Bewijs van het ontbreken van een leven na de dood
-
dharma - Lid geworden op: 25 feb 2008, 09:39
ik probeer je wel te volgen, maar je brengt me in verwarring door 'gelukkig zijn', 'tevreden' en 'je thuis voelen' gelijk te stellen, van waar komt dat gevoel dan??Klaartje schreef:Hoeft geen wetenschappelijke uitleg over gevoelens..... gelukkig zijn is gewoon "tevreden" zijn en die thuis (dat is ons innerlijk), in vrede zijn met jezelf, je thuis voelen zeg maar
-
Klaartje - Lid geworden op: 27 jan 2005, 17:22
Voor mij is "gelukkig" zijn = tevreden zijn , zich "thuis" voelen is daar ook een factor van zeg maar; maar voor éénieder is dit misschien wel andersdharma schreef:ik probeer je wel te volgen, maar je brengt me in verwarring door 'gelukkig zijn', 'tevreden' en 'je thuis voelen' gelijk te stellen, van waar komt dat gevoel dan??Klaartje schreef:Hoeft geen wetenschappelijke uitleg over gevoelens..... gelukkig zijn is gewoon "tevreden" zijn en die thuis (dat is ons innerlijk), in vrede zijn met jezelf, je thuis voelen zeg maar
"Een vriend is iemand, die als hij je een hand geeft eigenlijk je hart aanraakt."
Auteur: Gabriel Garcia Marquez
Auteur: Gabriel Garcia Marquez
-
zou je kunnen stellen dat je gevoel gebaseerd is op een empirische ervaring?Klaartje schreef:Voor mij is "gelukkig" zijn = tevreden zijn , zich "thuis" voelen is daar ook een factor van zeg maar; maar voor éénieder is dit misschien wel anders
-
Zondervrees - Lid geworden op: 04 jul 2010, 22:00
Van lekkere stofjes in je brein.dharma schreef:ik probeer je wel te volgen, maar je brengt me in verwarring door 'gelukkig zijn', 'tevreden' en 'je thuis voelen' gelijk te stellen, van waar komt dat gevoel dan??Klaartje schreef:Hoeft geen wetenschappelijke uitleg over gevoelens..... gelukkig zijn is gewoon "tevreden" zijn en die thuis (dat is ons innerlijk), in vrede zijn met jezelf, je thuis voelen zeg maar :wink:
Ni Dieu, Ni Maître
-
Wat heeft het ene met het andere te maken?dharma schreef:in hoeverre kan je dan in jezelf geloven en vertrouwen hebben in je eigen conclusies?Zondervrees schreef:Van lekkere stofjes in je brein.
Ni Dieu, Ni Maître
-
Vesselin - Lid geworden op: 28 jul 2012, 07:52
Gewaarwording van conflict is alleen maar mogelijk als er scheiding is tussen subject en object. Maw als er een besef is van jezelf als waarnemer, afgescheiden van dat wat waargenomen wordt.Dharma schreef:waarom heb je het altijd over 'niet-afgescheiden-zijn'?
Deze toestand verdwijnt bvb tijdens de diepe slaap. Dan is er geen conflict, maar ook geen zelfbesef.
-
En wat is dan je vraag?janx schreef:Is vertrouwen hebben dan geen stofje voor je? wat is het dan wel ?
Ni Dieu, Ni Maître
-
wel beste, in hoeverre is het gevoel van vertrouwen hebben in je eigen conclusies en keuzes niet gebaseerd op hormonen en ook misschien je DNA, als sowieso het gevoel van gelukkig zijn en tevredenheid dat ook is.Zondervrees schreef:En wat is dan je vraag?janx schreef:Is vertrouwen hebben dan geen stofje voor je? wat is het dan wel ?
-
geleerde woorden maar komen ze uit je hart?Vesselin schreef:Gewaarwording van conflict is alleen maar mogelijk als er scheiding is tussen subject en object. Maw als er een besef is van jezelf als waarnemer, afgescheiden van dat wat waargenomen wordt.Dharma schreef:waarom heb je het altijd over 'niet-afgescheiden-zijn'?
Deze toestand verdwijnt bvb tijdens de diepe slaap. Dan is er geen conflict, maar ook geen zelfbesef.
-
Maar alles is gebaseerd op wat er in je hersens gebeurt. Dus wat is nu je vraag?dharma schreef:wel beste, in hoeverre is het gevoel van vertrouwen hebben in je eigen conclusies en keuzes niet gebaseerd op hormonen en ook misschien je DNA, als sowieso het gevoel van gelukkig zijn en tevredenheid dat ook is.Zondervrees schreef:En wat is dan je vraag?janx schreef:Is vertrouwen hebben dan geen stofje voor je? wat is het dan wel ?
Ni Dieu, Ni Maître
-
Afgezien van het feit dat er niets uit je hart komt (het hart is een pomp die bloed door je lichaam stuurt, meer niet), wat doet dat er toe?dharma schreef:[...] geleerde woorden maar komen ze uit je hart?
Ni Dieu, Ni Maître
-
Vesselin - Lid geworden op: 28 jul 2012, 07:52
Niemand heeft gereageerd op het eerste deel van mijn bericht hierboven, namelijk: dat de mens twee stappen, en de wetenschapper zelfs drie stappen verwijderd is van zijn oorsprong!
Eerst is er het besef te bestaan, dan een mentaal beeld om dat in te vullen, en tenslotte het maken van modellen - al dan niet wiskundig - om wat waargenomen wordt te doorgronden.
Het is interessant om vast te stellen dat de mens, als waarnemer van het universum, de enige is die uitspraken doet over dat universum en als die uitspraken van een foute premisse uitgaan zijn al die uitspraken fout.
Eerst is er het besef te bestaan, dan een mentaal beeld om dat in te vullen, en tenslotte het maken van modellen - al dan niet wiskundig - om wat waargenomen wordt te doorgronden.
Het is interessant om vast te stellen dat de mens, als waarnemer van het universum, de enige is die uitspraken doet over dat universum en als die uitspraken van een foute premisse uitgaan zijn al die uitspraken fout.