Bluft Poetin?
-
Fred1950 - Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18
Dat is gebeurd omdat men geen 100 % volwaardige berekening wil of durft te maken. Men gaat uit van een "veronderstelde" situatie zoals gastekorten. En weet ook dat het niet eens zeker is of die kerncentrales open zullen blijven. Engie en Europa hebben het laatste woord.Wil. schreef: ↑24 mar 2022, 22:06't Klinkt erg om het te zeggen, maar hypocrisie is een bijna verplicht onderdeel van politiek in een democratie.
Zie naar de bocht van de groenen ivm kernenergie. Als nucleaire energie zo gevaarlijk is en als het afval zo'n onoverkomelijk probleem is, dan ga je niet terugkomen op de weg die je hebt uitgestippeld. En dat is dus wél gebeurd.
....
En weet je wat ? De gasprijzen zijn nu al zo hoog dat het duur schaliegas uit de VS als alternatief voor Russisch gas een kans maakt. De Chinezen ( en de Indiërs ) gaan gretig gebruik maken van het veel goedkopere Russisch gas.
Anderzijds wil Groen zijn hachje redden en wenst het niet in de hoek gezet te worden. Dat heeft allemaal niets met hypocrisie te maken, het is een teken van een zwak beleid , en dat van alle Belgische partijen.
Laatst gewijzigd door Fred1950 op 25 mar 2022, 01:02, 2 keer totaal gewijzigd.
-
Biden heeft dat balonnetje opgelaten. Hij zou beter zijn mond houden en geen onnodige paniek zaaien. De groten der aarde ( en de media ) zijn blijkbaar tegenwoordig kinderlijk gevoelig voor dat soort paniekzaaierij.
-
benq - Lid geworden op: 10 dec 2005, 19:23
genoeg gewerkt nu genieten van mijn zeer groot ambtenaar pensioen 
-
Passant - Lid geworden op: 08 jun 2020, 14:29
Net zo min als jij heb ik hen dat persoonlijk gevraagd. Ik baseer me op feiten. Na het uiteenvallen van de Sovjet-unie stemde 90 % van de Oekrainers NIET VOOR Rusland . De tegenpool van Rusland is ...het westen , ze hebben die pro-westen richting aangegeven . Zover als bekend is die meerderheid van toen nooit omgekeerd in de andere richting .
En wat Oekrainers denken over UK en brexit , daar denk ik gewoon dat die daarvan nooit hebben wakker gelegen.
-
Verdorie toch , weeral te laat. De nieuwe dikke Van Daele is uitgekomen , en mijn graaigebroed woord is er nog niet in opgenomen.
p.s. Na het uiteenvallen van de USSR had Rusland zijn aanvraag voor de toetreding tot de NAVO moeten indienen.
Laatst gewijzigd door Fred1950 op 25 mar 2022, 12:25, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Mijn inkt is nog niet droog , en ziedaar , Biden belooft het dubbele aan gas naar Europa. Dat is schaliegas , en de ontginning ervan is bijzonder vervuilend voor de omgeving. De ontginning ervan is ook vele malen duurder dan wat vanzelf uit de grond spuit. Verwacht je dus nooit meer aan goedkoop gas, de VS bepaalt vanaf nu de prijs en die zal de pan blijven uitswingen.Fred1950 schreef: ↑25 mar 2022, 00:50Dat is gebeurd omdat men geen 100 % volwaardige berekening wil of durft te maken. Men gaat uit van een "veronderstelde" situatie zoals gastekorten. En weet ook dat het niet eens zeker is of die kerncentrales open zullen blijven. Engie en Europa hebben het laatste woord.Wil. schreef: ↑24 mar 2022, 22:06't Klinkt erg om het te zeggen, maar hypocrisie is een bijna verplicht onderdeel van politiek in een democratie.
Zie naar de bocht van de groenen ivm kernenergie. Als nucleaire energie zo gevaarlijk is en als het afval zo'n onoverkomelijk probleem is, dan ga je niet terugkomen op de weg die je hebt uitgestippeld. En dat is dus wél gebeurd.
....
En weet je wat ? De gasprijzen zijn nu al zo hoog dat het duur schaliegas uit de VS als alternatief voor Russisch gas een kans maakt. De Chinezen ( en de Indiërs ) gaan gretig gebruik maken van het veel goedkopere Russisch gas.
Anderzijds wil Groen zijn hachje redden en wenst het niet in de hoek gezet te worden. Dat heeft allemaal niets met hypocrisie te maken, het is een teken van een zwak beleid , en dat van alle Belgische partijen.
-
Dicksy - Lid geworden op: 11 jul 2019, 20:17
‘China passeert in 2028 de VS als grootste economie ter wereld’Fred1950 26 minuten geleden
Mijn inkt is nog niet droog , en ziedaar , Biden belooft het dubbele aan gas naar Europa. Dat is schaliegas , en de ontginning ervan is bijzonder vervuilend voor de omgeving. De ontginning ervan is ook vele malen duurder dan wat vanzelf uit de grond spuit. Verwacht je dus nooit meer aan goedkoop gas, de VS bepaalt vanaf nu de prijs en die zal de pan blijven uitswingen.
China zal de Verenigde Staten in 2028 inhalen om de grootste economie ter wereld te worden. Dat is vijf jaar eerder dan aanvankelijk werd geraamd.
En dat mijn beste, gaat nog vonken geven met die Amerikaantjes. De Amerikaantjes kunnen hun koffers pakken wereldwijd, het Oosten komt eraan.
-
Dat gaat vooral de patriotten niet aanstaan. Die krijsen "We are the best" , en enige concurentie is voor hen niet duldbaar. Verwacht dus in 2030 of later een gewapend conflict ....
-
En na het uiteenvallen van het Warchau-pact werd elke toenadering tot Rusland vanuit West-Europa vakkundig de nek omgewrongen door onze vriendjes van over de grote plas en zijn we nu belandt in de situatie waarin wij nu zitten.door Fred1950 » 5 minuten geledenDat gaat vooral de patriotten niet aanstaan. Die krijsen "We are the best" , en enige concurentie is voor hen niet duldbaar. Verwacht dus in 2030 of later een gewapend conflict ....Dicksy schreef: ↑14 minuten geleden
....
En dat mijn beste, gaat nog vonken geven met die Amerikaantjes. De Amerikaantjes kunnen hun koffers pakken wereldwijd, het Oosten komt eraan.
Een Poetin had nooit kans gehad mocht het Westen (Europa) die kans toen gegrepen hebben en ze mee in bad getrokken hebben.
(Dat is mijn gedacht hierover)
-
Wil. - Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41
Heb je daarvan een voorbeeld?na het uiteenvallen van het Warchau-pact werd elke toenadering tot Rusland vanuit West-Europa vakkundig de nek omgewrongen door onze vriendjes van over de grote plas
Ik merk dat tal van West-Europese landen sinds de val van de muur nauwe handelsrelaties hebben aangeknoopt. Volkswagen, Heineken en andere grote jongens hebben daar bedrijven geopend en daarover heb ik de Amerikanen niets horen zeggen.
Velen van hen merken nu dat ze Poetin te veel vertrouwd hebben.

pSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.-
Tja, Wil. hier heb je een punt, ik zou dat kunnen. De oorlog mag dan wel op 24/2/2022 begonnen zijn maar de voorbereiding ervan begon na de val van de muur, Coca-cola, Heineken, VW etc……ten spijt.Sorry, ik lees niet alles op Doorbraak.
Aangezien er van jouw hand bijzijn, is het een klein kunstje om ze hier even te posten, niet?