this is Belgium !
-
Odulleke - Lid geworden op: 08 nov 2022, 18:44
Ik heb maandelijks moeten bijleggen voor mijn moeder in het RVT. Wie gaat het rusthuis betalen als je met je pensioentje niet toekomt? Dan komen ze bij de kinderen aankloppen.Fred1950 schreef: ↑Gisteren, 15:41Heb jezelf ooit je ouders moeten onderhouden ? De ouders gingen vroeger de hoek om vooraleer er nood aan financiele hulp voor nodig was. Als je hulpbehoevend wordt stopt men je in een RVT , en daar gaat men je pensioen en gespaard geld , incluis eigendom , opsouperen. Het gebeurt zelden dat kinderen zullen moeten bijleggen. Het idee dat de kinderen "veilig" zijn , maakt je gelukkig , maar die gingen ook veilig voor uitgaven zijn als je een lager pensioen zou hebben.Odulleke schreef: ↑Gisteren, 15:26Tja jij kent mij niet hé. Na altijd geleefd te hebben van 1 inkomen met een gezin met twee kinderen (toch nooit iets tekort gekomen) ben ik nu blij met mijn ambtenarenpensioen. Geen zorgen om later om misschien ooit financiëel afhankelijk te moeten zijn van de kinderen en nu doen waarvoor we zin hebben. Toch een leuk leventje.
-
Wil. - Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41
Coveliers neemt hetzelfde standpunt in als Bracke en De Croo Sr. : er waren spelregels en die moeten behouden blijven tot het spel voorbij is. Anders is dat woordbreuk.
Dat is een formeel correct standpunt, maar anderzijds is er de uitdrukking: 'Nood breekt wet'.
De vraag is dan: is er nu zodanig grote nood dat de wetten en afspraken mogen gebroken worden?

pSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.-
tokkio - Lid geworden op: 04 jan 2004, 15:17
[quoteFred1950 schreef: ↑
Vandaag, 13:34
Ik ken NIEMAND die in zijn pensioentijd gelukkiger werd door zijn hoog pensioen , integendeel .... ][/quote]
O ja, wel geen "gewone" arbeiders, maar onze ministers die van 2 walletjes eten.......
https://www.demorgen.be/snelnieuws/tot- ... hoo.com%2F
Vandaag, 13:34
Ik ken NIEMAND die in zijn pensioentijd gelukkiger werd door zijn hoog pensioen , integendeel .... ][/quote]
O ja, wel geen "gewone" arbeiders, maar onze ministers die van 2 walletjes eten.......
https://www.demorgen.be/snelnieuws/tot- ... hoo.com%2F
Zie niet uit naar de dag dat alle problemen opgelost zijn, want dan is men dood.
-
Fred1950 - Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18
De begroting is in nood.....
Herlees eens viewtopic.php?p=5176115&sid=2b6e3bc5aa9 ... b#p5176115 Geen idee of de 11,43 miljard Euro kan kloppen , maar het toch zou een flinke hap kunnen zijn.
-
voorn - Lid geworden op: 27 okt 2006, 10:30
Als je een redelijk pensioen hebt. Kun je volgens mij gelukkiger zijn dan daarvoor.
Geen werkstress of verantwoordelijkheid
Rustig doen wat je graag doet zoals een ochtendje vissen in de natuur
of een fietstochtje langs de scheldeboorden met tussenstop
Geen werkstress of verantwoordelijkheid
Rustig doen wat je graag doet zoals een ochtendje vissen in de natuur
of een fietstochtje langs de scheldeboorden met tussenstop
-
tokkio - Lid geworden op: 04 jan 2004, 15:17
Ija onze ministers spelen zo graag voor St Niklaas,miljoenen of miljarden, het is toch hun geld niet...Fred1950 schreef: ↑Gisteren, 16:16De begroting is in nood.....
Herlees eens viewtopic.php?p=5176115&sid=2b6e3bc5aa9 ... b#p5176115 Geen idee of de 11,43 miljard Euro kan kloppen , maar het toch zou een flinke hap kunnen zijn.
https://diplomatie.belgium.be/sites/def ... kraine.pdf
https://www.hln.be/binnenland/belgie-st ... ~a7f74fda/
en ze willen ook nog een paar miljoen,miljard voor eigen defentie.
Zie niet uit naar de dag dat alle problemen opgelost zijn, want dan is men dood.
-
Dicksy - Lid geworden op: 11 jul 2019, 20:17
Politiek is een engagement en geen beroep uit noodzaak. Dat ze een vergoeding (ik noem het bewust geen loon) krijgen voor hun vrijwilligerswerk is terecht. Loopt hun vrijwilligerswerk ten einde stopt ook de vergoeding voor dit vrijwilligerswerk.
Voor mij moeten ze helemaal geen rsz-bijdragen of andere betalen op deze vergoeding maar bij het einde van dit vrijwilligerswerk, wat het blijft, ook geen pensioen of uittredingsvergoedingen claimen op iets wat een eigen engagement is.
Voor mij moeten ze helemaal geen rsz-bijdragen of andere betalen op deze vergoeding maar bij het einde van dit vrijwilligerswerk, wat het blijft, ook geen pensioen of uittredingsvergoedingen claimen op iets wat een eigen engagement is.