Bluft Poetin?

Hier is plaats voor discussie over actuele onderwerpen.
Met een krant kan je zowel een minister als een vlieg doodslaan. (Herman de Croo - 1937)

Fred1950

16 nov 2022, 00:18

Dicksy schreef:
15 nov 2022, 23:28
.....
Het kleine Przewodów ligt op slechts vijf kilometer van de grens met Oekraïne en op 100 kilometer ten noorden van de stad Lviv.

....
Dat men vooreerst eens checkt uit welke richting die raketten op Lviv kwamen. Ten noorden ervan kan als die vanop zee zijn afgevuurd geweest , maar 100 km verder , dat lijkt mij nogal héél ver van hun doel ( en dan nog twee tezelfdertijd ). Hier liep dan toch technisch iets heel fout.

Ik heb zo het vermoeden dat Zelensky en zijn kliek het "Westen" volledig om de tuin aan het leiden is en op alle manieren "sabotage" pleegt ...

En dat Zelensky er kan "aan trekken" is ook al duidelijk. In de video van de VRT ........
Fred1950 schreef:
13 nov 2022, 20:56
Voor het ogenblik loopt ( liep er ) op Canvas een héél interessant programma met als tilel "Un président , l' Europe et la guerre" over de rol die Macron heeft gespeeld .....
Actuele link om het te herbekijken : https://www.vrt.be/vrtnu/a-z/un-preside ... la-guerre/
......is er op of na de dag van de inval een gesprek van Macron met Zelensky. Macron stelt hem de vraag : "Weet ge hoeveel burgerslachtoffers er zijn ?" Zelensky antwoordt : "Neen , duizenden" .... :lol:

voorn

16 nov 2022, 06:53

Volgens de huidige onderzoekren zijn de raketten afgeweken van hun doel door afweergeschut.
Of afgeweken afweergeschut.

Fred1950

16 nov 2022, 09:29

voorn schreef:
Volgens de huidige onderzoekren zijn de raketten afgeweken van hun doel door afweergeschut.
Ja , en dat zelfs volgens de Amerikanen is de raket wel degelijk van Russische makelij , maar afgevuurd geweest vanuit Oekraïne , te merken aan het traject dat de raket heeft gevolgd. Dus ... ofwel was het een anti-raket raket ( :?: ) ofwel ...
Fred1950 schreef:
16 nov 2022, 00:18
Dat men vooreerst eens checkt uit welke richting die raketten op Lviv kwamen. .....

.... heb zo het vermoeden dat Zelensky en zijn kliek het "Westen" volledig om de tuin aan het leiden is en op alle manieren "sabotage" pleegt ...

Wil.

16 nov 2022, 09:54

Russische raketten worden nu voorzien van zelfgemaakte chips. Je ziet het resultaat.
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Dicksy

16 nov 2022, 10:06

door Wil. » 3 minuten geleden
Russische raketten worden nu voorzien van zelfgemaakte chips. Je ziet het resultaat.
Heb ik ook gelezen op OzillaNews. Ze wisten zelfs de fabrikant van die chips te vermelden…..‘Lays’. Een chipsbedrijf dat blijkbaar nog stiekem handel voert met Rusland.
Allez, als ik OzillaNews toch mag geloven. :roll: :lol:

Alle gekheid op een stokje maar hadden de Oekraïners geen modern wapentuig uit het Westen om die Russische raketten/drone’s uit de lucht te halen? Te duur om ingezet te worden of zijn ze op en zit Oekraïne door hun voorraad heen?
Als Oekraïne 5 miljard/maand nodig heeft om hun land draaiende te houden en wil dat het Westen dat betaald zullen de ogen in het Westen ook wel eens opengaan. Komen daar de kosten van dat militair materiaal nog eens bij, ook betaald door het Westen, dan zal niet Poetin maar het Westen Oekraïne op de knieën dwingen. Dit zal ook niet vol te houden zijn.
Poetin zingt zoals de Rolling Stones:
’Time is on my side, yes it is
Time is on my side, yes it is’
Laatst gewijzigd door Dicksy op 16 nov 2022, 10:20, 1 keer totaal gewijzigd.

Fred1950

16 nov 2022, 10:15

Dicksy schreef:
.....
Alle gekheid op een stokje maar hadden de Oekraïners geen modern wapentuig uit het Westen om die Russische raketten/drone’s uit de lucht te halen? Te duur om ingezet te worden of zijn ze op en zit Oekraïne door hun voorraad heen?

Die zijn waarschijnlijk nog niet geleverd. :D Desalnietemin , de chips die daar in zitten zijn de dag van vandaag ook al niet veel beter dan de Russische :lol:

Charlie Maru

16 nov 2022, 10:23

Fred1950 schreef:
16 nov 2022, 09:29
voorn schreef:
Ja , en dat zelfs volgens de Amerikanen is de raket wel degelijk van Russische makelij , maar afgevuurd geweest vanuit Oekraïne , te merken aan het traject dat de raket heeft gevolgd. Dus ... ofwel was het een anti-raket raket ( :?: ) ofwel ...
Krater lijkt mij toch wat groot om van luchtafweer afkomstig te zijn.....
Op eerste zicht een 10-tal meter in diameter en een 5-tal meter diep.... 8O

Afbeelding
Rien ne se perd, rien ne se crée, tout se transforme. - A. Lavoisier

Fred1950

16 nov 2022, 10:28

Charlie Maru schreef:
16 nov 2022, 10:23
....
Krater lijkt mij toch wat groot om van luchtafweer afkomstig te zijn.....
Op eerste zicht een 10-tal meter in diameter en een 5-tal meter diep.... 8O
....
Inderdaad , goed opgemerkt. :wink:

Wil.

16 nov 2022, 10:41

Dicksy schreef:
Als Oekraïne 5 miljard/maand nodig heeft om hun land draaiende te houden en wil dat het Westen dat betaald zullen de ogen in het Westen ook wel eens opengaan.
Pakweg 60 miljard per jaar dan?

Het kleine Vlaanderen met zijn 6 miljoen inwoners doneert al decennia minstens 6 miljard aan de Franstaligen.

Zouden 450 miljoen Europeanen dan door hun poten zakken om de tijdelijke last van 60 miljard te dragen?

Wat mag het kosten om een bedreiging die al tientallen jaren bestaat nu eens voor eens en voor goed uit te wissen? Wat mocht de oorlog tegen de nazi's kosten?

Dicksy

16 nov 2022, 11:14

door Wil. » 13 minuten geleden

Het kleine Vlaanderen met zijn 6 miljoen inwoners doneert al decennia minstens 6 miljard aan de Franstaligen.
Daar zou Vlaanderen al veel mee kunnen doen. Maar als je deze vergelijking wil gebruiken zou het intellectueel eerlijk zijn die 6 miljard te delen door 12. Oekraïne vraagt die som per maand.
Op één jaar zou Oekraïne 10 jaar op Vlaanderen ingelopen zijn, op 2 jaar al 20 jaar.......
Zouden 450 miljoen Europeanen dan door hun poten zakken om de tijdelijke last van 60 miljard te dragen?
Als het ten koste gaat van hun eigen gemak/bevolking wel. Voor de politiek een pennentrek maar als dat door verrekend wordt aan de eigen bevolking zou het wel eens raar kunnen uitdraaien. Hopelijk lopen er nog andere volkeren rond dan die 'stoere Vlamingen' die het niet zullen (blijven) pikken.
De EU wil vanaf 2023 1.5 miljard/maand sturen naar Oekraïne wat voor gevolg heeft dat de lidstaten meer zullen moeten bijdragen, wat weer tot gevolg heeft dat zijn bevolking meer zullen moeten afdragen aan de staat en voor wat? :roll:
Wat mag het kosten om een bedreiging die al tientallen jaren bestaat nu eens voor eens en voor goed uit te wissen? Wat mocht de oorlog tegen de nazi's kosten?

Afbeelding

Wil.

16 nov 2022, 11:33

Dicksy schreef:
16 nov 2022, 11:14
door Wil. » 13 minuten geleden

Daar zou Vlaanderen al veel mee kunnen doen. Maar als je deze vergelijking wil gebruiken zou het intellectueel eerlijk zijn die 6 miljard te delen door 12. Oekraïne vraagt die som per maand.
Op één jaar zou Oekraïne 10 jaar op Vlaanderen ingelopen zijn, op 2 jaar al 20 jaar.......
Ik ben bovenaan vertrokken van "pakweg 60 miljard per jaar" . Ik reken dus in jaarcijfers.
Als het ten koste gaat van hun eigen gemak/bevolking wel.
Ik denk het niet. Het gaat altijd wel ten koste van de eigen bevolking.

Dat betekent 133 euro per persoon per jaar voor Europa (indien Europa alle kosten alleen zou dragen)
Vlaanderen betaalt minstens (!) 1000 euro per persoon per jaar aan de Franstaligen.

Voor Europa zou dat hooguit nog enkele jaren moeten volgehouden worden.
Voor Vlaanderen is er amper een glimp van een lichtpuntje aan het einde van de tunnel te zien.

De EU wil vanaf 2023 1.5 miljard/maand sturen naar Oekraïne wat voor gevolg heeft dat de lidstaten meer zullen moeten bijdragen,
Dat is ocharme 18 miljard per jaar. Het 3-voud van wat Vlaanderen elk jaar ophoest. En dat voor een Europa met 450 miljoen inwoners? Soms doen wij dat in 2 jaar.
wat weer tot gevolg heeft dat zijn bevolking meer zullen moeten afdragen aan de staat en voor wat? :roll:
Wat mag het kosten om een bedreiging die al tientallen jaren bestaat nu eens voor eens en voor goed uit te wissen?
Het antwoord staat er al.

Wat mocht de oorlog tegen de nazi's kosten?
Afbeelding
[/quote]
Heel juist gezien, op één detail na: Oekraïne is slechts een zure appel (geen Granny S) terwijl de oorlog tegen de nazi's inderdaad een heel zure citroen was.

Dicksy

16 nov 2022, 11:56

Wil. 4 minuten geleden
Wat mag het kosten om een bedreiging die al tientallen jaren bestaat nu eens voor eens en voor goed uit te wissen?
Welke bedreiging Will. bedoelt u, ik ben nooit of heb mij nooit bedreigt gevoeld door de Russen. Zij lieten mij gerust en ik hen. :lol:
En kom nu niet af met: " Dat moet je aan die vroegere Warschau-pactlanden vragen" want daar heb jij je ook nooit vragen bij gesteld tot nu. Ik denk dat uw afkeer niet zozeer tegen Rusland is als land of dat het een 'grootmacht' is maar communistisch en dat werkt bij u als een rode lap op een stier.

Fred1950

16 nov 2022, 12:13

Het blijkt dus toch maar een anti-raket/vliegtuig raket te zijn die in Polen terecht kwam. Blijft zonder gevolg door Polen .... Oekraïne beschuldigt uiteraard de Russen ervan, want "zij gebruiken raketten om ons te beschieten" :)

https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2022/11/16 ... ergeschut/

Case closed.

Wil.

16 nov 2022, 12:32

Dicksy schreef:
16 nov 2022, 11:56
Wil. 4 minuten geleden
Welke bedreiging Will. bedoelt u, ik ben nooit of heb mij nooit bedreigt gevoeld door de Russen. Zij lieten mij gerust en ik hen. :lol:
En kom nu niet af met: " Dat moet je aan die vroegere Warschau-pactlanden vragen" want daar heb jij je ook nooit vragen bij gesteld tot nu.
Aha, een helderziende aan boord :lol:

Ik ben me altijd goed bewust geweest van de dreiging die daarvan uitging.
Stel eens de vraag waarom al die landen die vroeger zo lekker in de warmte van het communistische blok waren opgenomen, achteraf géén van allen nog terug wilden naar die mooie, vriendschappelijke band met Rusland / SU? Ze zijn geen van allen gedwongen om bij de Navo te komen. Ze kunnen allemaal hun lidkaart van het militaire bondgenootschap binnensturen zoals Frankrijk vroeger al eens heeft gedaan, maar dat gebeurt niet. Waarom niet Dicksy?
Waarom wil Zweden de bescherming van de Navo? En Finland?
Allemaal waarom-vragen waarop het antwoord hetzelfde is als wat ik hier poneer: de dreiging van Rusland (vroeger de SU)
Ik denk dat uw afkeer niet zozeer tegen Rusland is als land of dat het een 'grootmacht' is maar communistisch en dat werkt bij u als een rode lap op een stier.
Een déjà-vu :

Vanaf 1917 maakte de leiding van het land (de SU) duidelijk dat het onomkoombare lot van alle landen het uiteindelijke communisme was. Dat is de antithese van het kapitalisme.

In 1991 stopt het verhaal van de USSR, maar dat blok was ondertussen een militaire tegenstrever van formaat geworden. Vooral omdat het een atoommacht was.

De USSR is dan wel verdwenen in '91 maar de aartsvijand, die in het bezit was van nucleaire wapens waarmee hij de VS in het vizier hield, is verveld en opnieuw uit zijn as opgestaan in de vorm van de opvolgers Jeltsin en vooral van Poetin, de man die - eens aan de macht - geen democratische verkiezingen meer heeft toegelaten (alle tegenstanders stierven plots) en die steeds de oppermacht van de VS als een vernedering heeft gevoeld.

Dicksy

16 nov 2022, 12:58

door Wil. » 3 minuten geleden
Waarom wil Zweden de bescherming van de Navo? En Finland?
Allemaal waarom-vragen waarop het antwoord hetzelfde is als wat ik hier poneer: de dreiging van Rusland (vroeger de SU)
Straf dat die 'slimme landen' die dreiging nooit eerder ondervonden hebben en nooit hun lidmaatschap eerder gevraagd hebben en nu plots wel? Finland was toch al eens aangevallen door Rusland, wisten ze dan niet beter? Of wisten zij niet dat wat de uiteindelijke bedoeling van Rusland was zoals u zegt. Dit houdt toch geen steek met wat u schrijft: :roll:
Vanaf 1917 maakte de leiding van het land (de SU) duidelijk dat het onomkoombare lot van alle landen het uiteindelijke communisme was. Dat is de antithese van het kapitalisme.