Bluft Poetin?

Hier is plaats voor discussie over actuele onderwerpen.
Met een krant kan je zowel een minister als een vlieg doodslaan. (Herman de Croo - 1937)

socrates

29 feb 2024, 16:13

Dicksy schreef:
29 feb 2024, 15:51
door Hobo » 3 minuten geleden

Erop of eronder... :roll:

Ik ben toch al eens naar de etensreserves in mijn atoomschuilkelder gaan kijken.
Vooral soldatenkoeken opslaan... :idea:
Mijn chips, borrelnootjes, cola, trappist... e.a. is ook aangevuld, mijn tuinstel is ook klaar. Ik wil niks missen als de nukes over en weer gaan vliegen. :lol:
Grote bek TRUMP
En daar is alles mee gezegd.
Ik zou er toch nog VUILBEK Trump aan toevoegen.
"NO ONE CAN MAKE YOU UPSET.
YOU CHOOSE TO BE. " Epictetus

Dicksy

29 feb 2024, 16:13

☆ Wij stellen ons bloot aan een directe atoomaanval omdat we amerikaanse atoomwapens op ons grondgebied dulden,
Hoofdzetel Shape, Navo, EU, AB InBev......en noem maar op. Allemaal potentiele doelwitten.

E.T.

29 feb 2024, 16:27

:lol: AB InBev
Vergeet het cisterciënzerklooster en trappistenbrouwerij van Westvleteren niet.

Wil.

29 feb 2024, 16:33

Poetin heeft van in het begin gedreigd met nucleaire oorlog als het Westen dit deed, of als het Westen dat deed. Er zijn tanks geleverd, er zijn F-16s geleverd en nog blijft Poetin bluffen.
Hij beseft dat hij evenveel slaag krijgt als hij kan geven.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Dicksy

29 feb 2024, 16:40

Hij beseft dat hij evenveel slaag krijgt als hij kan geven.
Als het Westen troepen wil sturen.... dat ze het dan doen en we zullen wel zien wat de reactie van Poetin is. Bluffen en broekschijten kan iedereen.
Komaan mannen, laten we nu eindelijk eens kijken wie den dikste heeft. Wat hebben we nu aan die stoerdoenerij. Het is erop of eronder en dat geldt zowel voor het Westen als voor Rusland. :roll:

Dicksy

29 feb 2024, 17:16

Groot-Brittannië hekelt Scholz vanwege beweringen dat Groot-Brittannië en Frankrijk Oekraïne helpen raketten te richten

De Duitse bondskanselier krijgt te maken met een terugslag nadat hij zei dat Parijs en Londen helpen bij ‘doelcontrole’.

BERLIJN – Een conclusie van de Duitse bondskanselier Olaf Scholz dat Brits en Frans personeel kruisraketten bedienen die aan Oekraïne zijn gedoneerd, is “verkeerd, onverantwoordelijk en een klap in het gezicht van de bondgenoten”, zei de voorzitter van de commissie Buitenlandse Zaken van het Britse parlement, Alicia Kearns, donderdag.

In een gesprek met journalisten in Berlijn eerder deze week rechtvaardigde Scholz zijn aanhoudende weigering om de Duitse Taurus-langeafstandskruisraketten naar Oekraïne te sturen door te zeggen dat Duitse troepen in Oekraïne deze zouden kunnen programmeren.

Dat zou – volgens Scholz – Duitsland een actieve deelnemer aan het conflict maken.

In reactie op de opmerkingen zei de voormalige minister van Defensie van Groot-Brittannië, Ben Wallace, die de Storm Shadows stuurde, dat Scholz “de verkeerde man, in de verkeerde baan op het verkeerde moment” was.

“Het gebruik door Oekraïne van Storm Shadow en de targetingprocessen ervan zijn een zaak van de strijdkrachten van Oekraïne en hebben met succes druk uitgeoefend op de Russische strijdkrachten”, aldus een woordvoerder van het Britse Ministerie van Defensie.

https://www.politico.eu/article/germany ... -missiles/
Waar maken die Britten zich druk om. Het is algemeen geweten dat er zich 'Westerse raadgevers' in Oekraïne bevinden. Dit is zoals in elk conflict waar er raadgevers aanwezig zijn van landen die niet openlijk betrokken willen zijn in het conflict maar er wel alle belang bij hebben dat de juiste partij aan het langste eind trekt.
Hij (Scholz) heeft in ieder geval de goemoederen heftig beroerd in Groot-Brittannië en Frankrijk.

boeffer

29 feb 2024, 17:53

Ik dacht dat dat een jaarlijkse toespraak was en live te zien op n tv. Vertaling kwam steeds wat later.
De meesten in zwart pak zoals bij Xi, sommige russen waren zelfs in close up. Een paar fronsten de wenkbrauwen (ieder op 1 lijn ?).
W11 RAM 32 GB SSD 1 TB,16:9=1920*1080 ; 4:3=1440*1080, ik heb steeds mijn helpdesk

Fred1950

29 feb 2024, 21:41

Dicksy schreef:
29 feb 2024, 15:51
door Hobo » 3 minuten geleden

Erop of eronder... :roll:

Ik ben toch al eens naar de etensreserves in mijn atoomschuilkelder gaan kijken.
Vooral soldatenkoeken opslaan... :idea:
Mijn chips, borrelnootjes, cola, trappist... e.a. is ook aangevuld, mijn tuinstel is ook klaar. Ik wil niks missen als de nukes over en weer gaan vliegen. :lol:
Grote bek TRUMP
En daar is alles mee gezegd.
En mijn old-timer kan nog steeds mijn campingkar trekken , wat campingmateriaal zoals veldbedden heb ik ook nog ( behalve de tent ). :lol: Naar waar zou ik best vluchten , naar het noorden ( Nederland ) of naar de Vloamsche Ardennen of naar de Wallonie ... ? :lol:

Ik herhaal eventjes mijn grap ...
Fred1950 schreef:
27 feb 2024, 11:18
...
Dat is dan zoiets als kleine zus die in de billen knijpt van grote broer. Grote broer deelt hierop een klets uit waarop kleine zus al krijsend en huilend naar moeder loopt. Gevolg : grote broer moet van moeder naar zijn kamer en mag er vóór het avondeten niet meer uit. .... :)
...
Dus ... treiter de beer niet TE veel , hij zou wel eens op zijn achterste poten kunnen komen te staan , en wie gaat er hier dan weeral het slachtoffer van zijn ? De bevolking , de "hoge pieten" kiezen dan net zoals tijdens WOII het hazenpad , ditmaal niet naar Londen , maar naar de VS.

Wat zou het hen trouwens kunnen schelen dat West-European door stralingsziekte zouden sterven , ze voelen dat zelf niet en zullen het waarschijlijk zelfs niet eens te zien krijgen.

Wil.

29 feb 2024, 23:07

De beer niet treiteren? Dat hij in zijn hol was gebleven :lol:

Er gebeurt nog heel wat aan en zelfs ver achter het front:

Afbeelding

12 peperdure vliegtuigen verloren op 13 dagen!
Dit gaat over veel meer dan een miljard dollar aan vervangingswaarde. De Awacs A50 valt zelfs niet meer te vervangen en nog veel erger is het gesteld met de crew in al deze vliegtuigen. Het duurt wel even alvorens je bekwame mensen hebt opgeleid.

Fred1950

01 mar 2024, 00:11

Poetin heeft al verschillende keren geopperd dat hij wil onderhandelen , iets over het naleven van de Minsk 2 akkoorden.
Ik zou het maar heel normaal vinden dat "Het Westen" ons neo-nazi opperhoofd Zelensky hiertoe zou aanmoedigen. Neen , ze gooien liever olie op het vuur. Hebben de West Europese heerschappen dan zo veel hoogmoed en zelfzekerheid dat ze denken om Rusland op de knieën te kunnen krijgen ?

Wacht maar tot Trump verkozen is , dan kruipt West Europa terug in zijn hol.

Wil.

01 mar 2024, 00:16

Een Jood als neo-nazi opperhoofd. Veel beter wordt het niet. :roll:

voorn

01 mar 2024, 12:35

Plots krijgt de Rusische luchtmacht klappen.
Wat is er aan de hand? Dagelijks verliezen.
Zouden er dan al F16 in de lucht zijn.?

Dicksy

01 mar 2024, 12:45

door voorn » 8 minuten geleden
Plots krijgt de Rusische luchtmacht klappen.
Wat is er aan de hand? Dagelijks verliezen.
Zouden er dan al F16 in de lucht zijn.?
De Russen in de lucht, de Oekraïners op de grond. :roll:

Fred1950

01 mar 2024, 12:53

Wil. schreef:
De ene Jood is de andere niet. In Israel worden orthodoxe Joden langs de grond gesleept omdat ze geen legerdienst willen doen. Bibi Netanyahu is al niet heiliger dan destijds Hitler.

socrates

01 mar 2024, 17:14

Fred1950 schreef:
01 mar 2024, 12:53
Wil. schreef:
De ene Jood is de andere niet. In Israel worden orthodoxe Joden langs de grond gesleept omdat ze geen legerdienst willen doen. Bibi Netanyahu is al niet heiliger dan destijds Hitler.
Van welke god ze de zege inroepen is niet altijd bepalend voor het wangedrag dat ze, met hulp van god, ontwikkelen. Nazi ideologie had vaak aanhangers in de allerhoogste kringen en kwam (komt) in nieuwe verpakking voor bij alle "rassen" en standen.
"NO ONE CAN MAKE YOU UPSET.
YOU CHOOSE TO BE. " Epictetus