Is niet moeilijk, dat trekt op de PAR, is die van de BOC (denk ik)
My dog is my live
was da nie diene van de BOC....voor contact met de sites.....t kan zijn da ik hier ne dikke blunder sla, maar k ga t toch probereanneke57 schreef:[quote="Peetje Maurice schreef:Wie van de "echte" 62 A ers kent de naam van deze radar en wie weet waarvoor hij diende? dDeze radar is inderdaad de PAR (puls aquisition radar) deze diende om de ver verwijderde doelen te bekijken tot 110 km, zo konden wij tot over de grens met de DDR kijken. De andere radars waren de cwar (continued aquisition radar) deze diende voor de laagvliegende doelen en dan waren er twee grote de mickey mouses met zijn twee grote oren, dat waren de hpir's ofwel high power illuminator radar; deze lockten een bepaald doel gevonde door één van de twee andere radars en lieten dit doel niet meer los. Tenslotte was er de ror (range only radar) deze diende om tijdekijk bij te springen wanneer één van de hpir's gestoord werd. Zoals je ziet weet ik nog vrij veel. Ik was sm. in 1970 in essentho bij de D batterij
Met dank aan mevrouw Puype!
De Peet
Inderdaad Anneke ze konden daar niet veel verdragen hé.anneke57 schreef:da s waar vivke ...wij waren engeltjes van meiskes....alleen een beetje jong nog en een beetje huppeldepup....en da konde ze nie verdrage...vivke schreef:Inderdaad Emteechauffeurke, dat is Oud-Heverlee wat je bedoeld en dat is hier in de buurt.
Die sigaren waren geen Havanasigaren en ik kan u wel vertellen dat wij er veel gerookt hebben (onder ons voeten krijgen dus) en wij waren nog zo braaf.![]()
Peetje Maurice schreef:Waarde evb!
Heel interessante website. Natuurlijk heb ik onmiddellijk gekeken naar 62 A Hawk.
Wat me daar dus opvalt is het volgende: ik zie daar de foto's van de korpscommandanten, van 1964-1965 Lt. Kolonel Tonglet, en dan direkt de foto van de korpscommandant Lt Debels, van 1975-1979.
Nu komt mijn vraag, wie was er dan korpscommandant tusen 1965 en 1974.
1974 was het jaar dat ik in Essentho "lag", ik kan me niet eens meer de naam van de korpscommandant herinneren, was er daar wel een korpscommandant in die periode, of was het eerder een soort 'interim'. Ik meen me te herinneren dat het hier ging om een man met een bril op, ik kan verkeerd zijn.
A.u.b. help me om die naam definitief in mijn geheugen op te slaan, ik zou u ontzettend dankbaar zijn!
Beste Peetje, de korpscommandant uit mijn tijd in 1970 was luitenant kolonel VERBERGT of VERBERCKT, daar ben ik heel zeker van. Ik was op de D batterij en de batterijcommandont was kapitein SEMEESE. Wij noemden deze den DOLF, omdat hij zo een stuurs uitzicht had en daarbij nog een snor. groetjes van Raymond De Bie
Mvg
Peetje
Dag Annekeanneke57 schreef:was da nie diene van de BOC....voor contact met de sites.....t kan zijn da ik hier ne dikke blunder sla, maar k ga t toch probere....t is ook zolang geleden he

Yeppekes dat is 'm 22 toerekes per minuut exxact!! Een hele straffe!! een anecdote: Ik weet nie of hier groen gasten meelezen maar bij ons op de site heben ze het ooit gepresteerd om in het brandpunt van den highpower een dood everzwijn te hangen, en na een half uur was het bien cuit!! Enneu het vlees bleek wonderwel eetbaar te zijn!! Dus een microwave avant la lettre!vivke schreef:Dit is de PAR
Je kan ook zelf een gesprek over iets anders beginnen.