WAT BRENGT ONS DE MODERNE WETENSCHAP ?

Dit is de plaats voor filosofie, psychologie

bluevelvet

29 nov 2012, 19:41

janx schreef:BV wat dacht je van de o.a. de volgende stoffen die ook in je lichaam zitten welke je nodig hebt om je lichaam in stand te houden? Een aantal daarvan, als je die tot je zal nemen, in een verkeerde hoeveelheid is absoluut dodelijk voor je.

Dit zit o.a. allemaal in je lichaam;

-calcium
-chloor
-chroom
-cobalt
-fluor
-fosfor
-ijzer
-iodium
-kalium
-koper
-magnesium
-mangaan
-nikkel
-natrium
-selenoium
-tin
-vanadium
-zink
-zwavel

Je bent, als het ware, een lopend chemisch-fabriekje. :wink:
Dat is correct, het gaat om de hoeveelheid van die stoffen opgenomen in je lichaam.
Een soepkom zout eten of 20 liters water drinken kan gevaarlijk zijn. Zelfs een teveel van bepaalde vitaminen inname kan negatief uitvallen.
Door verarmde grond of bepaalde bewerkingen halen wij uit onze dagelijkse voeding niet meer de nodige nutritieven en zijn voedingssuplementen soms nodig. Daar heb ik absoluut geen problemen mee. Aan te raden is altijd goed de bijsluiter lezen !

Iemand kennis van de bijsluiter van de griepprik :roll:
Zou de huisdokter wel weten wat er in de griepprik zit als je het hem vraagt :roll:

bluevelvet

29 nov 2012, 20:02

Reini schreef:En al jouw gezondheidsperikelen beschrijf je hier om aan te tonen dat de bijbel gelijk heeft????
Ik zie het verband niet BV.
Misschien dit: als jouw schepper zou bestaan heeft hij zeer slecht werk geleverd. Virussen en microben....een normaal mens zou het toeschrijven aan de niets ontziende evolutie.
Jij daarentegen beschuldigt je Maker van onmensen geschapen te hebben.
Ojee.
Spreek ik niet van de bijbel, haal je er toch wel zelf de bijbel bij zeker ?

Er leven miljoenen virussen in de oceanen, die niet kwaadaardig zijn. Waarom er onevenwicht is ontstaan en er kwaadaardigen bij mens en dier voor ziekte en dood zorgen is nog niet ontrafeld door de wetenschap.
Jij meent dat God die kwaadaardige virussen geschapen heeft :?: Neen zou ik zeggen, God schiep en Hij zag dat het goed was. Is het dan de schuld van de mensen ? Ja, zou ik zeggen. We zouden eens een kijkje moeten nemen in een lab, wat er daar allemaal "gefabriceerd" wordt ......

bluevelvet

29 nov 2012, 20:36

janx schreef:Je bent een beetje aan het doem denken BV. Ik heb nog veel om van te genieten zowel van de kinderen als kleinkinderen en vrienden. Straks weer de kerstdagen dat is meestal gezellig en ook wel druk hoor .... Gelukkig heeft de mediche wetenschap ook genoeg goeie zaken zoals, het kan mij b.v. af helpen van de ongemakken die een carpale tunnelsyndroom geeft. Kan ik straks weer lekker slapen zonder aldoor wakker te worden. En waarschijnlijk mijn vingers meer soepelheid geven wat nodig is voor het klavier gehuppel .. hi. Dus een beetje positief de wereld gaan zien hoor ... :wink:
Alle medische wetenschap is niet slecht janx, daar ben ik me bewust van. Men moet geen pijn lijden als er middelen bestaan die deze kunnen verhelpen, en men neemt er graag de nevenverschijnselen of ongemakken bij. Maar men mag dan ook weer niet overdrijven, ons lichaam kan zelf weerstand bieden en men moet het de tijd laten uit te zieken. Langs de andere kant kan men onze weerstand opbouwen of versterken door gezond te leven !
En die ouderdomskwaaltjes ja, als men oud wil worden moet men die erbij nemen !
Ik zie de wereld niet negatief hoor, een beetje realistisch zijn en de dingen zien zoals ze zijn kan toch geen kwaad
:?:

rolija

30 nov 2012, 16:11

Bleuvelvet,

Volgens bleuvelvet, is vaccinatie niet nodig, en is het verboden voor de Kinderen van hun clubje. Hier zijn de gevolgen Hoe bezig bleuvelvet.

http://www.nieuwsblad.be/article/detail ... 9_00386249
"Spel- en typfauten zijn doelbewust en tot grood jolijt van de leser gemaakd."

bluevelvet

30 nov 2012, 21:07

rolija schreef:Bleuvelvet,

Volgens bleuvelvet, is vaccinatie niet nodig, en is het verboden voor de Kinderen van hun clubje. Hier zijn de gevolgen Hoe bezig bleuvelvet.

http://www.nieuwsblad.be/article/detail ... 9_00386249
Waar heb ik geschreven dat in mijn clubje het verboden is kinderen te vaccineren :?:
Ten 1° ik behoor niet toe aan een clubje.
Ten 2° ik geef de lezer mee welke gevaren er verbonden zijn aan het vaccineren en verwijs naar de bronnen. Is dat verboden ?
Ten 3° mensen hebben het recht te weten wat erin het vaccin zit. Heb je al een BIJSLUITER gelezen van de griepprik en de ingrediënten ? Die laatste zijn veelvuldig te vinden op het internet en gelukkig maar ! Je mag de bijsluiter altijd scannen en plaatsen als je die in bezit hebt.

Ik citeer :
MAZELEN is één van de kinderziektes. Vaccinatie gewenst ? AF TE RADEN !
Het is altijd beter dat een kind de ziekte doormaakt om op latere leeftijd gevrijwaard te worden. Het biedt een betere en langduriger (levenslange !) bescherming dan de vaccinatie. De ideale bescherming bestaat er dus in te zorgen dat uw kind op jonge leeftijd de ziekte doormaakt. Dit kan zonder veel risico's.

BOF en RODE HOND zijn goedaardige kinderziekten. De 'rode hond' kan schade toebrengen aan de foetus. Om dit te vermijden is het best te zorgen voor een levenslange immuniteit . De enige manier om dit te garanderen is... te zorgen dat men als kind de ziekte doormaakt.
BRON : http://www.vaccinatieschade.be/infoa.html

Ik heb als kind de mazelen gehad, en kort nadien kregen ook mijn zus en broer het. Wij genieten dus van een 'levenslange bescherming'. :P Misschien was de moeder en de vader in het artikel niet meer beschermd na eertijds gevaccineerd geweest te zijn ? Wie weet ?
Als er een dertig-tal kinderen in TWEE scholen een kinderziekte krijgen spreekt men al van EPEDIMIE :roll:

Lees ook even mee over het HPV vaccin , het BAARMOEDERHALS vaccin en zijn neverwerkingen :
In de USA vermeldt het rapporterinssysteem VAERS in januari 2009 reeds 15 441 nevenwerkingen. Hieronder:
- 43 doden;
- 2786 met blijvende letsels;
- 3553 waarvan de afloop onbekend is;
- 348 gehandicapten
- 204 met levensbedreigende aandoeningen;
- 6186 opnames op intensieve zorgen.
Het zou ons geenszins verbazen mocht HPV-vaccinatie de geschiedenis ingaan als de grootste schande van het eerste decennium van deze eeuw.
aldus het artikel.
Moeders weze GEWAARSCHUWD !

talisman

30 nov 2012, 21:30

bluevelvet schreef: Lees ook even mee over het HPV vaccin , het BAARMOEDERHALS vaccin en zijn neverwerkingen :
In de USA vermeldt het rapporterinssysteem VAERS in januari 2009 reeds 15 441 nevenwerkingen. Hieronder:
- 43 doden;
- 2786 met blijvende letsels;
- 3553 waarvan de afloop onbekend is;
- 348 gehandicapten
- 204 met levensbedreigende aandoeningen;
- 6186 opnames op intensieve zorgen.
Het zou ons geenszins verbazen mocht HPV-vaccinatie de geschiedenis ingaan als de grootste schande van het eerste decennium van deze eeuw.
aldus het artikel.
Moeders weze GEWAARSCHUWD !
Wat een heuglijke dag! Ik kan voor één keer BV gelijk geven. Alleen voor de prik tegen baarmoederhalskanker ( dus nu niet wild worden he ! ). Juist is juist. LET WEL : alleen voor deze vaccinatie. Voor de rest is het afwegen of enkele neveneffecten of eventueel een alleenstaand geval van overlijden kan opwegen tegen de duizenden geredde levens.
Maar deze waarschuwing is zeker terecht.

rolija

30 nov 2012, 21:37

Afbeelding

Volgens Bleuvelvet, zijn mazelen een onschuldige kinderziekte......

Soms kunnen zich complicaties voordoen zoals middenoorontsteking of longontsteking. Een gevreesde complicatie is hersenvliesontsteking, wat bij circa 1 van de 1000 ziektegevallen wereldwijd gebeurt. Daarnaast het zeldzame subacute scleroserende panencephalitis, dat wordt veroorzaakt door een langzaam voortschrijdende mazelenvirusinfectie in de hersenen. Hierdoor komen vaak na ogenschijnlijk gezonde jaren eerst gedragsstoornissen voor en uiteindelijk belandt de zieke in een vegetatieve toestand en overlijdt na maanden of jaren. Voor 1-2 van de 1000 gevallen wereldwijd heeft mazelen een dodelijke afloop.

bluevelvet

30 nov 2012, 21:49

Paul Siemons schreef:
Gewoonweg die ouders den bak in draaien wegens "Misdaden tegen de Menselijkheid"
Dat zijn massamoordenaars me dunkt!
Misschien is het andersom en zijn vaccinaties "misdaden tegen de menselijkheid"
- Zin en onzin van de griepprik.

- Niet gevaccineerde kinderen veel minder vaak allergisch en ziek.

http://www.vaccinatieschade.nl/

rolija

30 nov 2012, 22:00

Dit moet je eens aandachtig lezen bleuvelvet....

http://www.kennislink.nl/publicaties/ma ... g-niet-uit

Er is een relatief grote groep mensen die uit religieuze overwegingen geen inentingen nemen.

Gewoon misdadig tegenover de andere mensen

bluevelvet

30 nov 2012, 22:44

rolija schreef: Soms kunnen zich complicaties voordoen zoals middenoorontsteking of longontsteking. Een gevreesde complicatie is hersenvliesontsteking, wat bij circa 1 van de 1000 ziektegevallen wereldwijd gebeurt. Daarnaast het zeldzame subacute scleroserende panencephalitis, dat wordt veroorzaakt door een langzaam voortschrijdende mazelenvirusinfectie in de hersenen. Hierdoor komen vaak na ogenschijnlijk gezonde jaren eerst gedragsstoornissen voor en uiteindelijk belandt de zieke in een vegetatieve toestand en overlijdt na maanden of jaren. Voor 1-2 van de 1000 gevallen wereldwijd heeft mazelen een dodelijke afloop.
Dat er complicaties kunnen optreden bij een ziekte dat wil ik niet ontkennen, misschien te wijten aan een algemene zwakte van de patient. Valt allemaal te bekijken nietwaar !
Wat men wel kan aantonen gebaseerd op historische feiten, is dat
Vaccinatie je NIET beschermt tegen de ziekte waarvoor je ingeënt wordt !
-----------------------------------------------------------------------------------------
De FEITEN :
-------------
In 1967 was Ghana vrij verklaard van mazelen, nadat 96% van de bevolking was gevaccineerd. Hoe komt het dan dat in 1972 dit Afrikaanse land te maken kreeg met één van de grootste uitbraken betreffende de mazelen met ook nog het grootste aantal slachtoffers uit de gehele geschiedenis ?

Tussen 1970 en 1990 waren er meer dan 200000 gevallen van kinkhoest bij volledig gevaccineerde kinderen in Engeland (community Disease Surveillance Centre UK)

1970 Na de (proef)vaccinatie voor tuberculose van 260000 personen in India bleken er meer gevallen van TBC te zijn onder de gevaccineerde personen dan bij personen die niet gevaccineerd werden. ( The Lancet 12/1/80 p 73)

In 1977 bevestigde Dr Jonas Salk, hij ontwikkelde het eerste polio vaccin, samen met andere wetenschappers, dat de massa inenting tegen polio de oorzaak was van de meeste polio gevallen in de USA sinds 1961 (Science 4/4/77 « Abstracts »)

In 1978, openbaarde een onderzoek in 30 staten in de VS dat meer dan de helft van de kinderen met mazelen gevaccineerd waren (The People’s Doctor, Dr R Mendelsohn)

In 1979 annuleerde Zweden de kinkhoest vaccinatie aangezien het niet effectief was

Bij 5140 gevallen van kinkhoest in 1978 bleek dat 84% drie keer was gevaccineerd (BMJ 283:696-697, 1981)
Enz,.... enz......

Op 2 november 2000 kondigde de vereniging van Amerikaanse artsen en chirurgen (AAPS) aan dat haar leden hebben gestemd op hun 57e jaarlijkse bijeenkomst in St. Louis. De resolutie waarin wordt opgeroepen tot het stopzetten van verplichte vaccinaties voor kinderen werd aangenomen zonder een enkele stem tegen.(Report by Michael Devitt)

Klikje

bluevelvet

30 nov 2012, 23:11

rolija schreef:Dit moet je eens aandachtig lezen bleuvelvet....

http://www.kennislink.nl/publicaties/ma ... g-niet-uit

Er is een relatief grote groep mensen die uit religieuze overwegingen geen inentingen nemen.

Gewoon misdadig tegenover de andere mensen
Dat is dan hun zaak. Ben jij overtuigd dat men moet inenten ? Dat is dan jouw zaak.

Als blijkt dat inenten gevaarlijk kan zijn komt bij weigeren ervan geen misdaad bij te pas. Ieder van ons heeft immers het beste met zijn kind voor. De ouders die met een probleemkind zitten omwille van vaccinatie blijven waarschijnlijk achter met een schuldgevoel van 'hadden ze het maar beter niet toegestaan'. Ik ben er nog altijd van overtuigd dat veel ouders niet weten wat voor gevolgen vaccinaties kunnen hebben. Ze weten meestal niet eens wat er allemaal in het vaccin gestopt wordt en over de mogelijke neveneffecten worden ze niet ingelicht.
Andersom hun schuldgevoelens aanpraten omdat ze hun kind weigerden te vaccineren is ook niet nodig omdat elk kind anders reageert op een virusaanval. Er zijn zelfs gevallen dat men bij kinderen niet doorheeft dat ze de mazelen hebben wegens weinig of geen uitslag......

Er zijn voorstanders en tegenstanders van vaccinatie maar als het dan toch echt niet helpt waarom al die miljarden euro's verspillen door massale inentingen te organiseren ? Wie heeft er uiteindelijk baat bij dat die inentingen toch jaarlijks op het programma komen te staan met zelfs één, twee of drie herhalingen :roll:

Vesselin

01 dec 2012, 08:05

Talisman schreef:Maar je bent wel een Jehova's Getuige. Ontken dat maar eens.
Bén je een Jehova's Getuige Bluevelvet?
Niet dat ik daar iets tegen heb.
Je kent mijn visie inmiddels wel:
Al wat je een gevoel van toekomst geeft is goed. Het verhindert dat je het opgeeft en ten onder gaat aan een gevoel van zinloosheid en nihilisme - wat mijn psychische probleem bij uitstek is en mijn leven vergalt.
Maar waar ik niet tegen kan is dat mensen hun metafysica aan anderen willen opdringen, vooral als dat met moordend geweld gebeurt zoals in het geval van religieus fanatisme. Dat maakt mij razend en wanhopig.

Wat de Getuigen van Jehova betreft: daar kan ik over meepraten!
Toen ik kind was hadden we een oom die daar lid van was. Elke week kwam hij langs en probeerde mijn vader te overtuigen tot mijn moeder - die een hekel had aan religie - hem met zijn klikken en klakken het huis uitgooide en hem verbood om nog ooit langs te komen.
Hij is later nog uit de beweging gezet omdat hij één van hun regels overtreden had.
Mijn vader was wel erg katholiek - op het kwezelachtige af. Als kind moesten we van hem elke avond al die bekende gebeden van toen aframmelen voor we naar bed gingen. En konden we, ouder wordend, ons lachen niet inhouden, kregen we meppen en werden we gestraft. Ook moesten we als we er de leeftijd voor hadden misdienaar worden. Ik heb tussen mijn acht en vijftien meer missen, loven en vespers meegemaakt dan de meeste doorsnee-katholieken in twee levens!
Toen mijn broer zelfmoord pleegde waren mijn ouders gebroken mensen.
Ik was inmiddels een fanatieke 'Krishnamurtiaan' geworden, wat mijn vader eerst walgelijk vond, maar toen ik hem een boekje van de 'meester' te lezen gaf, draaide hij bij en werd Krishnamurti zijn god, terwijl ik mij er al van afgekeerd had. Ik was tot de overtuiging gekomen dat Krishnamurti, op zijn zachtst gezegd, nogal wereldvreemd was en een rijke escapist.
Hij was in zijn kindertijd hevig door de theosofen geïndoctrineerd met de gedachte dat hij de nieuwe 'wereldleraar' was. Hij brak met hen in 1929 maar voelde zich de rest van zijn leven verplicht de wereld toe te spreken met wat hij zijn 'message' noemde. En zo bleef hij tot zijn dood de rol spelen die de theosofen hem hadden toegedicht. Bizar allemaal.

Wat de bijbel betreft. Je mag van mij geloven wat je wilt. Maar het is natuurlijk wel zo dat, als je op onderzoek gaat hoe die tot stand gekomen is, je nog onmogelijk kunt geloven dat dat 'het woord van god' is. Allez... ik toch niet.
Nu weet ik dat, als je in iets gelooft, het beste wat je kunt doen is: het nooit in vraag stellen en vooral níét op onderzoek gaan! Dat is de psychologische truck.
Zelf heb ik Geert Lernouts boek "Als God spreekt" gelezen, maar ook het boek: "De bijbel als mythe: opgravingen vertellen een ander verhaal" van Finkelstein en Silberman. Daaruit blijkt onomstotelijk dat de rijken van David en Salomon verzonnen zijn. Het zijn een soort mythes van grootheidswaanzin, bedacht door priesters om een vernietigd volk op te peppen: "Vroeger waren wij een groot en machtig rijk waar de Egyptenaren en Assyriërs rekening moesten mee houden". De echte geschiedenis is heel wat anders.

Maar nogmaals: mensen die zich vastklampen aan de bijbel zullen deze dingen negeren en nooit lezen.
En misschien hebben ze groot gelijk. Het geeft hun leven zin, elan....

Vesselin

01 dec 2012, 09:17

Wel... dat het allemaal ergens over gaat, dat er een goddelijk plan is of zoiets, dat hun leven als individu waarde heeft. Dat het zin heeft om voort de doen ondanks alle tegenslag...

talisman

01 dec 2012, 11:56

Vesselin schreef:Wel... dat het allemaal ergens over gaat, dat er een goddelijk plan is of zoiets, dat hun leven als individu waarde heeft. Dat het zin heeft om voort de doen ondanks alle tegenslag...
Je hebt in elk geval reeds iets ondernomen en zaken in vraag gesteld, wat ik zeker kan waarderen. Stop daar nooit mee met zoeken. Misschien zoek je nog wel volgens mij in de verkeerde hoek. Als je een fan bent van Krishnamurti zou je moeten weten dat je god niet buiten jezelf moet zoeken, maar in jezelf." Wat is de zin van het leven" is eigenlijk een domme vraag waar zelfs geen zinnig antwoord op te geven is. Begin al eens met de vraag " welke zin heb ik aan mijn leven gegeven " en " heb ik een steen in de rivier verlegd ". Als je daar mee klaar bent heb je een zinvol leven gehad en zal de wereld er na u er iets anders uitzien. Dat is de betekenis van onsterfelijkheid.

Vesselin

01 dec 2012, 14:20

Cappa schreef:Gebruik je hersenen toch eens, maat.
Gebruik zelf eens je hersens "maat"!!!!
Ik heb zelden zo een uit het verband gerukte onzin gelezen!

Leer eens lezen en informeer je eens over de stand van zaken in de neuro-wetenschappen.
Maar gratuite zever verkopen is het handelsmerk van dit forum.
Ik heb hier geen respect voor.
Vanuit intellectueel standpunt is het: puberaal jennen en pesten van de minder begaafden, de goedgelovigen en de 'minus habens'.
WALGELIJK!!!
Laatst gewijzigd door Vesselin op 01 dec 2012, 15:51, 1 keer totaal gewijzigd.