Bluft Poetin?

Hier is plaats voor discussie over actuele onderwerpen.
Met een krant kan je zowel een minister als een vlieg doodslaan. (Herman de Croo - 1937)

Fred1950

01 apr 2025, 16:45

Wil. schreef:
01 apr 2025, 16:31
Fred1950 schreef:
01 apr 2025, 16:21
socrates schreef:
01 apr 2025, 10:05
.....
Welke van de drie betrokken partijen heeft er vooral belang bij dat de oorlogseconomie sterk genoeg blijft groeien? Een Vierde partij, de EU, kijkt verbrokkeld toe vanaf de Zijlijn.
De EU heeft het vuur aan de lont gestoken in 2014 ( remember Verhofstadt )
Ik herinner me vooral de machtsgreep van Janoekovitsj en dit in opdracht van Poetin.
Je RAM-geheugen was weer weg, hé? Goed dan, je bent weer bij de les. :wink:

Al wat in de oorlogsidustrie aan geld besteed wordt vergaat tot schroot. Dat is diefstal van de mens tegenover moeder aarde die de grondstoffen levert ....
Behalve als het voor ons is: WO2 bv. Dan is het goed besteed geld, toch?
Wie heeft Janoekovitsj "aangeraden" om Oekraïne te verlaten ? Juist , EU ambassadeurs . Wie had er belang bij dat Verhofstadt het "regime" sancties ging opleggen ? Juist , EU liberaal graaigebroed.

Ge blijft maar hardnekkig de ware achtergronden geweld aan doen. WO II ligt al 80 jaar achter ons , waarom niet WO I of de veldslagen van Napoleon aanhalen ? Het huidige "krieglein" is van een totaal andere orde , en heeft niets te maken met gebiedsuitbreiding , maar met behoud van stabiliteit en zelfbehoud ( vooral uit Russisch oogpunt ).

( misschien moet je toch ook eens jezelf onderzoeken op "emotionele geëvolueerdheid" :lol: , je kiest steeds één of ander kamp in de maatschappij en wereld , en dat is typisch voor het kuddedier mens :wink: )

Wil.

01 apr 2025, 17:20

Fred1950 schreef:
01 apr 2025, 16:45
Wie heeft Janoekovitsj "aangeraden" om Oekraïne te verlaten ? Juist , EU ambassadeurs .
Hij had kunnen blijven indien hij de grondwettelijke beslissing van het parlement zou ondertekenen. Van wie mocht hij dat niet? Van Poetin. Dát is de oorzaak van de oorlog.
Wie had er belang bij dat Verhofstadt het "regime" sancties ging opleggen ? Juist , EU liberaal graaigebroed.
Sancties tegen degenen die ongrondwettelijk de macht wilden grijpen. Dat zou verantwoord zijn, net zoals we nu sancties opleggen aan Poetin die een soeverein land binnengevallen is.

Ge blijft maar hardnekkig de ware achtergronden geweld aan doen.
Ik zal de waarheid en de volgorde van de gebeurtenissen onder je dictatorgeile neus blijven wrijven.
WO II ligt al 80 jaar achter ons
Hier hebben we de batterijknutselaar weer: geen historisch inzicht, noch dito besef. :roll:
Als je algemene waarheden meent te kunnen debiteren, dan moeten die ook in algemene situaties blijven drijven. Dat is niet het geval. In je knutselhok ben je koning, maar hier worden je verzinsels keer op keer door de feiten doorprikt. Daar zorg ik wel voor 8)
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Wil.

01 apr 2025, 17:31

Zo behandelen de Russen hun gewonde soldaten: op krukken met serieuze wonden terug naar het front om daar als ratten te worden afgeschoten of door drones aan flarden te worden gereten.

Fred1950

01 apr 2025, 18:10

Wil. schreef:
........ geen historisch inzicht, noch dito besef. :roll:
Als je algemene waarheden meent te kunnen debiteren, dan moeten die ook in algemene situaties blijven drijven. Dat is niet het geval. In je knutselhok ben je koning, maar hier worden je verzinsels keer op keer door de feiten doorprikt. Daar zorg ik wel voor 8)
... meer historisch inzicht dan jij , en ik kan feiten plaatsen. Jij doorprikt niets , je bewijst alleen maar je eigen oppervlakkig beoordelingsvermogen.

De EU had zich eigenlijk niet mogen bemoeien met wat er in 2014 is gebeurd , en evenmin met de RU broer en UA zuster ruzie .... Dat zou fair spel zijn geweest.

Wil.

01 apr 2025, 21:19

Fred1950 schreef:
01 apr 2025, 18:10
Wil. schreef:
........ geen historisch inzicht, noch dito besef. :roll:
... meer historisch inzicht dan jij , en ik kan feiten plaatsen. Jij doorprikt niets , je bewijst alleen maar je eigen oppervlakkig beoordelingsvermogen.
Fred, wanneer het over historisch inzicht gaat, of over economisch inzicht, dan heb je al zó vaak bewezen dat je de basisschool niet ontgroeid bent.
Zelfs in wat jij 'jouw vakgebied' durft noemen - exacte wetenschappen - blunder jij tegen honderd per uur. Zal ik de lijst nog eens bovenhalen? Ik kijk daar eigenlijk niet van op , want voor een 70-er is de kennis die hij in de A2 heeft opgedaan al grotendeels verdampt. Je maakt dat om de haverklap duidelijk.
de RU broer en UA zuster ruzie
Hier komt de vatnik weer boven. RU heeft niks maar dan ook niks te zoeken in Oekraïne.

Fred1950

02 apr 2025, 09:04

Ach kom man , je bent weeral eens goed bezig. :roll: Wat historische feiten betreft heb je uiteraard gelijk , maar als het er op een "analyse" van die feiten op aan komt , of over een alternatief politiek en historisch scenario zoudt gaan redeneren , ga je volledig de mist in.

Russen en Oekraïners zijn quasi hetzelfde volk met een gemeenschappelijk verleden , een quasi gemeenschappelijke taal en gemeenschappelijke godsdienstbeleving. Er is niets objectiefs te vinden waarom een West- Europeaan een onderscheid zou moeten maken tussen beide bevolkingsgroepen. We kennen hun doen , hun gedachtenkronkels en gewoontes al even slecht als die van de Chinezen , en ze zijn allebei even "gevaarlijk" en corrupt. Partij kiezen voor de ene of de andere bevolkingsgroep is compleet idioot , en daarom dat ik ook schreef dat de EU zich helemaal niets met 2014 en wat er op volgde had mogen bemoeien.

( ik heb trouwens geen A2 diploma , wel Wet.A en ind.ing --- Mijn "foutjes" kan je blijkbaar goed onthouden - maar al de rest over klimaat , Li-ion cellen , ... wil je niet onthouden :lol: De sennet "lezers" kennen je frustaties al door en door :twisted: )

voorn

02 apr 2025, 09:38

In onze tijd bestond de titel ind. ing. nog niet maar enkel de A1 en B1

Wil.

02 apr 2025, 09:56

Fred1950 schreef:
02 apr 2025, 09:04
Russen en Oekraïners zijn quasi hetzelfde volk met een gemeenschappelijk verleden , een quasi gemeenschappelijke taal en gemeenschappelijke godsdienstbeleving. Er is niets objectiefs te vinden waarom een West- Europeaan een onderscheid zou moeten maken tussen beide bevolkingsgroepen. We kennen hun doen , hun gedachtenkronkels en gewoontes al even slecht als die van de Chinezen , en
Vlamingen en Nederlanders zijn ook 'quasi hetzelfde volk met een gemeenschappelijk verleden , een quasi gemeenschappelijke taal en gemeenschappelijke godsdienstbeleving.' Maar toch willen de meeste Vlamingen onafhankelijk van Nederland blijven. Idem in UA vs RU.

ze zijn allebei even "gevaarlijk" en corrupt. Partij kiezen voor de ene of de andere bevolkingsgroep is compleet idioot
Hier ga je weer de mist in met een drogredenering: je veralgemeent de toestand in UA (waar verandering bezig is) en stelt die gelijk met de algemeen gekende situatie in RU.

• RU is een land dat wordt geregeerd door een tiran. UA wordt geleid door een democratisch verkozen president.

• UA heeft een parlement dat wetten uitvaardigt, zelfs als die tegen de wil van de president ingaan. In RU legt de dictator de wet op. Een parlementslid dat dit aanklaagt 'valt uit een venster'.

• UA is een land dat in het verleden reeds aangesloten was bij West-Europa. Ru is nooit een deel geweest van West-Europa omdat het al snel zichzelf als het centrum van de wereld beschouwde.
UA heeft tot het Habsburgse Rijk behoord en was voordien al meer dan honderd jaar een onderdeel van Litouwen (Pools-Litouwse unie).

• De Oekraïense-orthodoxe kerk distantieert zich van de Russisch-orthodoxe kerk.

Zo zie je maar dat je buiten je 12-volt batterijen eigenlijk weinig brede basis hebt; wat ik al meerdere keren heb aangetoond.

( ik heb trouwens geen A2 diploma , wel Wet.A en ind.ing)
Ja, ja, op het internet zijn we allemaal professoren en hebben we gedoctoreerd en boeken geschreven.

Ik beoordeel jou op wat je hier laat zien... en hoe zwaar dat weegt, zal iedereen zelf wel beoordelen. Maar goed, er mag wat humor zijn, nietwaar.

Fred1950

02 apr 2025, 10:14

Wil. schreef:
....
UA wordt geleid door een democratisch verkozen president.
idem in Rusland

UA heeft een parlement dat wetten uitvaardigt, zelfs als die tegen de wil van de president ingaan.
idem in Rusland

UA is een land dat in het verleden reeds aangesloten was bij West-Europa. Ru is nooit een deel geweest van West-Europa omdat het al snel zichzelf als het centrum van de wereld beschouwde.
UA heeft tot het Habsburgse Rijk behoord en was voordien al meer dan honderd jaar een onderdeel van Litouwen (Pools-Litouwse unie).
Oh ja ? sinds wanneer ? De Habsburgers hadden UA veroverd , of vergis ik mij ? Oekraïners spreken dezelfde taal als de Russen , van veel invloed zal er al geen sprake geweest zijn , nietwaar ...

• De Oekraïense-orthodoxe kerk distantieert zich van de Russisch-orthodoxe kerk.
dat is een politiek gegeven , heeft niets met godsdienst en zijn cultuur te maken . Denk toch eens normaal nuchter
Zo zie je maar dat je buiten je 12-volt batterijen eigenlijk weinig brede basis hebt; wat ik al meerdere keren heb aangetoond.

( ik heb trouwens geen A2 diploma , wel Wet.A en ind.ing)
Ja, ja, op het internet zijn we allemaal professoren en hebben we gedoctoreerd en boeken geschreven.

Ik beoordeel jou op wat je hier laat zien... en hoe zwaar dat weegt, zal iedereen zelf wel beoordelen. ....
Jij weegt allleszins niet zwaar door , alleen maar zwaar voor het posten van prentjes die je her en der van het internet plukt.
Vergeten te vermelden dat ik me nu nog bezig hou met het ontwikkelen van Apps voor Android Smartphones en specifiek eentje voor mijn Kangoo EV. Wat kan jij als 70+ nog op je palmares schrijven ? Wijn zuipen ?

Image0384.jpg

socrates

02 apr 2025, 10:25

Hoeveel Nazi"s zijn er, na drie jaar uitschakeling, nu nog in UA ? Dat aantal zou voor Poetin toch een maatstaf voor het succes van zijn Speciale operatie moeten zijn :?:
Met de ruggensteun van zijn Uncle Duck moet dat voor Poepoe, nu toch binnen de 24 US- uur, opgelost zijn ??
"NO ONE CAN MAKE YOU UPSET.
YOU CHOOSE TO BE. " Epictetus

Wil.

02 apr 2025, 10:58

Fred1950 schreef:
02 apr 2025, 10:14
Wil. schreef:
....
UA wordt geleid door een democratisch verkozen president.
idem in Rusland
En hier is iedereen gestopt met nog verder te lezen, Freddie :lol:

Wil.

02 apr 2025, 11:05

image.png
image.png (410.13 KiB) 1127 keer bekeken

Ik denk dat hij een beetje nerveus wordt. We weten al hoe achterdochtig de dictator is. Dit is gebeurd in Moskou ... De vijand nadert.

Fred1950

02 apr 2025, 12:44

socrates schreef:
Hoeveel Nazi"s zijn er, na drie jaar uitschakeling, nu nog in UA ? Dat aantal zou voor Poetin toch een maatstaf voor het succes van zijn Speciale operatie moeten zijn :?:
Met de ruggensteun van zijn Uncle Duck moet dat voor Poepoe, nu toch binnen de 24 US- uur, opgelost zijn ??
Het kopstuk van het ASOV neo-nazi brigade is gevangen genomen geweest en nadien voor Russische krijgsgevangenen ingeruild geweest. Dat kopstuk is met de gebruikelijke onhelzingen door Zelensky verwelkomd , en dat is op de VRT te zien geweest. Ge kunt er van op aan dat dat soort volkje in Kiev de plak zwaait.

De hoofdbedoeling van Poetin is de onafhankelijkheid van de 4 Donbas oblasten ( provincies ) , dat anti nazi gedoe was een bijzaak.

Wil.

02 apr 2025, 13:40

Fred1950 schreef:
02 apr 2025, 12:44
socrates schreef:
De hoofdbedoeling van Poetin is de onafhankelijkheid van de 4 Donbas oblasten ( provincies ) , dat anti nazi gedoe was een bijzaak.
Je laat je kennis van de zaak weer eens goed blijken. Na meer dan 3 jaar oorlog waarbij de term Donbas en de bijhorende betekenis geregeld in het nieuws is geweest, krijgen we dit te lezen. Jongens, toch :roll:

De Donbas is een gebied dat overeenkomt met de 2 provincies Donetsk en Loehansk. Meer niet.

Dat blijft maar kemels schieten maar meent dat hij onderlegd is in het hele Oekraïne-probleem.
't Gaat weer eens niet over batterijen en dan .... :roll:

voorn

02 apr 2025, 14:21

Waar komt die pantseraanval plots vandaan.
Zodat de Russen in eigern land een dam bombarderen; zoals in 1914 de Ijzervlakte onder water werd gezet.