politiegeweld
-
Ice
Onder het mom van meer diversiteit was men al milder voor rekruten met migranten achtergrond alsof dat geen discriminatie tegenover eigen, (autochtoon!) volk zou zijn?Dicksy schreef: ↑23 jun 2020, 23:30Misschien moeten de politiemensen toch eens de overweging maken of het allemaal nog de moeite waard is.
Het is misschien hun job maar niemand kan u verbieden een andere job te kiezen. Achter de vuilkar lopen zou dan nog een valabel alternatief kunnen zijn om na uw dagtaak ongehavend en levend uw gezin terug te zien. Laat ze massaal hun ontslag indienen en laat de politiek het zelf oplossen, het zou tenminste een signaal zijn dat kan tellen.
Waarom zou er een tekort zijn aan rekruten voor politie?
Misschien omdat autochtone politie afgestraft worden als ze hun job te doen?
Door het gebrek en de onwil van hun meerderen/politiek om hun politie mensen te steunen bij het handhaven van de wet om criminelen met migrantenachtergrond en dus vreemd kiesvee te beschermen?
En hoe lost de huichelende politiek dat op?
Niet door het beroep aantrekkelijker te maken maar door de LAT LAGER te leggen zodat vreemd gespuis wettelijk met een wapen mag rondlopen om zich oppermachtig te kunnen voelen, om onder het mom van openbaar ambtenaar, gewapend, te mogen discrimineren en wettelijk terreur te kunnen zaaien zonder zich te storen aan de wet die trouwens toch niet voor hen geldt?
Waar ben je dan als politiek mee bezig als je je politiemacht overdraagt, door infiltratie mogelijk te maken, aan potentiële terroristen (die geen enkel respect hebben voor onze wetten want de sharia is hun enige wet) om gewapend de samenleving te kunnen terroriseren onder het mom van wettelijke ordehandhaving?
Februari 2020:Het wordt mannen en vrouwen die politieagent willen worden, iets makkelijker gemaakt. Zowel de selectie als de opleiding van rekruten wordt versoepeld.
De top van de politie krijgt ook meer macht om kandidaten te delibereren.
Wíe delibereert die gebuisde kandidaten?Een nieuw koninklijk besluit voert een systeem van deliberaties in, met terugwerkende kracht tot 1 oktober 2019.
Tot nu was het systeem vrij rigide: alleen wie minstens twaalf op twintig haalde voor elke cluster van de eenjarige opleiding, was geslaagd.
Eén elf op twintig betekende dat de kandidaat niet mocht doorstromen naar de politie.
'De aanpassingen moeten ertoe leiden dat kandidaten die over voldoende potentieel beschikken, gedelibereerd kunnen worden' zegt Erik Eenaerts, de woordvoerder van ontslagnemend minister van Binnenlandse Zaken Pieter De Crem (CD&V).
De politie kampt met een groot personeelstekort, duizenden functies zijn niet ingevuld. Maar de slaagpercentages op de politiescholen zijn al erg hoog. Volgens Eenaerts zullen de nieuwe regels dan ook weinig veranderen aan dat tekort.
Wélke criteria worden gehanteerd om het 'potentieel' te bepalen? Hun IQ, hun afkomst?
Wát kunnen dan nog de voorwaarden zijn waaraan kandidaten moeten voldoen als ze zelfs niet slagen voor 12 op 20?? Gekleurd en moslim zijn?
Stel je voor: de wetten gaan gehandhaafd worden door gewapende (moslim)agenten die zelf weigeren de wet te volgen??
En welke nefaste gevolgen zal dat hebben voor de autochtone burger en de samenleving?
Shariapolitie? Politiegeweld door machtsmisbruik van racistische en discriminerende agenten die wel gesteund worden door hun politieke bazen in tegenstelling tot autochtone agenten die gesaboteerd worden in de uitvoering van hun job?
Moslims horen, alleen al op basis van hun geloofsovertuiging dat de sharia boven onze wetten staat, niet mogen deelnemen aan de politie-opleiding om de orde te handhaven door wetten in onze maatschappij die ze als agent zelf weigeren te respecteren.
@Wil: de politie is loslopend wild geworden voor plunderende meutes vreemden omdat de politiek weigert hun ordehandhavers te steunen in de uitvoering van hun job!
Er is maar één verantwoordelijke en schuldige voor deze wantoestand en dat is de POLITIEK!
-
Ice
Inderdaad maar rechters en politici zijn dan ook ene pot nat: beroepsleugenaars/advocaten...de gebrekkige wetten met gaten, met de mogelijkheid om twee maten en twee gewichten te hanteren volgens afkomst, worden dan dankbaar gebruikt door rechters om de schuld op hun collega-politici af te wentelen en te roepen dat zij "aan handen en voeten gebonden" zijn om hun kromme, discriminerende 'recht'spraak te rechtvaardigen... 
-
Ice
Als een migrant/asieleiser/vreemde voor de rechter verschijnt, dan is de rechter 'mild', dan slikt ie de leugens van de arrestant die zich voordoet als slachtoffer en telt het woord van de verbalisant nauwelijks...dat wordt dan genegeerd en de dader krijgt het voordeel van de twijfel dat zich telkens uit in een in-vrijheid-stelling met een voorwaardelijke straf of een flut werkstrafke.
Als je de pech hebt als blanke autochtoon te verschijnen voor een gelijksoortig misdrijf dan heeft de rechter geen genade en is het woord van de verbalisant onwrikbaar de wet waarvoor de dader dan een effectieve celstraf krijgt die totaal niet in verhouding staat tot het misdrijf.
Dát is de realiteit in dit apenland dat hun autochtone bevolking schandelijk en racistisch discrimineert door misbruik te maken van de interpretatie van wetten die voor het doel van willekeur vaag en gebrekkig worden opgesteld om enerzijds eigen volk te kunnen straffen en anderzijds vreemde criminelen ongestraft te kunnen laten beschikken.
Als je de pech hebt als blanke autochtoon te verschijnen voor een gelijksoortig misdrijf dan heeft de rechter geen genade en is het woord van de verbalisant onwrikbaar de wet waarvoor de dader dan een effectieve celstraf krijgt die totaal niet in verhouding staat tot het misdrijf.
Dát is de realiteit in dit apenland dat hun autochtone bevolking schandelijk en racistisch discrimineert door misbruik te maken van de interpretatie van wetten die voor het doel van willekeur vaag en gebrekkig worden opgesteld om enerzijds eigen volk te kunnen straffen en anderzijds vreemde criminelen ongestraft te kunnen laten beschikken.
-
tokkio - Lid geworden op: 04 jan 2004, 15:17
Als zelfs "amnesty international"vind dat de politie discrimineert gaan ze er nog meer misbruik van maken als ze gecontroleerd worden,de politie heeft het nu al moeilijk, want bij het minste optreden dat dan volgens de omstaanders "agressief" is gaat het comité P er zich ook nog eens mee moeien ,dus zitten de mannen en vrouwen die de orde moeten handhaven tussen wal en schip, als ze wel of niet controleren, het is nooit goed.....@Wil: de politie is loslopend wild geworden voor plunderende meutes vreemden omdat de politiek weigert hun ordehandhavers te steunen in de uitvoering van hun job!
Er is maar één verantwoordelijke en schuldige voor deze wantoestand en dat is de POLITIEK!
https://www.hln.be/nieuws/buitenland/am ... ~a0ede9b8/
Zie niet uit naar de dag dat alle problemen opgelost zijn, want dan is men dood.
-
Ice
Inderdaad, tokkio:
Tussen wal en schip....dat krijg je als je meerdere je niet wil steunen in de uitvoering van je job.
De politiek ondermijnt zelf de autoriteit van de politie door comité P op te richten om de politie in twijfel te trekken en op de vingers te kunnen tikken.
Dat is dan natuurlijk afhankelijk van welke achtergrond de klager heeft, een autochtoon zal zelden gelijk krijgen van comité P....dus ook nog eens discriminerend en racistisch door onderscheid te maken ipv het misdrijf te beoordelen..
Het is daarom niet verwonderlijk dat er personeel tekorten zijn, mensen zien op welke manier de politie wordt verhinderd haar werk te doen!
Politiewerk is vechten tegen de bierkaai (en tegen hun oversten!) geworden, uiterst frustrerend voor politie die telkens hun best doen om misdadigers van straat te halen terwijl justitie ze laat lopen en hun oversten dan zelfs waagt de politie te bekritiseren om criminelen te beschermen en hun misdaden te minimaliseren..
Tenslotte is een niet politiek-correcte houding van een verbalisant vele malen erger dan de misdaad van een crimineel, hé?
Tussen wal en schip....dat krijg je als je meerdere je niet wil steunen in de uitvoering van je job.
De politiek ondermijnt zelf de autoriteit van de politie door comité P op te richten om de politie in twijfel te trekken en op de vingers te kunnen tikken.
Dat is dan natuurlijk afhankelijk van welke achtergrond de klager heeft, een autochtoon zal zelden gelijk krijgen van comité P....dus ook nog eens discriminerend en racistisch door onderscheid te maken ipv het misdrijf te beoordelen..
Het is daarom niet verwonderlijk dat er personeel tekorten zijn, mensen zien op welke manier de politie wordt verhinderd haar werk te doen!
Politiewerk is vechten tegen de bierkaai (en tegen hun oversten!) geworden, uiterst frustrerend voor politie die telkens hun best doen om misdadigers van straat te halen terwijl justitie ze laat lopen en hun oversten dan zelfs waagt de politie te bekritiseren om criminelen te beschermen en hun misdaden te minimaliseren..
Tenslotte is een niet politiek-correcte houding van een verbalisant vele malen erger dan de misdaad van een crimineel, hé?
-
verhaegen - Support SeniorenNet
een degou van al die politiekers , dat heb ik
en nu gaan ze de experten nog beschuldigen van aan politiek te doen
buiten met de politiekers zeg ik , ik ben het kotsbeu die bloedzuigers en parasieten
en die plakker (sticker) plak ik op de auto en camper , in het midden vanboven op de voorruit
en nu gaan ze de experten nog beschuldigen van aan politiek te doen
buiten met de politiekers zeg ik , ik ben het kotsbeu die bloedzuigers en parasieten
en die plakker (sticker) plak ik op de auto en camper , in het midden vanboven op de voorruit
-
Ice
@verhaegen: ik vrees dat politici stoïcijns doof en blind zullen blijven voor het ongenoegen van de bevolking tot ze de frustraties aan den lijve gaan ondervinden door een goed pak slaag van moegetergde burgers die niks meer te verliezen hebben...
Sinds de coronacrisis hebben weer een pak meer mensen zelfs moeite om voedsel te kopen door die bende arrogante, door óns vétbetaalde "werknemers", die nog steeds menen ons ongestraft in de armoede te kunnen duwen....boontje komt vroeg of laat tóch om zn loontje...tis enkel nog een kwestie van tijd....
In Brazilië werd een politicus op straat gelyncht door een meute hongerige mensen voor zijn voorstel tot verhoging van de broodprijs.
Zulke toestanden staat de politiek hier ook te wachten als ze niet dringend van richting gaan veranderen.
Sinds de coronacrisis hebben weer een pak meer mensen zelfs moeite om voedsel te kopen door die bende arrogante, door óns vétbetaalde "werknemers", die nog steeds menen ons ongestraft in de armoede te kunnen duwen....boontje komt vroeg of laat tóch om zn loontje...tis enkel nog een kwestie van tijd....
In Brazilië werd een politicus op straat gelyncht door een meute hongerige mensen voor zijn voorstel tot verhoging van de broodprijs.
Zulke toestanden staat de politiek hier ook te wachten als ze niet dringend van richting gaan veranderen.
-
De kannibaal - Lid geworden op: 01 mei 2015, 18:25
Ice
Soms vraag ik mij sterk af of er iets of iemand is, waartegen gij niks hebt, om tegen te mekkeren. Ik heb mij ook al afgevraagd of gij schrijft vanuit een cel in Leuven Centraal, want er lopen weinig mensen in ons land rond, met zoveel ervaring in de omgang met Politie, gerecht, politiek en noem maar op. Het ene moment breekt gij ze af en dreigt gij er mee om ze te lynchen, het andere moment, dan zijt gij ze aan het ophemelen en is het een schande dat zij worden aangepakt door het Comité P. De ene keer is er Politie te veel, vooral als het moslims zijn; de andere keer zijn er agenten te weinig.
Het feit dat gij nog niet zijt opgepakt, laat vermoeden dat het politiegeweld in ons land nog niet overdreven is.
Oproepen tot lynch party's, smaad aan de Politie, smaad aan het gerecht, minachting van de Rechters.......het zijn stuk voor stuk inbreuken, waarvoor wettelijk PV's opgemaakt kunnen worden, en waarvoor gij daadwerkelijk terecht kunt veroordeeld worden. Een degelijk werkende Recherche had al lang beslag kunnen leggen op de inhoud van de name servers van Sennet om de identiteit van ICE bloot te leggen en over te gaan tot het opstellen van PV's.
Soms vraag ik mij sterk af of er iets of iemand is, waartegen gij niks hebt, om tegen te mekkeren. Ik heb mij ook al afgevraagd of gij schrijft vanuit een cel in Leuven Centraal, want er lopen weinig mensen in ons land rond, met zoveel ervaring in de omgang met Politie, gerecht, politiek en noem maar op. Het ene moment breekt gij ze af en dreigt gij er mee om ze te lynchen, het andere moment, dan zijt gij ze aan het ophemelen en is het een schande dat zij worden aangepakt door het Comité P. De ene keer is er Politie te veel, vooral als het moslims zijn; de andere keer zijn er agenten te weinig.
Het feit dat gij nog niet zijt opgepakt, laat vermoeden dat het politiegeweld in ons land nog niet overdreven is.
Oproepen tot lynch party's, smaad aan de Politie, smaad aan het gerecht, minachting van de Rechters.......het zijn stuk voor stuk inbreuken, waarvoor wettelijk PV's opgemaakt kunnen worden, en waarvoor gij daadwerkelijk terecht kunt veroordeeld worden. Een degelijk werkende Recherche had al lang beslag kunnen leggen op de inhoud van de name servers van Sennet om de identiteit van ICE bloot te leggen en over te gaan tot het opstellen van PV's.
-
littlestar - Lid geworden op: 16 jan 2008, 19:42
Het "kwaad" bij de wortel uitroeien. Laat leerkrachten terug baas te zijn in hun , nu zijn er al kleuterklassen waar de kinderen baas zijn. Zij lachen al met leerkrachten omdat ze niets mogen doen, ouders vertroetelen hun kinderen tot ze er zelf niets meer aan te zeggen hebben.
Al dat kindvriendelijk behandelen werkt niet, ze worden altijd maar jonger om fratsen uit te halen.
Bij een straf hebben ze trauma's. Onlangs nog in het nieuws, een jongere die geboeid weggeleid werd. Schande, dat mag niet.
Een advocaat als de punten niet goed zijn, overzitten kan niet, mijn kind schoon kind. Vroeger kon je een jaar moeten overdoen als de punten van gedrag onvoldoende waren, dan let je er echt wel op.
Hoe wil je nu terug de orde herstellen als je niet mag ingrijpen.
Politie schiet een man in de benen die een wapen afgepakt had van de politie. Veilig als die daar mee aan de slag kan. Direct een onderzoek of de agent wel terecht geschoten heeft. Voor jan-modaal zoveel verkeerde signalen en je zal maar slachtoffer zijn van criminelen.
Rotte appels zitten overal, ook bij de politie.
Nu komt vooral de straffeloosheid in het nieuws en bij rechtszaken de rechten van de dader en slachtoffers hinken er maar aan.
Ook ik heb vroeger ten onrechte een pedagogische tik gekregen om mij aan de regels te houden en raar maar waar, geen trauma van overgehouden.
Ik besef dat er veel nepnieuws is en dat we niet meer weten wat echt is en wat niet. Dat de maatschappij wereldwijd de pedalen kwijt is daar twijfel ik niet aan.
Sterkte
Al dat kindvriendelijk behandelen werkt niet, ze worden altijd maar jonger om fratsen uit te halen.
Bij een straf hebben ze trauma's. Onlangs nog in het nieuws, een jongere die geboeid weggeleid werd. Schande, dat mag niet.
Een advocaat als de punten niet goed zijn, overzitten kan niet, mijn kind schoon kind. Vroeger kon je een jaar moeten overdoen als de punten van gedrag onvoldoende waren, dan let je er echt wel op.
Hoe wil je nu terug de orde herstellen als je niet mag ingrijpen.
Politie schiet een man in de benen die een wapen afgepakt had van de politie. Veilig als die daar mee aan de slag kan. Direct een onderzoek of de agent wel terecht geschoten heeft. Voor jan-modaal zoveel verkeerde signalen en je zal maar slachtoffer zijn van criminelen.
Rotte appels zitten overal, ook bij de politie.
Nu komt vooral de straffeloosheid in het nieuws en bij rechtszaken de rechten van de dader en slachtoffers hinken er maar aan.
Ook ik heb vroeger ten onrechte een pedagogische tik gekregen om mij aan de regels te houden en raar maar waar, geen trauma van overgehouden.
Ik besef dat er veel nepnieuws is en dat we niet meer weten wat echt is en wat niet. Dat de maatschappij wereldwijd de pedalen kwijt is daar twijfel ik niet aan.
Sterkte
-
Ice
@de kannibaal:
En ik vraag mij af wat gij nog op dit forum komt doen behalve om discussies te degraderen tot 'mekkeren' en van de vrije meningsuiting misdrijven pogen te maken.
Ik walg van huichelaars die gedeelten van onbegrepen discussies over diverse onderwerpen aanhalen door maar op een hoop en dooreen te gooien om nogmaals de forumregels over persoonlijke aanvallen te kunnen schenden en zelfs valse beschuldigingen van misdrijven te uiten, dat trouwens óók strafbaar is.
Enige weerlegging van dit kromme betoog over mij persoonlijk is dan ook volkomen tijdverlies waartoe ik mij niet verlaag wegens het zielige en bedroevende niveau voor een discussieforum.
En ik vraag mij af wat gij nog op dit forum komt doen behalve om discussies te degraderen tot 'mekkeren' en van de vrije meningsuiting misdrijven pogen te maken.
Ik walg van huichelaars die gedeelten van onbegrepen discussies over diverse onderwerpen aanhalen door maar op een hoop en dooreen te gooien om nogmaals de forumregels over persoonlijke aanvallen te kunnen schenden en zelfs valse beschuldigingen van misdrijven te uiten, dat trouwens óók strafbaar is.
Enige weerlegging van dit kromme betoog over mij persoonlijk is dan ook volkomen tijdverlies waartoe ik mij niet verlaag wegens het zielige en bedroevende niveau voor een discussieforum.
-
E.T. - Lid geworden op: 11 nov 2008, 21:15
Ik zou er wegblijven
OPGELET bovenstaande tekst kan sporen van ironie en/of sarcasme bevatten
64bits - Core i3 - Acer A9Q1KNT - SPIN SP314-51 - Windows 11 Home - Firefox - Wifi - Telenet
64bits - Core i3 - Acer A9Q1KNT - SPIN SP314-51 - Windows 11 Home - Firefox - Wifi - Telenet
-
Het zou mij ten stelligste verwonderen dat forumregels in strijd zouden zijn met de wetgeving. en in hiërarchie staat de Wet boven forumregels. Als U de mening bent toegedaan dat het wild om zich heenslaan als een driftkikker met woorden, de basis vormt voor een goeie discussie, dan is dat Uw goed recht, maar de vrije meningsuiting is geen vrijkaart om SMAAD of MINACHTING te betonen aan de rechtsinstellingen van dit land.Ice schreef: ↑25 jun 2020, 15:02@de kannibaal:
Enige weerlegging van dit kromme betoog over mij persoonlijk is dan ook volkomen tijdverlies waartoe ik mij niet verlaag wegens het zielige en bedroevende niveau voor een discussieforum.![]()
Dit kromme betoog zet U enkel terug op het goede spoor om foutloos te fungeren binnen de regels van een democratie.
-
Ik kan enkel toejuichen dat gij zielsverwanten zijt. Een nicht die schrijft dat Islamieten niet thuishoren bij de Politie. Hoe heerlijk klinkt het in onze oren. Het zou zelfs passen binnen Uw draadje van de racisten of is het discriminatie? Ice, gij en ik kunnen ons helaas voor sommige dingen niet beroepen op vrije meningsuiting, zelfs al zijn wij overtuigd van ons groot gelijk.