Elektrische wagens
-
Fred1950 - Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18
Ge gaat uw menig moeten herzien. E-pace en I-Pace zijn wel degelijk twee verschillende wagens , en de Mercedessen zijn gebouwd met zo goed als hetzelfde chassis en koetswerk.
Lap , ge begint weer te zweven, mijnheer de baron.Zwijg aub over die mixer met een batterij. We hebben het hier over echte auto's waarmee men een kleine 500 km kan rijden zonder te moeten herladen en waarin 5 volwassenen comfortabel kunnen reizen.
-
Wil. - Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41
Wat ik bedoel: de e-pace is qua vorm, qua grootte de evenknie van de i-pace binnen de jaguar familie.
Hetzelfde geldt - zij het in mindere mate - voor de mercedes eqc en de glc. Die auto's zijn ook allebei van dezelfde omvang. Het zijn allebei suv's.
Maar het essentiële: ze zijn vanaf dag 1 op de tekentafel ontworpen als elektrische auto's.
Lap , ge begint weer te zweven, mijnheer de baron.Zwijg aub over die mixer met een batterij. We hebben het hier over echte auto's waarmee men een kleine 500 km kan rijden zonder te moeten herladen en waarin 5 volwassenen comfortabel kunnen reizen.
[/quote] Blijkbaar willen steeds meer en meer mensen met een SUV rijden. Bemerk ik daar nu een stukje pvda-afgunstsocialisme. Ja ... dat zal het zijn.


pSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.-
Fred1950 - Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18
Vooral de vrouwen willen SUV rijden, hoog en droog.
Ze denken dat de anderen dan niet gaan botsen. Het enige probleem is dat de wielen zo zwaar en groot zijn dat ze die bij een lekke band onmogelijk zelf kunnen vervangen. Als iedereen SUV rijdt is men uiteraard er aan voor de moeite ( en zoveel veiliger zijn die wagens nu ook weer niet ). Het is een modeverschijnsel dat ooit nog wel eens terug gaat verdwijnen. De Afrikanen zullen blij zijn met al dat 4x4 schroot dat ze binnen een paar jaar geïmporteerd krijgen.
Dit zie ik nog wel zitten als mijn old timer het zou begeven
https://www.porsche.com/belgium/nl/mode ... can-turbo/
Liever dit dan zo'n lompe e-tron of I-pace of EQC
Dit zie ik nog wel zitten als mijn old timer het zou begeven
https://www.porsche.com/belgium/nl/mode ... can-turbo/
Liever dit dan zo'n lompe e-tron of I-pace of EQC
-
Fazal - Lid geworden op: 08 sep 2019, 13:00
Voor de specialisten in het opwekken van elektriciteit, misschien interessant om dit eens te lezen.
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2020/02/18 ... eert-elek/
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2020/02/18 ... eert-elek/
-
Wil. - Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41
Als het waggelt als een eend, als het kwaakt als een eend en als het zwemt als een eend, dan ...

pSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.-
Fred1950 - Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18
Heel interessant. En dit "We hebben E. coli in een fabriek van eiwit-nanodraden omgevormd", is nog veel interessanter, stel je voor, batterijen maken van kaka ....Fazal schreef: ↑19 feb 2020, 12:41Voor de specialisten in het opwekken van elektriciteit, misschien interessant om dit eens te lezen.
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2020/02/18 ... eert-elek/
-
tokkio - Lid geworden op: 04 jan 2004, 15:17
- Locatie: vlaanderen
Moet niet, nu zal er nog veel uit aardgas of aardolie zijn, maar ze verbeteren , en de groene energie komt er wel, zoals in Australië,om waterstof te maken, maar in feite maakt het mij niets uit,feit is dat de waterstof er is,massaal,met nog overschot en eens de opslag en de distributie op punt staat ,zal de waterstof het winnen van de E auto,ook de elektric voor de E auto's is niet 100% groen,en als ze zoals er nu wind is ,en in de Zonne landen veel zon kunnen ze er beter waterstof van maken, want hun te veel stroom kunnen ze (nog) niet opslaan, waterstof wel.tokkio schreef: ↑
17 feb 2020, 16:36
.....
Nederland maakt al 8 miljard M³ waterstof,en Duitsland het dubbele,en dat is niet om het allemaal de gebruiken in de aardolie krakers......
En ge weet nu toch al stilletjes aan hoe die waterstof gemaakt wordt, neem ik aan, of niet soms ? Ik zal het nog eens herhalen ...
https://www.fluxenergie.nl/nederland-is ... dpr=accept
Zie niet uit naar de dag dat alle problemen opgelost zijn, want dan is men dood.
-
Fazal - Lid geworden op: 08 sep 2019, 13:00
Ik mag nog binnen de LEZ tot 2027. Mijn wagen is van 2010 en van het type E5.
De rest kan mij gestolen worden, tegen die tijd zit ik al lang in een rolstoel.
Ik voel wel mee met degenen die zich een nieuwe wagen moeten aanschaffen, enkel om de stadskas te vullen.
De rest kan mij gestolen worden, tegen die tijd zit ik al lang in een rolstoel.
Ik voel wel mee met degenen die zich een nieuwe wagen moeten aanschaffen, enkel om de stadskas te vullen.
Laatst gewijzigd door Fazal op 21 feb 2020, 11:45, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Wil. - Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41
-
Fazal - Lid geworden op: 08 sep 2019, 13:00
Weet ik, maar naar Antwerpen of Brussel, Kortrijk, noem maar op, ga ik met de trein.
In al die steden ligt het station dicht bij het centrum, sommige zelfs 'in' het centrum..
In Gent ligt het station een paar kilometers van het centrum, zo moet je dan de tram en bus ook nog nemen.
Als er geen staking is tenminste, anders kan je te voet, want dan zijn zelfs alle taxi's bezet.
Hopelijk heb je dan geen zware koffers bij.
-
Fred1950 - Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18
Hardleerse tokkio !tokkio schreef: ↑20 feb 2020, 17:27Moet niet, nu zal er nog veel uit aardgas of aardolie zijn, maar ze verbeteren , en de groene energie komt er wel, zoals in Australië,om waterstof te maken, maar in feite maakt het mij niets uit,feit is dat de waterstof er is,massaal,met nog overschot en eens de opslag en de distributie op punt staat ,zal de waterstof het winnen van de E auto,ook de elektric voor de E auto's is niet 100% groen,en als ze zoals er nu wind is ,en in de Zonne landen veel zon kunnen ze er beter waterstof van maken, want hun te veel stroom kunnen ze (nog) niet opslaan, waterstof wel.tokkio schreef: ↑
17 feb 2020, 16:36
.....
Nederland maakt al 8 miljard M³ waterstof,en Duitsland het dubbele,en dat is niet om het allemaal de gebruiken in de aardolie krakers......
En ge weet nu toch al stilletjes aan hoe die waterstof gemaakt wordt, neem ik aan, of niet soms ? Ik zal het nog eens herhalen ...
https://www.fluxenergie.nl/nederland-is ... dpr=accept![]()
Waterstof vanuit Australië ? Dat ze dan zelf eerst met waterstof auto's beginnen te rijden en eens uitrekenen wat dat hen gaat kosten moesten ze die stroom voor elektrische auto's gebruiken. En hoe ga je die waterstof naar hier krijgen ? Met een CO2 vrije tanker op kernenergie ? Dure waterstof , dat zal het worden ....
Waterstof kunnen ze nu ook nog niet opslaan, maar op 1 jaar tijd kan men wel installaties maken om stroom in batterijen te steken, en op vijf jaar kan en men een valmeer in zee graven ( tenminste, de Chinezen zouden dat samen met DEME en/of De NUL voor ons kunnen doen ) en voor de zoveelste keer , ge hebt 4 keer zoveel windmolens nodig voor de aandrijving en waterstof auto's dan voor elektrische. Wat schrijft ge daar over "teveel" aan stroom ?
-
Fred1950 - Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18
Dat is inderdaad zijn stokpaardje, en ik geef hem gelijk. Dat was ook een voorstel en het stokpaardje van een zekere André Jurres in 2013. Hij schatte de kostprijs ervan op 800 miljoen, maar Reynders ( toen al dan niet bevoegd ) heeft dat afgeblazen wegens "te duur" . 't Is toch altijd wat met die Walen nietwaar.
