat ervan, maar ook op de manier hoe ze ( zelfs nieuw ) aangelegd zijn en hoe ze zich nestelen en kronkelen tussen de autowegen.

Je decreteert vanuit je Kangoo ZE dat de tabel niets zegt. En dan zij het zo? Graag feiten om die bewering te staven. Een man met 'wetenschappelijke aanpak' gaat niet zomaar iets uit zijn nek kletsen.
Toch?
Toch?

Veel. Ga eens u licht opsteken bij een/de fietsersbond. Die hebben een collectie verzameld van knelpunten die zelfs aan het ongelooflijke grenzen.Wil. schreef: ↑18 feb 2020, 13:38Wat hapert eraan, 'ingenieur' ?Fred1950 schreef: ↑18 feb 2020, 13:31En die "uitstekende staat" is héél relatief. De Congolezen beweren ook dat hun verharde zandwegen in uitstekende staat zijn tegenover hun modderwegen. Het gaat trouwens niet alleen over de staat ervan, maar ook op de manier hoe ze ( zelfs nieuw ) aangelegd zijn en hoe ze zich nestelen en kronkelen tussen de autowegen.
-
De kannibaal - Lid geworden op: 01 mei 2015, 18:25
De Vlaamse schuldenberg evolueert binnen een paar jaar richting 7% van het bbp. Tot mijn grote verbazing noemt de NVA-er 4% een heuveltje. Om hem vertrouwd te maken met het begrip hellingshoek, stel ik voor dat men hem dagelijks 3 maal een , in zijn ogen, kleine heuvel laat overwinnen van een paar km. Als tijdens de derde ronde zijn tong over zijn buik scheurt, zal hij misschien ander denken over het begrip "heuveltje".Wil. schreef: ↑18 feb 2020, 12:08“Dat de Vlaamse schuld oploopt, is helemaal geen nieuws”, stelt Diependaele. “Het is niet zo dat we als Vlaamse overheid plots veel meer uitgeven dan we ontvangen. Het gaat om een louter boekhoudkundige operatie, waarbij we schulden die vroeger buiten beschouwing werden gelaten, nu wel mee in rekening brengen. Of het gaat om schulden die door de zesde staatshervorming van de federale naar de Vlaamse boeken verhuizen.” Het gaat bovendien voor het grootste deel om schulden waar activa als scholen en woonzorgcentra tegenover staan. Dat is een groot verschil met schulden die door begrotingstekorten ontstaan.
De fractievoorzitter onderstreept ook dat de zogeheten Vlaamse schuldenberg in feite niets meer is dan een heuveltje. “De Vlaamse schuld bedraagt amper 4 procent van het bbp . Ter vergelijking: de totale staatsschuld van dit land loopt vandaag op tot 107 procent van het bbp. We blijven dus de beste leerling van de Belgische begrotingsklas”, besluit Diependaele. “En ook binnen Europa zijn we op begrotingsvlak een modelregio.”
(De gegevens zijn 2,5 j. oud)
Ik kijk uit naar het feit dat ik snel de dag mag beleven dat een man die nog fier schijnt te zijn over incompetentie, uit de regeringsploeg wordt verwijderd, liefst met de volledig partij in zijn gevolg, want de kans is groot dat wij sneller evolueren naar de 10 procent als die sukkelaars door de kiezer worden herkozen.
-
Wat wil het toeval? Dat ik bij het doorsnuffelen van mijn data stuit op dit overzichtje dat weliswaar 5 jaar oud is. Welke Vlaamse provincie draagt het sterkst bij tot het bbp? Precies: Antwerpen. En vlak daarboven staat het kneusje: Limburg. Maar wij dragen graag ons steentje bij tot de verheffing van het land waar in 't bronsgroen eikenhout het nachtegaaltje zingt ♪♪♫Fred1950 schreef: ↑18 feb 2020, 11:28
Wil. , hebt ge toevallig geen grafiekje liggen van hoeveel miljarden er jaarlijks vanuit de parking naar Antwerpen transfereren ? Ik denk toevallig aan de grootste werkloosheidscijfers van Vlaanderen, aan Oosterweel, de subsidies aan de gas-en petrolboeren. Enfin, maak eens de rekening wat Antwerpen allemaal niet moet bijdragen aan staatsuitgaven.

pSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.