Bluft Poetin?

Hier is plaats voor discussie over actuele onderwerpen.
Met een krant kan je zowel een minister als een vlieg doodslaan. (Herman de Croo - 1937)

Wil.

13 sep 2022, 18:43

Afbeelding

Bij zo iemand stellen ze altijd de vraag: 'Wat kies je: we gaan varen of we gaan vliegen?'

Die man heeft natuurlijk gedacht: ik vlieg al elke dag, laat ons dan maar voor gaan varen kiezen... :wink:
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Dicksy

13 sep 2022, 19:29

Als God gewild had dat we in de bergen rondliepen had hij van ons wel berggeiten gemaakt, als hij gewild had dat we konden vliegen dan vogels. Had hij gewild dat we in het water rond spartelden dan vissen, enz…….
Goede raad……doe dat waarvoor je mens bent, blijf met uw voeten op de grond.

Charlie Maru

13 sep 2022, 19:47

Fred1950 schreef:
13 sep 2022, 18:31
Charlie Maru schreef:
13 sep 2022, 17:41
...

HLN:
Poetin en Xi bespreken situatie in Oekraïne en Taiwan

...
Het is met dit soort coalitie gesprekken dat een oorlog tegen de VS kan beginnen. Het corona virus heeft de hersenen van het mensdom-dom-dom geen goed gedaan , t.t.z. beschadigd.
Als er een WW van voortkomt, dan zal het geen met wapens zijn, maar een economische oorlog.
Rien ne se perd, rien ne se crée, tout se transforme. - A. Lavoisier

Charlie Maru

13 sep 2022, 21:59

HLN:
Begrotingsoverschot Rusland bijna volledig verdampt na dichtdraaien gaskraan

Het dichtdraaien van de Nord Stream 1-pijplijn doet Europa pijn, maar Rusland snijdt er ook stevig mee in eigen vel. Volgens de zakenkrant ‘Financial Times’ is het begrotingsoverschot dat Rusland dit jaar opbouwde door de hoge energieprijzen, bijna volledig verdampt door een scherpe daling van de inkomsten uit olie- en gasexport.

https://www.hln.be/buitenland/begroting ... ~aa0157c1/

Wil.

13 sep 2022, 22:01

Het gebeurt wel vaker dat het bij mannen niet zo goed meer lukt als ze "op verplaatsing" gaan.

Afbeelding

Charlie Maru

13 sep 2022, 23:01

HLN:
Crème de la crème van Russische legereenheden nu zelf op de vlucht: “Beelden kunnen zeer pijnlijk worden voor Poetin”

In Charkiv zijn Russische troepen halsoverkop op de vlucht geslagen. Opvallend: een groot deel van die militairen maakt deel uit van de First Guards Tank Army, een prestigieuze legereenheid die in het leven geroepen werd om Moskou bij een mogelijke aanval te beschermen. “Als de Russen in het zuiden zich nu ook nog zouden overgeven, krijg je beelden die voor president Poetin zeer pijnlijk zouden zijn”, stelt oorlogsjournalist Robin Ramaekers.

https://www.hln.be/buitenland/creme-de- ... ~a1cb84ba/

Dicksy

14 sep 2022, 12:57

door Wil. » Gisteren, 18:43

uploads/f934a0d5bd6130f1919a443fa2190a2b.jpg
image.jpeg
image.jpeg (34.98 KiB) 310 keer bekeken
’Russische straaljager stort vlak na opstijgen neer op de Krim’.

https://www.hln.be/buitenland/russische ... ~a79b2d51/

Volgens ‘niet bevestigde bronnen’ behoorde de piloot tot de ‘inner circle’ van Poetin. Het is wachten op de Westerse inlichtingsdiensten voor ‘de juiste toedracht’, verdacht, technisch defect of menselijke fout? :roll:

Golf 5

14 sep 2022, 13:38

Afbeelding

Wil.

14 sep 2022, 13:49

Londen op de eerste plaats aanpakken?

De laatste instructies van de Queen:

Afbeelding

Dicksy

14 sep 2022, 13:52

Ze is gestorven en toch behoorde ze niet tot de ‘inner circle’ van Poetin. Is dat niet verdacht ? :lol:

Charlie Maru

HLN:
Kremlin geeft voor het eerst een nederlaag toe in Oekraïne en doet er alles aan om schuld van Poetin af te wentelen

Het Kremlin heeft voor de allereerste keer sinds de invasie eind februari openlijk toegegeven dat het een nederlaag geleden heeft in Oekraïne. Volgens de Amerikaanse denktank Institute for the Study of War (ISW) doet Moskou er nu alles aan om Poetin vrij te pleiten van enige verantwoordelijkheid en de schuld af te wentelen op anderen.

https://www.hln.be/buitenland/kremlin-g ... ~aadd3308/

Fred1950

14 sep 2022, 14:02

Charlie Maru schreef:
HLN:
Kremlin geeft voor het eerst een nederlaag toe in Oekraïne en doet er alles aan om schuld van Poetin af te wentelen

Het Kremlin heeft voor de allereerste keer sinds de invasie eind februari openlijk toegegeven dat het een nederlaag geleden heeft in Oekraïne. Volgens de Amerikaanse denktank Institute for the Study of War (ISW) doet Moskou er nu alles aan om Poetin vrij te pleiten van enige verantwoordelijkheid en de schuld af te wentelen op anderen.

https://www.hln.be/buitenland/kremlin-g ... ~aadd3308/
Ik lees : "Zorgwekkend is dat ze oproepen om belangrijke burgerinfrastructuur en aanvoerroutes te bombarderen, iets wat ook openlijk te horen is op staatsmedia. "

Zou er iemand mijn gebrekkige vertaling in het Russisch hierboven gelezen hebben ? :lol: :lol: Ik heb al verschillende keren geschreven dat ze ALLE bruggen over de Dnjepr moeten vernietigen , vanaf Kiev tot Cherson. En als ik ze tel , dan zijn er dat echt niet zoveel ( een twintigtal ). Dan stopt de aanvoer van Amerikaanse rommel naar het oosten van Oekraïne en zullen de Oekraïners in het oosten met bootjes de biezen moeten pakken om niet van honger om te komen.

En voor de Russische "vrienden" , la même chose .... :mrgreen:

Я несколько раз писал, что надо разрушить ВСЕ мосты через Днепр, от Киева до Херсона. А если их посчитать, то их действительно не так много (около двадцати). Тогда поставки американского барахла на восток Украины прекратятся и украинцам на востоке придется камышами паковать лодки, чтобы не умереть с голоду.

Fred1950

14 sep 2022, 14:28

Dicksy schreef:
14 sep 2022, 12:57
.....’, verdacht, technisch defect of menselijke fout? :roll:
... technisch defect van een besturings"orgaan" . De vlieger heeft de andere geraakt , of bijna geraakt. Een fout maneuver bij het opstijgen is quasi uitgesloten op dergelijke lage hoogte.

Mogelijks is dat vliegtuig toch efkens beschadigd geweest tijdens het bombardement op de militaire luchthaven op de Krim.

Dicksy

14 sep 2022, 15:10

door Fred1950 » 31 minuten geleden

door Dicksy » Vandaag, 12:57
’Russische straaljager stort vlak na opstijgen neer op de Krim’.

https://www.hln.be/buitenland/russische ... ~a79b2d51/

Volgens ‘niet bevestigde bronnen’ behoorde de piloot tot de ‘inner circle’ van Poetin. Het is wachten op de Westerse inlichtingsdiensten voor ‘de juiste toedracht’, verdacht, technisch defect of menselijke fout? :roll:
... technisch defect van een besturings"orgaan" . De vlieger heeft de andere geraakt , of bijna geraakt. Een fout maneuver bij het opstijgen is quasi uitgesloten op dergelijke lage hoogte.

Mogelijks is dat vliegtuig toch efkens beschadigd geweest tijdens het bombardement op de militaire luchthaven op de Krim.
Sarcasme Fred. Iedere dode in Rusland behoort blijkbaar tot de ’inner ‘ van Poetin en is dus per definitie verdacht. :wink:

Wil.

14 sep 2022, 15:24

95% van alle passagiersvervoer met vliegtuigen, gebeurde met vliegtuigen van buitenlandse makelij. Voornamelijk Boeing en Airbus. Door gebrek aan onderdelen gaat deze vloot van vliegtuigen stilaan aan de grond komen te staan.

De interne vluchten in Rusland gaan stilvallen en dat heeft zijn invloed op business.