Bluft Poetin?
-
Fred1950 - Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18
Er was degelijk een staatsgreep in 2014 in Oekraïne. Men noemt dit wel eens de Maidan opstand. De toen "zittende" president is moeten opstaan
De aanleiding van de staatsgreep was eerst de vraag van de Oekraïnse top om tot de EU toe te treden , en die toetreding werd op "aanraden" van Rusland daarna terug ingetrokken door de toen zittende president. En toen werden sommigen spinnijdig , vooral de Europese liberalen zoals een Verhofstadt. Toen draaide het "all about the money" en om van Oekraïne een Europees wingewest te maken.
En inderdaad , men heeft datzelfde scenario ook in Wit-Rusland geprobeerd , en daar is het mislukt.
De CIA "influencers" doen hun werk grondig hoor ,
De Oekraïners zelf zijn er hierdoor niet beter op geworden , integendeel. Vanaf 2014 steeg de inflatie , de werkloosheid en de staatschuld. Dat lees ik af uit de tabel onderaan op de Wikipedia pagina :
https://nl.wikipedia.org/wiki/Oekra%C3%AFne
-
tokkio - Lid geworden op: 04 jan 2004, 15:17
De verbintenis, was geld,ze konden die kernkoppen toch niet onderhouden, en de bevolking leed honger,en zo een jonge natie(1991) die over kernkoppen kon beschikken was not don zowel voor Rusland, Amerika en Vk.....Zoals je in Wiki kunt lezen, zou Oekraïne van zijn kant de kernkoppen moeten overdragen aan Rusland.
En wat was dan de overeenkomst langs de kant van Rusland, tokkio?
Als zo'n belangrijke zaak op papier wordt gezet en wordt ondertekend, dan moet er ook een verbintenis zijn die belangrijk is voor Oekraïne, toch? Zoek het maar eens op als je tijd hebt en weet me te melden of die verbintenis heeft standgehouden.
https://www.nrc.nl/nieuws/2022/05/08/al ... g-a4123770De belofte van Rusland, de VS en het VK dat „de onafhankelijkheid, soevereiniteit en bestaande grenzen” van Oekraïne gerespecteerd zouden worden, is niets waard gebleken.
Zie niet uit naar de dag dat alle problemen opgelost zijn, want dan is men dood.
-
Den Wil-met-punt haalt 30 jaar oude koek boven die met de huidige situatie niets meer te maken heeft. Tijden veranderen , en Oekraïne is in die tijdspanne ook al flink geëvolueerd.tokkio schreef: ↑14 mei 2022, 15:13De verbintenis, was geld,ze konden die kernkoppen toch niet onderhouden, en de bevolking leed honger,en zo een jonge natie(1991) die over kernkoppen kon beschikken was not don zowel voor Rusland, Amerika en Vk.....Zoals je in Wiki kunt lezen, zou Oekraïne van zijn kant de kernkoppen moeten overdragen aan Rusland.
En wat was dan de overeenkomst langs de kant van Rusland, tokkio?
Als zo'n belangrijke zaak op papier wordt gezet en wordt ondertekend, dan moet er ook een verbintenis zijn die belangrijk is voor Oekraïne, toch? Zoek het maar eens op als je tijd hebt en weet me te melden of die verbintenis heeft standgehouden.https://www.nrc.nl/nieuws/2022/05/08/al ... g-a4123770De belofte van Rusland, de VS en het VK dat „de onafhankelijkheid, soevereiniteit en bestaande grenzen” van Oekraïne gerespecteerd zouden worden, is niets waard gebleken.
-
tokkio - Lid geworden op: 04 jan 2004, 15:17
Wil mag dat aanhalen, die problemen van Rusland met Oekraïne zijn ook in 1991 begonnen,,maar Amerika, Europa en de Vk hebben steeds zitten stoken, en beloften gegeven die ze niet waar konden maken,dat en de wapenfabrikanten, de zogenaamde oefeningen aan de uiterste Europese grenzen de olie en gas hebben Poetin op zijn tenen getrapt,en het si er steeds moeilijker mee geworden,ze hebben allemaal boter op hun hoofdDen Wil-met-punt haalt 30 jaar oude koek boven die met de huidige situatie niets meer te maken heeft. Tijden veranderen , en Oekraïne is in die tijdspanne ook al flink geëvolueerd.
https://www.geografie.nl/artikel/strijd ... on-in-1991.
Zie niet uit naar de dag dat alle problemen opgelost zijn, want dan is men dood.
-
Wil. - Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41
Je redeneringen worden nu werkelijk op het randje van debiel. Je hebt ongelooflijk veel inzicht in batterijen, maar het omgekeerde niveau haal je wanneer het over politieke zaken gaat.
Is de dichtstbijzijnde speeltuin nog niet open, Fred?

pSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.-
Leef maar gerust verder in de tijd van Hendrik Conscience , verder dan dat is je politiek inzicht , laat staan het inzicht in het wereldwijd politiek landschap, niet geëvolueerd.
-
Oekraïne had men veel rustiger op kousenvoeten in de EU moeten binnenloodsen. Van de Navo moest men de eerste jaren nog niet spreken. De Boekarestverklaring (niet Boedapest) was véél te voorbarig.tokkio schreef: ↑14 mei 2022, 15:31Wil mag dat aanhalen, die problemen van Rusland met Oekraïne zijn ook in 1991 begonnen, maar Amerika, Europa en de Vk hebben steeds zitten stoken, en beloften gegeven die ze niet waar konden maken.
Dat en de wapenfabrikanten, de zogenaamde oefeningen aan de uiterste Europese grenzen de olie en gas hebben Poetin op zijn tenen getrapt, en het is er steeds moeilijker mee geworden.
Ze hebben allemaal boter op hun hoofd
https://www.geografie.nl/artikel/strijd ... on-in-1991.
Oekraïne had zelf ook nog veel werk voor de boeg: het land werd nog te veel gestuurd door een handvol niet-verkozen oligarchen. Daar was veel fraude mee gemoeid. Dat moest er nog uitgewerkt worden.
Binnenlands was er de reeds eeuwenlang bestaande scheiding tussen de orthodoxe wereld en de rest. De afscheidingsbeweging in de Donbas is mede daarvan het gevolg. Vergeet echter ook niet de lekkere wortel onder vorm van hulp allerhande die Poetin deze regio voor de neus hield om zich naar Rusland toe te keren.
Uiteindelijk krijgt Poetin nu een dubbele dosis medicijn toegediend:
1. de oorlog verloopt niet naar zijn zin. De bevolking van de Donbas die in Rusland eerder een bondgenoot zag, is van mening veranderd. Door de totale vernietiging van steden en industrie in bepaalde delen is de haat tot in de rode zone gestegen.
Die oorlog kost handenvol geld en de sancties bijten wel degelijk en zullen nog erger pijn gaan doen.
2. Finland met zijn 1300 km landgrens wordt een Navolid. Zweden heel waarschijnlijk ook. De adem van de Navo blaast nu werkelijk in het gezicht van Poetin.
Volgens mij zijn er in de hoge Russische kringen nog mensen die deze ontwikkelingen met lede ogen aanzien en die Vlad daarvoor verantwoordelijk houden.
Had Poetin dat verwacht? Overduidelijk niet.

"Al wat ge zegt, zijt ge zelf!" , Fred?Fred1950 schreef: ↑14 mei 2022, 16:31Leef maar gerust verder in de tijd van Hendrik Conscience , verder dan dat is je politiek inzicht , laat staan het inzicht in het wereldwijd politiek landschap, niet geëvolueerd.

Fred voordien:
Ik ga er wel met rasse schreden op vooruit: op een half uur tijd groeit mijn inzicht van de 19e eeuw tot een eind in de 20e eeuw.Leef maar gerust verder in de tijd van Hendrik Conscience
Tegen vanavond ben ik een goed stuk voor op mijn tijd!
Laatst gewijzigd door Wil. op 14 mei 2022, 17:17, 1 keer totaal gewijzigd.

Aflezen en begrijpen is niet hetzelfde.
Men zou denken dat je het zou inzien wanneer het je duidelijk wordt uitgelegd, maar neen ...

Zijn het feiten of zijn het leugens die in die tabel staan ? Al de rest is interpretatie met al dan niet een roze of blauwe bril op. Weet je wat Willeke ? De klimaatwijziging is het gevolg van geheugewater/watergeheugen , juist ? Ik beschouw alles praat voor de vaak als het begripvermogen vervormd is door de keuze voor één of ander economisch of politiek kamp. Jouw utleg van welke aard ook leg ik glansrijk naast mij neer., dat heb ik ondertussen hier al geleerd.Wil. schreef: ↑14 mei 2022, 17:14Aflezen en begrijpen is niet hetzelfde.
Men zou denken dat je het zou inzien wanneer het je duidelijk wordt uitgelegd, maar neen ...
-
Dan mag je 99% van wat hier geschreven wordt naar de prullenmand verwijzen.

pSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.