Bluft Poetin?
-
Dicksy - Lid geworden op: 11 jul 2019, 20:17
Is mogelijk maar voor mij onwaarschijnlijk omdat Poetin ook niet het eeuwige leven heeft en deze pijpleiding dus niet 'verloren' was voor de EU. Voor mij was de EU te afhankelijk van Rusland voor zijn energievoorziening voor de VS. Nu deze pijpleiding vernietigd is...... van waar zou het gas nu komen of wie was de eerste om de EU van het nodige (schalie)gas/LNG te voorzien? En heb het nog overal geschreven dat de VS als economische grootmacht terrein aan het verliezen is en dit nu met alle middelen willen rechtzetten.door Charlie Maru » 5 minuten geledenDe mogelijkheid zit er natuurlijk in om volgens contract schadevergoedingen te willen vermijden., en tegelijkertijd het strot van het westen proberen toe nijpen op gebied van energie.Dicksy schreef: ↑Vandaag, 12:27
Als Rusland van zijn kant gewoon het kraantje dicht gedraaid zou hebben om Europa in de kou te zetten welk voordeel zouden zij dan hebben hun miljarden kostende pijpleiding ook nog eens in de lucht te laten springen?
En die schadevergoedingen (waarschijnlijk met véél nullekes) gaan ze niet vermijden door gewoon de kraan dicht te draaien.....
Maar wie zal 't zeggen.......
Plots duiken overal lekken op in pijpleidingen, ingenieurs die ontslag moeten nemen of het Amerikaans staatsburgerschap verliezen in China ( zie posting WIL. in topic politiek), Biden die Pakistan bestempelt als "een van de gevaarlijkste naties ter wereld" (zelfde topic)........
"Make America great again" is geen loze leuze die ook door Trump gebezigd werd.
Zoals ik elders las en goed verwoord vond is dat de EU een kolonie van de VS is. Af en toe een 'kruimeltje' toegegooid krijgt, net genoeg om niet te verhongeren maar ook niet teveel om te machtig te worden.
-
Fred1950 - Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18
Nog een beetje "drone" speelgoed en "tactics" gebruikt in Oekraïne https://inf.news/en/military/0ef26f860d ... f3c7e.html
-
Charlie Maru - Lid geworden op: 24 dec 2011, 17:33
Toch straf hé Fred....nu zijn het ook al de Noren die de Russen liggen te pesten.
Binnenkort zit het er daar ook tegen......
HLN:
Twee Russen aangehouden in Noorwegen voor vliegen met drones
In Noorwegen zijn deze week twee Russische mannen aangehouden die los van elkaar dronebeelden maakten in het Scandinavische land. Een van de mannen zou een vliegveld en defensiehelikopters hebben gefotografeerd. Beide verdachten zitten vast in afwachting van verder onderzoek. Wegens sancties is het nu verboden voor Russen om drones of wat dan ook boven Noorwegen te laten vliegen. Die maatregelen zijn ingesteld wegens de Russische inval in Oekraïne.
https://www.hln.be/nieuws/twee-russen-a ... ~a5f21a1b/
HLN:
In Noorwegen zijn deze week twee Russische mannen aangehouden die los van elkaar dronebeelden maakten in het Scandinavische land. Een van de mannen zou een vliegveld en defensiehelikopters hebben gefotografeerd. Beide verdachten zitten vast in afwachting van verder onderzoek. Wegens sancties is het nu verboden voor Russen om drones of wat dan ook boven Noorwegen te laten vliegen. Die maatregelen zijn ingesteld wegens de Russische inval in Oekraïne.
https://www.hln.be/nieuws/twee-russen-a ... ~a5f21a1b/
Rien ne se perd, rien ne se crée, tout se transforme. - A. Lavoisier
-
Wil. - Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41
Volgens Yale Prof. Sonnenfeld waren er tot en met april al 700.000 Russen vertrokken uit het land. Die mensen zijn degenen die menen gemakkelijk een job te kunnen vinden in het buitenland.
Sonnenfeld heeft die info van het persagentschap Tass - de officiële spreekbuis van het Kremlin.
Hij zegt ook dat de uitvoer van China naar Rusland sterk is afgenomen, niet toegenomen zoals sommigen wel zouden verwacht hebben.
Sonnenfeld heeft die info van het persagentschap Tass - de officiële spreekbuis van het Kremlin.
Hij zegt ook dat de uitvoer van China naar Rusland sterk is afgenomen, niet toegenomen zoals sommigen wel zouden verwacht hebben.

pSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.-
In de Russische regio Belgorod (op Russisch grondgebied) hebben de Oekraïners eergisteren toegeslagen : ze hebben daar een wapendepot aangevallen en de ontploffing van het materiaal dat daar lag, heeft heel wat indruk gemaakt daar ter plaatse.
Na de raketaanvallen van deze week, brengen de Oekraïners de oorlog naar de Russen thuis.
Na de raketaanvallen van deze week, brengen de Oekraïners de oorlog naar de Russen thuis.

Met drones vliegen is hier ook verboden, tenzij met een vergunning. Probeer hier maar eens met een drone boven Kleine Brogel te vliegen, ge gaat wat beleven.Charlie Maru schreef: ↑15 okt 2022, 20:00Toch straf hé Fred....nu zijn het ook al de Noren die de Russen liggen te pesten.![]()
HLN:
....
Dat zou ik de Oekraïners toch niet aanraden. Hoe meer zij Russisch gebied aanvallen , des te heftiger zal Putin zijn reactie zijn. Zelenksy is toch blijkbaar uit op een WO III.
-
twistenopdemaan - Lid geworden op: 04 aug 2019, 10:41
Het is moeilijk te zeggen, kijkend naar de kaarten van het aanhoudende conflict, wat hij precies van plan is. Het lijkt me vrij duidelijk dat hij de Donbass gaat nemen en dat de Donbass ofwel twee onafhankelijke staten of één grote onafhankelijke staat wordt, maar verder is het niet duidelijk wat hij gaat doen." Dat kan dus alle kanten op en zeker is er niets.
Spinnst du oder was
-
Charlie Maru - Lid geworden op: 24 dec 2011, 17:33
HLN:
Poetin wil Wit-Russische gevechtsvliegtuigen uitrusten met kernwapens
De Russische president Vladimir Poetin heeft zijn toestemming gegeven om Wit-Russische gevechtsvliegtuigen uit te rusten met de mogelijkheid om kernwapens te dragen. Dat heeft het Russische buitenlandministerie bevestigd. Buurlanden Wit-Rusland en Rusland kondigden eerder al aan dat ze een gezamenlijke militaire eenheid zullen oprichten. Met de nieuwe beslissing vergroot Poetin de vrees voor een verdere escalatie van de oorlog in Oekraïne.
https://www.hln.be/buitenland/poetin-wi ... a41a92f98/
De Russische president Vladimir Poetin heeft zijn toestemming gegeven om Wit-Russische gevechtsvliegtuigen uit te rusten met de mogelijkheid om kernwapens te dragen. Dat heeft het Russische buitenlandministerie bevestigd. Buurlanden Wit-Rusland en Rusland kondigden eerder al aan dat ze een gezamenlijke militaire eenheid zullen oprichten. Met de nieuwe beslissing vergroot Poetin de vrees voor een verdere escalatie van de oorlog in Oekraïne.
https://www.hln.be/buitenland/poetin-wi ... a41a92f98/
Rien ne se perd, rien ne se crée, tout se transforme. - A. Lavoisier
-
Dicksy - Lid geworden op: 11 jul 2019, 20:17
Ik zie het probleem eigenlijk niet. Als het Westen aan een niet NAVO-land de effectieve middelen geeft om zich te verweren (heb daar geen probleem mee) waarom zou dan een ander niet NAVO-land (Rusland) zijn bondgenoot Wit-Rusland (ook niet behorend tot de NAVO) geen afspraken mogen maken?door Charlie Maru » 7 minuten geleden
HLN:
De VS verkoopt toch ook wapentuig aan zijn bondgenoten om in geval van....(zelfs het effectief stationeren van kernwapens op West-Europese bodem) zich optimaal te kunnen verdedigen. Doet Rusland nu niet hetzelfde tov zijn bondgenoot wat de VS al jaren doen tov hun bondgenoten?
De pot verwijt dus duidelijk de ketel dat hij zwart ziet.Volgens de Oekraïense president Volodymyr Zelensky zou Rusland daarentegen wel proberen om Wit-Rusland “mee in de oorlog te sleuren”
Laatst gewijzigd door Dicksy op 16 okt 2022, 13:28, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Fazal - Lid geworden op: 08 sep 2019, 13:00
-
Dat is inderdaad geen probleem. Dan moet er simpelweg 1 e-mail méér gestuurd worden naar die dictator in Wit-Rusland waarin ook aan hem wordt uitgelegd dat zijn leger (en zijn land) zal vernietigd worden indien zijn gevechtsvliegtuigen de bom droppen.Dicksy schreef: ↑16 okt 2022, 12:52Ik zie het probleem eigenlijk niet. Als het Westen aan een niet NAVO-land de effectieve middelen geeft om zich te verweren (heb daar geen probleem mee) waarom zou dan een ander niet NAVO-land (Rusland) zijn bondgenoot Wit-Rusland (ook niet behorend tot de NAVO) geen afspraken mogen maken?door Charlie Maru » 7 minuten geleden
HLN:
Ik ga ervan uit dat die mail al klaar ligt om te verzenden.

,,, en vanuit uw luie bureaustoel.
Zie het als antwoord op de nakende oefeningen met F16's uitgerust met "nep" kernwapens van verschillende Europese NAVO landen. Het Warschau pact was dood , en nu volgt er een Minsk pact als antwoord op een steeds agressiever wordende Stoltenberg. Het Warschau pact kwam er ook als antwoord op de NAVO ( die laatste werd eerder opgericht dan het Warschau pact ).Charlie Maru schreef: ↑16 okt 2022, 12:31...... Buurlanden Wit-Rusland en Rusland kondigden eerder al aan dat ze een gezamenlijke militaire eenheid zullen oprichten. Met de nieuwe beslissing vergroot Poetin de vrees voor een verdere escalatie van de oorlog in Oekraïne.
....