Bewijs van het ontbreken van een leven na de dood
-
socrates - Lid geworden op: 05 nov 2005, 19:32
Is leven dan de aanwezigheid van hersenactiviteit ? Zijn wezens zonder hersenen dan dood ?Zondervrees schreef:Een praktische definitie van dood, van toepassing voor alle levensvormen met een centraal zenuwstelsel en dus een brein: het moment dat er geen hersenactiviteit is dan is het dier in kwestie dood.socrates schreef:Ik kan niet zo goed volgen. Kan iemand hier, voor de duidelijkheid, even definiëren wat "dood" betekent; dan weten we meteen ook nog wat "leven" is. Kwestie van de discussieklokken gelijk te zetten.
"NO ONE CAN MAKE YOU UPSET.
YOU CHOOSE TO BE. " Epictetus
-
Zondervrees - Lid geworden op: 04 jul 2010, 22:00
De afwezigheid van hersenactiviteit is een teken van dood.socrates schreef:Is leven dan de aanwezigheid van hersenactiviteit ?Zondervrees schreef:Een praktische definitie van dood, van toepassing voor alle levensvormen met een centraal zenuwstelsel en dus een brein: het moment dat er geen hersenactiviteit is dan is het dier in kwestie dood.socrates schreef:Ik kan niet zo goed volgen. Kan iemand hier, voor de duidelijkheid, even definiëren wat "dood" betekent; dan weten we meteen ook nog wat "leven" is. Kwestie van de discussieklokken gelijk te zetten. :idea:
Ik heb duidelijk gesteld dat mijn definitie opging voor wezens met hersenen. Over andere wezens doe ik hier geen uitspraak. Het is dan ook een praktische, lees pragmatische definitie.socrates schreef:Zijn wezens zonder hersenen dan dood ?
Heb je een betere definitie, ga je gang.
Ni Dieu, Ni Maître
-
Eerder een kwestie van komkommertijd en vakantie en zo. Binnenkort ben ik ook een paar weken weg.Fazal schreef:Ik denk dat hier het ganse forum over religie aan het uitsterven is. […]
Ni Dieu, Ni Maître
-
socrates - Lid geworden op: 05 nov 2005, 19:32
Deze volgens mij hanteerbare definitie vond ik moeiteloos op Wikipedia.
"Leven is een open fysico-chemisch systeem dat door middel van uitwisseling van energie en materie met de omgeving en door een inwendig metabolisme in staat is om zich in stand te houden, te groeien, zich voort te planten en zich aan te passen aan veranderingen in de omgeving, zowel op korte (fysiologische en morfologische adaptatie) als op lange termijn (evolutie).
Leven staat enerzijds tegenover dood: een voorheen levend wezen dat zichzelf niet meer in stand heeft kunnen houden, en anderzijds tegenover levenloos: een voorwerp dat nooit leven heeft gekend."
"Leven is een open fysico-chemisch systeem dat door middel van uitwisseling van energie en materie met de omgeving en door een inwendig metabolisme in staat is om zich in stand te houden, te groeien, zich voort te planten en zich aan te passen aan veranderingen in de omgeving, zowel op korte (fysiologische en morfologische adaptatie) als op lange termijn (evolutie).
Leven staat enerzijds tegenover dood: een voorheen levend wezen dat zichzelf niet meer in stand heeft kunnen houden, en anderzijds tegenover levenloos: een voorwerp dat nooit leven heeft gekend."
"NO ONE CAN MAKE YOU UPSET.
-
janx - Lid geworden op: 02 okt 2008, 19:52
Kijk dat is een antwoord waar velen maar niet op kunnen komen. wat ook gewoon te aanvaarden is door wie dan ook.Vesselin schreef: En als ik aangesproken wordt door mensen die mij vertellen dat het 'individu' dat ze zijn hun fysieke dood zal overleven en dat dat voor hen een 'weten' is, wens ik hen proficiat en voeg daaraan toe dat hun 'weten' en ervaringen bij mij niet aanwezig zijn en dat ik er daarom niets zinnig kan over zeggen.
Alles is Één en die Éne is Alles.
-
En als ik aangesproken wordt door mensen die mij vertellen dat de onzichtbare roze eenhoorn bestaat en dat dat voor hen een 'weten' is, wens ik hen proficiat en voeg daaraan toe dat hun 'weten' en ervaringen bij mij niet aanwezig zijn en dat ik er daarom niets zinnig kan over zeggen.
Zo, is deze uitspraak ook door iedereen te aanvaarden? Overigens mag je die eenhoorn ook vervangen door Sinterklaas, het Vliegend Spaghetti Monster, Russels' theepot etc.
Zo, is deze uitspraak ook door iedereen te aanvaarden? Overigens mag je die eenhoorn ook vervangen door Sinterklaas, het Vliegend Spaghetti Monster, Russels' theepot etc.
Ni Dieu, Ni Maître
-
Vesselin - Lid geworden op: 28 jul 2012, 07:52
Ik meen dat ieder van ons behoefte heeft aan een zinvol wereldbeeld.Zondervrees schreef:En als ik aangesproken wordt door mensen die mij vertellen dat de onzichtbare roze eenhoorn bestaat en dat dat voor hen een 'weten' is, wens ik hen proficiat en voeg daaraan toe dat hun 'weten' en ervaringen bij mij niet aanwezig zijn en dat ik er daarom niets zinnig kan over zeggen.
En 'roze eenhoorns', 'sinterklaas', 'vliegende spaghetti monsters', en 'Russels' theepotten' spelen daar geen enkele rol in!
U hebt blijkbaar behoefte om mensen belachelijk te maken en ligt dwars om dwars te kunnen liggen en u beledigt daarmee enkel uw eigen intelligentie.
Ik wens u een prettige vakantie in Lourdes.
-
En waarom niet? Waar ligt de grens? Wanneer moet je een menselijk verzinsel ernstig nemen en wanneer niet? Leg dat eens uit schoolmeestertje!Vesselin schreef:[…] Ik meen dat ieder van ons behoefte heeft aan een zinvol wereldbeeld.
En 'roze eenhoorns', 'sinterklaas', 'vliegende spaghetti monsters', en 'Russels' theepotten' spelen daar geen enkele rol in! […]
Ni Dieu, Ni Maître
-
Paul Siemons - Lid geworden op: 03 feb 2004, 21:22
Veseslin schreef: Ik meen dat ieder van ons behoefte heeft aan een zinvol wereldbeeld.
En 'roze eenhoorns', 'sinterklaas', 'vliegende spaghetti monsters', en 'Russels' theepotten' spelen daar geen enkele rol in!
Nee?....en leg eens uit waarom dat niet zo zou zijn?
Mvg,
P.Siemons
Nee?....en leg eens uit waarom dat niet zo zou zijn?
Mvg,
P.Siemons
-
Klaartje - Lid geworden op: 27 jan 2005, 17:22
Wat men een leven "na de dood" noemt, bestaat alléén in de verbeelding van sommige mensen, meer heb ik daarover niet meer te zeggen 
"Een vriend is iemand, die als hij je een hand geeft eigenlijk je hart aanraakt."
Auteur: Gabriel Garcia Marquez
-
rolija - Lid geworden op: 27 jan 2004, 17:41
Klaartje schreef:Wat men een leven "na de dood" noemt, bestaat alléén in de verbeelding van sommige mensen, meer heb ik daarover niet meer te zeggen
Ik ook niet Klaartje, allemaal sprookjes gelijk elke godsdienst.
"Spel- en typfauten zijn doelbewust en tot grood jolijt van de leser gemaakd."
-
Reini - Lid geworden op: 18 jul 2004, 10:46
Heb gisteren nog eens de uitzending over BDE's bekeken .
Zelfs een anesthesist, toch geen dommerik, geloofde er rotsvast in: leven na de dood bestond zeker zei hij, met een big smile.
Die smile was er omdat hij wel gratis lezingen geeft, maar er ondertussen duizenden van zijn boeken over de toonbank gaan....
Misschien was hij ook lichtelijk kierewiet.
Echter diegenen die het echt meemaakten blijven overtuigd, het moet dus een heel ingrijpende gebeurtenis is iemand's leven zijn.
Wat ze niet willen en kunnen begrijpen is: ze waren nog steeds in leven toen het hen overviel: hallucinaties dus, in een crisistoestand.
En: je wordt er supergelukkig van, het sterven. Ik maak me dus geen zorgen meer.
Zelfs een anesthesist, toch geen dommerik, geloofde er rotsvast in: leven na de dood bestond zeker zei hij, met een big smile.
Die smile was er omdat hij wel gratis lezingen geeft, maar er ondertussen duizenden van zijn boeken over de toonbank gaan....
Echter diegenen die het echt meemaakten blijven overtuigd, het moet dus een heel ingrijpende gebeurtenis is iemand's leven zijn.
Wat ze niet willen en kunnen begrijpen is: ze waren nog steeds in leven toen het hen overviel: hallucinaties dus, in een crisistoestand.
En: je wordt er supergelukkig van, het sterven. Ik maak me dus geen zorgen meer.
-
Klaartje - Lid geworden op: 27 jan 2005, 17:22
Reini schreef:Heb gisteren nog eens de uitzending over BDE's bekeken .
Alléén het werkelijke sterven..... tja dan gaat het licht helemaal uit
Nu voor diegenen die er van overtuigd zijn ........
http://www.youtube.com/watch?v=xTaX4ZzN6R0
"Een vriend is iemand, die als hij je een hand geeft eigenlijk je hart aanraakt."