Fred1950 schreef: ↑02 apr 2025, 09:04
Russen en Oekraïners zijn quasi hetzelfde volk met een gemeenschappelijk verleden , een quasi gemeenschappelijke taal en gemeenschappelijke godsdienstbeleving. Er is niets objectiefs te vinden waarom een West- Europeaan een onderscheid zou moeten maken tussen beide bevolkingsgroepen. We kennen hun doen , hun gedachtenkronkels en gewoontes al even slecht als die van de Chinezen , en
Vlamingen en Nederlanders zijn ook 'quasi hetzelfde volk met een gemeenschappelijk verleden , een quasi gemeenschappelijke taal en gemeenschappelijke godsdienstbeleving.' Maar toch willen de meeste Vlamingen onafhankelijk van Nederland blijven. Idem in UA vs RU.
ze zijn allebei even "gevaarlijk" en corrupt. Partij kiezen voor de ene of de andere bevolkingsgroep is compleet idioot
Hier ga je weer de mist in met een drogredenering: je veralgemeent de toestand in UA (waar verandering bezig is) en stelt die gelijk met de algemeen gekende situatie in RU.
• RU is een land dat wordt geregeerd door een tiran. UA wordt geleid door een democratisch verkozen president.
• UA heeft een parlement dat wetten uitvaardigt, zelfs als die tegen de wil van de president ingaan. In RU legt de dictator de wet op. Een parlementslid dat dit aanklaagt 'valt uit een venster'.
• UA is een land dat in het verleden reeds aangesloten was bij West-Europa. Ru is nooit een deel geweest van West-Europa omdat het al snel zichzelf als het centrum van de wereld beschouwde.
UA heeft tot het Habsburgse Rijk behoord en was voordien al meer dan honderd jaar een onderdeel van Litouwen (Pools-Litouwse unie).
• De Oekraïense-orthodoxe kerk distantieert zich van de Russisch-orthodoxe kerk.
Zo zie je maar dat je buiten je 12-volt batterijen eigenlijk weinig brede basis hebt; wat ik al meerdere keren heb aangetoond.
( ik heb trouwens geen A2 diploma , wel Wet.A en ind.ing)
Ja, ja, op het internet zijn we allemaal professoren en hebben we gedoctoreerd en boeken geschreven.
Ik beoordeel jou op wat je hier laat zien... en hoe zwaar dat weegt, zal iedereen zelf wel beoordelen. Maar goed,
er mag wat humor zijn, nietwaar.