Nieuws

Klimaat

Gestart door Noriem op 29 jan 2019, 20:03 5249 berichten 357.758 keer gelezen Reageer
Fred1950 17 sep 2024, 14:35 14.341 berichten
Wil. schreef: ↑
17 sep 2024, 13:47
Fred1950 schreef: ↑
17 sep 2024, 11:42
De gemiddelde temperatuur is 1,5 graden Celcius gestegen sinds 1850. Weet die ouwe pee ook te zeggen hoeveel graden er daar nog zouden bijkomen als het CO2 gehalte in de atmosfeer zou verdubbelen ? Neen !

Een stijging met 3 graden sinds 1850 gaat catastrofes veroorzaken , en niet alleen in Roemenië en Polen zoals dat nu al het geval is maar ook onder uw voeten ..... Tegen die tijd lig je waarschijnlijk al onder de grond en kan het u niet meer schelen , nietwaar ? ( mij ook niet meer , après moi le déluge ).
Je snapt het niet. :roll:
Integendeel , jij snapt het niet. Er is niet alleen CO2 nietwaar , elke minimale temparatuurstijging veroorzaakt door CO2 zet een kettingreactie op gang waardoor het klimaat nog sneller begint te wijzigen dan puur door de CO2 stijging. Dat gaat uiteraard volledig boven je petje ( ondanks dat ik dit hier al jaren geleden heb uitgelegd )
Fazal schreef: ↑
17 sep 2024, 12:19
16 sep 2024, 19:51
Fazal schreef: ↑
16 sep 2024, 18:43
Niet alleen het klimaat, gans de wereld is om zeep.
En die zal zich pas herstellen als de mens is verdwenen.
Of ... muteert naar een hogere levensvorm met meer verstand en minder kuddedier/roedel gedrag . :) :wink:
Volgens de (bij)gelovigen muteren we na de dood, automatisch naar een hoger leven.
Spijtig dat we (dan weer volgens hen) steeds weer reïncarneren.
Neen! God heeft zijn werk ècht niet goed gedaan.
Imagine .... ( en luister naar de tekst ) https://www.youtube.com/watch?v=9GMADRq00RQ . Dat zou al een eerste streven kunnen zijn van de gemuteerde mens :D :wink:
    Citeer
    Wil. 17 sep 2024, 18:41 24.095 berichten
    17 sep 2024, 18:37
    Uiteraard , men start her en der kweekprogamma's op van dieren die dreigen uit te sterven ....
    :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
    AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.
      Citeer
      werewoef 17 sep 2024, 23:36 1.644 berichten
      Ben het eens met Fazal . Na de derde werelbrand zal de natuur zich wel herstellen en ik herhaal ; de mens hoeft daar niet bij te zijn .

Ietwat zweverig nu ;

De gekwetste Moeder Natuur slaakt Haar zuchten van pijn naar boven,
      naar God toe en God die Haar geschapen heeft luistert en aanhoort Haar weeklachten . Vandaar dus al de ellende van dien . Zo simpel zou het wel eens kunnen wezen . De minsen kunnen Haar geen geweld blijven aandoen . :cry: :cry: :cry:

mvg-werewoef
      AMEN en AUM
        Citeer
        boeffer 17 sep 2024, 23:45 In mijn zetel 3.796 berichten
        Als ieder zomaar lult, zou de weerman meer weten. Middelandse zee zeer warm, die verdamping is terecht gekomen tussen 2 lagedrukzones met lagere temperatuur, 't regent. Waar, boven dat Polen Tjechië, Oostenrijk,...
        W11 RAM 32 GB SSD 1 TB,16:9=1920*1080 ; 4:3=1440*1080, ik heb steeds mijn helpdesk
          Citeer
          Fred1950 18 sep 2024, 10:31 14.341 berichten
          boeffer schreef: ↑
          17 sep 2024, 23:45
          Als ieder zomaar lult, zou de weerman meer weten. Middelandse zee zeer warm, die verdamping is terecht gekomen tussen 2 lagedrukzones met lagere temperatuur, 't regent. Waar, boven dat Polen Tjechië, Oostenrijk,...
          De temperatuur stijgt in alle oceanen : https://klimaat.be/klimaatverandering/w ... en/oceanen De middellandse zee is als het ware een gesloten bassin zonder afvoer van water naar andere oceanen waardoor die nog sterker kan opwarmen en van waaruit dus nog meer waterdamp kan opstijgen. Als al die waterdamp in hoge concentraties dan ergens gaat afkoelen valt de regen er met bakken uit de lucht. Eens of morgen gebeurt dit bij ons ook.
            Citeer
            Wil. 18 sep 2024, 15:38 24.095 berichten
            Ja, ja, die 'waterbommen' gingen we ook aan de lopende band meemaken. Hoe lang is 't nu geleden? Een jaar of 3 zeker? En intussen is de CO2 zeker niet gedaald. :roll:

Volgens officiële gegevens is het aantal dagen met zware regenval de afgelopen decennia nauwelijks veranderd.
            Maar de Groenen in Duitsland beweren voortdurend het tegenovergestelde, zonder enige inhoud. Ze denken dat burgers te dom zijn om naar statistieken te kijken.

Afbeelding

Laatst gewijzigd door Wil. op 18 sep 2024, 15:46, 1 keer totaal gewijzigd.

Citeer
              voorn 18 sep 2024, 15:44 Antwerpen 5.848 berichten
              Dus bouw nog enkel in de hoogte om zoveel mogelijk dijken te bouwen en weilanden het water kunnen opvangen.
                Citeer
                boeffer 18 sep 2024, 16:52 In mijn zetel 3.796 berichten
                Plaatselijk kijken of wat breder, ll reed ik naar GHLuxemburg. Voorbij Hasselt had men al hoge mais staan in heuvelachtig landschap terwijl 't hier in de kempen ca 0,5 m hoog was.
                W11 RAM 32 GB SSD 1 TB,16:9=1920*1080 ; 4:3=1440*1080, ik heb steeds mijn helpdesk
                  Citeer
                  Wil. 19 sep 2024, 11:29 24.095 berichten
                  Veel meer mensen sterven door koude (ook in warmere regio's) dan door hitte, ook in Californië (9.230 versus 626 doden per jaar)

Het aantal sterfgevallen door hitte is toegenomen, deels door de opwarming van de aarde, met 317, maar het aantal sterfgevallen door koude is afgenomen met 2.435 (bij een gelijkblijvende bevolkingsomvang)

— in totaal werden 2.118 mensen per jaar gered

Afbeelding
                    Citeer
                    Wil. 20 sep 2024, 08:56 24.095 berichten
                    Nieuwe studie:

CO2 is mogelijk slechts verantwoordelijk voor 0,09°C van de 0,52°C opwarming in 2000-'23. De stijgende trend van geabsorbeerde zonnestraling (ASR) is de primaire (0,39°C) oorzaak van de opwarming.

"CO2 heeft een onbeduidende impact op de jaarlijkse en maandelijkse temperatuurveranderingen."

Afbeelding
                      Citeer
                      Fred1950 20 sep 2024, 12:11 14.341 berichten
                      20 sep 2024, 08:56
                      Nieuwe studie:

CO2 is mogelijk slechts verantwoordelijk voor 0,09°C van de 0,52°C opwarming in 2000-'23. De stijgende trend van geabsorbeerde zonnestraling (ASR) is de primaire (0,39°C) oorzaak van de opwarming.

,,,,,
                      Is de straling intenser geworden ? Neen ! En wat is dan de oorzaak van die stijgende trend ? Tracht eens na te denken en/of herlees gans deze topic nog eens ...
                        Citeer
                        Wil. 20 sep 2024, 13:15 24.095 berichten
                        20 sep 2024, 12:11
                        20 sep 2024, 08:56
                        Nieuwe studie:

,,,,,
                        Is de straling intenser geworden ? Neen ! En wat is dan de oorzaak van die stijgende trend ? Tracht eens na te denken en/of herlees gans deze topic nog eens ...
                        Stel geen kleutervragen wanneer grote mensen spreken. :roll:
                          Citeer

Schrijf gerust een antwoord

Om te antwoorden heb je een gratis account nodig. Heb je al een account, klik dan op "Aanmelden". Via "Gratis account maken" maak je er eenvoudig een in enkele minuten.