Bluft Poetin?
-
Wil. - Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41
Dank u, Fred.Die dingen snuffelen naar alles wat signalen uitzendt , zelfs je GSM en bepalen heel precies de locatie
Wanneer ik mijn gsm dan nog eens niet weet liggen, dan gaat die dat voor mij vinden. Tof!

pSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.-
Fred1950 - Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18
En Wil-met-al-zijn-punten .... heb ge al eens dat Canvas programma hierna bekeken hoe gij gemanipuleerd zijt geweest ?
.... of ... kent ge de knepen van het vak om ONS hier op Sennet dagelijks te komen manipuleren "op zijn Amerikaans" ...
Fred1950 schreef: ↑22 nov 2022, 23:10PROPAGANDA ... ( , la fabrique du consentement ) en hoe we gemanipuleerd worden door ..... nee , tegen onze "vijanden"
Voor het ogenblik loopt er op Canvas een heel interessant programma over hoe en wanneer "volksmanipulatie" is ontstaan. Dit https://www.vrt.be/vrtnu/a-z/propaganda ... sentement/ is tot 22 december te bekijken.
-
tokkio - Lid geworden op: 04 jan 2004, 15:17
Big Brother is geen sciencefiction , Google Maps volgt uw GSM , en zo krijgt men iedere maand een overzicht waar men overal geweest is.
Zie niet uit naar de dag dat alle problemen opgelost zijn, want dan is men dood.
-
Fred1950 - Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18
-
Het is geweten dan de Russische soldaten in UA alles stelen wat niet vast zit en vooral dit. Bij de terugtrekking levert dat creatieve komische filmpjes op.

Zelfs de Russische ambassade in de UK durft al eens sarcastisch uit de hoek komen.
Sommigen nemen aanstoot aan de "joodse karikatuur" die ze hier van Zelensky hebben gemaakt. Ik niet en hij ook niet, vermoed ik. Een grapjas moet tegen een grap kunnen.

Sommigen nemen aanstoot aan de "joodse karikatuur" die ze hier van Zelensky hebben gemaakt. Ik niet en hij ook niet, vermoed ik. Een grapjas moet tegen een grap kunnen.

Charlie Maru - Lid geworden op: 24 dec 2011, 17:33
HLN:
Rusland zou deze winter nieuwe mobilisatiegolf plannen: "Kremlin beseft wel dat algemene mobilisatie van 25 miljoen reservisten niet mogelijk is”
Rusland zou in de winter van 2022-2023 een tweede gedeeltelijke mobilisatiegolf plannen. Dat meldt het onafhankelijke Russische nieuwsmedium ‘Verstka’ op basis van verschillende bronnen. Het Kremlin zou tegelijk beseffen dat een algemene mobilisatie van 25 miljoen reservisten “niet mogelijk” is, omdat er nu al veel problemen zijn met de bevoorrading. Het Kremlin zelf ontkent dat er over een nieuwe mobilisatiegolf gesproken wordt.
https://www.hln.be/buitenland/rusland-z ... aa7af35be/
Rusland zou deze winter nieuwe mobilisatiegolf plannen: "Kremlin beseft wel dat algemene mobilisatie van 25 miljoen reservisten niet mogelijk is”
Rusland zou in de winter van 2022-2023 een tweede gedeeltelijke mobilisatiegolf plannen. Dat meldt het onafhankelijke Russische nieuwsmedium ‘Verstka’ op basis van verschillende bronnen. Het Kremlin zou tegelijk beseffen dat een algemene mobilisatie van 25 miljoen reservisten “niet mogelijk” is, omdat er nu al veel problemen zijn met de bevoorrading. Het Kremlin zelf ontkent dat er over een nieuwe mobilisatiegolf gesproken wordt.
https://www.hln.be/buitenland/rusland-z ... aa7af35be/
Rien ne se perd, rien ne se crée, tout se transforme. - A. Lavoisier
-
Eén jaar geleden verscheepte Rusland ongeveer 3,5 miljoen vaten olie per dag. Daar zijn heel wat tankers voor nodig. Vanaf 5 december zal er geen olie meer getransporteerd worden over zee naar Europa (nog wel via pijplijnen).
Rusland gaat een tekort aan tankers hebben om dan nog 3,5 miljoen vaten te verschepen (als er al voldoende kopers zijn ...). Dit is de situatie:

Rusland bezit zelf zo'n 65-tal schepen. Dan zijn er een goede 70 schepen waarvan de eigenaar voorlopig niet bekend is. Er blijven dan 110 schepen te weinig om al die olie te vervoeren.
Bijkomend: schepen die tijdens de winter Russische olie willen vervoeren, moeten tegelijk de functie van ijsbreker kunnen vervullen. Slechts een gedeelte van de totale vloot aan schepen is daarvoor geschikt. Het gevolg zal zijn dat minder volume zal verscheept worden. Minder volume = minder inkomsten.
Daarnaast blijft nog het probleem van de 'price cap' bestaan: de westerse landen en hun medestanders gaan afspreken om niet meer dan ongeveer 65 dollar per vat te betalen voor Russische olie. Dat betekent minder inkomsten.
Ondertussen is de prijs van de olie op de wereldmarkt al gedaald in de richting van 80 dollar, waar dat in maart nog bijna 120 dollar was. Minder inkomsten voor Rusland.
Rusland gaat een tekort aan tankers hebben om dan nog 3,5 miljoen vaten te verschepen (als er al voldoende kopers zijn ...). Dit is de situatie:

Rusland bezit zelf zo'n 65-tal schepen. Dan zijn er een goede 70 schepen waarvan de eigenaar voorlopig niet bekend is. Er blijven dan 110 schepen te weinig om al die olie te vervoeren.
Bijkomend: schepen die tijdens de winter Russische olie willen vervoeren, moeten tegelijk de functie van ijsbreker kunnen vervullen. Slechts een gedeelte van de totale vloot aan schepen is daarvoor geschikt. Het gevolg zal zijn dat minder volume zal verscheept worden. Minder volume = minder inkomsten.
Daarnaast blijft nog het probleem van de 'price cap' bestaan: de westerse landen en hun medestanders gaan afspreken om niet meer dan ongeveer 65 dollar per vat te betalen voor Russische olie. Dat betekent minder inkomsten.
Ondertussen is de prijs van de olie op de wereldmarkt al gedaald in de richting van 80 dollar, waar dat in maart nog bijna 120 dollar was. Minder inkomsten voor Rusland.

Charlie Maru - Lid geworden op: 24 dec 2011, 17:33
HLN:
Baas berucht Russisch huurlingenleger Wagner stuurt bebloede voorhamer naar Europees Parlement
Jevgeni Prigozjin, het hoofd van het beruchte Russische huurlingenleger Wagner, heeft gisteravond gemeld dat hij een bebloede voorhamer naar het Europees Parlement heeft gestuurd. Het Parlement had Rusland even daarvoor bestempeld als schurkenstaat en aan de Europese Raad gevraagd om de Wagnergroep op de Europese terroristenlijst te zetten. Het aan Wagner gelinkte Telegramkanaal GREY ZONE postte beelden van een medewerker van Prigozjin die de voorhamer - in een vioolkist - afgeeft bij een tussenpersoon. De hamer lijkt een verwijzing te zijn naar de gruwelijke moord op een ‘verrader’ bij Wagner eerder deze maand.
https://www.hln.be/buitenland/baas-beru ... ~ade722f8/
HLN:
Families van Russische soldaten beschuldigen Poetin ervan hen te minachten: “Wij wachten op uw antwoord, of gaat u zich weer verstoppen?”
Een schijnvertoning. Zo bestempelen families van gemobiliseerde Russen een aangekondigde bijeenkomst van de Russische president met zelf uitgekozen moeders en echtgenotes van soldaten in een poging om de woede van de bevolking te temperen. Poetin wordt bespot omdat hij zich “verstopt” voor zijn critici.
https://www.hln.be/buitenland/families- ... ~aa0052e9/
Baas berucht Russisch huurlingenleger Wagner stuurt bebloede voorhamer naar Europees Parlement
Jevgeni Prigozjin, het hoofd van het beruchte Russische huurlingenleger Wagner, heeft gisteravond gemeld dat hij een bebloede voorhamer naar het Europees Parlement heeft gestuurd. Het Parlement had Rusland even daarvoor bestempeld als schurkenstaat en aan de Europese Raad gevraagd om de Wagnergroep op de Europese terroristenlijst te zetten. Het aan Wagner gelinkte Telegramkanaal GREY ZONE postte beelden van een medewerker van Prigozjin die de voorhamer - in een vioolkist - afgeeft bij een tussenpersoon. De hamer lijkt een verwijzing te zijn naar de gruwelijke moord op een ‘verrader’ bij Wagner eerder deze maand.
https://www.hln.be/buitenland/baas-beru ... ~ade722f8/
HLN:
Families van Russische soldaten beschuldigen Poetin ervan hen te minachten: “Wij wachten op uw antwoord, of gaat u zich weer verstoppen?”
Een schijnvertoning. Zo bestempelen families van gemobiliseerde Russen een aangekondigde bijeenkomst van de Russische president met zelf uitgekozen moeders en echtgenotes van soldaten in een poging om de woede van de bevolking te temperen. Poetin wordt bespot omdat hij zich “verstopt” voor zijn critici.
https://www.hln.be/buitenland/families- ... ~aa0052e9/
Rien ne se perd, rien ne se crée, tout se transforme. - A. Lavoisier
-
De Russische mobiks, die twee maanden geleden nog bij hun familie woonden en gingen werken, staan hier nu alleen aan het front.
Deze mannen zijn gedoemd om in de pan gehakt te worden:
a) geen kogelvrije vesten of degelijke helmen
b) achtergelaten door commandanten
c) beschoten door eigen Russische troepen
d) geen eten gegeven
e) na het terugtrekken, in een gebouw zonder ramen geplaatst

Deze mannen zijn gedoemd om in de pan gehakt te worden:
a) geen kogelvrije vesten of degelijke helmen
b) achtergelaten door commandanten
c) beschoten door eigen Russische troepen
d) geen eten gegeven
e) na het terugtrekken, in een gebouw zonder ramen geplaatst

Dicksy - Lid geworden op: 11 jul 2019, 20:17
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2022/11/25 ... ijndrecht/
Heeft Rusland nu een NAVO-land aangevallen en moet Art. 5 nu niet geactiveerd worden ? En Zwijndrecht dan nog wel, is dat het zenuwcentrum van de Belgische beveiliging?

Heeft Rusland nu een NAVO-land aangevallen en moet Art. 5 nu niet geactiveerd worden ? En Zwijndrecht dan nog wel, is dat het zenuwcentrum van de Belgische beveiliging?