Bluft Poetin?

Hier is plaats voor discussie over actuele onderwerpen.
Met een krant kan je zowel een minister als een vlieg doodslaan. (Herman de Croo - 1937)

Dicksy

16 okt 2022, 15:22

door Wil. » 14 minuten geleden
Dat is inderdaad geen probleem. Dan moet er simpelweg 1 e-mail méér gestuurd worden naar die dictator in Wit-Rusland waarin ook aan hem wordt uitgelegd dat zijn leger (en zijn land) zal vernietigd worden indien zijn gevechtsvliegtuigen de bom droppen.
Ik ga ervan uit dat die mail al klaar ligt om te verzenden.
Zou Biden wel weten dat er op een mail geen postzegel gekleefd moet worden, dat dit electronisch kan, na zijn strapatsen die hij de laatste tijd uitgekraamd en tentoon gespreid heeft.
Ik zie hem anders nog in staat om met dien mail naar het postkantoor te lopen. 🤔🍷

Wil.

16 okt 2022, 15:54

Fred1950 schreef:
16 okt 2022, 15:06
Het Warschau pact kwam er ook als antwoord op de NAVO ( die laatste werd eerder opgericht dan het Warschau pact ).
Herlees hier hoe de vork aan de steel zit.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

tokkio

16 okt 2022, 17:38

Ik zie het probleem eigenlijk niet. Als het Westen aan een niet NAVO-land de effectieve middelen geeft om zich te verweren (heb daar geen probleem mee) waarom zou dan een ander niet NAVO-land (Rusland) zijn bondgenoot Wit-Rusland (ook niet behorend tot de NAVO) geen afspraken mogen maken?
De VS verkoopt toch ook wapentuig aan zijn bondgenoten om in geval van....(zelfs het effectief stationeren van kernwapens op West-Europese bodem) zich optimaal te kunnen verdedigen. Doet Rusland nu niet hetzelfde tov zijn bondgenoot wat de VS al jaren doen tov hun bondgenoten?
Het probleem is ,dat puting de zwarte piet doorspeelt aan Loekasjenko,die is wraakzuchtiger en nog zotter dan puting, en als die zijn kernwapens durft of zal droppen op Oekraïne ,krijgt hij de NAVO over zich heen, en niet Puting.
https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/artikel ... -migranten
Zie niet uit naar de dag dat alle problemen opgelost zijn, want dan is men dood.

boeffer

16 okt 2022, 23:51

Ik vraag mij soms ook af tot wie Puting zich richt als hij op tv komt, de (westerse) wereld om zich heen, Biden of Zelenski. Zelenski is jonger en die steekt hij in zijn zak, Biden is dan weer ouder en die kent ook veel trukjes.
W11 RAM 32 GB SSD 1 TB,16:9=1920*1080 ; 4:3=1440*1080, ik heb steeds mijn helpdesk

Wil.

17 okt 2022, 10:24

Rusland zoekt naar nieuwe afzetgebieden voor de olie want vanaf februari '23 zou de stroom naar Europa heel beperkt moeten worden. India is het doelwit voor Poetin. Tot nu toe heeft India zoveel mogelijk olie gekocht van Poetin maar dan wel aan sterk verminderde prijzen.

Rusland en India hadden het idee opgevat om de handel tussen beide landen te betalen in roebels en rupees. Nu blijkt dat de grote Indische banken dit spel niet meespelen. Ze zijn bevreesd voor 'secundaire sancties': dat zijn maatregelen die de VS en de EU zouden opleggen indien een land niet wil meedoen aan de primaire sancties tegen Rusland.
De Indische banken zien de donkere wolken aan de horizon opdoemen en houden zich voorlopig aan de afspraken.

Charlie Maru

17 okt 2022, 19:13

Nekeer iet anders dan van den trap gevallen...... :roll:

HLN:
Russische mobilisatiechef in verdachte omstandigheden overleden

Opnieuw is een prominente Rus in mysterieuze omstandigheden overleden. De militaire commissaris Roman Malyk (49) werd vrijdag dood aangetroffen in Partisansk, een stad met 40.000 inwoners ten oosten van Vladivostok. De man was verantwoordelijk voor het mobiliseren van nieuwe rekruten in het verre oosten van Rusland.

https://www.hln.be/buitenland/russische ... ~a441ab3e/
Rien ne se perd, rien ne se crée, tout se transforme. - A. Lavoisier

Wil.

17 okt 2022, 19:36

Meer en meer mensen in Oekraïne willen niks meer met Rusland te maken hebben. Boeken in het Russisch vinden bijna geen lezerspubliek meer. Vergelijk het met alles wat Duits was vanaf 1940 tot vele jaren daarna.

Afbeelding

Wil.

17 okt 2022, 19:50

Hier zie je hoe een opgeroepen jongeman in St. Petersburg het op een lopen zet om te ontsnappen aan de commissarissen die hem willen te pakken krijgen: 23 seconden

Wil.

17 okt 2022, 20:01

Waarom wil China dat Chinese burgers direct Oekraïne verlaten?

Afbeelding

Dicksy

17 okt 2022, 20:05

In Oudenaarde was er vandaag ook eentje ontsnapt maar de ‘commissarissen’ hebben hem ook bij de lurven gevat, weliswaar na enkele uren maar toch. Hij zat voor diefstal in de cel en moest voor de onderzoeksrechter verschijnen en dat zinde hem blijkbaar niet.
Waarvoor ging deze lopen? Hebben de CIA of andere inlichtingsdiensten daar al zicht op want als ze nu nog maar achter een Hannibal Lecter lopen trekken ze al vlug de conclusie dat het iemand is die niet naar Oekraïne wil gestuurd worden.
Is er al iets geweten Wil. want wil het graag in zijn juiste context plaatsen en niet zomaar afgaan op westerse propaganda of vermoedens/geruchten.

frits1955

17 okt 2022, 20:16

Het overgrote deel van de Chinese burgers die werkzaam waren in Oekraine hebben het land al maanden geleden verlaten. Nu vraagt men aan het handjevol Chinezen die waren teruggekeerd om hun werk te hervatten om opnieuw te vertrekken nu nutsvoorzieningen en willekeurige burgerdoelwitten overal in het land onder vuur kunnen komen te liggen.

Wil.

17 okt 2022, 22:00

Dicksy schreef:
17 okt 2022, 20:05
Is er al iets geweten Wil. want wil het graag in zijn juiste context plaatsen en niet zomaar afgaan op westerse propaganda of vermoedens/geruchten.
De achtervolgende politiemensen hebben hun fout toegegeven. Ze waren "Schipper mag ik overvaren?" aan het spelen en hoewel deze vluchtende jongeman niet aan het spel deelnam, hebben ze hem tóch te grazen genomen.

Gelukkig hebben ze hem onmiddellijk terug losgelaten (maar dat zie je niet meer op de video). Die info heb ik dan weer van Vladimir Solovyov, de man die op de Russische staatstelevisie de waarheid verkondigt.

Wil.

17 okt 2022, 22:12

Willen de ware nazi's even hun hand opsteken?

Afbeelding

Dicksy

17 okt 2022, 22:26

door Wil. » 14 minuten geleden
Dicksy schreef: ↑Vandaag, 20:05
De achtervolgende politiemensen hebben hun fout toegegeven. Ze waren "Schipper mag ik overvaren?" aan het spelen en hoewel deze vluchtende jongeman niet aan het spel deelnam, hebben ze hem tóch te grazen genomen.

Gelukkig hebben ze hem onmiddellijk terug losgelaten (maar dat zie je niet meer op de video). Die info heb ik dan weer van Vladimir Solovyov, de man die op de Russische staatstelevisie de waarheid verkondigt.
O.k dan zijn dit tot nader order de feiten tot een ‘onafhankelijke 🤔’ (westerse) bron dit verhaal kan bevestigen of niet. Ik dacht toch ergens gelezen te hebben dat u zich aan de feiten hield en u houdt zich daaraan, het siert u. :wink:
Laatst gewijzigd door Dicksy op 17 okt 2022, 22:31, 1 keer totaal gewijzigd.

Wil.

17 okt 2022, 22:31

De klepper hierboven (de man van de 6 miljoen doden, euh , sorry: 5 miljoen) is Pavel Gubarev.
Diezelfde Pavel zie je hier op een foto met zijn matekes. Bemerk het insigne op de mouw.
Afbeelding

en hieronder doen ze ... ja, wat eigenlijk?

Afbeelding

Oekraïne moet gedenazificeerd worden, toch?