Bewijs van het ontbreken van een leven na de dood
-
wayti - Lid geworden op: 06 aug 2008, 23:25
En zo worden woorden verdraaid zodat ze in Zondervrees zijn kraampje passen. Zowel als er licht bestaat is er ook duisternis en beiden staan in contact met onze aarde. dat is die voortdurende strijd tussen goed en kwaad en die zal blijven duren tot de mens beseft dat er meer is tussen hemel en aarde en hij het kaf van het koren gaat leren scheiden. En ik heb het nog gezegd juist het niet geloven in het kwade geeft de duisternis vrijspel...Jullie zijn dus goed bezig..Praat eens met je maatje wayti, want volgens hem kan dat niet: gene zijde is alles perfect, oververgane geesten kunnen dus geen verkeerde verlangens hebben. Andere verlangens ook niet natuurlijk, want dat zou er op wijzen dat het toch niet allemaal in orde is...
Ook beantwoord jij Janx zijn uitleg niet.. waar komt een IN-GEVING vandaan..? WIE GEEFT WAT IN ?...
GOD=LIEFDE voor alles wat leeft.
-
Dat is waar Paul, jouw niveau staat ver boven dat van ons...Nadenken...doet géén enkele van uwe slag Wayti!
Dat doet mij denken aan die parabel van Jezus waarin hij zegt " Laat de kinderen tot mij komen"... Die lieflijke onschuld zijn jullie ergens in jullie leven kwijt geraakt.. de ratio heeft het gewonnen op het gevoel.. terwijl juist het hiernamaals een gevoelswereld is.. niet voor niks zei Jezus dat het voor een rijke veel moeilijker ging zijn om het koninkrijk der hemelen binnen te gaan..
-
Ik heb een zee van tijd Zondervrees want ik weet dat de mens eeuwig leeft, dus jouw antwoord gaat ge hoe dan ook krijgen...Hopelijk heeft wayti het niet te druk om een echt medium te vinden waar ik eens langs kan gaan. Ik denk het niet, volgens mij zuigt hij wat uit zijn duim: hij kent geen enkel medium dat ik niet zou kunnen ontmaskeren. Die frustratie uit zich in zijn posts.
-
Zondervrees - Lid geworden op: 04 jul 2010, 22:00
Als in het hiernamaals ook het kwade bestaat, hoe kan jij dan garanderen dat er geen 'entiteiten' met gebreken zijn?wayti schreef:[…] En zo worden woorden verdraaid zodat ze in Zondervrees zijn kraampje passen. Zowel als er licht bestaat is er ook duisternis en beiden staan in contact met onze aarde. dat is die voortdurende strijd tussen goed en kwaad en die zal blijven duren tot de mens beseft dat er meer is tussen hemel en aarde en hij het kaf van het koren gaat leren scheiden. En ik heb het nog gezegd juist het niet geloven in het kwade geeft de duisternis vrijspel...Jullie zijn dus goed bezig..
Stukje gelezen over de Aha-erlebnis? Neen he? Dacht ik wel. Wel zo een ingeving is zuiver fysiologisch te verklaren. Geen brave of stoute overledenen voor nodig.wayti schreef:Ook beantwoord jij Janx zijn uitleg niet.. waar komt een IN-GEVING vandaan..? WIE GEEFT WAT IN ?...
Ni Dieu, Ni Maître
-
Jij weet écht niet veel niet? Al eens van ene mijnheer Albert Einstein gehoord?wayti schreef:Oh zijn er al wetenschappers ook die muziek spelen???
Ni Dieu, Ni Maître
-
Begin maar al eens met de naam van dat hondje. Dat zouden al die mediums toch al lang moeten weten? Of zijn er stoute overledenen die dat hondje verborgen zouden hebben, opgesloten in een hondenhok aan de duistere zijde van gene zijde?wayti schreef:Ik heb een zee van tijd Zondervrees want ik weet dat de mens eeuwig leeft, dus jouw antwoord gaat ge hoe dan ook krijgen...Hopelijk heeft wayti het niet te druk om een echt medium te vinden waar ik eens langs kan gaan. Ik denk het niet, volgens mij zuigt hij wat uit zijn duim: hij kent geen enkel medium dat ik niet zou kunnen ontmaskeren. Die frustratie uit zich in zijn posts.
Toch wel vreemd hoor, die duistere krachten. Volgens mij werden zondaars van deze zijde eerst enige keren gerecycleerd, gespoeld tot ze klaar waren voor promotie. Massamoordenaars die eerst een paar keer een miskraam moeten meemaken, dan een leven met Down syndroom moeten ondergaan (heb deze ochtend Attilla de Hun gezien), om dan eindelijk, gezuiverd als het ware, in het hiernamaals terecht te komen. Hoe komen die duistere krachten daar dan?
Ni Dieu, Ni Maître
-
janx - Lid geworden op: 02 okt 2008, 19:52
Elk leven, en zo ook van de mens, is onderhevig aan wetmatigheden en één er van, betreffende de mens, is dat de mens zichzelf zelf zal gaan ontwikkelen zonder hulp of opgelegde maatregelen, anders dan van deze zelf of van zijn mede levens.
Immers, je zelf iets eigen maken is een bezit en het opleggen is dwang. Wel kan je iets aangereik worden, door en van je mede levens, maar dan is het altijd de keuze van je zelf wat je daarmee gaat doen en dat kan zowel ten voordele als ten nadele uitpakken dit afhangkelijk wie en wat je aangereikt en met welke intentie.
Het bovenstaande schetst de situatie van de mens op aarde dit alles binnen de z.g.n. natuurwetten, leefomgeving, en de omstandigheden van de mogelijkheden en beperkingen van het moment.
En wat ontwikkel je eigenlijk? Ik zelf zie dat als het ontwikkelen van een bewustzijn waardoor je een persoonlijk wordt die bij machte is als een zelfstandig, zelfdenkend scheppend wezen te kunnen functioneren.
De aarde is daar de plek voor om die aanzet daar naar toe mogelijk te maken.
Alle voorafgaande levens plaatsen hebben de functie gehad voor het ontwikkelen van het lichaam die nodig is om je levenskern die informatie aan te reiken die benodigd moeten zijn voor die ontwikkeling naar een bewustzijn.
Denk hierbij o.a. aan visuele waarneming, tastzin, geluidwaarneming, het spraakorgaan als ook de overige zaken die meer op lichamelijk behoud gericht is.
Een bewustzijn hebben, wil niet zeggen dat het bij iedereen op het zelfde gericht is. Je kunt bewust zijn dat je macht kunt uitoefenen, veel rijkdom kan vergaren, je medemens kan gebruiken voor eigen verlangens enz. enz.
Waar het eigenlijk wel naar moet is, dat je bewust wordt dat je een deel van het totale alles omvattende scheppende levensenergie bent die zich wil manifesteren in vele vormen zoals de mens, het dier en plantenrijk.
Niemand houd je tegen in je bedoeling om iets uit te voeren anders dan je medemens of fysische beperkingen. Echter er is één ding waar de mens wel aan vast zit en dat is, als je een menselijk leven te vroeg laat beëindigen. Dan heb je veroorzaakt (karma) dat je dan zelf weer een leven moet en zal terug geven. Dat betekend voor een man dat deze eerst naar een vrouwelijk lichaam zal moeten gaan en dat gaat niet zomaar, daar zijn een aantal levens voor nodig om het vermogen tot baren te kunnen bereiken als moeder. En hoeveel mensen hebben bijvoorbeeld in de afgelopen oorlogen niet gedood naast al die andere misdadige moorden? Zij allen zullen weer levens moeten geven wat een extra verblijf op aarde betekend en daardoor hun evolutie weg vertragen.
Immers, je zelf iets eigen maken is een bezit en het opleggen is dwang. Wel kan je iets aangereik worden, door en van je mede levens, maar dan is het altijd de keuze van je zelf wat je daarmee gaat doen en dat kan zowel ten voordele als ten nadele uitpakken dit afhangkelijk wie en wat je aangereikt en met welke intentie.
Het bovenstaande schetst de situatie van de mens op aarde dit alles binnen de z.g.n. natuurwetten, leefomgeving, en de omstandigheden van de mogelijkheden en beperkingen van het moment.
En wat ontwikkel je eigenlijk? Ik zelf zie dat als het ontwikkelen van een bewustzijn waardoor je een persoonlijk wordt die bij machte is als een zelfstandig, zelfdenkend scheppend wezen te kunnen functioneren.
De aarde is daar de plek voor om die aanzet daar naar toe mogelijk te maken.
Alle voorafgaande levens plaatsen hebben de functie gehad voor het ontwikkelen van het lichaam die nodig is om je levenskern die informatie aan te reiken die benodigd moeten zijn voor die ontwikkeling naar een bewustzijn.
Denk hierbij o.a. aan visuele waarneming, tastzin, geluidwaarneming, het spraakorgaan als ook de overige zaken die meer op lichamelijk behoud gericht is.
Een bewustzijn hebben, wil niet zeggen dat het bij iedereen op het zelfde gericht is. Je kunt bewust zijn dat je macht kunt uitoefenen, veel rijkdom kan vergaren, je medemens kan gebruiken voor eigen verlangens enz. enz.
Waar het eigenlijk wel naar moet is, dat je bewust wordt dat je een deel van het totale alles omvattende scheppende levensenergie bent die zich wil manifesteren in vele vormen zoals de mens, het dier en plantenrijk.
Je kunt alles doen hier op aarde wat je maar wilt of/of mogelijk is.zondervrees schreef:Toch wel vreemd hoor, die duistere krachten. Volgens mij werden zondaars van deze zijde eerst enige keren gerecycleerd, gespoeld tot ze klaar waren voor promotie. Massamoordenaars die eerst een paar keer een miskraam moeten meemaken, dan een leven met Down syndroom moeten ondergaan (heb deze ochtend Attilla de Hun gezien), om dan eindelijk, gezuiverd als het ware, in het hiernamaals terecht te komen.
Niemand houd je tegen in je bedoeling om iets uit te voeren anders dan je medemens of fysische beperkingen. Echter er is één ding waar de mens wel aan vast zit en dat is, als je een menselijk leven te vroeg laat beëindigen. Dan heb je veroorzaakt (karma) dat je dan zelf weer een leven moet en zal terug geven. Dat betekend voor een man dat deze eerst naar een vrouwelijk lichaam zal moeten gaan en dat gaat niet zomaar, daar zijn een aantal levens voor nodig om het vermogen tot baren te kunnen bereiken als moeder. En hoeveel mensen hebben bijvoorbeeld in de afgelopen oorlogen niet gedood naast al die andere misdadige moorden? Zij allen zullen weer levens moeten geven wat een extra verblijf op aarde betekend en daardoor hun evolutie weg vertragen.
Als je vrij bent van karma en je hebt je een bewustzijn ontwikkeld, dan kun je los komen van de materie en verder gaan. Echter jouw eigen bewustzijn, dus je werkelijk innerlijke van verlangens als bezit, is het bepalende welke levensruimte jij om je heen wilt hebben. Heb je liefde dan zal die omgeving dat ook voor je gaan uitstralen en ontmoet je ook de overeenstemmende levens. Echter het is ook mogelijk indien een leven meer gericht is op geweld en haat als zijn bewustzijn, dan zalhet ook die uitstraling aantrekken en tevens soortgenoten. Dus die gedachten van je dat iedereen gezuiverd is als deze los van de aarde komt, is in geheel onjuist. Daarom heb je die zogenaamde duistere sferen en de lichter. Maar ook die gebieden zijn bij lange na niet het eindpunt. Ook alle mensen vanuit die duistere sferen zullen zich omhoog werken naar een liefderijkere bewustzijn alleen hun weg is langer dan zij die hun duistere streken hier op aarde, in de materie, al los hebben kunnen laten.Hoe komen die duistere krachten daar dan?
Alles is Één en die Éne is Alles.
-
Is er iemand in dit huis die nog de moeite genomen heeft verder te lezen dan de eerste zin? Rulof-gebazel. Geef nu toch gewoon de naam van dat hondje. Heb je in een keer bewezen dat er leven na de dood bestaat en dat er mediums zijn die met die 'gene zijde' kunnen communiceren. Eén enkel naampje, één enkel.janx schreef:Elk leven, en zo ook van de mens, is onderhevig aan wetmatigheden en één er van, betreffende de mens, is dat de mens zichzelf zelf zal gaan ontwikkelen zonder hulp of opgelegde maatregelen, anders dan van deze zelf of van zijn mede levens. […]
Ni Dieu, Ni Maître
-
Precies, dat is wat ontbreekt bij velen het niet willen of kunnen lezen. Als je het een beetje hebt kunnen aanvoelen dan zou je inzien dat wat je schreef;Is er iemand in dit huis die nog de moeite genomen heeft verder te lezen dan de eerste zin?
Geef nu toch gewoon de naam van dat hondje. Heb je in een keer bewezen dat er leven na de dood bestaat en dat er mediums zijn die met die 'gene zijde' kunnen communiceren. Eén enkel naampje, één enkel.
onzinnig is. Het leven is geen spel noch kun je iets afdwingen. Je kunt alleen iets krijgen vanuit gene zijde ( het positive ) als het goed voor je is en als je gevoel daarvoor open staat.
Maar geen zorgen Zondervrees, ook met jou komt het allemaal goed dat staat vast.
-
Voorwaar, de mooiste uitvlucht die ik al tegenkwam. Maar het blijft een uitvlucht natuurlijk.janx schreef:[…] Het leven is geen spel noch kun je iets afdwingen. Je kunt alleen iets krijgen vanuit gene zijde ( het positive ) als het goed voor je is en als je gevoel daarvoor open staat. […]
Dat ik mijn originele vraag (geef mij de gegevens van een echt medium en ik ga daar eens op bezoek) heb herleid tot de vraag over de naam van een hondje is natuurlijk gewoon aan je kompaan wayti te wijten. Hij wil daar niet op ingaan. Jij wel? Ken jij een medium waarin jij genoeg vertrouwen hebt, waarvan jij denkt dat hij/zij mij kan overtuigen in een een op een situatie met of zonder getuigen? Zo ja, geef me dan die gegevens via PB.
Geef anders gewoon toe dat je geen enkel echt, betrouwbaar medium kent.
Ni Dieu, Ni Maître
-
Paul Siemons - Lid geworden op: 03 feb 2004, 21:22
Janx schreef:Als je het een beetje hebt kunnen aanvoelen dan zou je inzien dat wat je schreef;
Geef nu toch gewoon de naam van dat hondje. Heb je in een keer bewezen dat er leven na de dood bestaat en dat er mediums zijn die met die 'gene zijde' kunnen communiceren. Eén enkel naampje, één enkel.
onzinnig is.
Integendeel een HEEL zinnige vraag van ZV: kom gewoonweg op met die bewijzen of hou je mond!
Mvg,
P.Siemons
onzinnig is.
Integendeel een HEEL zinnige vraag van ZV: kom gewoonweg op met die bewijzen of hou je mond!
Mvg,
P.Siemons
-
Nee, persoonlijk ken ik geen medium. Maar ik ken mij zelf een beetje en al wat mij is overkomen.zondervrees schreef: Ken jij een medium waarin jij genoeg vertrouwen hebt, waarvan jij denkt dat hij/zij mij kan overtuigen in een een op een situatie met of zonder getuigen? Zo ja, geef me dan die gegevens via PB.
Geef anders gewoon toe dat je geen enkel echt, betrouwbaar medium kent.
En dat heeft mij gemaakt wat ik nu ben ook al is het zeer onbeduidend.
Ik weet wat ik weet. En of dat nu in overeenstemming is met jou weten is helemaal geen punt voor mij. Ik geef gewoon weer wat ik denk en voel en jij gewoon het jouwe. Ik hoef helemaal geen gelijk krijgen en ik vraag het, bij mijn weten, ook niet. Ik geef alleen.
-
Misschien je geluidsniveau wat naar beneden zetten Paul, maar ik kan je verzekeren dat wat je wel hoort, dat ik het niet kan zijn. Gene zijde misschien?Paul Siemons schreef:Integendeel een HEEL zinnige vraag van ZV: kom gewoonweg op met die bewijzen of hou je mond!
k' Schrijf alleen en spreek niets in.
-
Paul Siemons - Lid geworden op: 03 feb 2004, 21:22
Janx schreef: Ik geef alleen.
En wat zou dat "geven" dan wel moeten zijn??????
Want je lult er een aardig stuklje op los:
Een hemelsgroot verschil is er tussen:
Ik weet wat ik weet en Ik geef gewoon weer wat ik denk
Mvg,
P.Siemons
En wat zou dat "geven" dan wel moeten zijn??????
Want je lult er een aardig stuklje op los:
Een hemelsgroot verschil is er tussen:
Ik weet wat ik weet en Ik geef gewoon weer wat ik denk
Mvg,
P.Siemons