Bluft Poetin?
-
Dicksy - Lid geworden op: 11 jul 2019, 20:17
en goede raad voor Zelensky: koop een andere gsm.Zelenskyy dreigt Israël met sancties vanwege gestolen graan.
De Oekraïense president Volodymyr Zelenskyy dreigde met sancties tegen Israëlische individuen en bedrijven die graan kopen dat geproduceerd is in door Rusland bezette gebieden.
De Oekraïense regering bereidt een sanctiepakket voor dat gericht is op zowel de mensen die het graan vervoeren als de andere partij in de transactie in Israël, aldus Zelenskyy in een bericht op X op dinsdag.
https://www.politico.eu/article/volodym ... ons-grain/
-
Wil. - Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41
Als Rusland een stuk gebied afstaat, dan belooft UA heel zeker om die bufferzone niet binnen te vallen en dan is er vrede

pSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.-
Fred1950 - Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18
Zelensky die iets belooft ? De Minsk akkoorden draaiden al op een sisser uit. Oekraïners zijn niet te vertrouwen - getuige hiervan hun bedrieglijke "fantasie" zoals het schild van Europa tegen de Russen. Wat bedoel je met "een stuk gebied afstaan" ? De Kursk regio ?
-
Wil. - Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41
De vatnik is weer eens bovengekomen. Wie was degene die de Minsk akkoorden heeft opgeblazen? De belangrijkste speler was Rusland, niet UA. Bron: De Organisatie voor Veiligheid en Samenwerking in Europa (OVSE) en de rapporten van de Verenigde Naties stellen het zo:
Rusland werd gezien als een belangrijke schender van de akkoorden, omdat het, ondanks officiële ontkenningen van betrokkenheid, militaire en politieke steun bleef verlenen aan de separatisten in Donetsk en Luhansk. Door Rusland gesteunde troepen schonden herhaaldelijk het staakt-het-vuren en Rusland drong er niet bij de separatisten op aan de politieke bepalingen van de akkoorden na te leven, zoals het houden van verkiezingen volgens de Oekraïense wetgeving of het teruggeven van de volledige controle over de Oekraïense grens aan de Oekraïense regering.
Critici stellen dat Rusland Minsk II zag als een manier om het conflict te bevriezen onder voorwaarden die gunstig waren voor zijn strategische belangen, en niet als een weg naar een echte vredesregeling.
Zonder de Oekraïners stonden de Russen al in Riga, Tallin en Vilnius. Natuurlijk was Moldavië al een vogel voor de kat en dan stond Warschau als volgende op het lijstje.Oekraïners zijn niet te vertrouwen - getuige hiervan hun bedrieglijke "fantasie" zoals het schild van Europa tegen de Russen. Wat bedoel je met "een stuk gebied afstaan" ? De Kursk regio ?
Langsheen de zeer lange grens met UA zou RU een strook van 50 tot 100 km kunnen afstaan aan een internationale controle-instantie (zoals de grens Noord-Zuid-Korea).Wat bedoel je met "een stuk gebied afstaan" ? De Kursk regio ?
UA zou die bufferzone zeker respecteren en Putler kon dan "opgelucht ademhalen" dat de nazi's zijn land niet zouden binnenvallen.
Natuurlijk heeft hij intussen 1200 km extra Navo-grens aan zijn westkant. Slim idee van de dictator om een soeverein land binnen te vallen en te willen bezetten.

pSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.