Bluft Poetin?

Hier is plaats voor discussie over actuele onderwerpen.
Met een krant kan je zowel een minister als een vlieg doodslaan. (Herman de Croo - 1937)

boeffer

02 sep 2022, 23:30

'n Stiekem manneke die Putin met zijn veel geld en de laatste nieuwe wapens.
Dan maar de maffia manier.
W11 RAM 32 GB SSD 1 TB,16:9=1920*1080 ; 4:3=1440*1080, ik heb steeds mijn helpdesk

Wil.

03 sep 2022, 11:45

De kostprijs van de 'speciale operatie' op de ganse wereld is enorm. Men schat de impact op het globale bbp in de orde van 3.000 miljard dollar. Daar komt voor Rusland apart nog eens zo'n 350 miljard bij. In totaal dus om en bij 3,5 triljard dollar.

Voor Rusland betekent het een verlies van 1 miljard per dag zelfs na het in acht nemen van de inkomsten van olie en gas. En dit allemaal man-made, omwille van de waanbeelden van 1 man.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Fred1950

03 sep 2022, 12:09

Wil. schreef:
03 sep 2022, 11:45
..... En dit allemaal man-made, omwille van de waanbeelden van 1 man.
Ge bedoelt toch Zelensky , of is het Vehofstadt op de barricades in 2014 ?

Wil.

03 sep 2022, 13:48

Overgenomen uit een ander topic:

Fred1950 schreef:
03 sep 2022, 13:36
Wil. schreef:
03 sep 2022, 13:29
We zien nu hoe die samenwerking bevorderend heeft gewerkt voor de vreedzame co-existentie tussen Rusland en Oekraïne. En waarom is dat zo uitgedraaid? Omdat Poetin een niet-verkozen dictator is. Met zo'n mensen moet je driewerf op je hoede zijn.

En waarom is dat zo uitgedraaid? Omdat Poetin een niet-verkozen dictator is. Met zo'n mensen moet je driewerf op je hoede zijn.

Duitsland is dat onvoldoende, zeg maar niet geweest.
......
Nee , omwille van de staatsgreep in 2014. De nieuwe president in 2014 in Oekraïne is ook niet verkozen geweest. Dit hoort eerder in de topic "Bluft Poetin... " thuis. Het bewijst wel hoe rot politiek is , de hebberigheid van politiekers veroorzaakt steeds maar conflicten , ook in eigen land. Uitvinders van nieuwe ideeën doen hieraan nooit mee , achteraf wel de "uitbuiters" ervan,
Waarom heeft Poetin zich te moeien in Oekraïne? Dat is een soeverein land en daar blijf je met je hebberige poten af!

Dit bewijst maar de onzin van je stelling:
Het gaat mij vooral over de economische samenwerking op wereldniveau tussen de "blokken" .

Wil.

03 sep 2022, 14:11

Fred1950 schreef:
03 sep 2022, 13:45
Wil. schreef:
03 sep 2022, 13:41
Fred1950 schreef:
03 sep 2022, 12:41
De meeste technologische verwezelijkingen stammen uit de tijd van de USSR. Daarna was er geen geld meer voor.
Telkens jij over economie iets schrijft, dan kunnen we er donder op zeggen dat het kant noch wal raakt. Man, toch ... staat het schaamrood je niet op de wangen? Je weet echt niks over die zaken en toch braak je maar wat uit.
...
Na het uiteenvallen van de USSR was er geen geld meer ( o.a. door Afghanistan problemen ). Toen was Poetin nog niet aan de macht. Poetin heeft inderdaad een soort herstelbeleid gevoerd , en daarvoor wordt hij nog steeds door vele Russen op de handen gerdragen.
Ben jij een masochist of zo? Je krijgt hier zonder ophouden kletsen om je oren omdat je de feiten niet kent en je onderwerp niet beheerst. Je staat hier weer op je ijsschaatsen te molenwieken. Afghanistan was al voorbij voordat de Sovjet Unie officieel opgedoekt werd eind 1991.

Misschien dat een plaatje en een tijdslijn helpt:

Afbeelding

1979: Begin oorlog in Afghanistan
1989: Einde oorlog in Afghanistan
1994: 1e Tsjetsjeense oorlog. Yeltsin in het hospitaal, Poetin leidt de zaak
1999: 2e Tsjetsjeense oorlog. Poetin is president
2014: annexatie Krim

Vanaf 1999 begint de groei van de economie en daarvan heeft Poetin de vruchten geplukt. Hij heeft trouwens mee die economische omwenteling in gang gezet.
Kom dus niet af met er was geen geld meer voor technologische ontwikkelingen. Dat is kleuterklasniveau.

Fred1950

03 sep 2022, 16:26

Wil. schreef:
03 sep 2022, 14:11

Vanaf 1999 begint de groei van de economie en daarvan heeft Poetin de vruchten geplukt. Hij heeft trouwens mee die economische omwenteling in gang gezet.
Kom dus niet af met er was geen geld meer voor technologische ontwikkelingen. Dat is kleuterklasniveau.
Dat beweer ik toch ook. Je ziet toch ook dat de curve nog steeds daalde na het uiteenvallen. Een herstelbeleid na al die "troubles" zet je niet zomaar meteen op poten.

Charlie Maru

03 sep 2022, 16:34

't is daar ver gekomen..... :roll:

HLN:
“Russische officieren proberen daklozen te rekruteren wegens tekort aan militaire vrijwilligers”

Officieren in de Russische stad Sint-Petersburg proberen dakloze Russen te overtuigen om in Oekraïne te gaan vechten. Rusland zou steeds meer militairen verliezen en kampt bovendien met een tekort aan vrijwilligers in het leger, zo schrijft de Britse krant ‘The Telegraph’. Een woordvoerder van de Russische liefdadigheidsorganisatie voor daklozen Nochlezhka beweert dat officieren al verschillende opvangcentra bezochten om mensen te rekruteren.

https://www.hln.be/buitenland/russische ... ~ae3b7b6e/
Rien ne se perd, rien ne se crée, tout se transforme. - A. Lavoisier

Wil.

03 sep 2022, 16:47

Zoiets wordt niet gedaan tenzij de nood daartoe dwingt.

Ik herhaal: als Poetin een paar honderdduizend jonge mannen zonder enige opleiding of ervaring naar het front gaat sturen, dan komt de helft van hen binnen het halfjaar horizontaal terug.

Fred1950

03 sep 2022, 16:53

Wil. schreef:
03 sep 2022, 16:47
Zoiets wordt niet gedaan tenzij de nood daartoe dwingt.

Ik herhaal: als Poetin een paar honderdduizend jonge mannen zonder enige opleiding of ervaring naar het front gaat sturen, dan komt de helft van hen binnen het halfjaar horizontaal terug.
Je kan het ook sociaal dienstbetoon noemen. Ze krijgen een dak boven het hoofd en wat soldij. En als ze het overleven hebben ze een permanente job.

Ze zouden hier ook beter de dienstplicht terug invoeren .... ( minder jonge inbrekers , minder drugsdealers , meer zelfgedisciplineerden .... )

A propos : Zelensky stuurt ook alle mannen die het land niet mogen verlaten naar het front , en dat na opleiding van één week met een houten geweer. :roll: Slavische volkeren ..... :D , dat zijn geen doetjes uit de gay pride :lol:

Wil.

03 sep 2022, 17:15

Op 22 februari was op de Russische tv een zelfzekere praatshow gastheer te zien.
Vlak daaronder diezelfde man maar dan op 22 maart. De toon is helemaal anders. Blijkbaar gaat het om één van de best getrainde legers. Dit natuurlijk in tegenstelling tot wat Fred - Ruslandkenner- hier weer debiteert :roll:

Afbeelding

Afbeelding

Fred1950

03 sep 2022, 17:23

8 Years ? :) 8 days , yeah ! :lol:

Charlie Maru

03 sep 2022, 17:25

Fred1950 schreef:
03 sep 2022, 16:53
Je kan het ook sociaal dienstbetoon noemen. Ze krijgen een dak boven het hoofd en wat soldij.......
Wat noem je een "dak boven het hoofd" Fred...? Het deksel van de kist ?
Rien ne se perd, rien ne se crée, tout se transforme. - A. Lavoisier

Dicksy

03 sep 2022, 17:25

Je kan het ook sociaal dienstbetoon noemen. Ze krijgen een dak boven het hoofd en wat soldij. En als ze het overleven hebben ze een permanente job.
Hun wodka niet vergeten. :lol:
A propos : Zelensky stuurt ook alle mannen die het land niet mogen verlaten naar het front , en dat na opleiding van één week met een houten geweer. :roll: Slavische volkeren ..... :D , dat zijn geen doetjes uit de gay pride :lol:
Met een pauwenveer tussen hun gatskaken zijn ze toch al goed gecamoufleerd. Wie denkt nu aan een pauw die guerrilla voert? :P
Ze zouden hier ook beter de dienstplicht terug invoeren .... ( minder jonge inbrekers , minder drugsdealers , meer zelfgedisciplineerden .... )
Als hier ooit de dienstplicht terug zou ingevoerd worden zitten de vliegtuigen vol met die jongeren ------> VS of ander land. Zelfs de Noord -en Zuidpool zal dan niet te koud zijn.
Laat staan dat er ooit een mobilisatie zou afgekondigd worden? Maar zoals ik al eerder schreef zal het vaderland zeker kunnen rekenen op hun heir gepensioneerde ambtenaren. :lol:

Wil.

03 sep 2022, 17:40

Hier een pamflet dat door de Russen werd uitgedeeld. Daarop staat dat Kyev in één dag zou worden ingenomen. De tijdsindeling staat erbij. Dat is wel een beetje anders afgelopen.

Afbeelding

Dicksy

03 sep 2022, 17:56

Staat daar geen ‘dt’- fout in dat pamflet of vergis ik mij? :lol: