Bluft Poetin?

Hier is plaats voor discussie over actuele onderwerpen.
Met een krant kan je zowel een minister als een vlieg doodslaan. (Herman de Croo - 1937)

Fred1950

05 aug 2023, 17:56

socrates schreef:
05 aug 2023, 16:15
....
Wanneer of hoe wordt een militair gewapend conflict dan een oorlog ?
... als het ( letterlijk ) grensoverschrijdend wordt , juist ?

Er heeft wel nooit een oorlogsverklaring vanuit één van de partijen uitgesproken geweest , en in dat opzicht verschilt de inval van de Russen niet met de inval van de Amerikanen in Irak , Afghanistan , enz.. Het verschil is wel dat de Amerikanen nooit in eigen land bedreigd zijn geweest ( behalve 9/11 ) en de Russen nu degelijk wel.

Charlie Maru

05 aug 2023, 18:28

Marine drones Oekraïnse leger....
Bereik: 800 km

Afbeelding

HLN:
Ze zijn een van de best bewaarde geheimen van Oekraïense leger: de vernuftige marinedrones die Russen angst aanjagen

Op het eerste gezicht doen de Oekraïense marinedrones denken aan een brede kano, alleen vervoeren ze geen mensen, maar wel tot 300 kilogram explosieven. Aan de oever van een meer ligt de basis waar de vaartuigen worden getest en klaargestoomd voor hun missie. Het gaat om een van de best bewaarde geheimen van het Oekraïense leger, waar de Russen nog geen afdoend antwoord op hebben.

https://www.hln.be/buitenland/ze-zijn-e ... ~aac8bac7/
Rien ne se perd, rien ne se crée, tout se transforme. - A. Lavoisier

Fred1950

05 aug 2023, 18:31

Het lijken meer op omgebouwde speedboten dan op kano's. :D Daar heeft James Bond indertijd niet aan gedacht. :mrgreen:

Wil.

05 aug 2023, 19:39

Fred1950 schreef:
05 aug 2023, 17:56
socrates schreef:
05 aug 2023, 16:15
....
Wanneer of hoe wordt een militair gewapend conflict dan een oorlog ?
... als het ( letterlijk ) grensoverschrijdend wordt , juist ?
Er was geen oorlog, laat staan een 2e WO tussen 1939 en pakweg 1944. Er was gewoon "iets" :lol: :lol:
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Wil.

05 aug 2023, 23:55

De Russen blijven de oorlogsmisdaden opstapelen in UA.
Nu hebben ze weer een proper staaltje van hun kunnen laten zien door met een geleide bom een bloedtransfusiecentrum in de buurt van Kharkiv te bombarderen.
Deze terroristen moeten verslagen worden.

Hobo

06 aug 2023, 09:00

Tja, POETIN zijne pamper zat allicht VOL!? :evil:

Dicksy

06 aug 2023, 11:31

Politici gebruiken de nachtelijke reactie van Oekraïne om de Dag van de Oekraïense luchtmacht te vieren
Zowel president Volodymyr Zelenskyy als Anton Geraschenko, minister van binnenlandse zaken van Oekraïne, hebben beiden op Twitter gepost ter gelegenheid van de Dag van de Oekraïense luchtmacht.
Beide mannen gebruiken de reactie van Kiev op Russische luchtaanvallen van de ene op de andere dag om de "helden die de Oekraïense lucht vasthouden en ons veilig houden" te eren.
De heer Geraschenko somt de Russische raketten op waarvan Oekraïne beweert dat ze van de ene op de andere dag zijn neergeschoten, terwijl president Zelenskyy zijn post gebruikt om 14.000 gevechtsmissies gedurende de oorlog op te eisen.
Rusland heeft gezegd dat de aanvallen van zaterdagavond een reactie waren op aanvallen van Oekraïense zeedrones op zijn schepen in de Zwarte Zee.
image.png
image.png (135.92 KiB) 289 keer bekeken
(SkyNet 06/08/2023 - 08.40)[/i]
Dag van de Oekraïense luchtmacht. :roll: Als die luchtmacht enkel dient om te paraderen kan ik best begrijpen dat ze geen vooruitgang boeken in hun lenteoffensief (ondertussen al zomeroffensief en binnenkort het herfstoffensief). :roll:

Wil.

06 aug 2023, 12:04

Dicksy schreef:
06 aug 2023, 11:31
(...) helden die de Oekraïense lucht vasthouden (...)
:lol: Inderdaad, zo gaat het niet lukken :lol:

Dicksy

06 aug 2023, 13:36

Sea drone attacks 'bit of a sideshow' to Ukraine's failing counteroffensive
Although the some 70 air strikes across Ukraine overnight are "almost certainly" in retaliation to the two sea drone attacks on Russian ships this weekend, military analyst Sean Bell says, they're a "bit of a sideshow" when Ukraine's counteroffensive is showing little progress.
Nine weeks in to the so-called counteroffensive, he says: "We're not seeing any progress. Ukraine are getting trapped in this grinding war of attrition.
"It looks like it's pretty hard going for Ukraine."
He points to the lack of success along two frontlines in the Donbas - in the north east where Russia is "gaining ground as opposed to losing ground" - and the south near Bakhmut where "Ukrainian progress at trying to encircle seems to have stalled".
Quizzed as to whether the drone attacks on shipping and Russian territory itself, as we have seen again overnight, represent a change of strategy by Ukraine - Mr Bell isn't convinced.

Vertaling volgens Google:

Zeedrone valt 'een beetje bijzaak' aan bij het falende tegenoffensief van Oekraïne
Hoewel de ongeveer 70 luchtaanvallen in Oekraïne van de ene op de andere dag "vrijwel zeker" een vergelding zijn voor de twee aanvallen met drones op Russische schepen dit weekend, zegt militair analist Sean Bell , zijn ze "een beetje een bijzaak" wanneer het tegenoffensief van Oekraïne weinig resultaat oplevert. voortgang.
Negen weken na het zogenaamde tegenoffensief zegt hij: "We zien geen vooruitgang. Oekraïne raakt verstrikt in deze slopende uitputtingsslag.
"Het ziet ernaar uit dat het vrij moeilijk gaat voor Oekraïne."
Hij wijst op het gebrek aan succes langs twee frontlinies in de Donbas - in het noordoosten waar Rusland "grond wint in plaats van terrein te verliezen" - en het zuiden bij Bakhmut waar "de Oekraïense vooruitgang bij het omsingelen lijkt te zijn vastgelopen".
Gevraagd of de drone-aanvallen op de scheepvaart en het Russische grondgebied zelf, zoals we van de ene op de andere dag opnieuw hebben gezien, een strategiewijziging van Oekraïne vertegenwoordigen - de heer Bell is niet overtuigd.
De verkiezingen in de VS zullen bepalen hoelang dit conflict nog zal duren, dus zeker nog tot einde 2024. :roll:

Fred1950

06 aug 2023, 13:56

Gisteren was er terug een massale Russische aanval met raketten en drones als vergelding op de aanval op hun tankschip met een speedboot drone , en weet je wat ? Alle raketten en drones werden onderschept. 8O
Wil. schreef:
05 aug 2023, 23:55
De Russen blijven de oorlogsmisdaden opstapelen in UA.
Nu hebben ze weer een proper staaltje van hun kunnen laten zien door met een geleide bom een bloedtransfusiecentrum in de buurt van Kharkiv te bombarderen.
Deze terroristen moeten verslagen worden.
... maar blijkbaar kunnen ze een raket of drone naar een bloedtransfusiecentrum niet onderscheppen. Zééér raar ! :twisted:

Wil.

06 aug 2023, 14:08

Dat hebben ze vanzelfsprekend weer zélf gedaan, Fred. Net zoals de ontvoering van die kinderen, de bomaanslag op de kinderspeeltuin enz. enz. Ze zijn echt niet te vertrouwen.

Wil.

06 aug 2023, 14:09

Afbeelding

Wil.

06 aug 2023, 14:19

Russische humor:

rekruteringsposters voor het leger, gekleefd op de ramen van een uitvaartcentrum in Niajni Novogorod, met de tekst "Het is tijd, we hebben je nodig door het moederland".

Afbeelding

boeffer

06 aug 2023, 14:27

Die oorlog lijkt meer op of word zo uitgelegd, dat UA westers wordt. Dat groot standbeeld is ontdaan van het USSR schild en vervangen door iets van UA.
Als 1 drone er niet geraakt stuur er dan meerdere, 1 zal er wel doorgeraken. Dit lijkt meer op ping pong.
W11 RAM 32 GB SSD 1 TB,16:9=1920*1080 ; 4:3=1440*1080, ik heb steeds mijn helpdesk

Dicksy

06 aug 2023, 14:27

door Fred1950 » 25 minuten geleden
Gisteren was er terug een massale Russische aanval met raketten en drones als vergelding op de aanval op hun tankschip met een speedboot drone , en weet je wat ? Alle raketten en drones werden onderschept. 8O

... maar blijkbaar kunnen ze een raket of drone naar een bloedtransfusiecentrum niet onderscheppen. Zééér raar ! :twisted:
Die massale Russische aanval met raketten en drones die allemaal onderschept werden zouden wel eens een afleidingsmanoeuvre kunnen geweest zijn om net dat bloedtransfusiecentrum te kunnen treffen. Zeg nooit nooit. :roll:
Laatst gewijzigd door Dicksy op 06 aug 2023, 15:05, 1 keer totaal gewijzigd.