Artificiële Intelligentie
-
Dicksy - Lid geworden op: 11 jul 2019, 20:17
Japan Airlines hoopt dat het experiment, dat tot 2028 loopt, de werkdruk voor het personeel zal verlichten. Volgens Yoshiteru Suzuki, president van JAL Ground Service, zal het gebruik van robots voor fysiek zwaar werk “onvermijdelijk de werkdruk voor werknemers verlagen en aanzienlijke voordelen opleveren”, meldt het persbureau Kyodo. Suzuki benadrukte wel dat cruciale taken, zoals veiligheidsbeheer, voorlopig door mensen zullen worden uitgevoerd.
Werkzekerheid al tot 2028 tot alles op punt staat.
-
Wil. - Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41
Amazon heeft onlangs AI-software gelanceerd voor sollicitatiegesprekken. De tool neemt gesproken interviews af, beoordeelt kandidaten en schrijft aantekeningen voor recruiters.
We zijn zo ver: 'Computer says 'no' '
We zijn zo ver: 'Computer says 'no' '

pSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.-
Fred1950 - Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18
En nog meer Chineese robots ...
https://www.youtube.com/watch?v=7I-KWkV0JUM , plezant om naar te kijken , vooral de boksers ... 
-
De ingenieur die voor zijn werk bots bestrijdt, deed deze voorspelling:
Binnen 90 dagen zullen alle kanalen waarvan we dachten dat ze veilig waren voor spam en automatisering zo overspoeld worden dat ze niet meer functioneel bruikbaar zijn: iMessage, telefoongesprekken, Gmail. En we zullen geen manier hebben om het te stoppen.
Krachtige open-source tools zoals OpenClaw zijn een gevaar voor vele programma's. OpenClaw werkt als een autonome AI-agent die e-mails kan lezen, berichten kan verzenden, formulieren kan invullen en taken continu kan uitvoeren zonder menselijke tussenkomst. Hoewel dit enorme productiviteitsvoordelen biedt voor legitieme gebruikers, neemt het ook de belangrijkste beperking weg waarmee oplichters voorheen te maken hadden: tijd en moeite.
De man die deze waarschuwing naar buiten brengt, is geen tech-Youtuber die vanuit een donkere kamer in een camera schreeuwt. Dit is iemand wiens fulltime baan het is om bots ervan te weerhouden een platform te vernietigen – en hij vertelt je publiekelijk dat hij niet weet hoe hij moet stoppen wat eraan komt. Dat onderscheid is van enorm belang.
Binnen 90 dagen zullen alle kanalen waarvan we dachten dat ze veilig waren voor spam en automatisering zo overspoeld worden dat ze niet meer functioneel bruikbaar zijn: iMessage, telefoongesprekken, Gmail. En we zullen geen manier hebben om het te stoppen.
Krachtige open-source tools zoals OpenClaw zijn een gevaar voor vele programma's. OpenClaw werkt als een autonome AI-agent die e-mails kan lezen, berichten kan verzenden, formulieren kan invullen en taken continu kan uitvoeren zonder menselijke tussenkomst. Hoewel dit enorme productiviteitsvoordelen biedt voor legitieme gebruikers, neemt het ook de belangrijkste beperking weg waarmee oplichters voorheen te maken hadden: tijd en moeite.
De man die deze waarschuwing naar buiten brengt, is geen tech-Youtuber die vanuit een donkere kamer in een camera schreeuwt. Dit is iemand wiens fulltime baan het is om bots ervan te weerhouden een platform te vernietigen – en hij vertelt je publiekelijk dat hij niet weet hoe hij moet stoppen wat eraan komt. Dat onderscheid is van enorm belang.

En heeft die "ingenieur" ook een naam ?
OpenClaw is not considered safe for general or beginner use, as it is an autonomous AI agent with deep system access, creating high-level security risks like prompt injection, data theft, and credential leaks. It can read emails, browse the web, and execute system commands. Experts recommend only running it in isolated environments, such as virtual machines
Installeer het dus maar niet , of dan toch ???? van hier https://github.com/openclaw/openclaw
-
voorn - Lid geworden op: 27 okt 2006, 10:30
Het proefexamen met toelating van AI blijkt een flop
Veel fake antwoorden of nierbefrijpen vraag
Dus beter de oude methode voor uw licentie; opzoeken en info van mensen op de werkvloer.
https://www.hln.be/video/productie/ai-k ... n-12536839
Veel fake antwoorden of nierbefrijpen vraag
Dus beter de oude methode voor uw licentie; opzoeken en info van mensen op de werkvloer.
https://www.hln.be/video/productie/ai-k ... n-12536839
-
In een tekst uit The Guardian stond te lezen dat afgestudeerden van enkele universiteiten in de VS de gastsprekers op boegeroep onthaald hebben toen dezen begonnen te spreken over de grote impact van AI.
Het artikel beschrijft de groeiende frustratie van pas afgestudeerden over de impact van artificiële intelligentie op hun toekomstige carrière. Tijdens een proclamatie aan Middle Tennessee State University vertelde muziekmanager Scott Borchetta aan afgestudeerden dat AI sectoren ingrijpend verandert en dat een deel van wat ze geleerd hebben nu al verouderd is. Zijn opmerkingen werden uitgejouwd door studenten die zich zorgen maken over jobverlies en automatisering.
Een pas afgestudeerde student zei zich verraden te voelen na jarenlang gestudeerd te hebben om vervolgens te horen dat AI veel jobs goedkoper kan vervangen. Gelijkaardige reacties ontstonden ook aan andere universiteiten, onder meer tegenover voormalig Google-CEO Eric Schmidt tijdens een toespraak aan de University of Arizona.
Het artikel benadrukt het bredere wantrouwen tegenover AI, de angst voor ontslagen en ongelijkheid, en de frustratie dat technologie vooral gebruikt wordt om winsten te verhogen in plaats van het leven van werknemers te verbeteren. Een AI-fout tijdens een proclamatie versterkte dat gevoel nog verder.
Het artikel beschrijft de groeiende frustratie van pas afgestudeerden over de impact van artificiële intelligentie op hun toekomstige carrière. Tijdens een proclamatie aan Middle Tennessee State University vertelde muziekmanager Scott Borchetta aan afgestudeerden dat AI sectoren ingrijpend verandert en dat een deel van wat ze geleerd hebben nu al verouderd is. Zijn opmerkingen werden uitgejouwd door studenten die zich zorgen maken over jobverlies en automatisering.
Een pas afgestudeerde student zei zich verraden te voelen na jarenlang gestudeerd te hebben om vervolgens te horen dat AI veel jobs goedkoper kan vervangen. Gelijkaardige reacties ontstonden ook aan andere universiteiten, onder meer tegenover voormalig Google-CEO Eric Schmidt tijdens een toespraak aan de University of Arizona.
Het artikel benadrukt het bredere wantrouwen tegenover AI, de angst voor ontslagen en ongelijkheid, en de frustratie dat technologie vooral gebruikt wordt om winsten te verhogen in plaats van het leven van werknemers te verbeteren. Een AI-fout tijdens een proclamatie versterkte dat gevoel nog verder.

Dat is klinkklare onzin.
Ik herneem hier eens een bijdrage uit "DEMIR en de uren les" van 19 mei ( viewtopic.php?p=5176364&sid=a99a826f941 ... 7#p5176364 )
Fred1950 schreef: ↑19 mei 2026, 12:28En waar studenten dan maar allemaal te slikken krijgen ....
Gewoon als proef stelde ik volgende vraag aan Google AI :
kan je in li-ion cel het lithium door lood vervangen , waarom of waarom niet
Antwoord :
AI Overview
Nee, je kunt lithium in een lithium-ionbatterij niet zomaar 1 op 1 vervangen door lood. Een loodbatterij en een lithium-ionbatterij werken volgens totaal verschillende chemische principes en ontwerpen.
Waarom kan het niet?
De wet van Mendelejev (Scheikunde): Lood (
) is chemisch gezien veel zwaarder en groter dan lithium (
). De elektrodes en de structuur in een lithium-ionbatterij zijn ontworpen om minuscule lithiumionen op te slaan en door te laten. Loodatomen passen hier simpelweg niet in.
Geen 'intercalatie': Lithium-ionbatterijen werken via het principe van intercalatie (het opslaan van ionen in de gelaagde structuur van de batterij, zoals bij grafiet). Lood reageert heel anders met chemicaliën, waardoor een cel met lood op die plek de lading niet zou vasthouden of doorgeven.
Onvoldoende energieopslag: Het grote voordeel van lithium is de extreem hoge energiedichtheid. Lood is enorm zwaar en levert per gewicht en volume veel minder energie. Als je lood zou kunnen gebruiken, zou je telefoon of elektrische auto loodzwaar worden en nauwelijks werken.
ING THINK economic and financial analysis | ING THINK
+1
Het dichtstbijzijnde alternatief: Natrium-ion
Als je het concept van een 'lithium-ion'-batterij wilt aanpassen naar een andere grondstof, kijken wetenschappers en fabrikanten (zoals CATL en BYD) tegenwoordig vooral naar natrium (de stof in keukenzout).
ioplus.nl
+1
Waarom wel: Natrium-ionbatterijen gebruiken vergelijkbare productietechnieken en werken op dezelfde manier als lithium-ion. Natrium is bovendien veel goedkoper, overvloediger aanwezig en veiliger.
Waarom niet (vooralsnog): Natriumionen zijn groter dan lithiumionen. Hierdoor is de energiedichtheid momenteel nog lager en presteren ze net iets minder in kleine apparaten. Ze worden wel steeds vaker gebruikt voor grote opslagsystemen en lichte elektrische voertuigen.
Evlithium
+5
Voor meer gedetailleerde informatie over alternatieve batterijtechnologieën, kun je terecht bij de inzichten over Natrium-ionbatterijen of de IEA analyse.
Lithium vs. Loodaccu's: Kies de Beste Accu voor Je Camper of Boot
11 Sept 2024 — Nadelen van Loodaccu's: * Gewicht: Loodaccu's zijn zwaar, wat ze minder geschikt maakt voor toepassingen waar gewicht een belangri...
Faraday Energy
Will Sodium Batteries Replace Lithium? Future of Energy ... - Evlithium
14 Jul 2025 — Will Sodium Batteries Replace Lithium? Future of Energy Storage Explained. ... * Home. * Applications. ... CATL's Game-Changing Pu...
Evlithium
Guide to Sodium-Ion Batteries: Are They Ready to Replace ...
Sodium-ion batteries might not replace all lithium-ion batteries on the market, but will be applied for certain applications, such...
ACCURE Battery Intelligence
Show all
AI responses may include mistakes. Learn more
Dit antwoord is verre van volledig en bepaalde beweringen zijn fout. Het belangrijkste dat je kan lezen is AI responses may include mistakes. Learn more. Wat ik in vet heb aangeduid is onvolledig en dus fout. Dit alles maakt me bang voor de toekomst .... Leerlingen en zelfs leraren happen maar toe , en de insteek om iets toch maar in de diepte te analyseren gaat verloren.
Als AI dan toch zo intelligent is , dan had het de onzin
......
De wet van Mendelejev (Scheikunde): Lood (
) is chemisch gezien veel zwaarder en groter dan lithium (
). De elektrodes en de structuur in een lithium-ionbatterij zijn ontworpen om minuscule lithiumionen op te slaan en door te laten. Loodatomen passen hier simpelweg niet in.
.... niet eens geschreven , en vooral mij "wijzer" willen maken. In een Li-ion cel zit er niet eens metalliek Lithium , wel een Lithium verbinding , net zoals er in keukenzout geen natrium metaal zit , maar wel een verbinding is van natrium met chloor. Als AI mij slimmer had willen maken , dan had het over lood-IONEN moeten hebben die de plaats van Lithium-ionen zouden kunnen innemen. Waarin passen loodatomen dan simpelweg niet ? Een "statement" zonder betekenis , iets in de stijl van het antwoord "daarom" op de vraag "waarom" ...
Is AI dus echt intelligent ? Het AI waar leerlingen mee te maken krijgen is net als een leraar die zijn "leerstof" ergens uit een boekske afleest , en zelf niet eens weet of wat in zijn boekske geschreven staat de juiste informatie is. Komt daarbij nog dat dit AI hierboven simpelweg fanstaseert / verkeerd interpreteert wat het op het internet terug gevonden heeft. Er loopt dus nog steeds heel wat fout met die algorithmen ... Groot gelijk dat studenten die propagandisten uitjouwen.
-
Toen Scott Borchetta aan afgestudeerden zei dat AI sommige sectoren ingrijpend verandert en dat een deel van wat ze geleerd hebben nu al verouderd is, zou hij het dan over batterijen gehad hebben??? 

AI kan op alle domeinen de bal misslaan als het hierbij gegevens van het internet haalt en hiermee foutief "redeneert". Wat is de uitspraak van een "muziekmanager" trouwens waard , Wat "managed die , of laat hij door AI nieuwe liedjes componeren ?
-
De komende 5 jaar wordt er ongeveer 3.000 miljard dollar geïnvesteerd in AI-datacenters.
En dat allemaal om 'verkeerd te redeneren'.
(Soms heb ik de indruk dat jij zo'n hallucinerend stukje AI bent, als ik zo je verkeerde redeneringen overzie die jij ons toch probeerde te verkopen voor ware kennis.)
(Soms heb ik de indruk dat jij zo'n hallucinerend stukje AI bent, als ik zo je verkeerde redeneringen overzie die jij ons toch probeerde te verkopen voor ware kennis.)

E.T. - Lid geworden op: 11 nov 2008, 21:15
Op TikTok en andere kanalen verschijnen nu 100 rock-&-roll en be-bob nummers allen gemaakt met iA, ze zijn niet slecht maar na een paar dozijn merk je dat de ziel ontbreekt ...
Ik ben een kind uit de jaren 50 & 60 met een redelijk geheugen voor de echte klassiekers uit die dagen.
Ik ben een kind uit de jaren 50 & 60 met een redelijk geheugen voor de echte klassiekers uit die dagen.
-
Data centers vezamelen en stockeren gegevens , en daar kan een AI zoals "Google AI" of ChapGPT op toegrijpen. Data centers zijn op zich dus geen AI , de algorithmen van de AI "engines" bepalen de "intelligentie". Er gaat veel geld gepaard met die data centra , en het gevaar voor een luchtbel bestaat ook als men die datacentra niet meer met gegevens kan gaan vullen omdat die gewoon ontbreken of er geen interesse meer bestaat om gegegens vrij te geven ( bvb. omdat ze top secret zijn ). Men zou dan bvb. alle boeken ter wereld kunnen digitaliseren om de lege data gaten in hun geheugens op te vullen.Wil. schreef: ↑27 mei 2026, 18:52De komende 5 jaar wordt er ongeveer 3.000 miljard dollar geïnvesteerd in AI-datacenters.
Ge weet toch hoe en waardoor AI is ontstaan ? Alles berust op pattern recognition ( patroon herkenning ) en daar zijn de GPU's ( geen CPUs ) heel goed in. GPU staat voor "graphics processing unit" en de hardware binnen zo een chip werkt niet met de standaard machine instructieset van bvb. een Intel processor. De meest bekende GPU wordt door nVidea gemaakt , en misschien dat sommigen zich herinneren dat er op de videokaart in een PC zo'n nVidea chip stak. Die PC's werden dan geprezen door de gamers omdat ze toen heel goed waren voor de weergave van beelden. Ondertussen zijn die nVidea chips qua snelheid en complexiteit ook al geevolueerd en kunnen on the fly deep fake video's aanmaken. Ook teksten worden in brokken getrokken om er een "pattern" van de maken. Dat is wat Google translate en "Googel AI" doet , om die daarna volgens bepaalde regels terug samen te stellen tot iets verstaanbaar voor "ons".
Ik heb zelfs de indruk dat alle liedjes die in het laatse Eurosong festival werden gekweeld met AI zijn gemaakt. Zo'n onmelodieus samenraapsel van klanken stoort mij - en ze leken allemaal min of meer op mekaar. Geef me dan toch maar de liedjes van The Beatles , Abba , enz...E.T. schreef: ↑27 mei 2026, 21:32Op TikTok en andere kanalen verschijnen nu 100 rock-&-roll en be-bob nummers allen gemaakt met iA, ze zijn niet slecht maar na een paar dozijn merk je dat de ziel ontbreekt ...