Bluft Poetin?
-
Wil. - Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41
Omdat hij antidemocratisch geworden is. Misschien was hij dat altijd al, maar sinds de invasie in Georgië in 2008 is elke façade weggevallen. Daar werd duidelijk dat hij in 19e en 20e eeuws machtsdenken is blijven steken.
Poetin wil het Grote Russische Rijk herstellen en minstens de voormalig invloedssfeer van de S.U. weer bovenhalen. Dat blijkt uit zijn daden en uit zijn woorden.
Die houding past niet meer in de 21e eeuw. De buurlanden van RU zijn autonome, soevereine staten. Daar blijf je met je dictatoriale poten af!

pSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.-
Fred1950 - Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18
@Wil.
Jouw link tussen Azov en 1917 baseert zich op fantasie en drogredenering. Dat Oekraïners "folterkamers" ontdekken behoort tot hun anti-Rusland propaganda om het Westen tegen de Russen op te zetten , gewoon efkens tonen hoe duivels die Russen wel zijn en hoe heilig zijzelf zijn. Het zijn alleszins leugens. Russen en Oekraïners behoren tot dezelfde bevolkings-stam en moeten van nature uit niet onderdoen voor mekaar , zowel op het gebied van corruptie of wreedheden ... Hun karaktereigenschappen hebben ze gemeen ( en net daarom horen Oekraïners en ook veel inwoners van Balkanstaten hier niet thuis )
Jouw link tussen Azov en 1917 baseert zich op fantasie en drogredenering. Dat Oekraïners "folterkamers" ontdekken behoort tot hun anti-Rusland propaganda om het Westen tegen de Russen op te zetten , gewoon efkens tonen hoe duivels die Russen wel zijn en hoe heilig zijzelf zijn. Het zijn alleszins leugens. Russen en Oekraïners behoren tot dezelfde bevolkings-stam en moeten van nature uit niet onderdoen voor mekaar , zowel op het gebied van corruptie of wreedheden ... Hun karaktereigenschappen hebben ze gemeen ( en net daarom horen Oekraïners en ook veel inwoners van Balkanstaten hier niet thuis )
-
socrates - Lid geworden op: 05 nov 2005, 19:32
Een dictatuur kan je niet vormen via verkiezingen. Elke dictattuur r die niet via een "coup" maar stapsgewijs is ontstaan, heeft op een "aangepaste" wijze de belemmeringen opgeruimd. Men kan zich afvragen of het besturen van een groot Rijk, anders kan dan via autoritaite leiders ? In die optiek is dictatuur voor Poetin dan een noodzakelijke stap om zijn Tsrendroom (of Stalinistische) te verwezenlijken. Het bezetten en onderwerpen van deimocratische? buurlanden is daarbij maar een fase in verder beoogde veroveringen.
Moet het Westen een nieuwe Kruistocht lanceren om de arme onderdrukte Russen het ware democratische geloof bij te brengen ?
Moet het Westen een nieuwe Kruistocht lanceren om de arme onderdrukte Russen het ware democratische geloof bij te brengen ?
"NO ONE CAN MAKE YOU UPSET.
YOU CHOOSE TO BE. " Epictetus
YOU CHOOSE TO BE. " Epictetus
-
Gelooft gij nu ook al dat hij buurlanden wil onderwerpen ? Daar is hij ( zijn leger ) niet toe in staat. Het is Poetin alleen maar om de 4 oblasten en de Krim te doen , en voor de rest is hij bang van Oekraïners en een "agressief" Westen. Poetin wil ( wou ) van Rusland een economische grootmacht maken , en hierbij ondervond hij bijzonder veel tegenstand. Dat is hem dus ook niet gelukt ...
-
Dat klopt. We zien het voor onze ogen gebeuren.
Neen, We moeten de Russische leiders uitsluiten van de wereld door hen sancties te blijven opleggen die hun economie kraken tot op het bot. Dan pas zal het tot hen doordringen dat hun dictatuur niet werkt. Ze zullen dan vanzelf wel uitvissen wat beter kan zijn dan een 'tsaar'.Moet het Westen een nieuwe Kruistocht lanceren om de arme onderdrukte Russen het ware democratische geloof bij te brengen ?

Blijven ontkennen, Fred, ook al sta je erbij en kijk je ernaar.
Finland - Tsjetsjenië - Georgië - Moldavië - Oekraïne ... enz.
Maar neen, hoor, dat is niet onderwerpen. Dat is bevrijden.

Praat voor de vaak ... Waarom vermeldt ge Syrië en Afghanistan niet ? En wat met Kazachstan ? Jongen , uw fantasie is grenzeloos , pardon , ziet spoken.Wil. schreef: ↑24 mei 2025, 12:22Blijven ontkennen, Fred, ook al sta je erbij en kijk je ernaar.
Finland - Tsjetsjenië - Georgië - Moldavië - Oekraïne ... enz.
Maar neen, hoor, dat is niet onderwerpen. Dat is bevrijden.
De USSR is ontstaan door het verdrijven van de Duitsers uit die landen , niet door ze te veroveren. Die kwamen dan in de Russische invloedsfeer terecht , net zoals wij ( nog steeds ) in de Amerikaanse invloedsfeer terecht kwamen. In veel gevallen is het "normaal" dat landen en regio's uit die invloedssfeer trachten te geraken ( een beetje zoals Vlaanderen wil afsplitsen van België ). Het rare is dat West-Europa niet uit de Amerikaanse invloedsfeer weg wil , maar dat Trump zelf van die taterende Europeanen af wil ( die hem economisch "oneerlijk" behandelen
-
Soms vraag ik me af waarom ik met een onwetende kleuter blijf discussiëren. Maar wellicht is het nuttig voor anderen die hier meelezen.
Ik maak even een analoge redenering. Jij zult natuurlijk weer bovenkomen met de dwaze reactie dat het ene niets met het andere te maken heeft. Maar je snapt niet wat een gelijkaardig voorbeeld duidelijk maakt.
Vraag: wat heeft het vredesverdrag van Versailles te maken met het uitbreken van de 2e WO? Het ene heeft geleid tot het andere. Denk daar maar eens over na.
De geschiedenis en de relatie van de Oekraïners met de Russen heeft geleid tot hun afkeer voor Rusland vandaag. Alle groepen die nu tegen Poetin vechten, kennen die gemeenschappelijke geschiedenis.
Vatnikredenering. Je kunt helemaal niet bewijzen dat het leugens zijn, terwijl er wél getuigenissen zijn van degenen die de folterkamers overleefd hebben. De documentatie daaromtrent is mede beslissend waarom de daders en de leiding (Poetin) voor het Int. Gerechtshof moeten worden gebracht.Dat Oekraïners "folterkamers" ontdekken behoort tot hun anti-Rusland propaganda om het Westen tegen de Russen op te zetten , gewoon efkens tonen hoe duivels die Russen wel zijn en hoe heilig zijzelf zijn. Het zijn alleszins leugens.
Blijven ontkennen, Fred, ook al slaat men je met bewijzen om je oren. Niets van aantrekken; niet naar kijken en beweren dat het leugens zijn. Dat zijn waarschijnlijk de instructies die vatniks krijgen wanneer ze te veel tegenstand ondervinden?

Niet opgemerkt dat ik 3 puntjes heb geschreven? Ter info: dat betekent dat de opsomming nog niet ten einde is.Fred1950 schreef: ↑24 mei 2025, 12:34Praat voor de vaak ... Waarom vermeldt ge Syrië en Afghanistan niet ? En wat met Kazachstan ?
Neen, kleuter! De USSR is al vroeg in de 20e eeuw gestart met een 4-tal staten die bij elkaar een federatie vormden. Daar zijn later een waslijst staten bijgekomen die ten zuiden van 'Rusland' lagen: al de verschillende '-stan' landen (Oezbekistan, Kazachstan) enz. Daar zaten geen Duitsers om te verdrijven.De USSR is ontstaan door het verdrijven van de Duitsers uit die landen , niet door ze te veroveren.
De S.U. heeft zijn invloedssfeer vastgelegd na de 2e WO. Daarom ook heb ik geschreven dat Poetin nog in een 20e eeuws denkkader zit. We zijn daar voorbij. Die landen (het Oostblok) hebben zich losgescheurd en zijn soevereine landen. Oekraïne is een soeverein land. Dat autonoom en soeverein land binnenvallen, is een misdaad die bestraft dient te worden.
Daarom moeten al democratische landen die jonge Oekraïense democratie steunen tegen de dictatuur.

Wat jij in je vatnikwereldje gelooft, speelt geen rol.
De wereld weet wat er gebeurd is, net zoals de wereld weet wat de nazi's hebben uitgericht in hun kampen.

p.s. Azov en 1917 ... Waarom "plakten" de Azov milities hakenkruisen op hun vlaggen ? Dikke zever van uwentwege om hierbij een verband met Versailles en WOII aan te halen ... Moet ik het prentje hiervan nog eens posten ?
De wereld weet nog niet wat de Oekraïners in de Donbas met Russen hebben uitgehaald. En aangezien de Westerse polarisatie en censuur , gaan we dat alleen maar van de Russen zelf te weten komen ...
De wereld weet nog niet wat de Oekraïners in de Donbas met Russen hebben uitgehaald. En aangezien de Westerse polarisatie en censuur , gaan we dat alleen maar van de Russen zelf te weten komen ...
-
Ik had het voorspeld en het is weer raak. Man, man, man toch
Ik maak even een analoge redenering. Jij zult natuurlijk weer bovenkomen met de dwaze reactie dat het ene niets met het andere te maken heeft.

Jouw redenering houdt geen steek.
Ik tracht gans dat Oekraïne gedoe zo objectief mogelijk te bekijken. Jij daarentegen maakt er een anti-Rus propaganda stunt van , en dat voor een Belg die doorgaans nuchter kan nadenken. Ik versta het niet meer ( beschadigd door Covid ? )
Ik tracht gans dat Oekraïne gedoe zo objectief mogelijk te bekijken. Jij daarentegen maakt er een anti-Rus propaganda stunt van , en dat voor een Belg die doorgaans nuchter kan nadenken. Ik versta het niet meer ( beschadigd door Covid ? )