Klimaat
-
audibac - Lid geworden op: 10 sep 2005, 11:01
Awel lees dat ook eens , want het klimaat is een heel complex systeem , en zeggen dat wij de oorzaak zijn van de opwarming is kort door de bocht hoor .
https://klimaatgek.nl/wordpress/d-feiten/
Intel (R) core I5-10600KF@4.10GHz -16GB -64Bit Win11 home
-
Fred1950 - Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18
Typisch ... ( snippet van die site )audibac schreef: ↑30 okt 2024, 13:29Awel lees dat ook eens , want het klimaat is een heel complex systeem , en zeggen dat wij de oorzaak zijn van de opwarming is kort door de bocht hoor .
Anderen verwerpen deze zienswijze en denken dat de recente temperatuurstijging (vooral) het gevolg is van natuurlijke processen. Deze laatste groep, ook wel klimaatsceptici genoemd, vormt niet zoals graag geschetst wordt een kleine groep verdwaasde “ongelovigen”, maar bestaat voor een groot deel uit gerespecteerde wetenschappers.
Welke "natuurlijke processen" die "gerespecteerde wetenschappers" hiermee bedoelen weten ze uiteraard niet te vertellen.
-
twistenopdemaan - Lid geworden op: 04 aug 2019, 10:41
Weinig tot niets van gemerkt in Cartagena. Maandagnacht een beetje onweer, afgelopen nacht wat wind maar nu schijnt de zon al terug volop en is het windstil bij een temperatuur van 23 gr
Spinnst du oder was
-
twistenopdemaan - Lid geworden op: 04 aug 2019, 10:41
Alles wordt teruggebracht op klimaatverandering ! Sinds mensengeheugenis kent men in dit deel v Spanje "la gota fria" - de koude druppel. In de herfst en in de lente.
Is de botsing v d warme lucht op de middellandse zee en de koudere lucht v d Atlantische oceaan, die hevige stormen veroorzaakt.
Maar we zijn er steeds minder op voorbereid.
Is de botsing v d warme lucht op de middellandse zee en de koudere lucht v d Atlantische oceaan, die hevige stormen veroorzaakt.
Spinnst du oder was
-
Wil. - Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41
Hier zie je hoe de situatie in Spanje tot stand is gekomen. Een lagedruk-golf die afgesplitst is van een groter geheel is blijven rondtollen boven Spanje. De regen die daar valt, is meegevoerd van boven de Atlantische Oceaan.
The rain in Spain stays mainly in the plain

The rain in Spain stays mainly in the plain

pSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.-
boeffer - Lid geworden op: 07 feb 2012, 21:58
Dertig j terug waren daar grachten van 3 m diep en 2 m breed. Ik zie ze bijna niet meer. Urbanisatie is er nu met led lantaarns en vuilbakken in de grond. Ingebuisde grachten bijna zoals hun gemakbuizen van vroeger, er stond een emmertje naast de pot om uw gebruikt wc papier in te doen, de buizen waren te dun.
W11 RAM 32 GB SSD 1 TB,16:9=1920*1080 ; 4:3=1440*1080, ik heb steeds mijn helpdesk
-
Wil. - Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41
Tragische overstromingen treffen Valencia, Spanje, maar de echte ramp? Klimaatalarmisten haasten zich om dit 'ongezien' te noemen en geven CO2 de schuld.
Laten we eens wat feiten op een rijtje zetten:
2024: 14 inch regen, 422 ppm CO2
1957: 20 inch in 2 dagen, 314 ppm CO2
Tenzij we nog eens 6 inches zien, zijn deze overstromingen alles behalve "ongezien". De waarheid is dat Valencia al eerder op deze manier is getroffen, en dat is een natuurlijk patroon.
Dus waarom is er sinds 1957 geen betere overstromingsinfrastructuur gebouwd? Misschien omdat het makkelijker is om de emissies de schuld te geven dan echte actie te ondernemen.

Laten we eens wat feiten op een rijtje zetten:
Tenzij we nog eens 6 inches zien, zijn deze overstromingen alles behalve "ongezien". De waarheid is dat Valencia al eerder op deze manier is getroffen, en dat is een natuurlijk patroon.
Dus waarom is er sinds 1957 geen betere overstromingsinfrastructuur gebouwd? Misschien omdat het makkelijker is om de emissies de schuld te geven dan echte actie te ondernemen.

Laatst gewijzigd door Wil. op 30 okt 2024, 23:43, 1 keer totaal gewijzigd.

pSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.-
Fred1950 - Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18
Dat het daar toen eens ferm kon regenen of stormen , dat is niet het probleem. Dat kan hier ook gebeuren. Het probleem is dat er NU veel meer water op hetzelfde moment uit de lucht valt , en dat is dan WEL het gevolg van de klimaatopwarming. Immers , hoe warmer de atmosfeer wordt , hoe meer waterdamp er blijft rondhangen zonder dat er regen van komt. Als er dan toch in de bovenste luchtlagen een "koude plek" optreedt , condenseert die bijzonder grote hoeveelheid waterdamp en valt dan letterlijk uit de lucht alsof men volle kuipen met water boven je hoofd zou uitkippen. En dit alles IS NIEUW , dat kon pakweg 100 jaar , zelfs 50 jaar geleden nog niet optreden.twistenopdemaan schreef: ↑30 okt 2024, 19:14Alles wordt teruggebracht op klimaatverandering ! Sinds mensengeheugenis kent men in dit deel v Spanje "la gota fria" - de koude druppel. In de herfst en in de lente.