Bluft Poetin?
-
Fred1950 - Lid geworden op: 20 nov 2019, 10:18
Maar ik begrijp maar al te goed wat volksmanipulatie betekent. Hitler is destijds ook "democratisch" aan de macht gekomen , en ook met volksophitsing , leugens , charme offensieven , en met al wat toen aan media ter beschikking stond. Wat is een democratie waard als er niemand intelligente voorstellen kan brengen en de discussies en onderhandelingen niet eens het niveau van 12 jarigen haalt. Daarom net moeten al diegenen die in de politiek willen gaan tenminste een objectieve persoonlijkheidstest en IQ test ondergaan.
Laatst gewijzigd door Fred1950 op 24 mar 2022, 16:35, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Waren ze er voor ? Heb je hen dat ook gevraagd ? Vraag hen eens waarom het VK ( brexit ) uit de EU is gestapt, misschien brengt hen dat op andere gedachten. Zo te zien hadden de Oekraïners het niet zo slecht, en bilaterale handelsakkoorden tussen het land en de EU zijn ook steeds mogelijk geweest. Dat doen alle landen onder mekaar ook.
Uiteraard hebben ze geen sympathie meer voor de Russen, en dat ligt uiteraard aan de ultieme dwaasheid van de Russen zelf die het Donbas probleem niet bijtijds diplomatiek hebben aangepakt.
Laatst gewijzigd door Fred1950 op 24 mar 2022, 16:26, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Wil. - Lid geworden op: 15 nov 2005, 19:41
Je bent een expert als het over de voltages van batterijen gaat, dat geef ik grif toe. Maar wat jouw 'competenties' ivm de historische, de culturele, laat staan de sociale aspecten van Oekraïne aangaan, dat benadert het absolute nulpunt.Op alle gebied , historisch , sociaal , cultureel en op het gebied van taal en geschrift past Oekraïne niet in het West-Europese plaatje. Die "verbinding" is Zelensky"s droom en zou wel eens ook zijn nachtmerrie kunnen worden. Europa zou Oekraïne leegzuigen als het tot de EU zou toetreden ....
Dat je het begrip democratie nooit hebt geleerd en natuurlijk zelf nooit hebt opgezocht in een encyclopedie, dat heb je hier zodanig duidelijk gemaakt dat zelfs het kleinste kleuterverstand ervan achterover slaat. Maar zelfs jij behoudt in mijn visie het recht om met die ingesteldheid mee te doen aan verkiezingen en je mag je stem laten horen.

pSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.-
De Russen hebben het Donbasprobleem niet tijdig aangepakt???
Waarom moeten de Russen zich mengen in een interne aangelegenheid van een soeverein land? Moet Frankrijk zich bemoeien met het 'Catalaans probleem' in Spanje??
Basisnoties van politiek inzicht ontbreken bij jou, Sof.

Hebben de Amerikanen zich niet gemoeid in Irak , Afhanistan , Vietnam , en dat zelfs zonder maar één humanitaire reden ? De Russen hadden daar nog meer reden toe omdat daar "eigen volk" leefde dat hen ook nog eens om steun vroeg. Poetin had dat in 2014 na de staatsgreep in Oekraïne al diplomatiek moeten aanpakken. Dat bewijst ook nog eens hoe dom hij is ....Wil. schreef: ↑24 mar 2022, 16:22De Russen hebben het Donbasprobleem niet tijdig aangepakt???![]()
Waarom moeten de Russen zich mengen in een interne aangelegenheid van een soeverein land? Moet Frankrijk zich bemoeien met het 'Catalaans probleem' in Spanje??![]()
-
Meer dan 2300 jaar geleden heeft er iemand met behoorlijk veel verstand in zijn hoofd een lijst opgesteld met verkeerde redeneringen: drogredeneringen.Fred1950 schreef: ↑24 mar 2022, 16:32Hebben de Amerikanen zich niet gemoeid in Irak , Afhanistan , Vietnam , en dat zelfs zonder maar één humanitaire reden ? De Russen hadden daar nog meer reden toe omdat daar "eigen volk" leefde dat hen ook nog eens om steun vroeg. Poetin had dat in 2014 na de staatsgreep in Oekraïne al diplomatiek moeten aanpakken. Dat bewijst ook nog eens hoe dom hij is ....Wil. schreef: ↑24 mar 2022, 16:22De Russen hebben het Donbasprobleem niet tijdig aangepakt???![]()
Waarom moeten de Russen zich mengen in een interne aangelegenheid van een soeverein land? Moet Frankrijk zich bemoeien met het 'Catalaans probleem' in Spanje??![]()
Jij etaleert je onkunde in correct redeneren alweer: je antwoord wat Amerika te zoeken had in Afghanistan en andere plaatsen is een "hij doet het ook" argument dat NUL waarde heeft om de oorspronkelijke aanklacht te weerleggen.
Maar jij mag gaan stemmen, hoor.

En wat nog meer is, de Amerikanen bemoeien zich terug met een ander land , deze keer niet door rechtstreeks in te grijpen , maar door hun wapenleveringen.
Bieden van humanitaire hulp ? Neen hoor , dat is de taak van het "Rode Kruis", daar hebben de Amerikanen geen geld voor en ook geen verstand van. Rode kruis wagens leveren in plaats van geweren ? Da-ziede-vanier ....
Bieden van humanitaire hulp ? Neen hoor , dat is de taak van het "Rode Kruis", daar hebben de Amerikanen geen geld voor en ook geen verstand van. Rode kruis wagens leveren in plaats van geweren ? Da-ziede-vanier ....
-
Nog niet gesnapt? Door je put van de logica nog wat dieper te graven geraak je geen millimeter dichter bij de uitweg.
Laat ik ervan uitgaan dat je een nieuw thema aanbrengt, dan moet je bedenken dat het leveren van wapens helemaal niet tegen de spelregels van een oorlog ingaat. Toen de 2e WO bezig was, werd er vanuit andere landen munitie en materieel aangevoerd.
Vergeet niet dat het de Russische troepen zijn die Oekraïne zijn binnengevallen en niet omgekeerd. De soevereiniteit van het land werd geschonden. Dat is voldoende reden voor andere soevereine staten om hulp te bieden. Wie is immers de volgende na Oekraïne?
Laat ik ervan uitgaan dat je een nieuw thema aanbrengt, dan moet je bedenken dat het leveren van wapens helemaal niet tegen de spelregels van een oorlog ingaat. Toen de 2e WO bezig was, werd er vanuit andere landen munitie en materieel aangevoerd.
Vergeet niet dat het de Russische troepen zijn die Oekraïne zijn binnengevallen en niet omgekeerd. De soevereiniteit van het land werd geschonden. Dat is voldoende reden voor andere soevereine staten om hulp te bieden. Wie is immers de volgende na Oekraïne?

Antwerpen !
-
Golf 5 - Lid geworden op: 23 apr 2021, 17:17
Hij stuurt liever zijn minnares en kinderen naar Zwitserland om ze veilig te stellen en
is nog tot in de puntjes veilig gemaakt . Maar de mensen liever laten verhongeren en op de loop zetten .
Dat is Poetin . Denk dat we nog niet aan ons laatste patatjes zitten .
En iedereen zal er moeten aan geloven rijk - middenklasse of armen .
is nog tot in de puntjes veilig gemaakt . Maar de mensen liever laten verhongeren en op de loop zetten .
Dat is Poetin . Denk dat we nog niet aan ons laatste patatjes zitten .
En iedereen zal er moeten aan geloven rijk - middenklasse of armen .
-
Dicksy - Lid geworden op: 11 jul 2019, 20:17
U ontwijkt de kern van de zaak. Zij veroordelen dat wat ze zelf al decennia lang doen en heeft totaal niets te maken met “hij doet het ook, dus mag ik het ook”.Wil.schreef:
Meer dan 2300 jaar geleden heeft er iemand met behoorlijk veel verstand in zijn hoofd een lijst opgesteld met verkeerde redeneringen: drogredeneringen.
Jij etaleert je onkunde in correct redeneren alweer: je antwoord wat Amerika te zoeken had in Afghanistan en andere plaatsen is een "hij doet het ook" argument dat NUL waarde heeft om de oorspronkelijke aanklacht te weerleggen.
Maar jij mag gaan stemmen, hoor.
Ik noem dat hypocriet zijn.
-
't Klinkt erg om het te zeggen, maar hypocrisie is een bijna verplicht onderdeel van politiek in een democratie.
Zie naar de bocht van de groenen ivm kernenergie. Als nucleaire energie zo gevaarlijk is en als het afval zo'n onoverkomelijk probleem is, dan ga je niet terugkomen op de weg die je hebt uitgestippeld. En dat is dus wél gebeurd.
De N-VA heeft als eerste punt in haar statuten staan dat ze het land wil splitsen, maar de communautaire eisen werden opgeborgen omdat de economische nood op dat moment te hoog was. Hypocrisie.
Zo is het in tal van situaties. De realiteit dwingt elke partij vroeg of laat om een hypocriet standpunt in te nemen en te verdedigen. Af en toe dient men te kiezen tussen rechtlijnigheid en pragmatisme. De leden en kiezers of supporters zijn altijd gewonnen voor rechtlijnigheid en kunnen pragmatisme en dus hypocrisie moeilijk verteren. Bovendien zullen de concurrenten niet nalaten om het zout nog eens goed in de wonde te wrijven.
Zie naar de bocht van de groenen ivm kernenergie. Als nucleaire energie zo gevaarlijk is en als het afval zo'n onoverkomelijk probleem is, dan ga je niet terugkomen op de weg die je hebt uitgestippeld. En dat is dus wél gebeurd.
De N-VA heeft als eerste punt in haar statuten staan dat ze het land wil splitsen, maar de communautaire eisen werden opgeborgen omdat de economische nood op dat moment te hoog was. Hypocrisie.
Zo is het in tal van situaties. De realiteit dwingt elke partij vroeg of laat om een hypocriet standpunt in te nemen en te verdedigen. Af en toe dient men te kiezen tussen rechtlijnigheid en pragmatisme. De leden en kiezers of supporters zijn altijd gewonnen voor rechtlijnigheid en kunnen pragmatisme en dus hypocrisie moeilijk verteren. Bovendien zullen de concurrenten niet nalaten om het zout nog eens goed in de wonde te wrijven.

werewoef - Lid geworden op: 05 apr 2005, 17:53
Waar ik wakker van lig is de volgende hamvraag : hoe gaat de Navo reageren als Poetin chemische en bio-wapens gaat inzetten in de strijd ?!?
Waar gaat de Navo dan de rode streep trekken ?!? En hoe gaan ze dan reageren en met welke middelen .?!?
Hopelijk weten we daarover iets meer in de Afspraak morgen en zondag in de Zevende dag .
werewoef
Waar gaat de Navo dan de rode streep trekken ?!? En hoe gaan ze dan reageren en met welke middelen .?!?
Hopelijk weten we daarover iets meer in de Afspraak morgen en zondag in de Zevende dag .
werewoef
AMEN en AUM