Bluft Poetin?

Hier is plaats voor discussie over actuele onderwerpen.
Met een krant kan je zowel een minister als een vlieg doodslaan. (Herman de Croo - 1937)

Fred1950

04 aug 2023, 16:38

Charlie Maru schreef:
04 aug 2023, 15:58
Waar of niet waar......maar diene pipo daar in Minsk begint méér & méér met vuur te spelen.....

HLN:
Oekraïense veiligheidsdienst: “Rusland plant false flag-operatie op Wit-Russische olieraffinaderij om Minsk mee in conflict te trekken”
.....
... en of ge de Oekraïense veiligheidsdiensten moogt geloven is al een vraag op zich.

Wil.

05 aug 2023, 10:36

Het was weer raak: een groot landingsschip van de Russen maakt zwaar slagzij en is toch nog tot in de meest nabije haven kunnen gesleept worden. De daders: de Oekraïners hebben een drone met 450 kg explosieven op het schip afgestuurd.

Afbeelding
AfbeeldingAfbeeldingpSorry, hoor, dat ik je beledigd heb; ik had moeten liegen.

Dicksy

05 aug 2023, 11:00

Foto's van Russische chemicaliëntanker geraakt bij drone-aanval
We hebben nog wat foto's van de Russische tanker die is geraakt door een Oekraïense zeedrone via de Kyiv Post.
Afzonderlijke beelden die op sociale media circuleren tonen het moment waarop de drone de boot raakt.
Het SIG-schip weegt 5.000 ton en behoort tot de beste tankers van Rusland.
Moskou heeft het tijdens de oorlog gebruikt om brandstof te vervoeren.
Het werd gebouwd in 2014 en is eigendom van Transpetrochart, gevestigd in Sint-Petersburg. De chemicaliëntanker kreeg van de VS sancties voor het leveren van vliegtuigbrandstof aan Syrië in 2019.
Gaan de Russen nu Westerse (graan)schepen torpederen en riskeren (wat Zelensky toch zijn natte droom is) dat de NAVO openlijk betrokken wordt in dit conflict of de haven Odessa nu met de grond gelijk maken zodat er geen Westerse schepen meer kunnen aanmeren.
Een volledige blokkade van de haven voor Westerse (graan)schepen zou het meest logische gevolg kunnen zijn.
Laatst gewijzigd door Dicksy op 05 aug 2023, 12:26, 3 keer totaal gewijzigd.

Fred1950

05 aug 2023, 11:01

Wil. schreef:
05 aug 2023, 10:36
Afbeelding

( I know these things too because I am an engineer ) :lol: Hoe oud is diene pee ? Dementerend ? :twisted:

Wil.

05 aug 2023, 11:32

Wishful thinking, Fred Ik heb er ene gekend die dacht dat een 30-Watt lampje .... :lol:

Dicksy

05 aug 2023, 11:39

https://responsiblestatecraft.org/2023/ ... raine-war/

De meeste Amerikanen willen niet dat het Congres meer steun voor de oorlog in Oekraïne goedkeurt
De meesten zeggen dat de VS 'genoeg hebben gedaan' om ook Russische acties te stoppen.

(4 augustus 2023)
Het zal zeker gelezen worden door de Amerikaanse politici.

Charlie Maru

05 aug 2023, 12:17

Dicksy schreef:
05 aug 2023, 11:00
Foto's van Russische chemicaliëntanker geraakt bij drone-aanval
We hebben nog wat foto's van de Russische tanker die is geraakt door een Oekraïense zeedrone via de Kyiv Post.
Afzonderlijke beelden die op sociale media circuleren tonen het moment waarop de drone de boot raakt.
Het SIG-schip weegt 5.000 ton en behoort tot de beste tankers van Rusland.
Moskou heeft het tijdens de oorlog gebruikt om brandstof te vervoeren.
Het werd gebouwd in 2014 en is eigendom van Transpetrochart, gevestigd in Sint-Petersburg. De chemicaliëntanker kreeg van de VS sancties voor het leveren van vliegtuigbrandstof aan Syrië in 2019.
Gaan de Russen nu Westerse (graan)schepen torpederen en riskeren (wat Zelensky toch zijn natte droom is) dat de NAVO openlijk betrokken wordt in dit conflict ofwel zal de haven Odessa nu met de grond gelijk gemaakt worden zodat er geen Westerse schepen meer kunnen aanmeren.
Een volledige blokkade van de haven voor Westerse (graan)schepen zou het meest logische gevolg kunnen zijn.
https://www.hln.be/buitenland/oekraine- ... ~a6434b91/
Rien ne se perd, rien ne se crée, tout se transforme. - A. Lavoisier

Dicksy

05 aug 2023, 13:47

Oekraïne verklaart alle havens aan de Zwarte Zee tot militaire dreigingszones
Oekraïne heeft alle Russische Zwarte Zeehavens en de wateren eromheen uitgeroepen tot "militaire dreigingszones", meldt de Kyiv Post.
Dit duurt tot 23 augustus, wanneer verwacht wordt dat alle commerciële schepen die handel drijven met Rusland de Zwarte Zee hebben verlaten.
Het omvat de interne en externe havengebieden rond de havens van Anapa, Novorossiysk, Gelendzhik, Toeapse, Sotsji en Taman.
Voornoemde havens liggen tussen Kertsj en Sotsji.

image.png
image.png (72.71 KiB) 351 keer bekeken

Kunnen de Russen dan ook alle schepen die deze onbemande zeedrone's tot binnen het bereik van hun doelen vervoeren kelderen, eender onder welke vlag ze varen? :roll:

Het lijkt mij namelijk onmogelijk dat deze drone's zich over land zouden verplaatsen of de hele weg, rond De Krim, over het water zouden afleggen vertrekkende vanuit Odessa. :roll:

image.png
image.png (67.15 KiB) 349 keer bekeken

Charlie Maru

05 aug 2023, 14:10

Die Oekrainse waterdrones zouden een bereik hebben tot 800 km las ik ergens.....
Dus met een beetje meeval geraken die vanaf de Oekrainse kust tot in Sotsji......

Tot de Krimbrug zou dus ook geen enkel probleem kunnen zijn....

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Charlie Maru op 05 aug 2023, 14:16, 1 keer totaal gewijzigd.

Charlie Maru

05 aug 2023, 14:13

HLN:
“Rusland liet chirurgen oefenen op grote dieren”: dit zijn alle medische indicatoren die Russische invasie van Oekraïne voorspelden

Ook medische indicatoren kunnen een nakende oorlog voorspellen. Zo hield Rusland grote bloedinzamelingen en zette het veldhospitalen op vooraleer Oekraïne binnen te vallen.

https://www.hln.be/buitenland/rusland-l ... ~a6cea94a/

Fred1950

05 aug 2023, 14:16

Dicksy schreef:
05 aug 2023, 13:47
.....
Het lijkt mij namelijk onmogelijk dat deze drone's zich over land zouden verplaatsen of de hele weg, rond De Krim, over het water zouden afleggen vertrekkende vanuit Odessa. :roll:

Afbeelding
De weg die ge toont loopt wel door Russisch bezet gebied , nietwaar. Men kan ze inderdaad wel op een vrachtwagen of iets dergelijks vervoeren , of zoals men de plezier speedboten vervoert , maar die moeten toch "ergens" te water gelaten worden. Ze van op afstand tussen bvb. Odessa en hun doel besturen is tegenwoordig geen probleem meer. De Amerikaanse "Fortexx" drone die regelmatig boven de Zwarte Zee rondjes vliegt wordt ook vele kilometers verder vanop afstand bestuurd. Die drones hebben een GPS en een camera aan boord , en dan is positiebepaling dus ook al geen probleem meer.

Ik ben wel van mening dat ze die drones samen met de Amerikanen en met Amerikaanse electronica in mekaar steken. Zelf hebben ze die technologie niet van de Russen geërfd.

De Russen zullen nu ook wel meer kustwacht moeten inzetten. Er bestaat een Youtube filmke van de Oekraïners waarbij zo'n speedboot door Russische helicopters aangevallen wordt. Het filmke stopt als die drone ( blijkbaar ) ontploft. De aanval gebeurde 's nachts op schepen die in Sebastopol aangemeerd lagen.

Het lijkt er in elk geval op dat Oekraïne een echte oorlog met Rusland aangaat. Dat geeft de Russen per definitie ook alle rechten om van de "speciale operatie" een echte oorlog te maken. Hou je vast aan je bretellen . :lol:

Wil.

05 aug 2023, 14:46

Fred, die blijkbaar niet weet hoe we in deze situatie geraakt zijn, schreef:
Het lijkt er in elk geval op dat Oekraïne een echte oorlog met Rusland aangaat.
Afbeelding

Fred1950

05 aug 2023, 15:04

Wil. schreef:

....
Oekraïne MOET zich verdedigen tegen de aanvaller , niet de aanvaller aanvallen. De aanvaller aanvallen op eigen terrein staat gelijk aan een reguliere oorlog tussen twee landen. Dit is een objectieve benadering , uw prentje klasseer ik onder propaganda ( van een nogal laag niveau :mrgreen: )
Laatst gewijzigd door Fred1950 op 05 aug 2023, 15:14, 1 keer totaal gewijzigd.

Wil.

05 aug 2023, 15:10

Geniaal, Fred :roll:

socrates

05 aug 2023, 16:15

Fred1950 schreef:
05 aug 2023, 15:04
Wil. schreef:

....
Oekraïne MOET zich verdedigen tegen de aanvaller , niet de aanvaller aanvallen. De aanvaller aanvallen op eigen terrein staat gelijk aan een reguliere oorlog tussen twee landen. Dit is een objectieve benadering , uw prentje klasseer ik onder propaganda ( van een nogal laag niveau :mrgreen: )
Klopt het dan niet dat "de aanval de beste verdediging is" ?
Wanneer of hoe wordt een militair gewapend conflict dan een oorlog ?
"NO ONE CAN MAKE YOU UPSET.
YOU CHOOSE TO BE. " Epictetus