Dicksy schreef: ↑16 nov 2022, 11:56
Wil. 4 minuten geleden
Wat mag het kosten om een bedreiging die al tientallen jaren bestaat nu eens voor eens en voor goed uit te wissen?
Welke bedreiging Will. bedoelt u, ik ben nooit of heb mij nooit bedreigt gevoeld door de Russen. Zij lieten mij gerust en ik hen.
En kom nu niet af met: " Dat moet je aan die vroegere Warschau-pactlanden vragen" want daar heb jij je ook nooit vragen bij gesteld tot nu.
Aha, een helderziende aan boord
Ik ben me altijd goed bewust geweest van de dreiging die daarvan uitging.
Stel eens de vraag waarom al die landen die vroeger zo lekker in de warmte van het communistische blok waren opgenomen, achteraf géén van allen nog terug wilden naar die mooie, vriendschappelijke band met Rusland / SU? Ze zijn geen van allen gedwongen om bij de Navo te komen. Ze kunnen allemaal hun lidkaart van het militaire bondgenootschap binnensturen zoals Frankrijk vroeger al eens heeft gedaan, maar dat gebeurt niet. Waarom niet Dicksy?
Waarom wil Zweden de bescherming van de Navo? En Finland?
Allemaal waarom-vragen waarop het antwoord hetzelfde is als wat ik hier poneer: de dreiging van Rusland (vroeger de SU)
Ik denk dat uw afkeer niet zozeer tegen Rusland is als land of dat het een 'grootmacht' is maar communistisch en dat werkt bij u als een rode lap op een stier.
Een déjà-vu :
Vanaf 1917 maakte de leiding van het land (de SU) duidelijk dat het onomkoombare lot van alle landen het uiteindelijke communisme was. Dat is de antithese van het kapitalisme.
In 1991 stopt het verhaal van de USSR, maar dat blok was ondertussen een militaire tegenstrever van formaat geworden. Vooral omdat het een atoommacht was.
De USSR is dan wel verdwenen in '91 maar de aartsvijand, die in het bezit was van nucleaire wapens waarmee hij de VS in het vizier hield, is verveld en opnieuw uit zijn as opgestaan in de vorm van de opvolgers Jeltsin en vooral van Poetin, de man die - eens aan de macht - geen democratische verkiezingen meer heeft toegelaten (alle tegenstanders stierven plots) en die steeds de oppermacht van de VS als een vernedering heeft gevoeld.