1.- De meeste soldaten zijn ontevreden met wat er in Oekraïne gebeurt, meent Filatyev.door Fred1950 » 9 minuten geledenAch , in elk kamp vind je zo een literair begaafd "slachtoffer" terug. Als hij er een boek over schrijft ligt het binnen een paar jaar in de De Standaardboekhandel te koop.Dicksy schreef: ↑Gisteren, 21:13
....
Ik wacht op verdere getuigenissen van gedeserteerde soldaten uit zijn eenheid, iemand van die 20% die hem steunen zoals hij beweerd, en zolang zal ik dit getuigenis door een kritische bril blijven bekijken en wachten op iemand on the ground die het standpunt van hem (Pavel Filatyev) onderschrijft. Mag het?
2.- En zo zijn er ook geruchten over verminkingen die worden toegebracht aan gevangengenomen soldaten en lijken. Filatyev zegt dat hij de mishandelingen tijdens de oorlog niet persoonlijk heeft gezien.
3.- In zijn oorlogsdagboek beweert hij dat “er enorm veel doden zijn, van wie de familieleden geen vergoeding hebben gekregen”.
4.- Sinds zijn beklijvende dagboek is verschenen, heeft zijn hele eenheid het contact met hem verbroken. Maar hij gelooft dat zo’n 20 procent van zijn strijdmakkers hem steunt.
Nergens in zijn hele dagboek spreekt hij over concrete feiten (bewijzen!) en zijn het gissingen en van horen vertellen van datgene dat ik hier nog maar aanhaal. Van één ding is hij wel zeker: "heeft zijn hele eenheid het contact met hem verbroken". En dat stoort mij een beetje bij dit soort 'klokkenluiders'.