Klimaat
-
Fred1950 - Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18
Integendeel , jij snapt het niet. Er is niet alleen CO2 nietwaar , elke minimale temparatuurstijging veroorzaakt door CO2 zet een kettingreactie op gang waardoor het klimaat nog sneller begint te wijzigen dan puur door de CO2 stijging. Dat gaat uiteraard volledig boven je petje ( ondanks dat ik dit hier al jaren geleden heb uitgelegd )Wil. schreef: ↑17 sep 2024, 13:47Je snapt het niet.Fred1950 schreef: ↑17 sep 2024, 11:42De gemiddelde temperatuur is 1,5 graden Celcius gestegen sinds 1850. Weet die ouwe pee ook te zeggen hoeveel graden er daar nog zouden bijkomen als het CO2 gehalte in de atmosfeer zou verdubbelen ? Neen !
Een stijging met 3 graden sinds 1850 gaat catastrofes veroorzaken , en niet alleen in Roemenië en Polen zoals dat nu al het geval is maar ook onder uw voeten ..... Tegen die tijd lig je waarschijnlijk al onder de grond en kan het u niet meer schelen , nietwaar ? ( mij ook niet meer , après moi le déluge ).![]()
Imagine .... ( en luister naar de tekst ) https://www.youtube.com/watch?v=9GMADRq00RQ . Dat zou al een eerste streven kunnen zijn van de gemuteerde mens
-
Charlie Maru - Lid geworden op: 24 dec 2011, 17:33

En sindsdien is het klimaat vele malen veranderd......
Zowel in positieve als in negatieve zin.
https://www.hln.be/video/productie/zo-z ... uit-717421
Rien ne se perd, rien ne se crée, tout se transforme. - A. Lavoisier
-
werewoef - Lid geworden op: 05 apr 2005, 17:53
Ben het eens met Fazal . Na de derde werelbrand zal de natuur zich wel herstellen en ik herhaal ; de mens hoeft daar niet bij te zijn .
Ietwat zweverig nu ;
De gekwetste Moeder Natuur slaakt Haar zuchten van pijn naar boven,
naar God toe en God die Haar geschapen heeft luistert en aanhoort Haar weeklachten . Vandaar dus al de ellende van dien . Zo simpel zou het wel eens kunnen wezen . De minsen kunnen Haar geen geweld blijven aandoen .
mvg-werewoef
Ietwat zweverig nu ;
De gekwetste Moeder Natuur slaakt Haar zuchten van pijn naar boven,
naar God toe en God die Haar geschapen heeft luistert en aanhoort Haar weeklachten . Vandaar dus al de ellende van dien . Zo simpel zou het wel eens kunnen wezen . De minsen kunnen Haar geen geweld blijven aandoen .
mvg-werewoef
AMEN en AUM
-
boeffer - Lid geworden op: 07 feb 2012, 21:58
Als ieder zomaar lult, zou de weerman meer weten. Middelandse zee zeer warm, die verdamping is terecht gekomen tussen 2 lagedrukzones met lagere temperatuur, 't regent. Waar, boven dat Polen Tjechië, Oostenrijk,...
W11 RAM 32 GB SSD 1 TB,16:9=1920*1080 ; 4:3=1440*1080, ik heb steeds mijn helpdesk
-
De temperatuur stijgt in alle oceanen : https://klimaat.be/klimaatverandering/w ... en/oceanen De middellandse zee is als het ware een gesloten bassin zonder afvoer van water naar andere oceanen waardoor die nog sterker kan opwarmen en van waaruit dus nog meer waterdamp kan opstijgen. Als al die waterdamp in hoge concentraties dan ergens gaat afkoelen valt de regen er met bakken uit de lucht. Eens of morgen gebeurt dit bij ons ook.
-
Wil. - Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41
Ja, ja, die 'waterbommen' gingen we ook aan de lopende band meemaken. Hoe lang is 't nu geleden? Een jaar of 3 zeker? En intussen is de CO2 zeker niet gedaald. 
Volgens officiële gegevens is het aantal dagen met zware regenval de afgelopen decennia nauwelijks veranderd.
Maar de Groenen in Duitsland beweren voortdurend het tegenovergestelde, zonder enige inhoud. Ze denken dat burgers te dom zijn om naar statistieken te kijken.

Volgens officiële gegevens is het aantal dagen met zware regenval de afgelopen decennia nauwelijks veranderd.
Maar de Groenen in Duitsland beweren voortdurend het tegenovergestelde, zonder enige inhoud. Ze denken dat burgers te dom zijn om naar statistieken te kijken.

Laatst gewijzigd door Wil. op 18 sep 2024, 15:46, 1 keer totaal gewijzigd.

pSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.-
boeffer - Lid geworden op: 07 feb 2012, 21:58
Plaatselijk kijken of wat breder, ll reed ik naar GHLuxemburg. Voorbij Hasselt had men al hoge mais staan in heuvelachtig landschap terwijl 't hier in de kempen ca 0,5 m hoog was.
W11 RAM 32 GB SSD 1 TB,16:9=1920*1080 ; 4:3=1440*1080, ik heb steeds mijn helpdesk
-
Veel meer mensen sterven door koude (ook in warmere regio's) dan door hitte, ook in Californië (9.230 versus 626 doden per jaar)
Het aantal sterfgevallen door hitte is toegenomen, deels door de opwarming van de aarde, met 317, maar het aantal sterfgevallen door koude is afgenomen met 2.435 (bij een gelijkblijvende bevolkingsomvang)
— in totaal werden 2.118 mensen per jaar gered

Het aantal sterfgevallen door hitte is toegenomen, deels door de opwarming van de aarde, met 317, maar het aantal sterfgevallen door koude is afgenomen met 2.435 (bij een gelijkblijvende bevolkingsomvang)
— in totaal werden 2.118 mensen per jaar gered

Nieuwe studie:
CO2 is mogelijk slechts verantwoordelijk voor 0,09°C van de 0,52°C opwarming in 2000-'23. De stijgende trend van geabsorbeerde zonnestraling (ASR) is de primaire (0,39°C) oorzaak van de opwarming.
"CO2 heeft een onbeduidende impact op de jaarlijkse en maandelijkse temperatuurveranderingen."

CO2 is mogelijk slechts verantwoordelijk voor 0,09°C van de 0,52°C opwarming in 2000-'23. De stijgende trend van geabsorbeerde zonnestraling (ASR) is de primaire (0,39°C) oorzaak van de opwarming.
"CO2 heeft een onbeduidende impact op de jaarlijkse en maandelijkse temperatuurveranderingen."

Is de straling intenser geworden ? Neen ! En wat is dan de oorzaak van die stijgende trend ? Tracht eens na te denken en/of herlees gans deze topic nog eens ...Wil. schreef: ↑20 sep 2024, 08:56Nieuwe studie:
,,,,,
-
Stel geen kleutervragen wanneer grote mensen spreken.Fred1950 schreef: ↑20 sep 2024, 12:11Is de straling intenser geworden ? Neen ! En wat is dan de oorzaak van die stijgende trend ? Tracht eens na te denken en/of herlees gans deze topic nog eens ...Wil. schreef: ↑20 sep 2024, 08:56Nieuwe studie:
,,,,,

pSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.