Bluft Poetin?

Hier is plaats voor discussie over actuele onderwerpen.
Met een krant kan je zowel een minister als een vlieg doodslaan. (Herman de Croo - 1937)

tokkio

14 sep 2022, 15:38

Dicksy schreef:
13 sep 2022, 19:29
Als God gewild had dat we in de bergen rondliepen had hij van ons wel berggeiten gemaakt, als hij gewild had dat we konden vliegen dan vogels. Had hij gewild dat we in het water rond spartelden dan vissen, enz…….
Goede raad……doe dat waarvoor je mens bent, blijf met uw voeten op de grond.
Ze luisteren niet naar "god"omdat ze niet weten welke "god" nu de goede is :mrgreen:
Zie niet uit naar de dag dat alle problemen opgelost zijn, want dan is men dood.

tokkio

14 sep 2022, 15:42

Ik ben nog wat aan het bij lezen, zijn nu in het zuiden van Europa :mrgreen:
Wil. schreef:
12 sep 2022, 16:11
Wie geeft hulp aan Oekraïne en waaruit bestaat die?

Afbeelding
Ik zie er België,en de 800 miljoen die de Croo heeft gedoneerd niet bijstaan.
Zie niet uit naar de dag dat alle problemen opgelost zijn, want dan is men dood.

Dicksy

14 sep 2022, 15:55

door Wil. » 27 minuten geleden

95% van alle passagiersvervoer met vliegtuigen, gebeurde met vliegtuigen van buitenlandse makelij. Voornamelijk Boeing en Airbus. Door gebrek aan onderdelen gaat deze vloot van vliegtuigen stilaan aan de grond komen te staan.

De interne vluchten in Rusland gaan stilvallen en dat heeft zijn invloed op business.
Wat is het probleem? Dan gaan ze toch per boot, tenminste als ze blijven zitten en geen zotte toeren beginnen uit te hangen.

Wil.

14 sep 2022, 16:07

Ze gaan nu kanalen graven, kris-kras dwars door Rusland. Nadat die gaspijplijn er ligt, natuurlijk :wink:
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Wil.

14 sep 2022, 16:15

Er is een document uitgelekt dat bedoeld was voor een beperkte groep mensen die Poetin op de hoogte houden van de evolutie van de economie. En dat ziet er niet goed uit.

Het document is geverifieerd en als authentiek bevonden.

Afbeelding

Dicksy

14 sep 2022, 16:28

Is, of kan, men niet beter voorbereid (zijn) als men van een worst case-scenario uitgaat dan alles rooskleurig voor te stellen om dan te moeten vaststellen dat het erger is dan men voorgesteld had.
Rusland zal zich hieraan zeker bezondigd hebben maar zonder oorlog was dit ook al toepassing in het westen. In Belgie is de jaarlijkse begrotingscontrole daar toch een bewijs van en dit doet ook alle jaren pijn, ook zonder oorlog.

Wil.

14 sep 2022, 16:43

Dat zelfbedrog is in belgië de standaard.
In feite is deze economische noodsituatie een goede wake-up call om opnieuw een verstandige en logische aanpak te volgen: geef niet meer uit dan je inkomsten, tenzij er zich een noodgeval voordoet. Maar voor een politicus is een noodgeval niet een oorlog of een gruwelijke meteorietinslag maar wel een asieleiser die één nachtje heeft moeten buitenslapen.

Gisteren hoorde ik in Terzake hoe erg het met de Walen en Brusselaars gesteld is. Die kan men zelfs niet meer terug wakker schudden. Die liggen in een diepe coma.

Maar wat men Poetin nu moet vertellen is ook niet min. Ik zou niet graag aan die microfoon plaatsnemen ... :lol:

Dicksy

14 sep 2022, 16:51

door Wil. » 4 minuten geleden
In feite is deze economische noodsituatie een goede wake-up call om opnieuw een verstandige en logische aanpak te volgen: geef niet meer uit dan je inkomsten, tenzij er zich een noodgeval voordoet. Maar voor een politicus is een noodgeval niet een oorlog of een gruwelijke meteorietinslag maar wel een asieleiser die één nachtje heeft moeten buitenslapen.

Gisteren hoorde ik in Terzake hoe erg het met de Walen en Brusselaars gesteld is. Die kan men zelfs niet meer terug wakker schudden. Die liggen in een diepe coma.

Maar wat men Poetin nu moet vertellen is ook niet min. Ik zou niet graag aan die microfoon plaatsnemen ... :lol:
Toegegeven ik ook niet. Net zo min als volgend jaar, en de volgende jaren, hier in dit land en in Vlaanderen.

Fred1950

Wil. schreef:
14 sep 2022, 15:24
95% van alle passagiersvervoer met vliegtuigen, gebeurde met vliegtuigen van buitenlandse makelij. Voornamelijk Boeing en Airbus. Door gebrek aan onderdelen gaat deze vloot van vliegtuigen stilaan aan de grond komen te staan.

De interne vluchten in Rusland gaan stilvallen en dat heeft zijn invloed op business.
Dat betekent op korte termijn ook minder omzet voor Boeing en Airbus. De Chinezen staan al te popelen met hun vliegmachientjes : https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20220913_94988898

En daarna komt dit er nog aan : https://nl.wikipedia.org/wiki/CRAIC_CR929
Laatst gewijzigd door Fred1950 op 14 sep 2022, 17:48, 1 keer totaal gewijzigd.

Wil.

14 sep 2022, 17:01

Dicksy schreef:
door Wil. » 4 minuten geleden

Toegegeven ik ook niet. Net zo min als volgend jaar, en de volgende jaren, hier in dit land en in Vlaanderen.
Hier gaan ze een uitvlucht hebben: het ligt aan Poetin. Maar dat kan Poetin zelf niet zeggen ...

tokkio

14 sep 2022, 17:38

Hier gaan ze een uitvlucht hebben: het ligt aan Poetin. Maar dat kan Poetin zelf niet zeggen ...
Volgens het "Kremlin" niet :mrgreen:
https://www.hln.be/buitenland/kremlin-g ... ~aadd3308/

boeffer

15 sep 2022, 00:11

Het is daar oorlog, men maakt plannen voor heropbouw, de police doet vaststellingen, men vind mensen die overleefden in een kelder. Zou men eerst niet zorgen dat het veilig is?
Of is dit een propanda-molen, kijk verder tv want de oorlog is bezig en moet op de achtergrond blijven.
W11 RAM 32 GB SSD 1 TB,16:9=1920*1080 ; 4:3=1440*1080, ik heb steeds mijn helpdesk

Wil.

15 sep 2022, 09:45

Welk spel speelt Turkije in heel de zaak?

De Turken zijn goede maatjes met Poetin en nemen een neutrale positie in het conflict in. Nochtans is Turkije een lid van de Navo. Turkije is ook goed bevriend met Oekraïne want het importeert heel veel vanuit dat land. Turkije is een netto-importland. D.w.z. dat het meer goederen en diensten invoert dan het uitvoert.

Dat laatste is van belang voor de positie waarin de Turkse economie zich bevindt. Met een inflatie van meer dan 80% worden geïmporteerde producten elke dag duurder en duurder.

Daarnaast lopen de spanningen met Griekenland almaar op. Recent heeft een Griekse patrouilleboot het vuur geopend op een vrachtschip van de Turken. Erdogan heeft al gedreigd dat de Turken 'op een nacht' ineens in Griekenland zullen staan.

Dat zou betekenen dat 2 Navo-leden allebei artikel 5 kunnen inroepen: de andere leden van het verbond moeten dan hulp bieden, maar aan wie? Turkije leunt wel erg aan bij Poetin en doorbreekt de sancties door apart handelsdeals met Poetin te bedingen. Erdogan wil ook internationaal in het zonnetje staan door te bemiddelen in het oorlogsconflict tussen Oekraïne en Rusland.
Wanneer landen de sancties blijven doorbreken, dan gaan de anderen secundaire sancties opleggen aan die afvalligen. Turkije komt dan zeker in het visier (en ook Hongarije, zij het in mindere mate want een kleiner land).

Bovendien zitten er in die regio nog een paar landen het vuur op te poken: Armenië en Azerbeijan beschieten elkaar weer openlijk. Azerbeijan is het land dat ons meer gas gaat leveren. Daarvoor heeft Ursula vd L een paar weken geleden ter plaatse gaan pleiten.

Fred1950

15 sep 2022, 10:17

Wil. schreef:
15 sep 2022, 09:45
....Dat zou betekenen dat 2 Navo-leden allebei artikel 5 kunnen inroepen: de andere leden van het verbond moeten dan hulp bieden, maar aan wie? ....
:lol: Kop of munt ? De VS kan dan misschien beroep doen op een "neutrale" VN vredesmacht van ... Chinezen ... :lol:

Fazal

15 sep 2022, 11:01

Als Poetin nog verder in het nauw wordt gedreven, dan zal hij, hem kennende, gevaarlijke wapens inzetten. Hij zal zich niet zomaar gewonnen geven. Zijn gelaat is toch al wereldwijd geschonden, dat beetje zal er dus nog wel bij kunnen. En misschien ..., kan hij dan toch nog zijn oorlogje winnen.
Hij zal met de verwoeste gebieden nog weinig kunnen aanvangen, maar dat zal hem worst wezen. Hij wil kost wat kost zijn grilletje doorvoeren, en zal zijn verlies niet aanvaarden, alhoewel hij dan meer dan waarschijnlijk gans de wereld op zijnne nek zal krijgen. Maar goed, we weten al lang dat hem dàt zéker niet kan schelen.