Bluft Poetin?

Hier is plaats voor discussie over actuele onderwerpen.
Met een krant kan je zowel een minister als een vlieg doodslaan. (Herman de Croo - 1937)

Dicksy

20 aug 2022, 11:53

door Fred1950 » 9 minuten geleden
Dicksy schreef: ↑Gisteren, 21:13
....
Ik wacht op verdere getuigenissen van gedeserteerde soldaten uit zijn eenheid, iemand van die 20% die hem steunen zoals hij beweerd, en zolang zal ik dit getuigenis door een kritische bril blijven bekijken en wachten op iemand on the ground die het standpunt van hem (Pavel Filatyev) onderschrijft. Mag het?
Ach , in elk kamp vind je zo een literair begaafd "slachtoffer" terug. Als hij er een boek over schrijft ligt het binnen een paar jaar in de De Standaardboekhandel te koop.
1.- De meeste soldaten zijn ontevreden met wat er in Oekraïne gebeurt, meent Filatyev.
2.- En zo zijn er ook geruchten over verminkingen die worden toegebracht aan gevangengenomen soldaten en lijken. Filatyev zegt dat hij de mishandelingen tijdens de oorlog niet persoonlijk heeft gezien.
3.- In zijn oorlogsdagboek beweert hij dat “er enorm veel doden zijn, van wie de familieleden geen vergoeding hebben gekregen”.
4.- Sinds zijn beklijvende dagboek is verschenen, heeft zijn hele eenheid het contact met hem verbroken. Maar hij gelooft dat zo’n 20 procent van zijn strijdmakkers hem steunt.

Nergens in zijn hele dagboek spreekt hij over concrete feiten (bewijzen!) en zijn het gissingen en van horen vertellen van datgene dat ik hier nog maar aanhaal. Van één ding is hij wel zeker: "heeft zijn hele eenheid het contact met hem verbroken". En dat stoort mij een beetje bij dit soort 'klokkenluiders'.

Wil.

20 aug 2022, 12:29

Als hij de enige was, dan zou ik ook mijn twijfels hebben.

Er zijn meerdere gevallen bekend. Vooral dan soldaten die 'ontslag nemen', zoals ik gisteren tamelijk uitvoerig heb uit de doeken gedaan. Niet gelezen, Dicksy? Ik herhaal: hij is geen deserteur die een boek heeft geschreven.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Fazal

20 aug 2022, 12:52

Volgens min 'bescheiden' mening, had Poetin geen enkele 'aanvaardbare' reden om Oekraïne binnen te vallen. Het begon al met een hoop leugens. Eerst had hij het over een 'speciale' operatie, maar het is een bloedige oorlog geworden. Daarna ging het over Oekraïne van de Neo-Nazi's te bevrijden.

Nee hoor, het is nu wel duidelijk wat zijn plannen zijn. Hij wil gewoon Oekraïne veroveren, en het land opnieuw bij Rusland annexeren. Het is niet alleen uit grootheidswaanzin, het is 'totale' waanzin om daarvoor de ganse wereldvrede in het gedrang te brengen.

Hij wil zich alleen maar nog meer dan zijn voorgangers profileren om later in de geschiedenisboeken als één v/d machtigste leiders (zo niet, DE 'machtigste' aller tijden) van Rusland te verschijnen. Dat wil hij zelfs vooral nog 'tijdens zijn leven' meemaken. En daar schrikt hij er niet voor terug een hele hoop 'drogredenen' te gebruiken.

En verder, heeft zijn leger het uiterst moeilijk, want er zat al vanaf het begin, weinig structuur in zijn zgn 'speciale operatie. 'Als', ik zeg wel 'als', hij ooit de strijd mocht winnen, dan zal het aan de overmacht (lees: de hoeveelheid) van zijn troepen zijn te wijten.

Nucleaire wapens zal hij volgens mij niet (toch niet op grote schaal) gebruiken, want daar dreigt hij zelf, (en mogelijk ook de latere geschiedschrijvers) het slachtoffer van te worden. Tenzij hij, zoals iemand hier al schreef, als een rat in het nauw zou worden gedreven.

Ik herhaal, dat dit slèchts mijn eigen 'bescheiden' mening is. Ik probeer zeker geen gelijk te halen.
Wel integendeel, als mijn ongelijk kan bewezen worden, dan heb ik tenminste iets geleerd. :wink:

Dicksy

20 aug 2022, 13:10

door Fazal » 12 minuten geleden
Ik herhaal, dat dit slèchts mijn eigen 'bescheiden' mening is. Ik probeer zeker geen gelijk te halen.
Wel integendeel, als mijn ongelijk kan bewezen worden, dan heb ik tenminste iets geleerd. :wink:
Daarom heet deze rubriek ook discussieforum en is het de bedoeling dat ieder de mogelijkheid heeft zijn mening te geven over een bepaald onderwerp. Of deze nu tegen het algemeen denken ingaat of niet is bijzaak. Het punt is dat men een eigen mening heeft over een bepaald onderwerp. :wink:

Fazal

20 aug 2022, 13:23

Oké, bedankt Dicksy. Zo zie ik het ook. :|

tokkio

20 aug 2022, 17:07

Ik denk dat de soldaten door de nationale media "goed ingelicht" zijn geweest dat de "speciale operatie" nodig was om de Russen in de Oekraïnse gebieden te gaan helpen en te beschermen , en om de neo-nazi's er uit te roeien. Ze zullen ondertussen ook al weten dat het spreken van Russisch en het draaien van Russische muziek in Oekraïne "verboten ist".
Ik denk dat de soldaten door de nationale media "goed ingelicht" zijn geweest dat de "speciale operatie" nodig was om de Russen in de Oekraïnse gebieden te gaan helpen en te beschermen , en om de neo-nazi's er uit te roeien. Ze zullen ondertussen ook al weten dat het spreken van Russisch en het draaien van Russische muziek in Oekraïne "verboten ist".
Ik weet niet of u uw legerdienst hebt gedaan Fred, nu, ik wel,maar soldaten mogen niet denken en die worden ook niet goed ingelicht , die krijgen alleen "bevel"en na het horen van een bevel moeten ze het uitvoeren, als het een bevel is om het land te verdedigen, omdat het aangevallen is door een vreemde agressor,zijn ze gemotiveerd,daarom de hevige weerstand in de tijd tegen napoleon en tegen den Duits/hitler
Nu is het een ander verhaal , nu zijn het merendeel van de Russische soldaten gedemotiveerd,nu zit u op de kap van die Pavel Filatyev,omdat hij het aangedurfd heeft om een verslag te schrijven,maar daar is moed voor nodig, ik heb genoeg in de voormalige Oostblok landen geweest om te weten hoe het er aan toeging, zelfs in de eigen familie zegde ze hun mening over het staatsbeleid niet, zonder de angst om verraden te worden en opgepakt te worden door de Vopos.
Die angst is er nu nog in Rusland, China en Noord Korea
De Russen zelf willen die oorlog niet,maar ,er zijn weinig of geen Russen die er willen voor uit komen,en wie kritiek heeft op Poeting gaat er aan , lees maar wat klokkenluider Litvinenko en andere overkomen is,en na de publicatie van pavel ,is die ook aangeschoten wild.......en of het land waar hij misschien assiel kan krijgen hem kan beschermen, dat is koffiedik kijken.
https://books.google.be/books?id=ZMyNDw ... rs&f=false
De enige manier om poeting te stoppen is een goede "snipper", maar poeting is overal te zien, dus ik denk niet dat Europa of Amerika zover willen gaan,de functie van een president is heilig, het is er ene van hun eigen soort,zelfs als het een dictator is, dus plan B zou een Russische staatsgreep zijn ,maar wie is daar zo sterk voor?
https://businessam.be/is-er-kans-dat-er ... hem-afzet/
Zie niet uit naar de dag dat alle problemen opgelost zijn, want dan is men dood.

Dicksy

20 aug 2022, 18:02

door tokkio » 39 minuten geleden
De enige manier om poeting te stoppen is een goede "snipper", maar poeting is overal te zien, dus ik denk niet dat Europa of Amerika zover willen gaan,de functie van een president is heilig, het is er ene van hun eigen soort,zelfs als het een dictator is, dus plan B zou een Russische staatsgreep zijn ,maar wie is daar zo sterk voor?
https://businessam.be/is-er-kans-dat-er ... hem-afzet/
Bij JFK is het anders toch wonderwel gelukt ondanks zijn functie van president en de nodige bescherming. Zelfs Bin Laden en Zawahiri, en wie nog allemaal......., hebben ze kunnen liquideren (en hier bedoel ik enkel het feit dat ze de mogelijkheden hebben). Zelfs Rushdie had het bijna te stekken.
Logistieke steun, opleiding, iemand zover krijgen om het te doen, enz.........moet toch binnen de mogelijkheden liggen van de Westerse mogendheden of zou het misschien toch zo zijn dat Poetin nog teveel steun heeft in Rusland zelf en een aanslag momenteel echt een escalatie van het conflict zou betekenen? Wie zal het zeggen.

tokkio

20 aug 2022, 18:19

B..moet toch binnen de mogelijkheden liggen van de Westerse grootmachten of zou het misschien toch zo zijn dat Poetin nog teveel steun heeft in Rusland zelf en een aanslag momenteel echt een escalatie van het conflict zou betekenen? Wie zal het zeggen.[quote
Hoe macht ,en grootmachten in elkaar zitten hebben wij geen flauw benul,maar lees ,of herlees deze 2 delen van het boek die de zwarte kant van de politiek, de machtswellustelingen,en het geld beschrijven,en lees tussen de regels wat macht en geld kan doen.
https://books.google.be/books?id=ZMyNDw ... rs&f=false
Zie niet uit naar de dag dat alle problemen opgelost zijn, want dan is men dood.

Fazal

20 aug 2022, 18:54

Wie over terugkijk-TV beschikt, kan vandaag (20/08) van 13:10 u tot 14:00 u op National Geographic een reportage over Poetin herbekijken. De titel van het programma: 'Facing'.
Doen ...! Echt de moeite waard!

boeffer

20 aug 2022, 22:49

Desertie, ge moest eens weten hoeveel er in uw familie voor 't vaderland zijn en zelf nooit soldaat zijn geweest.
Ik moest op controle naar 't militair ziekenhuis, mijne pa wist meteen waar ik was (aangetekende zending of zoiets).
Alsof ge ne landverrader zijt. Of zoiets als ge staat er alleen voor.
W11 RAM 32 GB SSD 1 TB,16:9=1920*1080 ; 4:3=1440*1080, ik heb steeds mijn helpdesk

Wil.

20 aug 2022, 23:21

boeffer schreef:
20 aug 2022, 22:49
Desertie, ge moest eens weten hoeveel er in uw familie voor 't vaderland zijn en zelf nooit soldaat zijn geweest.
Ik moest op controle naar 't militair ziekenhuis, mijne pa wist meteen waar ik was (aangetekende zending of zoiets).
Alsof ge ne landverrader zijt. Of zoiets als ge staat er alleen voor.
Dat de krijgsraad zo'n gasten niet in een all-track steekt om ze van de landmacht naar de zeemacht over te brengen? Twee dagen cachot kreegt ge daarvoor. Kom de koeken maar halen!
Onder de mobilisatie waren er ook die hun gamel niet in hunne rugzak kregen. Den Duits wist ze wel te vinden als ze de muur gingen doen.

't Was te veel voor Corneel.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

boeffer

21 aug 2022, 22:20

Neen, ziek thuis was ik. Half gezicht verlamd door antibiotica en koude wind er op. Dus met 't brommertje toen naar Blairon.
Die arts zag mij even en 't was meteen in orde. Daar liepen andere gasten rond, die waren nog niet thuis.
W11 RAM 32 GB SSD 1 TB,16:9=1920*1080 ; 4:3=1440*1080, ik heb steeds mijn helpdesk

E.T.

22 aug 2022, 01:02

Russische partizanen eisen aanslag op Daria Doegina op
Van je oude vrienden moet je het hebben, het Nationaal Republikeinse Partizanenleger - je weet wel die echte rooie van vroeger - hebben Poetin laten vallen als verrader van het volk. Zij zullen hem en zijn medestanders opblazen, die dochter was de eerste uit een lange rij.

https://www.hln.be/buitenland/russisch- ... ~a6a39175/

Fred1950

22 aug 2022, 08:45

E.T. schreef:
22 aug 2022, 01:02
Russische partizanen eisen aanslag op Daria Doegina op
Van je oude vrienden moet je het hebben, het Nationaal Republikeinse Partizanenleger - je weet wel die echte rooie van vroeger - hebben Poetin laten vallen als verrader van het volk. Zij zullen hem en zijn medestanders opblazen, die dochter was de eerste uit een lange rij.

https://www.hln.be/buitenland/russisch- ... ~a6a39175/
Partizanen ? CIA bedoel je ....

Fred1950

22 aug 2022, 09:17

De Russen hebben blijkbaar ook een "probleem" waardoor ze rondjes moeten vliegen ... 8O . Er vliegen daar nog andere vliegtuigen van het "Ministry for Emergency Situations (MChS)" rond.

Untitled95.png

Wel een speciaal machientje , die "Beriev" ( https://en.wikipedia.org/wiki/Beriev_Be-200 )